Hjemme hos Devil. - Side 234

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 234 av 458 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 ... SisteSiste
Viser resultater 4,661 til 4,680 av 9141
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Etter en god demo forandret jeg oppfatning av dem lydmessig, og designet har vokst på meg
    Designet er det ikke noe å si på nei!
    Tipper fruen er fornøyd? 8-)

Hvordan syns du de låter?

Hos meg ble det som sagt litt vel slankt i bass og lite rasp og punsj i nedre mellomtone, men det mistenker jeg i høy grad rommet for å bidra med...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Designet er det ikke noe å si på nei!
    Tipper fruen er fornøyd? 8-)

Hvordan syns du de låter?

Hos meg ble det som sagt litt vel slankt i bass og lite rasp og punsj i nedre mellomtone, men det mistenker jeg i høy grad rommet for å bidra med...
    Akkurat dette med rasp er noe denne høyttaleren ikke gir om man er vant til andre spreke høyttalere. Merket dette godt i forhold til mine 805S i mitt rom.
    Galloene låter ekstremt naturlig, og skikkelig rasp er egentlig ikke noe man hører så veldig ofte i virkeligheten. For min del så ble dette litt i tammeste laget, med ganske stor forskjell i forhold til 805S ved direkte sammenligning, selv om det ikke var noen tvil om at Galloene låt hakket mer realistisk enn 805S. Gitarstrenger hadde f.eks en helt annen snert på 805S, selv om det sikkert var mer realistisk slik Galloene gjenskapte lyden. Det var også tydelig at Galloene hadde null bokslyd. Nå hører man ikke dette med 805S i det hele tatt vanligvis, men det ble tydelig når man kunne sammenligne direkte med Galloene.
    Galloene låter med andre ord ekstremt realistisk, og man får ingenting gratis i form av krydder og piff.
    Dette er en høyttaler som krever at alt annet fungerer optimalt for å låte engasjerende, selv om den nok er ganske tilgivende ovenfor dårlige opptak o.l.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den naturlige avslappede lydgjengivelsen som er imponerende med Gallo. Bassen er ikke veldig dyp, men kjapp og tørr. Minner på mange måter om panelhøyttalere i oppløsning og spredning. Spesielt i øvre mellomtone og diskant. Siden de står i tv-stua som i utgangspunktet er et rent filmrom har jeg ingen planer om å bruke en formue i elektronikk på dem, men heller finne frem til noen gode gamle perler som kan gi meg morsomme kvelder både i 2 og 7 kanaler på dette oppsettet.
    Likevel skal det sies at Gallo er en anderledes høyttaler med andre styrker og svakheter enn jeg er vandt til fra tradisjonelle kabinettkonstruksjoner, og jeg er en person som synes det er gøy og spennende med utstyr som ikke er helt mainstreem.

På stereosiden i Gallo oppsettet bruker jeg i øyeblikket
    -Denon DVD-A1 som kilde
    -Audio Note Dac One 1.x. Disse er sammenkoblet med
    -Norost Moonglo coax.
    Pre til test er en god gammel
    -Meridian 201 som spiller mot en en 2x350watter
    -Thule PA350B
    Kabling mellom Dac, Pre og Effekt er
    -Monster M1000i
    Høyttalerkabler er
    -Kimber 8TC
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hva som fungerer bra på Galloene. Men de krever nok litt tilvenning om man er vant til fargingen fra en del konvensjonelle høyttalere.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter på Ayon CD-2

Knipset noen bilder av racket som ren vinylrigg

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder a gitt, åssen trøkk føler du disse Helicon gir deg kontra Audio Physik ? Får du noe bedre lydbilde ved å vinkle disse høytalerne ? I følge Lars Worre (Dali Sjef) så sies det at Dali er kontruert for å stå rett frem. Har prøvd en cm vinkling innover mot lytte posisjonen her, er ikke så proff til å finne ut om det gjør lyden til det bedre.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir imponert hver gang jeg titter innom devilej sin side.Flotte bilder og alltid ny elektronik.8)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Flotte bilder a gitt, åssen trøkk føler du disse Helicon gir deg kontra Audio Physik ? Får du noe bedre lydbilde ved å vinkle disse høytalerne ? I følge Lars Worre (Dali Sjef) så sies det at Dali er kontruert for å stå rett frem. Har prøvd en cm vinkling innover mot lytte posisjonen her, er ikke så proff til å finne ut om det gjør lyden til det bedre.
    Dali ht bør ikke vinkles pga spredningen av lyden. Men det kommer jo også ann på sitte avstand i forhold til høyttalerne og avstanden i mellom høyre og venstre ht. I mitt lille rom fikk jeg et bedre 3d lydbilde med litt vinkling av ht mot sweetspot. Her er det bare å prøve seg frem

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Dali høytalerene der ser utrolig dype ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    De Dali høytalerene der ser utrolig dype ut.
    De er faktisk dypere enn ms4

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Dali ht bør ikke vinkles pga spredningen av lyden. Men det kommer jo også ann på sitte avstand i forhold til høyttalerne og avstanden i mellom høyre og venstre ht. I mitt lille rom fikk jeg et bedre 3d lydbilde med litt vinkling av ht mot sweetspot. Her er det bare å prøve seg frem
    Du kan kan ta et lite lynkurs om plassering når jeg dukker opp hos deg på demo, hadde vært greit å få noen teorier på dette åssen lydbildet forandrer seg ved evt annen plassering. Her i hjemmet er det ikke så mange valg man kan foreta seg, men godt å få litt informasjon åssen forbedringen blir.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene lyver litt i vinkelen de er tatt pga vidvinkel linsen. Helicon er litt i underkant av 50 dype.
    Når det gjelder vinkling står høyttalerene bare i en tilfeldig valgt utgangsposisjon i øyeblikket. Jeg har ikke rukket å bruke tid på dette enda, og det blir ikke gjort noe mer i dette oppsettet før CD-2 er i hus. Korrekt vinkling påvirker plassering og 3D effekten i et lydbilde, mens fremtrekk har mer med bassgjengivelse å gjøre. Disse henger selvfølgelig til en viss grad sammen, og rommet rundt deg er helt avgjørende. En usymetrisk plassering kan i ekstreme tilfeller være beste løsning.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøss å gru.. Plasseringer har alt å si for lyden, når jeg satte mine høyttalere for nært bakvegg, kolapset hele holografien i lydbildet, og bassen ble selvfølgelig boomy. Bare CM å snakke om før det åpnet seg, og fant balansen.

Devilej! Har du testet Grado gold reference PU hos deg? Lurer på om Dual PUèn min er slitt.

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du kan kan ta et lite lynkurs om plassering når jeg dukker opp hos deg på demo, hadde vært greit å få noen teorier på dette åssen lydbildet forandrer seg ved evt annen plassering. Her i hjemmet er det ikke så mange valg man kan foreta seg, men godt å få litt informasjon åssen forbedringen blir.
    Will do.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Devilej! Har du testet Grado gold reference PU hos deg? Lurer på om Dual PUèn min er slitt.

A.
    Jeg har minimal erfaring på pu. Min nåværende DynaVector er faktisk bare den andre jeg eier. Send en PM til GutMan eller FallenA. De har drevet mye med Vinyl i anleggene sine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Grøss å gru.. Plasseringer har alt å si for lyden, når jeg satte mine høyttalere for nært bakvegg, kolapset hele holografien i lydbildet, og bassen ble selvfølgelig boomy. Bare CM å snakke om før det åpnet seg, og fant balansen.

A.
    Sliter litt selv, med å finne rett plassering. Men har ikke gjort så alt for masse med det, da jeg sliter litt med akustikk problemer.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Nå har jeg vært på 14dg ferie uten tilgang på nett, og her har det kommet mye nytt.
    Spennende med Dali frontene, men hva er egentlig planene med dem. Leste at de var endel av betalingen, men er planene å teste litt for så å selge dem videre?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok det mest sansynlige. Blir litt overkill å sitte med 3 par høyttalere til dette oppsettet. Gøy å teste dem litt først, så får vi se om jeg får et fornuftig bud iløpet av eller over sommeren
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er nok det mest sansynlige. Blir litt overkill å sitte med 3 par høyttalere til dette oppsettet. Gøy å teste dem litt først, så får vi se om jeg får et fornuftig bud iløpet av eller over sommeren
    Selg heller Swans'ene dine, disse Helicon er da et skikkelig kunstverk mann.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klin til da Raymond
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 234 av 458 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •