Hjemme hos Devil. - Side 291

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 291 av 458 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste
Viser resultater 5,801 til 5,820 av 9141
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    4310 og 4810 er spennende saker, men litt overkill hos meg (hverfall for testing i første omgang) Prismessig skiller 3310 seg helt klart ut som en naturlig kandidat. Men oppgradering til Audyssey DSX på gang vil denne receiveren dekke de fleste behov tenker jeg
    Det er flotte forsterkere uten tvil og tror 3310 vil bli en killer med tanke på prisnedgangen som foregår i disse dager, men det skal bli moro å se hva utfallet blir med Denon hos deg. Du har en del lyderfaringer over de fleste her på forumet, tror du virkelig har gjort et godt kjøp om Denon blir din nye formidler fremover. Du har fått inn 2100 i oppsettet ditt så du trenger jo ikke å tenke på stereodelen lengre.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Parasound tar seg av prosesseringen i 2 kanaler, så receiveren som blir stående er den som leverer mest morro i surround
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei Einar!

Hvordan greier rxv1900 seg hos deg?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skrevet stort om Emo forsterkerene. Vurderte å lage noe om XPA-2, men hadde ingenting fornuftig tilgjengelig å teste den direkte mot. Å skrive at denne var jaggu dritbra eller dårlig uten direkte sammenligninger gir ingen mening i en test sånn jeg ser det.
    XPA-3 gjør en kjempejobb til prisen, men kan nok med fordel kjøpes brukt i norge for å forsikre deg om at det er en stille trafo. Dessverre ikke alle av dem som har det

Det er da spessielt diskant området jeg trenger bedømmelse av.
    klipsch - horn - elektronikk man må trø forsiktig.

Billig er det med sine knapt 200w pr 2000 kr.
    Og med den frontrekken keg har er det ingen vits i og koste på noe dyrt bortsett fra parasound kansje.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvis det er en trøst så kan jeg fortelle deg at min XPA-3 er muse stille.
    Er den musestille så kan det jo ikke være mye lyd i den.... ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hei hei Einar!

Hvordan greier rxv1900 seg hos deg?
    Hei Henning. 1900 gjør jobben helt supert, men siden jeg ble imponert over Denon 3808 ble jeg sugen på å teste disse opp mot hverandre. Ikke fordi jeg er misfornøyd på noen måte, men når man kommer over spennende produkter til hyggelige priser må de prøves
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er da spessielt diskant området jeg trenger bedømmelse av.
    klipsch - horn - elektronikk man må trø forsiktig.

Billig er det med sine knapt 200w pr 2000 kr.
    Og med den frontrekken keg har er det ingen vits i og koste på noe dyrt bortsett fra parasound kansje.
    Mange skryter av Emo og Klipsch i Emo tråden, men jeg har ikke hørt komboen selv. Vet Klipsh kan være kilne både i topp og bunn etter å ha hatt endel par i hus gjennom årene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Henning. 1900 gjør jobben helt supert, men siden jeg ble imponert over Denon 3808 ble jeg sugen på å teste disse opp mot hverandre. Ikke fordi jeg er misfornøyd på noen måte, men når man kommer over spennende produkter til hyggelige priser må de prøves
    Godt å høre. Kom med tilbakemeldinger=)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonen virker hvertfall skikkelig sammenskrudd og ser mye hyggeligere ut enn Yamahaen syns nå jeg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nå har fått god erfaring med Audyssey; hva med å teste ut Onkyo?

Mye av cluet med Audyssey, og hvorfor mange har fått så dårlig resultat med den, er jo at de ikke fullfører alle trinnene, det vil si gjør alle målingenen og stopper etter enten 1 eller 3 eksempelvis. Da gjør en jo Audyssey en bjørnetjeneste, og resultatet har også for meg da blitt flatt og kjedelig.

Jeg har også fått dårligere resultater med Audyssey selv om jeg har kjørt alle målingene etter alle kunstens regler, så det er nok ikke hele forklaringen.

Men, selv med "fungerende romkorreksjon", selve det manglende trykket i det subsoniske området hos JBL76 ordnet seg vel ikke med "åttemålingen". Da gjelder vel flere manuelle justeringer på både subber og plassering i tillegg?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Denonen virker hvertfall skikkelig sammenskrudd og ser mye hyggeligere ut enn Yamahaen syns nå jeg.
    Enig i det. Denon har fått mer dreisen på designet sitt i det siste.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4310 og 4810 har Audyssey DSX mens 3310 og ned bruker en noe enklere Audyssey verson. Så vidt jeg har forstått er DSX i hovedsak Wide fungsjonen med ekstra høyttalere montert utenfor frontene. En software oppgradering for 3310 til DSX er på gang ifølge www.denon.uk.co
    Linken fungerer ikke hos meg. :-(

Går ut fra at det kommer tydelig omtale om 3310 kommer inn MED DSX dekoding. Er det snakk om 9.1 eller oppgrdering til 9.2 (lik XX07 til Onkyo)?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut i fra at dette er software oppdatering etter det jeg har lest meg fram til. 3310 har vel bare 7.1 (7 forsterkere) og det vil vel bli vanskelig å fikse dette til 9.1 med bare software. :smile:

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Einar,

Glemt og skrive her jeg..
    Får ikke håpe benken din er knekt sammen med tanke på den saken du har inni der

emotivaen funker bra den faktisk.ikke noe støy.ble noe mindre bass enn fra DP`en
    og ikke fullt så rolig diskant fra jeg hadde komboen EAD/DP .Da var jeg meget fornøyd til stereo fremfor nå.xpa-5/pioneer sc-lx71.

MEN.. godt fornøyd til kinobruk:-D takk for en fin handel !

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennde å høre hva du for ut av Denon 3310. Har de siste årene mistet litt av "smaken" for Denon recivere, men det kan jo ha bedret seg? Leser i tester at på både film og musikk løfter reciveren seg med eksterne effekttrinn - noe du jo har på alle kanaler. Skal bli spennede å høre hva du for ut av den!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Siden du nå har fått god erfaring med Audyssey; hva med å teste ut Onkyo?

Mye av cluet med Audyssey, og hvorfor mange har fått så dårlig resultat med den, er jo at de ikke fullfører alle trinnene, det vil si gjør alle målingenen og stopper etter enten 1 eller 3 eksempelvis. Da gjør en jo Audyssey en bjørnetjeneste, og resultatet har også for meg da blitt flatt og kjedelig.

Jeg har også fått dårligere resultater med Audyssey selv om jeg har kjørt alle målingene etter alle kunstens regler, så det er nok ikke hele forklaringen.

Men, selv med "fungerende romkorreksjon", selve det manglende trykket i det subsoniske området hos JBL76 ordnet seg vel ikke med "åttemålingen". Da gjelder vel flere manuelle justeringer på både subber og plassering i tillegg?
    Problemene lå i den manuelle justeringen av subene.
    Sammenligningen av receiverene ble gjort etter at vi tunet de 4 subene. Begge kjørte full kalibrering uten at suber ble rørt i mellomtiden. Lydmessig var da 3808 best i hele området, men det er også en receiver som burde vært direkte sammenlignet med 3900. Blir derfor spennende å teste 3310 mot 1900.
    Onkyo er dessverre så stygge i designet, selv om de har gode stereoegenskaper
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg går ut i fra at dette er software oppdatering etter det jeg har lest meg fram til. 3310 har vel bare 7.1 (7 forsterkere) og det vil vel bli vanskelig å fikse dette til 9.1 med bare software. :smile:
    Info om dette ligger som sagt på de engelske sidene til Denon. Sier seg vel selv at men ikke får fler forsterkertrinn via software, men siden oppgraderingen er på vei regner jeg med at dsx inneholder mer enn 9.1
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene lå i den manuelle justeringen av subene.
    Sammenligningen av receiverene ble gjort etter at vi tunet de 4 subene. Begge kjørte full kalibrering uten at suber ble rørt i mellomtiden. Lydmessig var da 3808 best i hele området, men det er også en receiver som burde vært direkte sammenlignet med 3900. Blir derfor spennende å teste 3310 mot 1900.
    Onkyo er dessverre så stygge i designet, selv om de har gode stereoegenskaper

En ting til som man bør tenke på med romkoreksjon er, jo mindre den må jobbe med, jo bedre blir resultatet. Gjør så mye du kan med rommet og plasseringer før du kjører romkoreksjon, så er mulighetene større for et godt resultat.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,968
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Einar!

Har du fått koblet opp jl`en enda?!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    En ting til som man bør tenke på med romkoreksjon er, jo mindre den må jobbe med, jo bedre blir resultatet. Gjør så mye du kan med rommet og plasseringer før du kjører romkoreksjon, så er mulighetene større for et godt resultat.

A.
    Godt poeng, og viktig å tenke over.

Side 291 av 458 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •