Hjemme hos Devil. - Side 260

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 260 av 458 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 264 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 ... SisteSiste
Viser resultater 5,181 til 5,200 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Mann må vel av og til være lydig også

Men ikke lenge til vinteren kommer med dålig vær :-D
    Hadde jeg bedt kona være lydig hadde jeg fått kvinnegruppa Ottar på nakken.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hadde jeg ikke kjent deg bedre, så hadde jeg sagt at du hadde fått rett fokus og hadde funnet tilbake til hobbyens røtter med å nyte musikken...

Men en opp-eller nedgradering lurer nok rundt hjørnet....
    Synes selv jeg har funnet en hyggelig løsning i surroundoppsettet hvor lydopplevelsen står i fokus, og ikke komponenter og pris. Jeg vurderer å bytte BD-spiller til Sonys nye BDP-CX7000ES etterhvert, men det er også kun av praktiske årsaker. Det 400 platers magasinet i denne gjør at jeg slipper å fylle hyllemeter på hyllemeter med film. Prisen på spilleren er litt høy, så jeg kommer til å vente til den dropper litt før det blir noe tema å handle

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Einar: førstemann til å teste ut Skylla...8) :twisted:
    Geografisk sett har du nok best mulighet til å få den i hus før meg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg vurderer å bytte BD-spiller til Sonys nye BDP-CX7000ES etterhvert, men det er også kun av praktiske årsaker. Det 400 platers magasinet i denne gjør at jeg slipper å fylle hyllemeter på hyllemeter med film. Prisen på spilleren er litt høy, så jeg kommer til å vente til den dropper litt før det blir noe tema å handle
    Den synes jeg selv er av innteresse. Minusene er vel hva det blir av pris på den samt at den blir veldig ruvende i stua. Men en slik styrt med RF og trygt plassert i et skap et annet sted i huset med kabling over cat5 hadde vært en knall fin løsning!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hadde jeg bedt kona være lydig hadde jeg fått kvinnegruppa Ottar på nakken.....
    He he he :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville det seg sånn at jeg fikk mulighet til å stikke en tur innom messen til Oslo HifiCenter idag. Beiver her på forumet var sugen på et par serdeles bra prisede Scorio II, så vi dro inn for å høre dem og resten av godsakene.
    Hos OHFC koster det meste endel, og parkeringen var intet unntak. 100 kroner timen er rimelig stivt for å stå utenfor konserthuset, men derfra er veien kort til butikken.
    Vel inne gikk vi rett til Scorpio rommet. De spilte på tvers i et forholdsvis lite rom, noe som dessverre ikke var så bra for bassen som var litt ute av fokus. Mallomtonen fikk heller ikke fritt utløp, og låt litt innestengt. Dette kan også ha noe med at de brukte Burmester elektronikk. Burmester er bra saker, men matcher etter min mening best om man bruker det fra kilde til ht. Selv ville jeg nok heller brukt Densen på Scorpio under denne demoen. Siden bass og mellomtoneelementene er de samme som sitter i mine egne Avanti5 vet jeg at det bor uendelig mye mer i disse.

Neste stopp var for meg rosinen i pølsa. Lansering av Audio Physics nye modell Cardeas. Disse kan bli en fremtidig oppgradering i hifioppsettet vårt så dette skulle bli interessant....Eller kansje ikke......
    Godt plassert i sweetspot kjedet jeg meg gjennom 3 enkle låter som på ingen måte utfordret høyttalerens egenskaper. Det nye kabinettet skiller seg kraftig ut fra det lekre klassiske utseendet man er vandt til, og personlig foretrekker jeg nok utseendet på Caldera fremfor Cardeas. Elektronikken i bruk var også her ifra Burmester, og jeg finner den fortsatt som en ikke ideell match for AP.
    Mine mange tekniske spørsmål forble de ubesvart da representanten fra Audio Physic satt å snorket høylydt bak i rommet. Dette var den minst engasjerende demoen jeg noen gang har opplevd. Dømmer ikke høyttaleren på dette, men interessen for den dalte betraktelig.

Etter 2 nedturer bar det oppover herfra og ut.
    I kjelleren var jeg innom 2 rom. I det første sto et 5.1 sett fra M&K å spilte film sammen med receiver og bd-spiller fra Marantz. Imponerende hva M&K har fått til med dette settet med bitte små høyttalere. Virkelig bra trykk i suben også. Høy morrofaktor.
    I neste rom demonstrerte AudioCompaniet Martin Logan Summit X. Det er første gang jeg hører den nye utgaven, og det var gledelig å høre at det var endel forbedringer fra gamle Summit. Mer dynamisk i panelet, og tightere bass som hang bedre med frekvensene oppover. ML boomen i bassen er nå historie. Spredningen virker også bedre da lydbildet var helt ok utenfor sweetspot. Tidligere har jeg funnet det håpløst å sitte i setet utenfor midten av sofaen. De er fortsatt sweetspot orienterte, men ikke fullt så sære som tidligere modeller. En time i dette oppsettet gikk fort. Hyggelig og kunnskapsrik representant fra importør også.

Siste stopp var High-end rommet hvor en alltid like energisk Geir Tømmervik demonstrerte Burmesters nye høyttalere B30. Det er bare å ta av seg hatten for dette oppsettet spilte fantastisk bra. Med både ny kilde og pre pluss nye 2Kw monoblokker kablet med Norost Odin leverte dette en sinnsyk attack. Det klart beste jeg har hørt fra Burmester, og en demo som gjorde det verd å ta turen til Oslo idag. B30 er absolutt en høyttaler som ville passet mine preferanser, men et fullt Burmester oppsett som dette er nok dessverre uoppnåelig på vårt familiebudgett.

På tross av mindre imponerende AP demoer var det nok en hyggelig og opplevelsesrik dag i god hifiånd. Gøy at OHFC setter av en helg i året til en messe som dette.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Den synes jeg selv er av innteresse. Minusene er vel hva det blir av pris på den samt at den blir veldig ruvende i stua. Men en slik styrt med RF og trygt plassert i et skap et annet sted i huset med kabling over cat5 hadde vært en knall fin løsning!
    Ellers så kan man jo bruke HDMI CEC til noe fornuftig:-D

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble de nevnt noe om når B30 ville komme på markedet ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg visste ikke at den ikke allerede var tilgjengelig, så jeg tenkte ikke på å spørre. Rakk dessverre ikke å høre hele demoen da parkeringen gikk ut så vi måtte gå. Satt likevel litt over en time, og det var vel verd det.
    En utrolig lekker høyttaler med for meg overaskende god dynamikk og enorm diskant. 90000,- for en høyttaler er mange penger, men jeg har hørt dyrere høyttalere som ikke har vært i nærheten så imponerende i lyden. Dette gjorde mine tidligere meninger om Burmester til skamme da jeg alltid har synes at det koster mer enn det smaker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koselig du fikk et annet syn på Burmester også, B30 er ganske syke i lyden med Adyton og Burmester El.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fik også eit nytt forhold til Burmester etter jeg besøkte OHC dagen før Horten messa .

Utroligt lekkre er de også -.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 2 nedturer bar det oppover herfra og ut.
    I kjelleren var jeg innom 2 rom. I det første sto et 5.1 sett fra M&K å spilte film sammen med receiver og bd-spiller fra Marantz. Imponerende hva M&K har fått til med dette settet med bitte små høyttalere. Virkelig bra trykk i suben også. Høy morrofaktor.
    Hææ? Men jeg var da sikker på at M&K var konk? Kan ikke finne M&K på OHFC-sidene...

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt M&K

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er opprettet en Audio Physic tråd på forumet her alikevel

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hææ? Men jeg var da sikker på at M&K var konk? Kan ikke finne M&K på OHFC-sidene...
    Mulig det. De spilte hvertfall på et sett i det ene rommet. Det var ingen i dette rommet, så spørsmål kunne ikke besvares
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ser at det er opprettet en Audio Physic tråd på forumet her alikevel
    Jepp. Kimba tok oppgaven :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner Emo oppsettet å falle på plass. AudioNote dacen er etter endel frem og tilbake solgt, og ERC-1 tar seg av dette selv heretter. Ikke fordi den gjør det bedre, men det blir rett og slett for msnge bokser å holde rede på. Tok en grunnjustering på SVS tårnene også, og de gjør en bra jobb i det lille rommet vårt. Kurvene er ikke helt på plass enda, så litt leking med eq må nok til
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner Emo oppsettet å falle på plass. AudioNote dacen er etter endel frem og tilbake solgt, og ERC-1 tar seg av dette selv heretter. Ikke fordi den gjør det bedre, men det blir rett og slett for msnge bokser å holde rede på. Tok en grunnjustering på SVS tårnene også, og de gjør en bra jobb i det lille rommet vårt. Kurvene er ikke helt på plass enda, så litt leking med eq må nok til

hmm... lenge siden var det at de to tårn ble kjøpt tro hehe

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar sin tid innimellom.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehehehehe Men det blir bra til slutt :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det blir 8)

HifiPlumber og NB1 stakk innom en tur her om dagen, og vi testet B&W CDM9NT på 2 x Emotiva XPA-5. Det var første gang jeg koblet disse på her, og dette spilte med en utrolig punch og driv. Jeg ble helt tatt på senga av den heftige bassen dette leverte.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 260 av 458 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 264 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •