Hjemme hos Devil. - Side 354

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 354 av 458 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 ... SisteSiste
Viser resultater 7,061 til 7,080 av 9141
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En liten hälsning från dine fd Martin Logan Summit som funnit sig väl tillrätta i Åmål. Lite språkproblem fortfarande men justeringar av plassering fixar nog det - sitter och sträcker på halsen i soffan før att få den ljudbild jag är ute efter. Dom har fått sälskap av en Hegel H200 från Jan/Scrooge - trevlig kille - och så har jag satsat på streaming med en färsk Hegel HD10 och Squeezebox Touch. Kul att ha hela CD samlingen i en liten ask.

Fint att höra att vofsen är på bättringsvägen men tror kanske det smittar då min jycke haltar på höger bakben och veterinären tror det är korsbanden som måste fixas. Röntgen i morgon så får vi domen.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det var noe alà dette jeg hadde i tankene. Å løfte for hånd blir for riski synes jeg. Med eksperthjelp hos BEF tenkte jeg på at han vet hva jeg trenger og hvor jeg får tak i det. Siden han er selvstendig næringsdrivende er det greit om han ikke blir sykemeldt med skjevbelastet rygg
    Tenkte å montere den nye bjelken ved siden av den gamle så jeg ikke trenger å demontere den først
    I gammle kinoen innviterte jeg 6 kompiser til å hjelpe meg å løfte en 6m lang jerndipp. Det tok nøyaktig 4min å få den opp. Brukte selvfølgelig skrujekker (fra BM) under for å avlaste. De holdte balansen mens jeg satt opp endebjelkene fra gulvet og opp til jerndippen. Etterpå var det pils og pølser.

A.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe alà dette jeg hadde i tankene. Å løfte for hånd blir for riski synes jeg. Med eksperthjelp hos BEF tenkte jeg på at han vet hva jeg trenger og hvor jeg får tak i det. Siden han er selvstendig næringsdrivende er det greit om han ikke blir sykemeldt med skjevbelastet rygg
    Tenkte å montere den nye bjelken ved siden av den gamle så jeg ikke trenger å demontere den først
    Tror du får leid det hos ramirent eller hos litt store byggevarehus alla Ski Bygg

Si fra om du trenger hjelp.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartinP
    En liten hälsning från dine fd Martin Logan Summit som funnit sig väl tillrätta i Åmål. Lite språkproblem fortfarande men justeringar av plassering fixar nog det - sitter och sträcker på halsen i soffan før att få den ljudbild jag är ute efter. Dom har fått sälskap av en Hegel H200 från Jan/Scrooge - trevlig kille - och så har jag satsat på streaming med en färsk Hegel HD10 och Squeezebox Touch. Kul att ha hela CD samlingen i en liten ask.
    Flott at du kommer igang med anlegget. Jeg vurderer en eller annen streeme løsning selv, men har ikke funnet den perfekte løsningen enda. De virkelig gode er litt i dyreste laget. Snakket med Jan forrige helg under Horten messen, og han fortalte at det ble en hyggelig handel til slutt

Fint att höra att vofsen är på bättringsvägen men tror kanske det smittar då min jycke haltar på höger bakben och veterinären tror det är korsbanden som måste fixas. Röntgen i morgon så får vi domen.
    Huffda. Det var slik det begynte hos oss også. Ble halt under en sykkeltur, og vetrinæren sa det var en betennelse i korsbåndet. Hunden fikk smertestillende og sluttet å halte, noe som isteden resulterte i overbelastning under lek og snap..... Det var den senen.
    Mye styr, men nå går det som sagt heldigvis mye bedre. Har begynt med 10 minutters turer og går i store 8 tall på mykt underlag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    I gammle kinoen innviterte jeg 6 kompiser til å hjelpe meg å løfte en 6m lang jerndipp. Det tok nøyaktig 4min å få den opp. Brukte selvfølgelig skrujekker (fra BM) under for å avlaste. De holdte balansen mens jeg satt opp endebjelkene fra gulvet og opp til jerndippen. Etterpå var det pils og pølser.

A.
    He he. Gode venner er ofte veldig opptatt når det lukter tunge løft på dugnad
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Tror du får leid det hos ramirent eller hos litt store byggevarehus alla Ski Bygg

Si fra om du trenger hjelp.
    Klart det Bjørn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Skal du på OHC i helgen?
    Kunne jo evt. slått følge...........
    Jeg har veldig lyst til å ta en tur, men pga litt styr på privaten vet jeg ikke om jeg rekker. Sender deg en PM om det går seg til Kristian
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff..ja de jerndippene er ikke noen spøk. Regner med en kan stryke
    kranbil som alternativ i ditt tilfelle Dugnad og list og lempe må nok til ja.
    Regner med du har en plan med det og8)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - sitter och sträcker på halsen i soffan før att få den ljudbild jag är ute efter. Dom har fått sälskap av en Hegel H200 från Jan/Scrooge - trevlig kille - och så har jag satsat på streaming med en färsk Hegel HD10 och Squeezebox Touch. Kul att ha hela CD samlingen i en liten ask.

min jycke haltar på höger bakben och veterinären tror det är korsbanden som måste fixas. Röntgen i morgon så får vi domen.
    Takk det samme, Martin!
    Håper du får lyden til å sitte etterhvert? Det skal vel neppe stå på utstyret? Flott å se at du har fått på plass en HD10 også!
    Samtidig bør det jo nevnes at rom / demping / høyttalerplassering har nesten vel så mye å si. Men det er du ganske sikkert klar over. ;-)

Håper det går bra med din firbente venn også?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt Bladelius Thor mkII ihus 2-3 dager, og jeg må si jeg er virkelig imponert over hva denne forholdsvis billige integrerte saken presterer innen oppløsning og detaljrikdom. Tanken var i utgangspunktet å bruke den mot mine Focal Electra 1007Be, men den gjør seg på ingen måte bort sammen med Zu Definition heller. Den store strømforsyningen på hele 1800Va sikrer stålkontroll på de fire 10" fulltone elementene, og uansett volum viser den ingen tegn til å gi seg.
    I forhold til rørsettet mitt fra Audio Research er den noe hardere i mellomtonen, men på Zu er dette faktisk bare kledelig og basspunchen mellom 80 og 160 Hz er klart tightere. Kansje det er på tide å vurdere veien vekk fra rørforsterkere og over til AB teknologi igjen.....

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott forsterker dette her da, aldri hatt gleden med å høre på disse noengang. Denne ser ut som en skikkelig powerboks deluxe, mye ligger en slik herlighet på da?

Er dette noe du kan tenke deg å gå for i nær fremtid?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, siden jeg kjøpte den for 3 dager siden må jeg vel si ja til det
    Veil ligger den vel på rundt 27000,- idag, men det er den nye mkIII modellen. Min er en mkII

Forøvrig har også 50 tommern fra Panasonic blitt byttet ut med en Samsung ps63c7705

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, siden jeg kjøpte den for 3 dager siden må jeg vel si ja til det
    Veil ligger den vel på rundt 27000,- idag, men det er den nye mkIII modellen. Min er en mkII
    Du har kjøpt alt ja, er ikke at jeg får med meg så da får jeg nesten gratulere med dette kjøpet. Det var en skikkelig trafo i denne siden den trekker 1800w fra nettet, da snakker vi om en skikkelig strømsterk sak. Leste litt at den holdt 2x165W så det skulle gi muligheter for go' lyden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en pen forsterker fra Bladelius det der. Det skorter i allefall ikke på kreftene som du selv sier Jeg opplevde selv at ASR, som man i utgangspunktet skulle tro er overdimensjonert til de grader på Zu, fungerte svært godt.

Zu er ikke direkte tilbaketrukket i mellomtonen, men noen vil kanskje foretrekke litt mer klem akkurat der. Personlig følte jeg ikke at noe manglet all den tid de evner å formidle det aller meste av detaljer, og samtidig ble jeg aldri lyttetrett. Når jeg byttet over til Gamma synes jeg at Gamma var en liten anelse slanke i presensområdet i forhold til Definition, men det blir litt smak og behag. Jeg har vendt meg til det nå

Hvis nysgjerrigheten skulle vri seg i retning av en integrert som kunne passet Zu kan Peachtree Audio Nova fra Eufonia være et hett alternativ. Jeg har ikke hørt denne selv (enda), men den skal visstnok fungere veldig godt med Zu. Zu Audio benytter blant annet denne under demoer selv.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius er ypperlige produkter, ikke tvil om det. Husker når jeg testet Tyr for Hjemmekino, det var en fantastisk forsterker og match til Vista, og jeg tror aldri jeg har hatt det så gøy noen gang når jeg har testet et produkt for det bladet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på hvis du skal løfte tungt, at du får andre til å gjøre det for deg. Du må være forsiktig så du ikke blir sykmeldt 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har også 50 tommern fra Panasonic blitt byttet ut med en Samsung ps63c7705
    Siden jeg snoker rundt i tråder hvor de har kjøpt nye skjermer. Lurer jeg på hvordandet står til med panelbuzz fra den nye C serien (summing fra panelene ved sort skjerm evt helt hvit skjerm)?
    Har en helt på grensen buzz fra min Samsung B850 og vurderer alternativer.

Gratulerer med flott skjerm foresten 8) (konemor har satt ned foten for alt over 50" i stua så der er jeg litt misunnlig)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det med garasjen ?

Har du noen erfaring med Cambridge Audio produkter ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Siden jeg snoker rundt i tråder hvor de har kjøpt nye skjermer. Lurer jeg på hvordandet står til med panelbuzz fra den nye C serien (summing fra panelene ved sort skjerm evt helt hvit skjerm)?
    Har en helt på grensen buzz fra min Samsung B850 og vurderer alternativer.

Gratulerer med flott skjerm foresten 8) (konemor har satt ned foten for alt over 50" i stua så der er jeg litt misunnlig)
    Har i kveld sjekket litt på min G20, og kan ikke si at den er spesielt plaget med panelbuzz. På sort skjerm er det en veldig svak lyd, men dersom du har lyd på TVen (eller anlegget) legger i hvert fall ikke jeg merke til den lyden fra sitteposisjon. Da må jeg legge øret intill....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde først en 7700, men den buzzet så mye at den var helt uaktuell å beholde. Sendte den tilbake og kjøpte en 7705 isteden. Noe buzz på kald skjerm, men såpass lavt at det forsvinner starks man har en aller annen form for lyd i rommet. Når skjermen blir varm må man legge øret inntil for å oppfatte noe som helst av ulyd.
    Likevel er det ingen tvil om at Samsung generelt buzzer noe mer enn alle Panasonic skjermene jeg har hørt. Var egentlig sugen på Pana sin nye 65", men 45k var litt i overmål for en tv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 354 av 458 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •