Hjemme hos Devil. - Side 326

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 326 av 458 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 ... SisteSiste
Viser resultater 6,501 til 6,520 av 9141
    Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Som medlem av AVrom-i-garasje-klanen så skal jeg ikke bare misjonere om våre fortreffeligheter. Jeg kan bekrefte Msports bekymringer om at det av og til er et mentalt tiltak å komme seg ut til kinoen og av og til igjen samme mentale tiltak å komme seg tilbake til huset. Dette er stort sett pga et fuktig vestlandsklimaet som vi er befengt med her. Bygger du en svalgang eller en tunnel mellom hus og garasje så er det problemet vesentlig redusert. Det vil nok allikevel være et aldri så lite tiltak å tusle ut når en har en behagelig sofakrok inne i stua ;-).

Den største gevinsten jeg føler jeg har oppnådd med å ha AV-rommet i garasjen er den absolutte frikoblingen fra resten av husstanden. Jeg kan nesten herje på som jeg selv vil, selv om W har samlet sy-troppene til forening eller ønsker seg ro og fred generellt.

På den andre side så har jeg innsett at det er behov for litt kvalitetslyd inne i huset også, så et tålig greit stereo-oppsett til mental hygge er satt opp i et av oppholdsrommene. Så et garasjerom vil i mine øyne ikke kunne erstatte alle behov men være et godt supplement.
    Dette må jeg bare si meg hjertens enig i:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Den største gevinsten jeg føler jeg har oppnådd med å ha AV-rommet i garasjen er den absolutte frikoblingen fra resten av husstanden. Jeg kan nesten herje på som jeg selv vil, selv om W har samlet sy-troppene til forening eller ønsker seg ro og fred generellt.
    I akkurat den (uthevede) settingen er fordelene kanskje like store andre veien; man slipper å bli forstyrret av kaklingen fra symøtet...

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare og sette i gang . Jeg fik meg også nytt dedikert lytte rom rett før jul , ög det har bare gjort det enda mer gøy med hifi . Jeg fik aldri den rette "roen" i dagligstua der det var lett og bli distrahert av at det sto enn TV,PS3 og datamaskin fremfor deg . Nå er vel ikke dette tilfelle hos deg , men det er noe eget med og gå inn i eit dedikert rom og bare senke skuldrene og lukke omverdenen ute .

Hvor stort rom er det muligt og sette opp inne i garasjen ?

Er nok ikke bare jeg som nå tenker at det fort kan bli litt utskifting av utstyr i Asker nå som det ikke blir like mange restriksjoner :twisted:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garasjerommet er tatt opp til vurdering igjen av ren nødvendighet. Huset har ganske enkelt for få rom tilgjengelig for å dekke behovet. Det som er hifi stue idag er det lyseste og trivligste rommet. Planen var å bruke dette til tv-rom, men likevel beholde hifi delen ved hjelp av en pre med prosessorinngang. Dagens tv-stue ville da bli lese/avslapningsrom som det var tidligere med bokhyller og nips. Skal alt være ihus er dette den beste løsningen, men det gjør at vi mister det fineste oppholdsrommet da det vil fylles med høyttalere og elektronikk. Greit når vi er alene, men ikke så flott når vi har gjester. I tillegg er det veldig behagelig å ikke behøve å ha disneychannel midt i fleisen hele dagen. Da er det tv-rommet vi har idag ypperlig da det er litt mer bortgjemt.
    Går vi for løsningen i garasjen blir tv-stuen stående som den er, men uten center. Usherne blir stående som fronter, og Dome forblir bakhøyttalere. JL suben vil bli med ut i garasjen, så en enklere løsning vil da bli brukt isteden. Focal SW800V e.l. En grei bd-spiller ved siden av en ok receiver og en stereoeffekt til frontene så er rommet i mål. Usher mini dancer one vil fint kunne brukes som phantom center i dette lille rommet.
    Den andre stua vil da tømmes helt for utstyr foruten konas Geneva som er god nok til å levere musikk i dette rommet.

Det med bruk er helt klart et godt poeng, og den idielle løsningen hadde selvfølgelig vært et tilbygg på huset på 50 kvm til lyd og bilde formål. Problemet er at et bygg som dette blir for dyrt for dagens lommebok. Alternativene er derfor å okkupere den største stua til kino, eller å sette opp en enkel løsning i en ubrukt garaske 4 meter fra inngangsdøren. Garasjen ser derfor ut til å være det mest fornuftige alternativet. Her vil jeg kunne herje fritt i henhold til plassering av fronter etc.
    Garasjen er på 5x9 meter, men hele vil ikke bli brukt da jeg også har behov for lagringsplass av det vanlige hageskrotet. Ser for meg å gå fra enden og til rundt midten av port 2. Har ikke målene i hodet, men det blir vel ca 5x5 meter råbygg. Noe av bredden vil dog forsvinne i innevegger.

Det vil nok heller ikke bli noen batcave da jeg testet ut dette i min forrige kino. Det blir rett og slett for ukoselig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svart tak og røde vegger er løsningen på en light batcave. :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg veldig sansen for fargene i det lekre rommet til Hans Rune.

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allez-y :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg når det gjelder farge og utseende på Hans Runes rom, devilej. Dette er en av mine favoritter også, og vil høyst sannsynlig være til inspirasjon når jeg selv skal bygge om rommet i fremtiden.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Selv har jeg veldig sansen for fargene i det lekre rommet til Hans Rune.

Får invitere deg med til Hans Rune en gang, så får du oppleve rommet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gjerne
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gjerne
    Skal snakke med han om når det vil passe.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er frekt av meg, men det hadde jeg også veldig gjerne villet være med på. Er ganske interessert i hvordan rommet med såpass lyse farger fungerer i kinosammenheng.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg klart å få meg en plass på HighEnd Plaza klokken 12 på søndag

+1, på lørdag. ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    +1, på lørdag. ;-)
    Så bra. Alltid gøy å få med seg ting som dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Når det gjelder hundene - er far like snill som datter (for det var vel hun dere hadde når jeg var innom deg?), så er det et ganske så hyggelig par hunder.

En liten story når det gjelder hund. Vi har ei labrador frøken som ikke har et gen av agresjon i kroppen, hun har bare ikke skjønt at for å få kontakt skal du ikke bjeffe - noe hun gjør på alt og alle. Satt og jobbet hjemmefra i dag da jeg så naboen fikk besøk av dørselger fra et eller annet alarm selskap. Tok igjen grinda på trappa og satte bikkja ut. Hun varsla som vanlig at her kommer det noen forbi og selgeren var kun innom gårdsplassen så vidt det var før han strøyk videre
    Far er nok noen hakk mer egen enn datteren sin. Han er opprinnelig trent politihund, og er i tillegg brukshund champion ved siden av å konkurere i lydighet klasse 3. Likevel er de hverdagslige småtingene som å ikke stjele på benken og å gå pent i bånd litt avglemt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skulla vel egetlig ha drevei ein Hifi butikk du...
    Behøver ikke det. Klarer fint å gå konk på personlig forbruk, så jeg trenger ikke gå veien gjennom en butikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Vedrørende garasjeprosjektet høres jo dette spennende ut, og jeg m.f. har fått med oss at dette er noe du har tenkt på en stund. Går derfor ut fra at det er gjennomtenkt, selv om Msport har et poeng.

Mulig jeg husker feil, men vurderte du ikke å bygge en "gang" mellom garasje og hus ved forrige garasjerunde? I såfall må du jo ikke gå "ut".

Garasjeprosjektet har ligget å vaket over ett år nå, og jeg har tro på denne reviderte løsningen. Har jo hatt dedikert rom tidligere også, så jeg kjenner godt til bruksmønstret for en slik løsning. Det koster kansje mer enn det smaker for hver film man ser, men er likevel verd det om det ikke går utover huset forøvrig. Man ser romantiske komedier i stua, og tar med seg 2012 ut i kinoen.
    En yttergang som forbinder garasjen med huset er en mulighet, men ikke noe som blir gjort umiddelbart.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Behøver ikke det. Klarer fint å gå konk på personlig forbruk, så jeg trenger ikke gå veien gjennom en butikk
    Tengte på " brukt-butikk " ;-) hehe

X fingrene for at bilene skal fryse til vinteren da... :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg må min side må si at mitt "hytteprosjekt" etterhvert ble avkortet av at mor i huset ikke lenger orket iskalde toalettbesøk, sjekk av videobasert babycall hvert 5. minutt og ellers et bekkmørkt, lite rom... Hva kan en lære av slikt? Vel; har du unger; lag en overvåkningsfunksjon som virker slik at mor kan slappe av... Jeg hadde et WLAN-kamera som sendte bilder ved bevegelse, men ved en anledning hadde minstemann stått et minutts tid i gangen og hylt etter hvor alle var før denne funksjonen fungerte... Tror "live" er bedre...

Dernest vil jeg mene at toalett er et must. Får du derfor lagt rør og WC ut i garasjen vil det uten tvil løfte komfortnivået mange hakk!

Selve designet på kinoet er også et poeng; det blir nok aldri en kullsort kino igjen for mitt vedkommende. Trivsel er også en faktor, ikke bare lyd og bilde, og uten å nødvendigvis male alle veggene kritt hvite er det nok en fordel at folk (les: kvinnfolk) faktisk synes rommet er OK å oppholde seg i også...
    Hadde jeg kunne velge og vrake i øyeblikket hadde det blitt et tilbygg eller frittstående bygg på tomten med alle bekvemeligheter, men prismessig forutsetter dette et lån jeg ikke er villig til å ta opp de neste 5 årene. Friheten i lav bolig gjeld er viktigere da den gir oss mulighet til å gjøre ting ved siden av å bo. Så lenge jeg har bena på bakken gjeldsmessig har jeg større muligheter til å leke meg med lyd og bilde :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 326 av 458 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •