Hjemme hos Devil. - Side 377

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 377 av 458 FørsteFørste ... 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 373 374 375 376 377 378 379 380 381 387 397 407 417 427 437 447 457 ... SisteSiste
Viser resultater 7,521 til 7,540 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ville valgt en NAS framfor bærbar PC og eksterne hardisker. Høres tungvint ut.
    Det har du sikkert rett i, men jeg er litt på jordet her. Aner faktisk ikke hva som er forskjellen på en NAS og en vanlig ekstern disk. Helt fersk på streeming som sagt ops: ops:
    Ønsker den enkleste og mest brukervennlige løsningen.

Kona har virkelig forelsket seg i dette og sitter med paden i fanget og et stort glis som bare stoppes av ørene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAS disk er en harddisk som er koblet direkte på nettverket.
    Da kan du trådløst overføre den rippede musikken til harddisken.
    Den kan også settes ute av syne.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ikke ha et operativsystem som den eksterne disken jobber mot?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    NAS kan kjøpes som ferdig standalone enhet. Skal være rimelig plug & play. Som alt annet er det forskjeller fra en til en annen, men det er bedre løsning enn mye annet. Enkelte routere har også mulighet for tilkobling til ekstern HDD.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,826
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye styr med disse EDB-maskinene. Glad jeg har en skikkelig kassett spiller med auto-revers slik at jeg har konstant musikk

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en av disse NAS diskene som HFK har. Jeg tror jeg brukte ca 10 min fra jeg kom hjem, til disken var i drift. Utrolig enkelt, selv for meg som ikke noe om slikt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Mye styr med disse EDB-maskinene. Glad jeg har en skikkelig kassett spiller med auto-revers slik at jeg har konstant musikk
    He he. Der er vi så godt som i samme båt BEF
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du sikkert rett i, men jeg er litt på jordet her. Aner faktisk ikke hva som er forskjellen på en NAS og en vanlig ekstern disk. Helt fersk på streeming som sagt ops: ops:
    Ønsker den enkleste og mest brukervennlige løsningen.

Kona har virkelig forelsket seg i dette og sitter med paden i fanget og et stort glis som bare stoppes av ørene

Dersom noen har gitt deg en detaljert forklaring på dette, eller andre som kan gi meg en innføring så send meg gjerne PM. Har faktisk noe planer om Sonos litt frem i tid.. Men som deg er jeg en fersking i dette...
    Noen nevnte NAS, noe som kan forklare dette nærmere? Og noen anbefalte type NAS som er enkelt plug/play å bruke? Og rimelig i pris.. Beklager å "stjele" noe av tråden.. :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wikipedias forklaring på NAS

Network-attached storage - Wikipedia

NAS disker er styrt av nettverket ditt, her kan du slenge inn alt du måtte ønske å streame det på enheter. Fordelen med NAS er at du slipper en ekstern pc til å spille av musikken din, bare å kopiere over alle mediafiler fra din pc og over til NAS. Det finnes også rutere med usb inngang som har mulighet for streaming via ekstern harddisk. NAS diskene er små og tar lite plass, må være deilig å slippe å ha lokket åpent på laptoppen hver gang man skal spille av musikk fra eget mediasenter.

Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nas

Jeg har en 2Tb nas som jeg har lagt alle mine få 200 cd i og recivern min denon 3311 har nettverkspiller og spiller av flac filer, til jeg får kjøp sonos selv og det er virkelig digg og sitte der og slippe og dra fram pcn når jeg skal høre på musikk i mp3 format
    mulig jeg kommer til og bli lat av dette,.. men... men
    Men før kjøp av nas les litt rundt før du kjøper en sånn at du ikke har en som bråker som f... :lol: :lol:

jeg kjøpte buffalo - - resten husker jeg ikke men er lite lyd i den men når det er stille hører du disken ruller og går inni boksen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg kjøpte en av disse NAS diskene som HFK har. Jeg tror jeg brukte ca 10 min fra jeg kom hjem, til disken var i drift. Utrolig enkelt, selv for meg som ikke noe om slikt.
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Dersom noen har gitt deg en detaljert forklaring på dette, eller andre som kan gi meg en innføring så send meg gjerne PM. Har faktisk noe planer om Sonos litt frem i tid.. Men som deg er jeg en fersking i dette...
    Noen nevnte NAS, noe som kan forklare dette nærmere? Og noen anbefalte type NAS som er enkelt plug/play å bruke? Og rimelig i pris.. Beklager å "stjele" noe av tråden.. :-D
    Sitat Opprinnelig postet av Nimkazo
    Jeg har en 2Tb nas som jeg har lagt alle mine få 200 cd i og recivern min denon 3311 har nettverkspiller og spiller av flac filer, til jeg får kjøp sonos selv og det er virkelig digg og sitte der og slippe og dra fram pcn når jeg skal høre på musikk i mp3 format

mulig jeg kommer til og bli lat av dette,.. men... men

Men før kjøp av nas les litt rundt før du kjøper en sånn at du ikke har en som bråker som f...

jeg kjøpte buffalo - - resten husker jeg ikke men er lite lyd i den men når det er stille hører du disken ruller og går inni boksen

Har ikke fått helt oversikt enda, men så langt ser det ut til at NAS er løsningen. Ønsker et system som kan bygges ut etterhvert så man slipper å starte om igjen når en disc er full. Ser de som klubben selger er på 2 terra, men man kan ikke legge til flere discer så denne er derfor ikke aktuell. Discene kommer ikke til å stå i stua da jeg ikke ser noe poeng i det så lenge man kan plassere dem hvor som helst innenfor nettverket. Noe støy kan derfor tolereres, men selvfølgelig minst mulig.
    Jeg bruker en AltiBox router med de begrensninger den har, så jeg tror ikke jeg kan henge en disc rett på den dessverre.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er veldig bra:
    Komplett.no - Buffalo LinkStation Pro Duo 4TB NAS

Men ikke kjør i RAID! Kjør heller en backuprutine som f.eks kl 4 på nattan hver dag tar å synkroniserer diskene om hverandre! Har satt opp flere av denne typen, og det fyngerer flawless . Dumme er at de oftest er levert med Western Digital Green disker, som ikke takler RAID så bra. Men går fint ann å legge opp en backuprutine innepå det gode brukergrensesnitter på NAS'et.

Fin guide:
    https://www.ripcaster.co.uk/node/153

Newcomer Lokee sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Denne er veldig bra:
    Komplett.no - Buffalo LinkStation Pro Duo 4TB NAS

Men ikke kjør i RAID! Kjør heller en backuprutine som f.eks kl 4 på nattan hver dag tar å synkroniserer diskene om hverandre! Har satt opp flere av denne typen, og det fyngerer flawless . Dumme er at de oftest er levert med Western Digital Green disker, som ikke takler RAID så bra. Men går fint ann å legge opp en backuprutine innepå det gode brukergrensesnitter på NAS'et.

Fin guide:
    https://www.ripcaster.co.uk/node/153
    +1
    Har samme selv fungere strålende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Fordelen med NAS er at du slipper en ekstern pc til å spille av musikken din, bare å kopiere over alle mediafiler fra din pc og over til NAS.
    Bare for at det ikke blir noe misforståelse: en NAS er en slags PC med CPU, minne, buser, nettverk, OS, programmer, etc. Bare at det ikke ser ut som en vanlig PC eller Mac.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    NAS diskene er små og tar lite plass
    Diskene i en NAS er like store enn i andre maskiner (2.5" or 3.5"). NAS'en derimot kan være mindre

... Western Digital Green disker, som ikke takler RAID så bra.
    Denne vil jeg gjerne at du fordyper og kommer med bevis på at Western Digital Green kan ikke brukes i en RAID konfigurasjon.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått helt oversikt enda, men så langt ser det ut til at NAS er løsningen. Ønsker et system som kan bygges ut etterhvert så man slipper å starte om igjen når en disc er full. Ser de som klubben selger er på 2 terra, men man kan ikke legge til flere discer så denne er derfor ikke aktuell. Discene kommer ikke til å stå i stua da jeg ikke ser noe poeng i det så lenge man kan plassere dem hvor som helst innenfor nettverket. Noe støy kan derfor tolereres, men selvfølgelig minst mulig.
    Jeg bruker en AltiBox router med de begrensninger den har, så jeg tror ikke jeg kan henge en disc rett på den dessverre.
    Så du lurte på hva som var forskjellen mellom en NAS og en ekstern harddisk. Der er rett og slett bare at en NAS har mulighet for å få tildelt en IP adresse(en adresse man trenger for å bli "gjenkjent" i nettverket). Alle PCer og bokser på nettverket får tildelt hver sin IP av routeren.

Når det kommer til løsninger som kan bygges ut forsvinner prisen fort opp i taket. Det er heller ikke noe poeng, for når du har fyllt opp en enhet kjøper du en til og lar sonos få kontroll over den enheten også.

Vil derimot anbefale å skaffe en NAS med plass til 2 disker som kan kjøres i det som kalles Raid0(speiling). Dette er lite kostnadseffektivt da man har 2 disker i en enhet som har samme info, men man får full backup om en disk ryker. I tillegg får du dobbel lesehastighet, men dette er av akademisk interesse for streaming. Dette er i mine øyne den beste løsningen for en nybegynner(håper du ikke blir støtt av denne), men det finnes andre løsninger som kan gjøre ting litt billigere men mer knotete.

Fått testet LS?

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en NAS er en minipc. Da forstår jeg litt mer. Men du må vel fortsatt bruke en ekstern pc for å rippe musikk? Eller kan jeg koble en drive og en skjerm rett i en NAS?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en NAS er en minipc. Da forstår jeg litt mer. Men du må vel fortsatt bruke en ekstern pc for å rippe musikk? Eller kan jeg koble en drive og en skjerm rett i en NAS?
    Du ripper ifra en anna PC ja... NAS er bare en "NETWORK-ATTACHED-STATION" eller hva det står for. du "mapper" bare opp stasjonen, så den ser ut som en vanlig harddisk på din maskin.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du må vel fortsatt bruke en ekstern pc for å rippe musikk?
    Ja, det må du.

Eller kan jeg koble en drive og en skjerm rett i en NAS?
    NAS er laget for å stå skjult og eneste tilgang er via nettverk interfacen. Skal du ha mulighet til å koble skjerm, mus, tastatur så blir det mye enklere og billigere å bruke en standard PC

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ripper ifra en anna PC ja... NAS er bare en "NETWORK-ATTACHED-STATION" eller hva det står for. du "mapper" bare opp stasjonen, så den ser ut som en vanlig harddisk på din maskin.
    NAS står for Network Attached Storage, som Wikipedia linken indikerer oppe i tråden.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, NAS har ingen pc funksjoner. Det er kun harddisk plassert utenfor pcen.

Det du tenker på minner mer om en server, noe som er voldsomt overkill for oss dødelige så lenge man uansett har en pc.

Så i enkle trinn;1 du må rippe cd til wav/flac via pc ->2 så legge filene på NAS disken ->3 og i ditt tilfelle velge NASen som "source" for Sonos. Det siste gjøres enklest med en pc som har Sonos-app.

Bare så det er sagt, så kan Sonos hente sanger direkte fra pcen også, men det krever at denne er på. NAS skrur seg på ved behov.

Geir Arne

Side 377 av 458 FørsteFørste ... 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 373 374 375 376 377 378 379 380 381 387 397 407 417 427 437 447 457 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •