Hjemme hos Devil. - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 38 av 458 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 9141
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er litt dette jeg funderer på. Vet jeg kommer til å være sugen på å teste RF83 i ettertid, og det er ikke store prisforskjellen:???:

nettopp, nå er de ganske identiske i specs da, bortsett fra 1hz dypere med rf83 og 1db høyere følsomhet, vekten er jo nesten 10kg forskjell
    Men for å forvirre deg litt mer så har du jo endel penger til sub da om du kjøper rf63 isteden er vell 19000 for 63 og 25000 for 83 om jeg ikke er helt på jordet, subwoofer kan jeg ikke prisen på men 6000burde hjelpe godt på vei til den ihvertfall..

mvh janthomas

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er enkel gå for RF83 med en gang! RF83 gir i alle fall en fantastisk dynamikk og et trøkk som er helt utrolig, ref. kinorommet på Økern!
    ...og så er det vel 3xPlus/2 bak i kinoen som gjelder nå til dags...:wink: (mener noen har lagt lista der i det siste...:twisted: )

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    nettopp, nå er de ganske identiske i specs da, bortsett fra 1hz dypere med rf83 og 1db høyere følsomhet, vekten er jo nesten 10kg forskjell
    Men for å forvirre deg litt mer så har du jo endel penger til sub da om du kjøper rf63 isteden er vell 19000 for 63 og 25000 for 83 om jeg ikke er helt på jordet, subwoofer kan jeg ikke prisen på men 6000burde hjelpe godt på vei til den ihvertfall..

mvh janthomas
    Tenkte jeg skulle finansiere 2 stk Klipsch RSW-10d suber ved å selge mine 3 JMlaber + litt mellomlegg, men det blir ikke enda om ingen melder direkte interesse for 700ene. Selv om 83 er noe dyrere enn 63 koster det mer å oppgradere i ettertid......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Saken er enkel gå for RF83 med en gang! RF83 gir i alle fall en fantastisk dynamikk og et trøkk som er helt utrolig, ref. kinorommet på Økern!
    ...og så er det vel 3xPlus/2 bak i kinoen som gjelder nå til dags...:wink: (mener noen har lagt lista der i det siste...:twisted: )
    Jeg har fundert på 2 stk 12/2 bak sofaen etterhvert, men det er ikke noe prosjekt jeg har tenkt å begi meg ut på i år. Er egentlig ganske fornøyd med subene som jeg har idag.
    3 stk plus/2 tviler jeg på huset vårt tåler........:-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke bakhøyttalere var det du hadde sett deg ut?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bli et sinnsykt trykk i det rommet med RF-83, om et blir i overkant er en annen sak. Men romkorreksjonen på Denon klarer vel å rydde opp i det til filmbruk...

Stilig med 83 der nede, er det ikke noe som heter: "Size does matter"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvilke bakhøyttalere var det du hadde sett deg ut?

Det blir RS62 bak og RC64 i center
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå RF-83 til test hjemme, jeg har ikke hørt RF-63, men hadde jeg hatt ditt kinorom hadde jeg ikke vært i tvil.
    Da hadde jeg garantert kjøpt RF-83, i et dedikert kinorom spiller liksom ikke den fysiske størrelsen så stor rolle synes jeg. Her er det best mulig lyd for penga som gjelder.

Er nok mer usikker i stua som jeg selv bruker til kino, hadde jeg vært alene så hadde jeg nok uten tvil plasert de i stua også, men så var det WAF da. Min kone synes de var store, så det spørs nok om jeg klarer å overbevise henne.

mvh
    Vidar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    669
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører RF83, RC64 og RS62 i kinoen nå. det er en god kombinasjon. absolutt å anbefale.

nå har jeg ikke hørt RF63 men RF83 er en knallgod kinohøytaler.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle

Er nok mer usikker i stua som jeg selv bruker til kino, hadde jeg vært alene så hadde jeg nok uten tvil plasert de i stua også, men så var det WAF da. Min kone synes de var store, så det spørs nok om jeg klarer å overbevise henne.
    Overgangen fra 804 til RF83 er ganske stor i fysiske mål, pluss at Klipsch ikke akkurat har de peneste kabinettene. Jeg forstår godt waf-problemet her da jeg selv aldri hadde fått lov til å ha disse i hifi-oppsettet.
    Litt enklere i det kinoen hvor jeg får lov til å være enehersker.......:-D

Det ligger et par 803S på torget til 30k. Kunne disse kansje være et alternativ for deg?? 803 foran, 804 bak og HTM2 i senter Det hadde blitt en reder-kino med høy waf
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen erfaring med noen av Klipschene du vil kjøpe, men som du skrev i en annen tråd så kan det være at RF83 blir for mye av det gode. Rommet du skal ha dem i er jo ikke så veldig stort. Siden du også skal bytte bakhøyttalerne, hvor mange skal du ha nå?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Siden du også skal bytte bakhøyttalerne, hvor mange skal du ha nå?
    Oppsettet blir som før med 6 høyttalerebak da jeg synes det gir det beste surroundbildet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da regner jeg med at det blir ganske så bra trykk der også. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Da regner jeg med at det blir ganske så bra trykk der også. :-D
    Jepp. Jeg liker trykk og dynamikk :wink:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med at det er andre enn meg som også gleder seg til "askimdjevelen" er får på plass klipsch oppsettet sitt. Klipsch på hjemmekino er bare bælartig! Må innrømme at jeg leiker litt med tanken på å ta vare på rf7 til den dagen modern skal selga huset, og bruke de som bakhøytalere. Stua er på på 50kvadrat, så drømmene om en hjemmekino der er forholdsvis våte. hehe.

Som mange andre her vil også jeg anbefalle deg å gå for RF83. De fortjener kanskje enda større rom enn hva du har, men det er flisespikkeri. Skal du først ha en real klipsch hjemmekino er det jo like greit å gå for det råeste med en gang.
    Jeg har foresten fått hørt RF83 siden sist gang vi snakket, og jeg må si meg imponert. Jeg kan jo bare prøve å forestille meg disse i kombo med svs'en din!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet ditt Devilej?

Klipsch er vanvittig gøy og engasjerende til film og konserter. Personlig synes jeg dem viser sine sterkeste sider på live opptak/konserter, man sitter ALDRI i ro med rockefoten og man blir revet med 110%!
    Har du plass til det devil, gå for RF-83, men vil dog anbefale deg å ikke gå i samme felle som meg, jeg valgte RF-7 til et rom på under 20kvm, og det har vært veldig mye merarbeid med plassering av ht og lytteposisjon på grunn av dette. Man merker det også på bassresponsen i rommet :-D

Tror uansett RF-63 vil rocke særdeles bra, men siden jeg ikke har hørt dem, så kan jeg ikke uttale meg om dem, og hvordan de hvilke rom de trvies best i.

Dog, RF-83 er sikkert mindre følsom for størrelse på rommet i forhold til RF-7 siden de har mindre refleksporter og mindre bestykning i størrelse. De låter tøft, men litt mindre brutal enn RF-7 samt noe mer raffinert og behagelig i toppen. Er heller ikke så strømsugen som deres forgjenger

Hvilke eff.trinn skal du kjøre på dem?

Blir spennende å følge med devil!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden bassresponsen er ganske lik tviler jeg på at det vil ha så mye å si om du går for 63 eller 83 rommessig. Men trøkket vil jo sannsynligvis bli noget bedre med 83 pga mye mer elementareal.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvor stort er rommet ditt Devilej?
    Rommet er på ca 4 x 5,5 meter

Tror uansett RF-63 vil rocke særdeles bra, men siden jeg ikke har hørt dem, så kan jeg ikke uttale meg om dem, og hvordan de hvilke rom de trvies best i. !
    Det virker ikke som om det selges så mye RF63 da veien opp til RF83 er kort. En kompis av meg har RF7, så disse har jeg fått testet litt. På meg virker det som om det er mer dynamikk i RF83, mens RF7 er hakket mer brutale.

Hvilke eff.trinn skal du kjøre på dem?

Blir spennende å følge med devil!
    I utgangspunktet skal anlegget drives med Denon 2807 som pre og Arcam P1000 som power. Etter at det hele er ferdig innspilt er jeg sugen på å teste en H/K645 opp mot Denon da denne spilte utrolig tøft på siste demo jeg hørte med RF82
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    regner med at det er andre enn meg som også gleder seg til "askimdjevelen" får på plass klipsch oppsettet sitt.
    Jeg garanterer at jeg er en av dem

Patosene blir levert i slutten av måneden, så frontrekka til Klipsch kommer i hus så fort som mulig etter det. Håper å få solgt bakhøyttalerene mine innen den tid så jeg kan handle inn alt samtidig. Da får jeg satt alt sammen til innspillig samtidig. Ønsker minst 300 timer på dette utstyret før jeg tar det i bruk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Med slik størrelse på rommet vil jeg tro du trygt kan benytte RF-83 :twisted:

Ok, da har jo du fått hørt litt på dem m.a.o. Synes selv ikke RF-83 er mer dynamiske sådan, men at RF-7 har en mer heftig spillestil grunnet større elementer. Dog fant jeg RF-83 mer raffinert og temmet, med en mer behagelig spillestil og større detaljrikdom - spesielt i mellomtoneområdet. Uansett, nok om det, dette blir knall!!!

H/K er kjempemoro i hjemmekinoen, det må jo bare blir grisefett. Har ikke alle duppedingser som Denonen har, men det tar dem igjen på engasjerende spillestil og skikkelig eierglede ved produktet

Men tror du P1000 vil ha nok krefter til å virkelig få liv i systemet?

Av egen erfaring anbefaler jeg innspillingstid på 1000-2000timer på Klipsch. Mine løsnet ikke skikkelig før 0,5-1 år etter at jeg kjøpte dem (og det første halve året stod dem på døgnet rundt). Det gikk gradvis selfølgelig, men man er nødt til å la dem spille kontinuerlig i ihvertfall 300-500 timer før dem begynner å løsne noe - de trives også veldig godt med å bli "blåst ren" litt innimellom, helst bassregionen

Edit: Det høres kanskje sløkket ut, men jeg er langstifra den eneste med den erfaringen. Nå skal det jo også sies at RF-7 er et av ekstremtilfellene der :-?

Side 38 av 458 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •