Hjemme hos Devil. - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 31 av 458 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Vel om du får solgt Usherne så vet du hvor du skal henvende deg :-)- Har en muntlig avtale om oppgradering så nå ligger mine 1027 ute for salg
    Så de lå på torget. Vi får se hva som skjer fremover.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er denne demo kvelden slutt, og må si at jeg har hatt det meget hyggelig. Det er alltid moro å treffe andre med samme interesse som deg selv. Musikkanlegget til husverten må sies å være noe av det bedre jeg har hørt. Så åpent og silkemykt. Det ble spilt noen cd'er, men det virket som om de fleste ville krype ned i kjelleren.

Så etter en stund krøp vi ned i kjelleren og fikk der servert et meget bra bilde og et lydoppsett som jeg aldri har hørt før. Det gikk ikke mange minuttene før jeg sa at jeg må ha flere bakhøyttalere. :-D
    Fikk koblet opp HD-spilleren og den disket opp med et lydbilde som vært sykt rått. Selvfølgelig var bildet bra, men det var først og fremst lyden som imponerte meg.

Så jeg takker devilej for at jeg fikk komme på denne demo'en og jeg kommer gjerne tilbake.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har hørt 1027Be på Parasound både hos deg og Hanspf. Denne høyttaleren imponerer virkelig. Blir usherene solgt er jeg redd jeg ender med 1027Be eller B&W 803S.
    Har du vurdert 1037 ettersom du har en såpass romslig stue og ikke bruker sub i stereo-oppsettet ditt?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det eksu :grin:

Da er den første demokvelden aviklet. De som tok turen hit til Indre østfold denne gangen var Eksu, Kolschtat, Pervind og Joachim. 3 av 4 her var nye bekentskaper og det er alltid hyggelig. 2 var t.o.m sambygdninger......

Det har vært en meget hyggelig kveld kun, trukket litt neg av at jeg har pådratt meg en stygg forkjølelse. Hostekulene kom og gikk i perioder, men paracet og hostesaft holdt det værste i sjakk. Skulle noen bli smittet etter denne kvelden beklager jeg dette

Først brukte vi litt tid i oppe stua med musikk i 2 kanaler. Jeg hadde satt anlegget i "finlytte" posisjon, (85 cm fra bakvegg og 65 fra sidevegg), og vi gikk igjennom endel gode og varierte innspillinger.

Etter et par timer var gjengen klar for litt film, så vi ruslet ned i kinoen. Demoplaten til Marantz ble som vanlig flittig brukt, men etter en stund var det på høy tid å teste HD på Toshiba HD-XE1. Idet man legger i plata og menybildet starter ser man med en gang at her er det stor forskjell. Vi kjørte endel sammenligning DVD mot HD-DVD på King Kong. Dette er en film som har blitt ranket på topp i HD, og med rette. Spesielt i slutt-senen på Empire State Building med utsikt over byen er det som å huske å ta på seg brillene før men ser filmen. Her fikk 8720 virkelig vise hva som bor i den i 720P.
    Bildet er en ting, men det som nok imponerte enda mer var lyden i True-HD(jeg er i bunn og grunn mer lyd enn bildemann). Her var det et mye større lydbilde, og masse detaljer i alle kanaler som jeg ikke har hørt på DVD. Innsekter surret og fugler flakset rundt deg mens hovedpersonen løper hysterisk skrikende gjennom jungelen.
    King Kong tok heldigvis knekken på dinosaurene i HD versjonen også
    En annen ting jeg opplevde var LFE-sporet spilte mye strammere og mer "korrekt". Her er denne filmen spesielt bra p.g.a all bassen som ligger i apens grynt og skrik. MORRO!!!!!

Kona fikk også en liten demo når hun kom hjem utpå kvelden, og var enig i at spilleren er verd en innvistering. Økonomien tillater dessverre ikke et innkjøp i øyeblikket, men det er da ikke alt for lenge til feriepengene kommer.........

Det ble en hyggelig minnesrik kveld, og nå er det bare å glede seg til neste helg. Idag blir det nok å holde dya foran tven, for i morgen er det dessverre tilbake til hverdagen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har du vurdert 1037 ettersom du har en såpass romslig stue og ikke bruker sub i stereo-oppsettet ditt?
    Jeg har vurdert dem sterkt, men de faller igjennom på pris dessverre. Det er 2 grunner til at jeg vurderer salg av Usherne. 1. Fysisk størrelse. 2. Uforsvarlig dyre å ha stående som tv-høyttalere det meste av tiden.
    Ser derfor for meg at det neste valget kommer til å ligge på ca halve prisen av disse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vill takke for en utrolig bra visning.Ble virkelig imponert hvor detaljert og klart lybildet Usher høytalerne spilte.
    Men det som virkelig ga meg et wow var hjemmekinoen.
    Her var lyden ubeskrivelig rå og hadde et utrolig flott bildet.
    Skjønner at jeg har for lite lerett hjemme nå
    Lyd trykket fra bakhøytalerene imponerte vikelig og ikke minst bass kontrollen dette systemet leverte.
    Bildene prosjektoren leverte, var virkelig imponerene.Mørke sener kom detaljene virkelig fram,noe jeg ikke får med min Hitachi 300. Da ser du virkelig hva man kan gå glipp av
    HD spilleren leverte bilder som var helt rå og ikke minst et utrolig detaljert lyd bildet. Bassen også ble hevet betraktlig, noe som virkelig imponerte meg.
    Dette var helt rått
    Takker for at jeg fikk komme og håper å kunne ta en tur en annen gang også.
    Bor jo i samme by, og den er jo ikke stor heller
    Du får si i fra om du vill komme på en demo hos meg en dag også.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pervind
    Vill takke for en utrolig bra visning.Ble virkelig imponert hvor detaljert og klart lybildet Usher høytalerne spilte.
    Men det som virkelig ga meg et wow var hjemmekinoen.
    Her var lyden ubeskrivelig rå og hadde et utrolig flott bildet.
    Skjønner at jeg har for lite lerett hjemme nå
    Lyd trykket fra bakhøytalerene imponerte vikelig og ikke minst bass kontrollen dette systemet leverte.
    Bildene prosjektoren leverte, var virkelig imponerene.Mørke sener kom detaljene virkelig fram,noe jeg ikke får med min Hitachi 300. Da ser du virkelig hva man kan gå glipp av
    HD spilleren leverte bilder som var helt rå og ikke minst et utrolig detaljert lyd bildet. Bassen også ble hevet betraktlig, noe som virkelig imponerte meg.
    Dette var helt rått
    Takker for at jeg fikk komme og håper å kunne ta en tur en annen gang også.
    Bor jo i samme by, og den er jo ikke stor heller
    Du får si i fra om du vill komme på en demo hos meg en dag også.
    Takker for hyggelig kommentar Pervind. Var gøy at du hadde mulighet til å ta en tur og jeg stikker mer enn gjerne innom deg en dag det passer. Profilen din viser et virkelig gjennomført rom som jeg har veldig lyst til å få oppleve.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som dere fikk en fin kveld, skulle gjerne vert der.

King kong i HD format gjorde underverker altså, artig.
    Enda til gode å se HD på lerrete, men på hifi messen i Horten så jeg noen film snurter fra Pearl harbor på pioner hd tv, og det var helt rått.
    Forøvrig er oppskalert til 720p i kinoen min nå. Har kjørt to filmer der etter jeg fikk pj fra servise i går.. Endelig.

A.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst må jeg få takke for en flott aften! Både Usher'e og kino stod til forventningene.... pluss litt til

Usher er virkelig en høyttalere jeg kunne tenkt meg en gang (når rom og lommebok vokser), det mest imponerende for min del var det enorme trykket i mellomtonen. Levende, ekte og utrolig deltajert med en formidabel evne til å formidle stemmer.
    Stemmer fikk en fantastisk fylde og du kunne virkelig høre at de sang med hele "kroppen". I fare for å bruke en slitt klisjé er det ordet "organisk" jeg vil trekke frem.
    Flott balanse, en god diskant jeg aldri opplevde som slitsomt (selv i et udempet rom) og en bass med detaljer, trøkk og driv.
    Størrelsen på sin side var mildt sagt sjokkerende i et normalt stuemiljø

Vanskelig å beskrive lyd, men imponerende var det.

Kinoen på sin side imponerte også, mest av alt flott bass integrasjon og utrolig trykk fra bakhøyttalere, et par ganger lurte jeg på om flyene i King Kong skulle dra rett inn i bakhodet på meg. At det er mer informasjon i HD lydsporene er det liten tvil om, var et par ting jeg oppdaget for første gang i går.. Patos'ene fikk seg også en runde med Katie Melua, Nils Lofgren og annet snadder mens Einar jaktet pizza. Tror både jeg og Eksu er enig om at det også det var godkjent, dog kunne de ikke nærme seg sin vesentlig dyrere bror i stuen.
    BenQ PE8720, som snurret på fabrikkinstillinger, leverte gode bilder på et voksent lerret. Morro med stort bilde!

Takk for en flott kveld og håper at det bli en gjentagelse med tiden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelig kommentar Kolschtat
    Gikk det bra å komme seg med toget? Tenkte på det etter å ha sluppet deg av at vi kansje skulle sjekket at det ikke var innstilt.

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Patos'ene fikk seg også en runde med Katie Melua, Nils Lofgren og annet snadder mens Einar jaktet pizza. Tror både jeg og Eksu er enig om at det også det var godkjent, dog kunne de ikke nærme seg sin vesentlig dyrere bror i stuen.
    Jeg synes Patos 502 spiller veldig bra og har et virkelig tøft rockedriv, men man må jo ha i bakhodet at det er en høyttaler til 16k. Naturlig at det er en bit opp til 8871 som er 5-6 ganger dyrere :wink:
    Har du lyst til å stikke innom igjen er det bare å ta en telefon, så står dørene her åpne.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå nærmer det seg demo for oss i andre pulje også og jeg må si jeg gleder meg stort etter å ha lest kommentarene til dere som har vært på demo allerede.

Skal bli skikkelig morro å få høre "drømmehøyttalerne" i stua,men jeg er nok mest spent på Patosene i kjeller'n da jeg selv har basic-serien og ikke har hørt Lyric 502 før.
    Er nok en ørliten sjangse for at oppgraderingssyken slår til igjen etter førstkommende lørdag

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så skikkelig hyggelig ut...
    Synd at jeg ikke fikk tatt turen:-(
    Siden du ba meg over så er du bedt til meg på søndag;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Er nok en ørliten sjangse for at oppgraderingssyken slår til igjen etter førstkommende lørdag
    Ja det hender man kan få litt for gode ideer etter en actionfylt demokveld :wink:
    Etter en veldig hyggelig lørdag gleder jeg meg til den neste.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Det så skikkelig hyggelig ut...
    Synd at jeg ikke fikk tatt turen:-(
    Siden du ba meg over så er du bedt til meg på søndag;-)
    He he. Blir dessverre litt i lengste laget for en svipptur, men jeg kommer gjerne innom ved anledning. Hender jeg er over på det glade vestland i jobbsammenheng.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg ny demokveld og jeg bgynner å glede meg veldig. Har vært litt dårlig denne uka, så jeg har ikke vært innom kinoen min etter helgen. Må ned der i morgen for å se at alt er på plass før neste pulje ankommer på lørdag.
    Var hos en kompis å innstallerte 2 stk JMlab SW800V i går, og disse imponerte veldig. Trykket og hurtigheten i disse subene overgikk alle forventninger.

De ser ganske beskjedne ut når man tar dem ut av esken (hvertfall om man er vant til SVS PB12 Plus/2), men i det de begynner å skyve luft er det ufattelig at de ikke er større og tyngre enn de er.
    Det eneste jeg har å utsette på dem etter en dags testing er at kabinettet kunne hatt litt mer tyngde mot gulvet. Vibrasjonen flyttet suben på parketten når parkettbeskytelsen var montert :?
    I tillegg kunne det godt i denne prisklassen ha vært justerbar fase, og ikke bare en 0/180 graders switch.(Jeg trodde dette var noe av det man fikk ved å gå fra SW700V til 800V)
    Jeg skal hente et par stykker til på fradag som jeg får låne mens Andrè tar 14 dagers ferie. Gleder meg til å se hvordan de jobber i mitt rom. Har store forventninger til dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å låne andre ting mens Andre er på ferie og mon tro eller? ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Er det mulig å låne andre ting mens Andre er på ferie og mon tro eller? ;-)
    Hvis du truer med å kjøpe noe bruker han å være grei å overtale :wink:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Marantz dessverre måttet trekke seg i siste liten, så det åpner seg en mulighet for noen andre som måtte ha lyst til å slenge seg med på lørdag.
    Ikke noe problem å være 4, men enda morsommere om vi blir 5.

Starter i 15 tiden med hifi-seanse på Usher/Parasound/Marantz oppsettet.
    Ta med egne favorittlåter!!!!!!
    Trekker ned i kinoen i 18-19 tiden for div demoklipp, hifi på Patos, og en film til slutt om ikke tiden går helt ifra oss. (Sist måtte vi droppe filmen. Klokka går fort på disse kveldene)
    Bestiller Pizza utpå kvelden.
    Homecinema tar med HD-DVD,så da kan vi se en HD-film på 8720en

24.03
    -Smurfen
    -Hifi Plumber
    -Homecinema
    -????????????
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    (Sist måtte vi droppe filmen. Klokka går fort på disse kveldene)
    Homecinema tar med HD-DVD,så da kan vi se en HD-film på 8720en
    Er det SÅ korte netter i Askim...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne godt tenkt meg å høre begge oppsettene dine devilej, men det passer ikke for meg denne helgen.
    Spørs hvor lenge Usherene dine blir stående da...?

Side 31 av 458 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •