Hjemme hos Devil. - Side 401

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 401 av 458 FørsteFørste ... 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 397 398 399 400 401 402 403 404 405 411 421 431 441 451 ... SisteSiste
Viser resultater 8,001 til 8,020 av 9141
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Må vel bli en nedgradering fra AVC-A1HD med PT-7030 og Adcom GFA-7605?
    Jeg ville tatt 3D/Audyssey MultEQ XT32 (Audyssey MultEQ XT32 Awarded Stereophile Accessory of the Year | Audyssey) oppgraderingen istedenfor å bytte i to bokser. Adcom GFA-7605 får sånn passe omtale ser jeg. Men noen har mere penger å rutte med enn andre og er uhelbredlig bitt av byttesyken.
    Jeg er ihvertfall veldig godt fornyød med en oppgradert AVC-A1HD. :-)
    Noen ånder for å prøve mye og det er sikkert en grunn til at både Bef og Devilej velger denne. Lsound har også en meget overbevisende selger :-)
    Denon-en er unektelig en utrolig god forsterker. Den er også svært enkel å bruke. Jeg savner uansett muligheten til å tune på frekvensgangen etter at Audyssey har gjort sitt, uten å slå over til Manuell som fører til at romkorreksjonen blir slått av. Regner ikke med at XT32 oppgraderinga gir noen flere muligheter der ?
    Du har ikke tilfeldigvis en frekvenskurve før og etter XT32 ?
    Hvis du har det, så send den gjerne på innboksen min så slipper jeg å kuppe tråden til Devilej.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har tro på ett løft der kontra receivere!
    Gratulerer!
    Ingen automatikk i at pre/power gir et løft kontra integrert.
    PS! AVC-A1HD er ikke en receiver men forsterker.

Regner med at disse to har mye felles:
    Sherbourn PT-7030 7.1 Channel Preamp/Processor Preview — Reviews and News from Audioholics
    Emotiva XMC-1 A/V Processor Preview — Reviews and News from Audioholics
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel bli en nedgradering fra AVC-A1HD med PT-7030 og Adcom GFA-7605?
    Jeg ville tatt 3D/Audyssey MultEQ XT32 (Audyssey MultEQ XT32 Awarded Stereophile Accessory of the Year | Audyssey) oppgraderingen istedenfor å bytte i to bokser. Adcom GFA-7605 får sånn passe omtale ser jeg. Men noen har mere penger å rutte med enn andre og er uhelbredlig bitt av byttesyken.
    Ser du mener at jeg her har latt byttesyke og alt for mye penger gå foran vett og fornuft fordi jeg i dette tilfellet har valgt anderledes enn din fasit.

Svaret er så enkelt at AVC-A1HD i mine ører og i mitt oppsett ikke ga det jeg så etter i lengden, og derfor ikke var interessant å bruke penger på gjennom en oppgradering. Den er god på musikk, men det spiller ikke så stor rolle når jeg her bruker Classè komboen CP-500 og CA-2200 som er mange hakk bedre (igjen i mine ører og oppsett)
    Adcon forsterkeren skal kun drive center og surround, og er ikke inne i bildet når musikk spilles i stereo. Den ble forøvrig valgt pga lav byggehøyde.

Valget av 7030 er tatt etter testing av 7020, og naturligvis ikke fordi Lsound har en god selger. Dog skal det sies at de har en ypperlig service, noe som gjør at prosessoren kan returneres om den ikke skulle innfri.
    Førstevalget av prosessor for meg ville vært en Arcam AV888, men med klubben som importor er dessverre denne utelukket

Naturligvis ikke. Hvorfor skulle det være det?

Jeg er ihvertfall veldig godt fornyød med en oppgradert AVC-A1HD. :-)
    Ingenting er bedre enn det, for deg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ett eller annet som sier meg at en ren prosessor er ett bedre valg.
    1. Slipper å dele strømforsyning med 5-11kanaler feks?
    2. større fleksibilitet i forhold til matching med effekttrinn
    3. Du finner oftere oppgraderinger på prosessorer enn receivere/forsterkere (Fornøyd Trond?? ).
    4. Flere tester antyder at prosessorer låter bedre enn surroundforsterkere på musikk. Selv også brukt som pre.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ser du mener at jeg her har latt byttesyke og alt for mye penger gå foran vett og fornuft fordi jeg i dette tilfellet har valgt anderledes enn din fasit.
    Synes du har hatt mange "merkelig" bytter opp gjennom åra og regner at det ikke akkurat har vært god butikk. AVC-A1HD synes jeg er et av de etter mine preferanser. Kjenner ikke Sherbourn PT-7020 men ser at Audioholics skrev: First Impression: Mildly Interesting.

Vet at dette er som å banne i kjærka siden du og noen andre av den "harde kjernen" på AVforum har en del "groupies". :grin:

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Trond B

Naturligvis ikke. Hvorfor skulle det være det?
    Det får du spørre BGuarden om. Det er han som påstår at pre/power gir et løft kontra en receiver.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du har hatt mange "merkelig" bytter opp gjennom åra og regner at det ikke akkurat har vært god butikk. AVC-A1HD synes jeg er et av de etter mine preferanser. Kjenner ikke Sherbourn PT-7020 men ser at Audioholics skrev: First Impression: Mildly Interesting.

Vet at dette er som å banne i kjærka siden du og noen andre av den "harde kjernen" på AVforum har en del "groupies". :grin:
    Jeg har alltid hatt 2 anlegg, og i det ene har jeg hele veien lekt meg med mye bytting og testing. Å tjene penger på det har jeg enda til gode, og ingen forventninger til at jeg skal gjøre. Det er en hobby, og hobbyer koster enkelt og greit.
    Når det gjelder AVC-A1HD så syntes jeg faktisk 4310 gjorde en bedre jobb i surround enn storebroren.
    Personlig ser jeg ingen grunn til å ikke gi en prosessor en sjanse uavhengig av hva en eller annen skrev på nett. Jeg har hatt endel utstyr som har fått topptester uten at det har imponert meg spesielt, og enklere utstyr som har imponert stort. Og vice versa. Det meste av det har fått varierende kritikker i pressen, så her satser jeg derfor heller på egenerfaring. Mitt krav tilsurround er at opplevelsen skal være morsom. Jeg fant jeg ikke AVC-A1HD morsom nok, så den ble derfor byttet ut.
    Den siste setningen vet jeg ikke om jeg skal tolke som en spøk eller en spydig kommentar, men jeg lar den heller stå for din regning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da skjønner jeg hvor landet ligger.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3. Du finner oftere oppgraderinger på prosessorer enn receivere/forsterkere (Fornøyd Trond?? ).
    4. Flere tester antyder at prosessorer låter bedre enn surroundforsterkere på musikk. Selv også brukt som pre.

Veldig godt poeng!

5. Ofte bedre elektronik, og bedre testet før lansering av prosessorer.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynt og teste Swansene enda ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal etter planen plukke opp Swans RM settet på onsdag, og teste det i løpet av påsken
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Veldig godt poeng!

5. Ofte bedre elektronik, og bedre testet før lansering av prosessorer.
    Er forskjeller på pris/kvalitet her også som på alt annet. Har hatt tre prosessorer sjøl og at de er noe bedre testet før lansering er ikke min erfaring. Heller ikke at det kommer oftere oppdateringer. Denon har kommet med de samme oppdateringene til både prosessorer og forsterkere.

Er glimrende kundeservice av Denon å komme med hardware og software oppdateringer til sine high-end produkter. Har du Onkyo eller Yamaha må du nesten bytte vært år. Ta f.eks. Yamaha DSP-Z11 som kom på samme tid og var litt dyrere enn AVC-A1HD. Den er jo nesten helt utdatert nå sammenlignet med AVC'n. Ser ut som den siste firmware oppdateringen til DSP-Z11 kom 14.10.2008!

DSP-Z11 er et annet eksempel på de etter min mening merkelige byttene til devilej. Hadde den en måneds tid for så å gå ned til RX-V3800. Synes ofte ting er kjøpt og solgt i hytt og pine uten mål eller mening. Jeg har byttet noe utstyr sjøl også men har ihvertfall startet nesten på bunn og bygd meg sakte men sikkert oppover i både kvalitet og pris. Har hele tiden hatt en klar plan om at ingenting kjøpes inn uten at det er en oppgradering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at du har begynt å kritisere Einar sine valg de siste dagene? Er du misunnelig at han har både mulighet og tør å prøve mye utstyr eller? Det er gøy å prøve nytt utstyr

Personlig synes jeg at Denon produktene har en kjedelig lyd signatur (ja, jeg har eid Denon produkter). Det er mye mer liv i andre merker som Yamaha, spesielt for hjemmekino.

Det er også bra at ikke alle er like. Det hadde vært en trist verden å leve i hvis alle var like...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes nå alle her inne må få lov til å bytte opp og ned så mye de vil uten noen form for kritkk, vi får heller være uenige om hva som er best osv :-D
    håper du blir fornøyd einar

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hva er det som gjør at du har begynt å kritisere Einar sine valg de siste dagene? Er du misunnelig at han har både mulighet og tør å prøve mye utstyr eller? Det er gøy å prøve nytt utstyr
    Syntes denne tråden begynte å bli litt kjedelig uten noen diskusjoner lengre.

Savner anleggstråden til Cybervision! :-)

Jeg har testet en god del utstyr opp gjennom åra. Har funnet "min" lyd og nyter den uten å tenke utstyr/plassering hele tiden. Synes det er et ***** stress. Sikkert alderen!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førstevalget av prosessor for meg ville vært en Arcam AV888, men med klubben som importor er dessverre denne utelukket
    Trodde du visste at Ljudtema har overtatt Arcam. Det er nok så ferskt ennå at de ikke har noen forhandlere på dette, men vi får håpe at det kommer.

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Trodde du visste at Ljudtema har overtatt Arcam. Det er nok så ferskt ennå at de ikke har noen forhandlere på dette, men vi får håpe at det kommer.

Geir Arne
    Der ser man. Det hadde jeg faktisk ikke fått med meg Geir Arne.
    Får håpe Ljudtema er villige til å ta inn litt fler produkter etterhvert enn klubben gjorde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe Ljudtema er villige til å ta inn litt fler produkter etterhvert enn klubben gjorde
    Ingenting hadde vært bedre.

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes denne tråden begynte å bli litt kjedelig uten noen diskusjoner lengre.

Savner anleggstråden til Cybervision! :-)

Jeg har testet en god del utstyr opp gjennom åra. Har funnet "min" lyd og nyter den uten å tenke utstyr/plassering hele tiden. Synes det er et ***** stress. Sikkert alderen!
    Denne tråden har dabbet av endel de siste par årene da jeg ikke har hatt inspirasjon til å opprettholde den på samme måte som før. Har nok litt med at mye av tiden min på forumet nå går med til drift og moderering.
    Jeg ser helt klart poenget ditt, og vi har nok litt forskjellig innfallsvinkel her. Mange av byttene mine (sikkert de fleste) i surroundoppsetttet kommer rett å slett fra gleden av å teste ut noe nytt og spennende. Det koster selvfølgelig litt penger i lengden, men ved gode kjøp kan tapene minimeres. Ofte går det opp i opp.
    Når det gjelder Z11 så ble den solgt i forbindelse med at den gamle kinoen ble kuttet ut. Denne avgjørelsen ble tatt pga forandringer i familiesituasjonen som gjorde at vi plutselig måtte omdisponere plassen vi hadde til rådighet. Der og da ga det ingen mening å bruke Z11 i tv-stua når jeg kunne få igjen det jeg ga for den.
    Noen større opp eller nedgraderinger er også gjort pga eksterne grunner.

Ayon som er mitt til nå beste stereooppsett ble byttet da de åpne rørene ikke gikk så bra sammen med barnefingre.

ML Summit ble solgt pga et akutt pengebehov da hunden vår måtte få nytt kne, og forsikringen ikke dekket det. (Karantenetid etter bytte av forsikringsselskap)

Audio Research blokkene ble solgt rett og slett fordi jeg ikke var fornøyd med dem på tross av topptester verden over
    Etc, etc, etc

Tilbake til Denon AVC-A1HD så ble den byttet etter en stunds vurdering om den skulle satses videre på eller ikke. Da jeg ikke var helt fornøyd med den i surround endte jeg med å ikke ville satse 10 k på en ny oppgradering av den som jeg senere sansynligvis ville tape.
    Kjøpte så en Yamaha 3067 som en midlertidig løsning mens jeg leter etter en prosessor. Siden Sherbourn PT-7030 nå har dukket opp som en mulighet er jeg villig til å gi den en sjanse da jeg likte det jeg hørte fra 7020
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ingenting hadde vært bedre.

Geir Arne
    Helt klart. Mine tidligere Arcam produkter er noe av det bedre jeg har hatt lydmessig i surround, og de gjorde seg ikke bort i stereo heller
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudtema satser på hele Arcams sortiment, så her har du alle muligheter, Einar. Etter at de ansatte Isak Strand så er også oppfølging og service hos Ljudtema i toppklasse.

Side 401 av 458 FørsteFørste ... 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 397 398 399 400 401 402 403 404 405 411 421 431 441 451 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •