Hjemme hos Devil. - Side 381

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 381 av 458 FørsteFørste ... 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 377 378 379 380 381 382 383 384 385 391 401 411 421 431 441 451 ... SisteSiste
Viser resultater 7,601 til 7,620 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter at Akto ga seg i Hjemmekino tror jeg nok jeg holder meg unna det. Har hatt 2 hjemme hos tidligere, så det får vel holde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet noe lengre Einar?

Ser merkverdig stille ut fra denne fronten? Ikke typisk deg.

Triste nyheter ang hunden, håper det ikke setter for stor stopper i kinobyggingen.

Håper på en innvit snart i Cinema Devilej, lenge siden det har vært noe hifi/kino besøk fra meg. Jeg må nok børste støvet av demo cd-mappen min å ta en tur snart.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Kommet noe lengre Einar?

Ser merkverdig stille ut fra denne fronten? Ikke typisk deg.
    Har vært endel uteprosjekter i det siste, så tråden har fått hvile litt. Moderator delen er nok også med å begrenser egen skriving noe

Håper på en innvit snart i Cinema Devilej, lenge siden det har vært noe hifi/kino besøk fra meg. Jeg må nok børste støvet av demo cd-mappen min å ta en tur snart.
    Nå for tiden er det ikke så mye spennende her, men satser på å få kinoen opp å gå innen nyttår. Trenger sårt et testrom da kona har kastet meg ut av stua, og tv-stua er for liten........

Triste nyheter ang hunden, håper det ikke setter for stor stopper i kinobyggingen.
    Siden den aggresive kreften nå også viser tegn til å ha satt seg i leddene er avgjørelsen tatt, og vi avslutter det på fredag :cry: Han skal slippe å lide unødig uansett hvor leit det er. Blir en uvanlig stille sommer etter at begge hundene våre har flyttet til de evige jaktmarker, men det frigjør kansje litt ekstra tid til kinoprosjektet.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmmm. Kan det være Ayon settet ditt som liger ute på sentralen nå?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker. Tror ikke det ble solgt mer enn en Polaris i norge, så den er nok min. Blokkene var det hvertfall 2 sett av
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er flere enn det ute, Einar. Av begge... ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt er det. Tragisk at disse kremkomponentene fikk en så trist skjebne i Norge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På utkikk etter en ny kompis som kan holde meg med selskap mens jeg jobber med kinoen

Litt off topic, men likevel....... 8)

Etter å ha mistet begge Rottweilerene våre i år er det litt for stille i huset, så letingen etter en ny hund har begynt. Da Rottisen krever mye har vi bestemt oss for at 2 stk av denne rasen blir i meste laget, og siden kona venter på en tispe fra Knertebo kennel som ikke dukker opp før om et års tid må jeg finne hannen min i mellomtiden.
    Mest sansynlig går jeg for en SBT (Staff) denne gangen da den har alle egenskaper jeg ønsker fra en hund, samtidig som den ikke veier mer enn at den er grei å håndtere i bånd også for andre enn meg. Nå gjenstår bare å finne en kennel som er seriøs nok......

Staffordshire Bull Terrier

Str:
    Middels

Aktivitetsbehov:
    Middels

Pelslengde:
    Korthåret

Behov for pelsstell:
    Lite

Allergivennlig:
    Nei

Generell omtale:
    Dette er en gammel rase med ukuelig mot og fast vilje. Den er intelligent og hengiven, spesielt overfor barn. Den blir da også kalt for "nanny-dog". Den er freidig, fryktløs og pålitelig. Kjærlig overfor familien sin, og også overfor fremmede. Litt historie: Rasen ble utviklet i Staffordshire i England på 1800-tallet. Rasen oppstod ved krysning av rasende, muskeløse hunder som ble brukt i oksekamper (bull biters) og smidige, livlige lokale terriere. Dette er en sterk og bestemt hund som trenger en erfaren eier og god lydighet. STB er en dårlig vakthund og de fleste av dem liker ikke vann. Vis aktsomhet sammen med andre hunder.

Rasestandard:
    Hode: Kort dypt hode med svært bred skalle, sterke kjever og store tenner. Øyne: Runde, mellomstore og bredstilte. Ører: Små rosenører som sitter langt fra hverandre. Kropp: Muskeløs, kort kropp. Pels: Glatt, kort og tett. Fargene er rød, fawn, sort, blå, eller alle disse fargene kombinert med hvitt. Også brindle. Hale: Middels lang, lavt ansatt og bæres rett. Poter: Mellomstore poter med solide tredeputer. Høyde: ca. 35-40cm. Vekt: 11-17kg. Alder: 11-14år.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag fått ryddet endel i mitt kommende kino lokale, og nok en henger er klar for fyllinga. Nå er det like før hele rommet er ribbet for alle rester av den gamle garasjen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tider hos deg med ny hund(er) og dedikert kinorom.
    Skal veggene hos deg kles med gips eller panel,hva anbefales her (vurderer å lage et rom i rom nede i min kjeller)?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så koselig med jakten på ny arbeidskamerat! Gleder meg virkelig på deres vegne, kamerat. Vet du hvilken oppdretter dere vil bruke? Til tross for min forkjærlighet for vorstehre, så må jeg si at jeg syns staff er et fantastisk bra valg til familiehund. Lykke til og gratulerer igjen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Spennende tider hos deg med ny hund(er) og dedikert kinorom.
    Skal veggene hos deg kles med gips eller panel,hva anbefales her (vurderer å lage et rom i rom nede i min kjeller)?
    Jeg kommer til å reise innvendige vegger med ett lag gips utvendig, 2/4 med isolering og 2 lag limt gips innvendig. Om jeg legger noe på innerveggene etter det vet jeg ikke, men endel diffusorer vil det bli for å hjelpe på akustikken
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Så koselig med jakten på ny arbeidskamerat! Gleder meg virkelig på deres vegne, kamerat. Vet du hvilken oppdretter dere vil bruke? Til tross for min forkjærlighet for vorstehre, så må jeg si at jeg syns staff er et fantastisk bra valg til familiehund. Lykke til og gratulerer igjen.
    Takk for det kompis. Vi leter etter oppdretter for tiden, men det er ikke enkelt da vi er serdeles kresne på hvem vi ønsker å bruke. Til nå har vi alle våre bekjentskaper i Rottweiler miljøet, så når det gjelder Staffordshire Bull Terrier er vi på litt upløyd mark.
    Fuglehunder som Vorstehr o.l er utrolig flotte hunder, men har et aktivitetsnivå som ligger litt vel høyt for en gjennomsnittlig hjemmekinokropp som min. Middels aktivitetsnivå passer nok mer for meg 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    ...
    Fuglehunder som Vorstehr o.l er utrolig flotte hunder, men har et aktivitetsnivå som krever litt for mye aktivitet for en gjennomsnittlig hjemmekinokropp som min. Middels aktivitetsnivå ligger nok mer for meg 8)
    Nå ja... Staffer er vel ikke akkurat late de første årene de heller? Men uansett så blir det stor stas med en ny kamerat ellr to i heimen. Jeg har bare gode erfaringer med staffer sammen med jentene våre, til tross for at de kan være litt vanskelige for jentene å "lese" pga den kraftige kroppen. Mener å ha hørt at det faktisk aldri er registrert menneskeangrep i Norge fra denne rasen! Men uansett. Jeg unner dere all den gleden en valp medfører!

Men over til en annen sak. Har du planer om noe dugnadsarbeid hos dere? Hadde vært moro å bli med litt når det er snakk om sjævving. Blei mektig imponert over dugnadsånden hos Akto, og stiller gjerne opp til gipsbæring o.l om sjansen byr seg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo til et punkt når tak og vegger skal isoleres og kles, så da regner jeg med at en hjelpende hånd eller 3 er vekomne.
    BEF har sagt at han tar turen når det trengs, og Jerome har også tilbydd seg. Kunne trenge noen til å holde BEF i tøylene så han ikke tar livet av oss alle mann. Som forlovern hans sa i bryllupet. Det er farlig å be BEF om hjelp, for han hviler ikke før jobben er gjort så en selv blir fullstendig utslitt
    Jeg pusler litt med forberedelsene om dagen, men selve byggingen tar ikke til før over sommern pga noen andre prosjekter som må i mål

Staff valper er nok som valper flest. Høyt og lavt for å gjøre ugang, men de har ikke det genetiske behovet for å løpe på jakt slik som hunden(e) din(e). Usikker på hvor mange du har.
    Vi er vant til labbrador og rottweiler, så overgangen til staff blir ikke så veldig stor. Går alt etter planen dukker det opp en rottis tispe også om et års tid
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Kunne trenge noen til å holde BEF i tøylene så han ikke tar livet av oss alle mann. Som forloveren hans sa i bryllupet. Det er farlig å BEF om hjelp, for han hviler ikke før jobben er gjort så en selv blir fullstendig utslitt
    Det er noe som må være interessant å oppleve :wink:
    Ikke at jeg mener at jeg holder like lenge eller mer enn BEF. Men bare å prøve kan være gøy, for å finne ut hvor lenge vi klarer å holde ut på en god og laaaang arbeidsdag som vi hadde hos Atle men med BEF denne gangen...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg skal heldigvis ikke gulvet senkes. Kun rettes av litt 8)
    Imponert over innsatsen hos Akto forrige helg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feit den kinoen du hadde før. :-D

Blir spennende å følge med på ny. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    637
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir morsomt og følge med på byggingen, kanskje jeg kan stjele noen tips når fra deg når min egen bygging tar til.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det JonnyGrandis. Hyggelig å se en profilert kar fra sentralen også her inne hos oss på AVF. Imponerende anlegg du har fått i hus nå, og virkelig lekre presentasjonsbilder i tråden din på hfs
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 381 av 458 FørsteFørste ... 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 377 378 379 380 381 382 383 384 385 391 401 411 421 431 441 451 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •