Hjemme hos Devil. - Side 213

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 213 av 458 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 ... SisteSiste
Viser resultater 4,241 til 4,260 av 9141
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke store rommet altså, kommer vel til å bli trangt med kombinert bibliotek/leserom og tv-spill stue?

Men som regel får du det jo til devil, det er jo "kinorommet" i stua deres et godt bevis på! :wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det blir ikke så store rommet, men vi får prøve å utnytte det best mulig uten at det blir trangt. Det er grunnen til at jeg vil satse på vegghengte høyttalere fremfor gulvstående, og ut ifra det vi har målt oss frem til burde det bli greit.
    Sofaen blir selvfølgelig en 2-seter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer enn én bok (ikke inkludert brukermanualer) er nok til å regne rommet som bibliotek :-)

Dette ser bra ut, devilej. Misunner din innsatsvilje/-evne - jeg har et bad som trenger flislegging på veggene, en gang som trenger flislegging på gulvet og et soverom som trenger parkettlegging, men mañana, mañana...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Jeg har endel sånne ting på vent jeg også. Nye gulv i det meste av 1.etg. Oppussing av ganger etc......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har vært så heldig å få låne Ayon Audio Spark denne helgen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, fikk et lite sammendrag fra dine lytteinntrykk av MA og Ayon. Har den forsvunnet eller trukket tilbake?

Edit: Skrivefeil.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppfatning står, men pga kraftige reaksjoner fra MA folket bestemte jeg meg for at dette ikke var verd det. Testen av MA utgår derfor da det ikke kommer noe fornuftig ut av å bruke en uke på å gjennomføre den. Jeg har gjort meg opp et førsteinntrykk av dens styrker og svakheter, og håper å få jobbet litt viderer på det gjennom rørbytter etc. Har spurt en av gutta med lang fartstid på denne om hjelp til å lære mer om den da den har et veldig bra potensiale så får vi se hva det blir ut av det.
    Når det gjelder Spark skrev jeg litt om den i Ayon tråden. Har dog bare et lytteintrykk av den, og ikke nok kjøtt på benet til å kunne kalle det en test
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,951
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du må ikke ta deg nær av Kjell, devil, han har en egen evne til å virke en smule demotiverende (men er jo samtidig som du jo sikkert har sett svært kunnskapsrik)... Jeg tror jeg kan snakke for mange når jeg sier at det hadde vært spennende å høre dine inntrykk rundt disse to rørforsterkerne, men du bør kanskje ta hintet rundt rørbytte på MAen ettersom tydeligvis det er eneste veien til "Nirvana"...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for sist Lygren :-D Flott treff dere fikk til.
    Det er ingen tvil om at Kjell B innehar mye kunnskap og mange års erfaring rundt dette emnet. Likevel er min vinkling til en rørforsterker at den først bør testes slik den blir levert fra fabrikk da det er det 95% av kjøpere forolder seg til. Etterpå kan man tweeke og se hva diverse oppgraderinger kan gjøre, men dette sier ikke stort om man ikke har et utgangspunkt. Skal testen gi noen mening må en kjøper kjenne seg igjen i produktet, og derfra vite at han kan jobbe seg oppover. (Dette virker hverfall mest fornuftig for meg)
    Denne testen vil derfor ta endel tid, og siden jeg blir stemplet som useriøs så lenge jeg ikke lar meg diktere i fremgangsmåten jeg vil bruke velger jeg å droppe den.
    Men nok om det. Beiver og jeg vil uansett jobbe med å opptimalisere denne forsterkeren, forhåpentligvis med hjelp fra Kong Arne som har endel erfaring på den. Har hverfall spurt han om hjelp 8)

Når det gjelder Ayon Spark var den tenkt som et referansepunkt som skulle vise hvor mye man faktisk kunne få ut av en mye billigere forsterkerløsning. Siden den skal leveres til Fidelity i begynnelsen av uka får den ikke nok spilletid hos meg til å kunne underbygge en gjennomtesting.
    Jeg får forhåpentligvis Ayon Triton på hjemlån om ca en mnd, og blir den her lenge nok skal jeg få skrevet noen fornuftige ord om den da det er et spennende produkt å teste opp mot den mange ganger dyrere løsningen Polaris/Typhon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med fruen din at burgunder rød, er en kanonflott farge på Soloene dine.
    En mere nøytralt alternativt kan jo være en Valnøtt brunfarge.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der Kriller. Den rødfargen var veldig lekker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hei og takk for sist Lygren :-D Flott treff dere fikk til.
    Det er ingen tvil om at Kjell B innehar mye kunnskap og mange års erfaring rundt dette emnet. Likevel er min vinkling til en rørforsterker at den først bør testes slik den blir levert fra fabrikk da det er det 95% av kjøpere forolder seg til. Etterpå kan man tweeke og se hva diverse oppgraderinger kan gjøre, men dette sier ikke stort om man ikke har et utgangspunkt. Skal testen gi noen mening må en kjøper kjenne seg igjen i produktet, og derfra vite at han kan jobbe seg oppover. (Dette virker hverfall mest fornuftig for meg)
    Denne testen vil derfor ta endel tid, og siden jeg blir stemplet som useriøs så lenge jeg ikke lar meg diktere i fremgangsmåten jeg vil bruke velger jeg å droppe den.
    Men nok om det. Beiver og jeg vil uansett jobbe med å opptimalisere denne forsterkeren, forhåpentligvis med hjelp fra Kong Arne som har endel erfaring på den. Har hverfall spurt han om hjelp 8)

Når det gjelder Ayon Spark var den tenkt som et referansepunkt som skulle vise hvor mye man faktisk kunne få ut av en mye billigere forsterkerløsning. Siden den skal leveres til Fidelity i begynnelsen av uka får den ikke nok spilletid hos meg til å kunne underbygge en gjennomtesting.
    Jeg får forhåpentligvis Ayon Triton på hjemlån om ca en mnd, og blir den her lenge nok skal jeg få skrevet noen fornuftige ord om den da det er et spennende produkt å teste opp mot den mange ganger dyrere løsningen Polaris/Typhon

Mulig jeg har gått glipp av noe tidligere her, og ikke vet jeg hvem denne Kjell B. er. Men det kan da være liten tvil om at et produkt MÅ testes slik det blir levert fra fabrikk. Som du skriver er det da man kan få et sammenligningsgrunnlag. Og da evt. etter hvert prøve om det er mulig å forbedre lyden etter hvert. Så du har i alle fall min støtte når det gjelder din testprosedyre her.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Kort spørsmål - hva benyttet du av delefrekvenser på Focal Dôme?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dome ruller bratt av på 80Hz, så her er det 80 eller høyere som gjelder. Selv deler jeg på 80 i hele oppsettet.
    Kom på at jeg helt har glemt kvitteringen. Send meg adressen din på PM så får du den i posten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke kommet noen oppgraderinger på spilrommet på noen dager, og det er fordi jeg har hatt et par setbacks.
    Det var umulig å få av glassfiberstrien som dekket vindusveggen, så her var det bare å sette opp nye plater. Taket viste seg også å være såpass skadet at det ville bli alt for mye jobb å pusse, sparkle og male det, så da var det bare å handle takess. For å krone verket malte vi brystningen Mocca, noe som ga et katastrofalt ferdigresultat (mocca er ikke litt mørkere enn kaffe lattè tydligvis) Var derfor bare å reise ut for å handle en ny 3 liter oljemaling. Tid og tusenlapper ruller fortere avgårde enn jeg hadde håpet, så budgettet har sprukket og vel så det (som vanlig).
    Men men. Jobber videre like blid.....

På utstyrssiden har jeg vurdert å bruke ML Stage som center siden jeg likevel har den stående, men den vil kreve et forholdsvis dyrt effekttrinn da det må tåle å jobbe ned mot 2 ohm. I tillegge må jeg ha sidehøyttalere som matcher dette, så skal jeg bruke denne vil høyttalerpakka bli langt dyrere enn om jeg går for Swans V8 som jeg egentlig har bestemt meg for. De kan uten problem drives av receiver, og er usedvanlig lekre å se til. ML Stage ligger derfor fortsatt til salgs
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig med setbacks, både tidsmessig og økonomisk - men godt å se at du fortsatt er like blid :-)

Stage gikk altså ikke sammen med de gamle frontene da de ble solgt? Det komplette Swans-settet ser jo lovende ut, så vi får tro noen andre vil ha Stage...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han som kjøpte Purity hadde ikke råd til begge, så den er til salgs. Dessverre blir det dyrere å bruke den i det nye rommet enn å kjøpe et komplett nytt høyttalersett.
    Ville vel forøvrig blitt litt overkill å bruke en center til 30 000,- i spillrommet jeg bygger 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ikke store rommet altså, kommer vel til å bli trangt med kombinert bibliotek/leserom og tv-spill stue?

Men som regel får du det jo til devil, det er jo "kinorommet" i stua deres et godt bevis på! :wink:
    Personlig synes jeg dette virker som et gjennomtenkt konsept. Rommet har bra potensiale, det. Men så er jeg vant til å tenke stort i små rom. ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Bibliotek er nok å ta i da dette ikke blir mer enn en lesekrok. Det vi bygger her er et privat avlukke i huset som kun jeg og kona bruker. Hele rommet består av 12 kvm sovedel, 12 kvm kontor og 12 kvm tv/leserom. Resten av huset med sine 3 andre anlegg er tilgjengelig for barna
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 213 av 458 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •