Hjemme hos Devil. - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 29 av 458 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er en lat helg med tuning, testing, musikk og film i kinoen gjennomført. Skulle egentlig male ferdig ombygningen, men det er rart med det.
    Nå er hverdagen tilbake og hele bakrekka er tatt ned igjen. Bare å finne frem maling og kost. Rommet er ca 90% ferdig, så det gjelder å holde igang så ingenting blir utelatt denne gangen. Alle lister skal på plass og alle flekker males
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått noe greie på sub-problemet ditt i helga da?
    Så Flageborg hadde gitt deg noen tips og da pleier jo ting å rette seg til det bedre

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Har du fått noe greie på sub-problemet ditt i helga da?
    Så Flageborg hadde gitt deg noen tips og da pleier jo ting å rette seg til det bedre
    Fikk justert og testet litt, og på film har det nå hjulpet betraktelig. Har dog enda et stykke å gå når det gjelder å lære kalibrering av suber mot hifi. Merker også at jeg ikke alltid innehar den nødvendige tolmodigheten når jeg føler at jeg famler i blinde:? Vanskelig å drive med dette alene også da man mister litt fokus mens man løper mellom suber og sweetspot for å justere fase.
    Skal bli ferdig med de siste detaljene i rommet, så får jeg se litt på dette igjen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ledig plass den 17.03

Setter opp en liste her hvor dere kan sette dere opp på den datoen som passer best.

Starter i 15-16 tiden med hifi-seanse på Usher/Parasound/Marantz oppsettet.
    Ta med egne favorittlåter!!!!!!
    Trekker ned i kinoen i 18-19 tiden for div demoklipp, hifi på Patos, og en film til slutt om ikke tiden går helt ifra oss. (Sist måtte vi droppe filmen. Klokka går fort på disse kveldene)
    Bestiller Pizza utpå kvelden.
    Eksu tar med HD-DVD den 17,så den kvelden kan vi se en HD-film på 8720en. Homecinema har lovet å ta med spilleren sin den 24, så kan vi teste litt HD/se en film da også

17.03
    -Eksu
    -Kolschtat
    -Pervind
    -

24.03
    -Smurfen
    -Hifi Plumber
    -Homecinema
    -Marantz

Siden Ambience dessverre har måtte melde frafall 17.03 er det en ledig plass under demoen den dagen om noen skulla ha lyst til å bli med.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar med en kammerat som har blitt bitt av lyd og bilde bassilen den 17 Mars.
    Ok?
    Joachim heter han.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pervind
    Tar med en kammerat som har blitt bitt av lyd og bilde bassilen den 17 Mars.
    Ok?
    Joachim heter han.
    Det er bare å ta han med. Da er listene fulltallige igjen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter opp en liste her hvor dere kan sette dere opp på den datoen som passer best.

Starter i 15-16 tiden med hifi-seanse på Usher/Parasound/Marantz oppsettet.
    Ta med egne favorittlåter!!!!!!
    Trekker ned i kinoen i 18-19 tiden for div demoklipp, hifi på Patos, og en film til slutt om ikke tiden går helt ifra oss. (Sist måtte vi droppe filmen. Klokka går fort på disse kveldene)
    Bestiller Pizza utpå kvelden.
    Eksu tar med HD-DVD den 17,så den kvelden kan vi se en HD-film på 8720en. Homecinema har lovet å ta med spilleren sin den 24, så kan vi teste litt HD/se en film da også

17.03
    -Eksu
    -Kolschtat
    -Pervind
    -Joachim

24.03
    -Smurfen
    -Hifi Plumber
    -Homecinema
    -Marantz

Da er listene fulltallige igjen. Mange ukjente navn og ye personer å møte disse helgene. Gleder meg stort :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, så du testet ut Vincent hybridelektronikk på dette, hvordan var dette på disse høytalerene? Og virket det 100 wattene i monoblokkene potente? Hvor vil du si klangbalansen lå? Mvh. Aleksander

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Heisann, så du testet ut Vincent hybridelektronikk på dette, hvordan var dette på disse høytalerene? Og virket det 100 wattene i monoblokkene potente? Hvor vil du si klangbalansen lå? Mvh. Aleksander
    Vincent spilte veldig åpent og dynamisk på Usherne. Det jeg spesielt vil fremheve med Vincent-oppsettet er hvor utrolig dypt de spilte. Parasound er ikke engang i nærheten her. Disse 100watterne er virkelig sterke og jeg måtte vri kraftig på før blokkene begynte å vakle. Hadde jeg hatt hakket mindre høyttalere hadde nok Vincentene gjort jobben og jeg hadde beholdt dem. På 8871 ble de dessverre noe små, men de imponerte likevel i hele registret.
    En liten ting bare. Dette oppsettet trives best om du kjører hele serien. Testet blokkene mot Musical Fidelity pre og cd, og Vincent Pre mot Midgard Oberon 6.1. Dette fungerte ikke i det hele tatt......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vincent spilte veldig åpent og dynamisk på Usherne. Det jeg spesielt vil fremheve med Vincent-oppsettet er hvor utrolig dypt de spilte. Parasound er ikke engang i nærheten her. Disse 100watterne er virkelig sterke og jeg måtte vri kraftig på før blokkene begynte å vakle. Hadde jeg hatt hakket mindre høyttalere hadde nok Vincentene gjort jobben og jeg hadde beholdt dem. På 8871 ble de dessverre noe små, men de imponerte likevel i hele registret.
    En liten ting bare. Dette oppsettet trives best om du kjører hele serien. Testet blokkene mot Musical Fidelity pre og cd, og Vincent Pre mot Midgard Oberon 6.1. Dette fungerte ikke i det hele tatt......

Takker så mye.....er nysjerrig på dette siden jeg er glad i varm flott lyd men liker litt kraft også.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den siste listebiten satt på plass, og kun litt maling gjenstår. På tide da det bare er 4 dager igjen til første demo.
    Var en tur på Hifi-huset i helgen og fikk byttet elementet i den ene SW700S suben da det laget en ubehagelig ulyd. Andrè lurte på om jeg var villig til å bytte inn de 3 subene jeg har mot et par SW800V da han trengte noen 700S i Classic for å selge fulle 5.1 oppsett i denne finishen.
    Syntes ikke det var noen dårlig ide, så jeg reiste hjem for å måle litt. Satte først opp 2 suber i front og tok en db-måling i sweetspot. Koblet så inn den tredje suben og gjentok målingen. Det viste seg at jeg ikke kunne måle noen forskjell i rommet med 2 kontra 3 suber foran. Det ble derfor absolutt aktuelt å bytte de 3 jeg har i 2 bedre. Problemet er bare at SW800V er 8 cm høyere enn SW700S, og jeg har ingenting å gå på iforhold til lerret. Alternativet er å heller gå for 2 stk Monitor Audio RS W12.

Denne 12 tommeren har et kabinettmål på 34x34 og spiller fra 21-120 Hz. Siden det er en "closed box" konstruksjon skal den også være hurtig.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å ta dette i nærmere øyesyn. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næmmen...Ser du skal selge Usherne dine.Lykke til med salget,men jeg håper jo å få hørt dem før du får solgt dem da

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Næmmen...Ser du skal selge Usherne dine.Lykke til med salget,men jeg håper jo å få hørt dem før du får solgt dem da
    Regner ikke med at det er noen fare for at et par høyttalere i denne prisklassen selges så fort. Vil uansett ikke la dem gå før demokveldene er over
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?? Og hva kommer inn nå da...noe jeg har gått glipp av her :-) ? Trodde du var så strålende fonøyd med de..Nok ett velkjent " fått ett godt tilbud.." ? :-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du finne på etter Usher'ne for at det ikke skal bli en total nedtur...? Det begynner jo å tynnes ut i rekkene av alternativer når vi snakker om denne prisklassen og med denne kvaliteten :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå er vi nysgjerrige på hva du har på agendaen devil` Hva skal inn istedenfor Usher?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde fristet og tatt turen for å sjekke anlegget siden jeg skal til Oslo i helga, men har bestemt meg for å prioritere "Daten" min:-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet litt om dette i annonsen på torget. Meningen har hele tiden vært å bygge ut et eget rom for musikk og bibliotek, men dette har nå forskjøvet seg langt frem i tid da vi ikke har mulighet til å prioritere påbygg på lenge. Jobb tar for mye tid for oss begge om dagen.
    Jeg er utrolig fornøyd med høyttalerene, men klarer ikke å forsvare å beholde dem da de 95% av tiden står å gir tv-lyd til Disney.
    Vil derfor heller selge dem og finne meg et brukt par i 20-30 000 klassen frem til utbygging eller flytting til et mer egnet hus blir aktuelt.
    Har ikke bestemt meg for hvilken retning jeg går denne gangen, men B&W 803S, Helicon 400/800 eller SA Explorer er klare favoritter. 1027 kan være et alternativ, og jeg er litt nyskjerrig på de nye Capriene til Snickers som trolig kommer i valnøtt. Skal stikke en tur innom han til uka og høre på prototypene tenkte jeg.
    Men.....Uansett må jeg selge Usherne før jeg vurderer andre alternativer. Får jeg ikke en sum for dem jeg synes er grei, så blir de stående.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig ny kino !!!!!!!

Her er noen (ikke så alt for bra) bilder av kinoen som den fremstår etter oppussing........
    Bildene blir ganske trange med lommekameraet mitt. Litt bildehjelp Homecinema? :wink:

Ting er på plass. Blir sansynligvis 2 Monitor Audio suber isteden for 3 JMlab etterhvert

Matchende farger :twisted:

Alt har fått farge og alle ht er hengt opp igjen

Utsikt til racket fra center-høyttaleren

Poengløst bilde tatt for morro skyld.......

Min favorittplate med Kari har gått mange runder under oppussingen :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 29 av 458 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •