Hjemme hos Devil. - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 53 av 458 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 9141
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ohlala, prepare for magic

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian er lekre saker. Spørs bare hvordan det spiller.

Gutter; platespillern er en ganske billig sak.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Meridian er lekre saker. Spørs bare hvordan det spiller.

Gutter; platespillern er en ganske billig sak.
    Ja det spørs jo hvordan det spiller, hvilket også er grunnen til at det "testes"

Alltid like hyggelig når du slenger innom tråden for å legge igjen mer eller mindre usaklige krasse bemerkninger.
    Beklager at vinyloppsettet ikke holder din utmerkede standard, men for meg er 16 000 en drøy nok sum å betale for å teste ut vinyl :???: Mulig du finner dette latterlig billig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for sist

Har du fått hørt noe på Meridianen ennå?
    Er litt spent se,ettersom jeg har lagt inn bud på en brukt en uten at jeg noengang har hørt 557.Har bare lest at den skal være en bra match med Patos.
    Så nå stoler jeg på dine eminente ører devilej

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Beklager at vinyloppsettet ikke holder din utmerkede standard, men for meg er 16 000 en drøy nok sum å betale for å teste ut vinyl :???: Mulig du finner dette latterlig billig
    Nei, det er ikke alltid prisen det står på. Har nettopp "fiffet" opp min gamle Lenco B52, og lagt på en plate fra Stockfish Records. Ufattelig godlyd fra en urgammel og ikke minst billig platesnurrer.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Har du fått hørt noe på Meridianen ennå?
    Er litt spent se,ettersom jeg har lagt inn bud på en brukt en uten at jeg noengang har hørt 557.Har bare lest at den skal være en bra match med Patos.
    Så nå stoler jeg på dine eminente ører devilej
    Jeg skulle plukke opp denne etter jobben i dag, men den hadde blit forsinket. Regner med å få den med hjem i morgen. 505 fungerte veldig bra med Klipsch, og det hele låt mye bedre enn det noen gang gjorde med Arcam. Minuset var at det var for mye during fra trafoene, og dette ble plukket opp av høyttalerene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg bare håpe at du får sakene i hus i morgen da.Kos deg med testingen og skriv litt her om hva førsteinntrykket ditt er.
    Alltid like spennende å kikke innom tråden din Einar,skjer noe hele tiden her

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si noen driver forsterkertesting på deltid Men uansett, hvordan opplevde du Meridian på Klipsch kontra Parasound?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Skal si noen driver forsterkertesting på deltid Men uansett, hvordan opplevde du Meridian på Klipsch kontra Parasound?
    Nå testet jeg ikke med samme pre og cd-spiller, men jeg vil nok si at Parasound spilte hakket tøffere enn Meridian 505 blokkene. Prismessig er den også 50% dyrere enn hva jeg har råd til å bruke på effekt i kinoen i øyeblikket dessverre.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg bare håpe at du får sakene i hus i morgen da.Kos deg med testingen og skriv litt her om hva førsteinntrykket ditt er.
    Alltid like spennende å kikke innom tråden din Einar,skjer noe hele tiden her
    Legger ut litt om intrykket når jeg får testet denne jeg vet du :-D Hvordan går det i jakten på Lyric?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går unna det..Solgte 510 og 210c i går så nå er jeg uten høyttalere og kjenner jeg meg selv rett så går det ikke mange dagene før nye er på plass

Jeg har skrevet til han som kjøpte dine,men har ikke fått svar.Kontaktet cinema_mort også,men ikke svar derfra ennå heller.
    Har også forsøkt å overtale Roar Moen til å lage en "special edition" 502 med AMT diskant,men den mannen er ikke lett å overtale!
    Så foreløpig er det JFS i Drammen som har kommet med beste tilbud på 21380,- for 502 og 202.
    Har du flere tips om hvem som er bra på pris så syng ut :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går unna det..Solgte 510 og 210c i går så nå er jeg uten høyttalere og kjenner jeg meg selv rett så går det ikke mange dagene før nye er på plass

Jeg har skrevet til han som kjøpte dine,men har ikke fått svar.Kontaktet cinema_mort også,men ikke svar derfra ennå heller.
    Har også forsøkt å overtale Roar Moen til å lage en "special edition" 502 med AMT diskant,men den mannen er ikke lett å overtale!
    Så foreløpig er det JFS i Drammen som har kommet med beste tilbud på 21380,- for 502 og 202.
    Har du flere tips om hvem som er bra på pris så syng ut :-D
    Jeg ville prøvd Cinemamort litt til da han ga meg et bedre tilbud enn det du har fått hos JFS. Lyric serien har gått opp noe siden jeg handlet, men jeg ville hvertfall sjekket det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro med Meridian, spent på dette merket selv. Skal se om jeg kan få lånt meg noe fra Andre.

Siden parasound fungerte så bra, du har ikke vurdert å prøve New Classic serien?

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 stk RS-62 overtar for JBL ser jeg...

Er JBL'ne solgt ?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her går det unna som vanlig Ja, nå blir det spennende å høre hva du synes om 557. Den har ihvertfall krefter i bøtter og spann. Jeg har hørt den på cobalt 816 og 1027be. På førstnevnte kunne det bli litt pågående i toppen, mens på 1027 fungerte den bedre. Med et rom som ikke er noe særlig dempet og høyttalere som har litt "ekstra" i toppen kan kanskje 557 bli litt lys (dette er jo min høyst subjektive oppfatning...). Samtidig spiller den meget detaljert og med skikkelig kontroll i bassen, så hvis klipschene ikke blir for lyse i toppen med denne forsterkeren tror jeg dette kan være en kanonmatch.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Morro med Meridian, spent på dette merket selv. Skal se om jeg kan få lånt meg noe fra Andre.

Siden parasound fungerte så bra, du har ikke vurdert å prøve New Classic serien?
    Test 505 blokkene jeg hadde hjemme. Vi prøvekjørte dem hos Andre, og da var det overhode ingen during. Altså må det være i jord-loop i det gamle el-nettet i vårt område som ga problemer hos meg.
    Har vurdert New-Classic, men det er ikke mange av disse på brukten, og fordelen med å handle med Andre er jo at man kan bytte inn litt av det man har liggende :-D
    Vil derfor teste det han har inne først
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    4 stk RS-62 overtar for JBL ser jeg...

Er JBL'ne solgt ?
    Har sendt deg en PM
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    557 lot vente på seg, og det ser ikke ut som om Andre får denne inn før neste uke. Isteden lånte jeg med en G56 hjem så lenge. Denne er noe svakere enn 557, men det blir veldig interessant å høre om det er markante forskjeller mellom disse generasjonene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt noen timer med to nye bekjentskaper i kinoen:

Meridian G56

Cayin CD251

Som tidligere nevnt skulle jeg egentlig hatt med en 557 hjem for test denne uka, men Hifihuset hadde ikke fått denne inn enda. Siden jeg da står uten effekttrinn sendte Andre med en G56 som jeg kunne låne så lenge.
    det første som slo meg når jeg pakket denne opp var at designet på denne er utrolig mye lekrere enn den gamle serien, men hva med lyden.
    I helgen testet jeg monoblokkene 505, som ligger i samme område som G56 når det gjelder krefter. Begge leverer 100w pr kanal, og lydmessig imponerte 505 ganske bra. Jeg var derfor veldig spent når jeg satte strøm på anlegget i dag for å høre om neste generasjon hadde tatt et steg fremover.
    Idet vokalisten i Minor Majority åpnet munnen i første strofe ble jeg bare sittende å måpe. Dette var en helt annen verden enn 505, og jeg syntes faktisk 505 spilte bra........ Lyden med G56 var mye mer oppløst, vokalen vokste ut i rommet og bassen jobbet dypere. Selv om dette er den minste forsterkeren merket jeg aldri noen mangel på strøm, selv om RF83 krever sitt når det drar på. Trinnet blir heller ikke spesielt varmt, noe som er en fordel siden H/K 745 alene gjør en panelovn overflødig på vinterkvelder.

I slutten av forrige uke fikk jeg en PM fra Leikis om jeg var interessert i å bytte SW700s suben jeg skulle selge mot en CD-spiller han hadde til salgs. Jeg har lenge vurdert en dedikert spiller i kinoen, så det passet meg ypperlig. Har så langt bare så vidt fått spilt et par spor så det er for tidlig å si noe om hvordan den klarer seg mot Arcam DV79, og fra tidligere tester vet jeg at den er en tøff spiller å slå. Skulle det vise seg at Arcamen fortsatt gjør jobben, så er det greit å ha noe å bytte inn hos Andrè :twisted:

Med dette i hus har jeg nok å kose meg med hele helgen. Er dog litt nervøs for at G56 gjør 557 til en uaktuell kandidat :-?

Et bilde av testbenken

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en helt annen pris også på G56. Ser at bikkja liker å være med på bilde. Den var ikke så lett å få øye på. :-D

ps. tørk støv :-P
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Side 53 av 458 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •