Hjemme hos Devil. - Side 227

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 227 av 458 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste
Viser resultater 4,521 til 4,540 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    OMG, for noen flotte høytalere du har fått i hus nå a gitt. Håper disse gir flesk til potetene fremover, virkelig toppers greier og Stage er jo en veldig snasen senter og det blir moro å se åssen dette går. Er Soloene dine solgt alt?

Hmm, hvor har Swans subbene blitt av? Er det Klipsch som står i hjørnet der eller?

Gratulerer Einar, skal bli hyggelig å hilse på deg når vi skal til en tur til Bjørn.

Swans står i spilloppsettet i andre etage. De ble flyttet opp siden jeg syntes det ble for tett og uryddig i oppsettet med alle elementene. Har en Klipsch RT-10D i øyeblikket, men jeg vet ikke om den blir stående da den ikke ble veldig lekker bak Gallo. Ikke så lett med lite rom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er swans bassene kastet på dør også ? eller er de flytte til der "rosa romet" hehe.
    Klipschen er vel en lukket konstruksjon med slave stemmer ikke det ? så all logik tilsier den er raskere en en stor bassrefleks.

Det er da ikke sikkert de nye damene trenger basshjelp eller
    Jepp. Sub5000 står på pikerommet.
    Klipshen er lukket med 2 slaver, så den er ganske rask og kontant. Så fort jeg får bassforsterkeren på plass får vi se hvor mye ekstra drakraft jeg trenger, men en eller annen subløsning må nok inn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du ikke rakk å kjøpe sub nr. 2 da.

Gratulerer med nye fronter. Lekre saker dette her.
    Har hørt de nede på NAT, og disse leverer helt klart.

Men........ du frigjør vel noe kapital her så det dukker vel opp noe mer etterhvert:twisted:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig lekkert med Gallo :-D Må si at reference overgår mine søte små micro 8)

Er enig med deg i det visuelle intrykket med Klipsch. Du "trenger" vel egentlig noe på høyde med JL Fathom, men hva med et par MJ Acoustic Pro 50 i hvert hjørne? Akto var over seg når han anmeldte denne subben og jeg synes den presterer nesten like bra som PB10 som den står sammen med i mitt oppsett. Antagelig bedre på musikk. Den er knøttliten og flott sort finnish (dog ikke pianolakk). "Just a tought"

Gallo har jo også TR subbene som er litt like de gamle Swans'ene, de kunne jo være aktuelle.

Både MJ pro 50 og Gallo vil jo havne under 10K for to stykker. Det er jo positivt. Men det er klart at to stk JL til 50K ville lagd et uhyggelig kompetent oppsett.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Er enig med deg i det visuelle intrykket med Klipsch. Du "trenger" vel egentlig noe på høyde med JL Fathom, men hva med et par MJ Acoustic Pro 50 i hvert hjørne? Akto var over seg når han anmeldte denne subben og jeg synes den presterer nesten like bra som PB10 som den står sammen med i mitt oppsett. Antagelig bedre på musikk. Den er knøttliten og flott sort finnish (dog ikke pianolakk). "Just a tought"

Gallo har jo også TR subbene som er litt like de gamle Swans'ene, de kunne jo være aktuelle.

Både MJ pro 50 og Gallo vil jo havne under 10K for to stykker. Det er jo positivt. Men det er klart at to stk JL til 50K ville lagd et uhyggelig kompetent oppsett.

Spent på hva NB1 syns når han får Mordanunt-Short Mezzo subbene sine, han kjøpte 4 av dem
    De er heller ikke i pianolakk, men kommer i svart finish:

http://www.mordauntshort.com/assets/...Mezzo9-Blk.jpg

JL audio har jeg alltid vert en fan av, men om man kommer opp i den prisen så er det flere spennende saker, og er kanskje ikke alle som syns det er riktig at subben er dyrere enn høytalere med forsterker...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Godt du ikke rakk å kjøpe sub nr. 2 da.

Gratulerer med nye fronter. Lekre saker dette her.
    Har hørt de nede på NAT, og disse leverer helt klart.

Men........ du frigjør vel noe kapital her så det dukker vel opp noe mer etterhvert:twisted:
    Det går nok ganske opp i opp til slutt. Ved å gå bort fra aktive høyttalere trenger jeg effekt til front og center, + en eller annen subløsning. Det jeg ser for meg er kubesuber bak i hjørnene ala sunfire pro, men jeg skal titte litt mer på forslaget til Counter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet mitt er egentlig plass, så JL eller SVS er ikke aktuelt. Grunnen til at jeg tok ut Swans subene var at det ikke var så pent med hele fronten fyllt opp med elementer. Gallo suber vil gi samme utfordring, så da kunne jeg like gjerne sette Swans tilbake. Effektmessig hadde de ingen problemer med å fylle rommet og var overaskende gode til prisen.
    Skal ta en titt på MJ Pro 50 da jeg ikke kjenner dem. Et annen alternativ kan være Sunfire, men de er ganske dyre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har MJ i hus nå, skal til å teste litt i dag, kan jo si noen linjer jf Gallosubber og annet... Liten og hendig er den ihvertfall og jeg kan aldri tro den følger SVS PB10 på kinofaktor, men vi får se.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble mye bedre utseendemessig med Gallo i front. Mye mer luftig. Ble litt svimmel av alle de trill runde avantgardene jeg Matchende senter og noen lekre suber (kanskje piega?) Så blir det helt sjef.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg har MJ i hus nå, skal til å teste litt i dag, kan jo si noen linjer jf Gallosubber og annet... Liten og hendig er den ihvertfall og jeg kan aldri tro den følger SVS PB10 på kinofaktor, men vi får se.
    Gjør gjerne det Jan. Specen så spennende ut hvertfall, men det spørs jo hvilken output den klarer å levere på 20 Hz
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i Sunfire, men de er jo litt spesielle og ganske dyre.

Faktisk ville en løsning med fire MJ 50 "stakket" (to stykk oppå hverandre) både ta liten plass og være en spennede..... Men jeg tror to skal holde lenge.

Velodyne har også en bitteliten som yter ganske bra, mener den heter Micro. (pluss selvfølgelig DD10 som er alt for dyr)

Earthquake har vel også en småtass, men den har jeg ikke hørt.

PS: målte akurat min MJ pro 50 og den er 28 x 28 cm og 32 høy inkl bena. Kan vel være greit å vite :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ble mye bedre utseendemessig med Gallo i front. Mye mer luftig. Ble litt svimmel av alle de trill runde avantgardene jeg Matchende senter og noen lekre suber (kanskje piega?) Så blir det helt sjef.
    He he. Holder meg til runde former så jeg føler meg i godt selskap når hjemmekinokroppen synker ned i godstolen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i Sunfire, men de er jo litt spesielle og ganske dyre.

Faktisk ville en løsning med fire MJ 50 "stakket" (to stykk oppå hverandre) både ta liten plass og være en spennede..... Men jeg tror to skal holde lenge.

Velodyne har også en bitteliten som yter ganske bra, mener den heter Micro. (pluss selvfølgelig DD10 som er alt for dyr)

Earthquake har vel også en småtass, men den har jeg ikke hørt.

PS: målte akurat min MJ pro 50 og den er 28 x 28 cm og 32 høy inkl bena. Kan vel være greit å vite :-D
    Så målene på hjemmesiden deres, og sånn sett er det midt i blinken. Tviler på at kona blir begeistret ved tanken på substacking, men så små som disse er kan jeg kansje klare en i hevert hjørne bak også. Må måle litt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noe "målefantom", men har altså både PB10 og MJ pro 50 i stueoppsettet og det er imponerende hvordan MJ holder følge med PB10 i kinosammenheng.

En i hvert hjørne ville hvertfall gi nok bass...... Spørsmålet er vel heller det du nevner om trykk i dypet. "There is no substitute for cubic inches" som amerikanerne sier. Men de blir jo frakjørt av japanske og europeiske turboer, så hvem vet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett oppsett! Gratulerer med Gallo. :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lekt meg litt med MJ jr. i et 22 kvm rom med åpen løsning sammen med Krixene. Den er kjapp, tight og alle disse hifiparametrene. Ift størrelse spiller den høyt, dypt og stramt og tåler faktisk mye juling før det bryter opp. Kan godt tenke med den følger PB10 langt, men ikke i mål. 2 slike bør gi mye guffe på et 12 kvm rom. I forhold til Gallo TR1 synes jeg den er mye lettere "å få til" å sitte, slet mye med kalibrering av dem. Dog opplevdes TR1 mer "fysisk" noe som nok kan bunne i foroverrettet element vs nedadrettet. Mine 5 øre.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke erfaring med Gallo og husker ikke spec på dem i hodet, men går det ikke ann å dele dem såppas lavt at man kan plassere subbene bak sittepossisjon?

Husker ikke hvordan det ser ut bak sittepossisjon jeg men da er det jo mulighet til å slippe unna alle elementene forran.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva med et par MJ Acoustic Pro 50 i hvert hjørne? Akto var over seg når han anmeldte denne subben og jeg synes den presterer nesten like bra som PB10 som den står sammen med i mitt oppsett.
    Hvilket nr står denne anmeldelsen i. Kunne ikke finne den i farten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    I mitt forrige oppsett hadde jeg to Gallo TR-2 subber som jeg var veldig fornøyd med, men de to som jeg omtaler i denne tråden er absolutt verdt å sjekke ut..

http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...et-subben.html

Se link i nederste post for målinger av subben sammenlignet med andre.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvilket nr står denne anmeldelsen i. Kunne ikke finne den i farten

http://www.aktomedia.no/akto/0907_Hj...cousticPro.pdf

Side 227 av 458 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •