Hjemme hos Devil. - Side 210

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 210 av 458 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 ... SisteSiste
Viser resultater 4,181 til 4,200 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Ok Ikke fr å greve, men hvorfor trenger du et alternativ til Avanti 5? Trodde de skulle gjøre en god jobb i dette oppsettet
    Bare grav du. Det er sånn du får svar :-D
    Quoter meg selv fra et tidligere innlegg:

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Siden vi for tiden er beredskapshjem og har to jenter på 2 og 4 år boende hos her har det gått opp for oss at vi ikke kan ha en høyttaler som Avanti 5 stående fremme til enhver tid. Kabinettene er rett og slett for sårbare for mengden leker som blir liggende, og iblant kastet rundt i stua av 2-åringen. Etter å ha diskutert dette litt frem og tilbake igår fant vi ut at det vi trenger er et par eldre (10-15 år gamle) høyttalere som holder høy kvalitet uten at det er noen krise at det kommer et par riper i dem.
    Vi vet aldri fra gang til gang hvilke barn som flytter inn, så neste gang kan det godt være en 12 åring. Da er det bare å stue vekk det gamle høyttalerparet for å gi Avantiene hedersplassen for en periode igjen. Å selge dem kommer derfor ikke på tale.
    Noen som vet om et par gode gamle høyttalere som kan kvalifisere?? Et par riper i kabinettet har ingen betydning, men jeg er ikke villig til å bruke en formue på dette da jeg ikke regner med å kunne selge dem igjen

Har tenkt på f.eks Kef Reference, B&W CDM9NT etc...... Type Proson o.l er ikke interessant
    Nå endte det med at jeg testet Swans Diva 5.2F som jeg egentlig bestemte meg for å kjøpe, men siden det er litt ventetid før disse er på lager benytter jeg anledningen til også å teste D2.1SE

Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Hva kostet forresten Swans D2.1SE hos soundwave?
    Mener veil. er 9990,- for paret, men SoundWave gir 20% i forbindelse med avf treffet i helgen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Swanene så da svært så lekre ut. Jeg synes det er noe stilfullt over et par skikkelige stativhøyttalere i et rent musikkoppsett og det er jo utrolig hvor mye lyd man får ut av gode konstruksjoner idag. Husker bare selv Focal 1007Be som hadde skikkelig "slam".

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Hvordan dekker Swanssubbene trøkket til filmbruk? Utrolig prisgunstige disse da, og ser jo ikke ille ut heller :-). Bruker du dem til film og/eller musikk?
    Til film leverer de veldig bra her hos oss, men det er klart at de ikke når opp på nivået til vår tidligere SVS PC-Ultra som dessverre måtte ut pga plassmangel.
    Likevel har de en bedre effekt enn jeg fikk med 2 stk SVS SB12-Plus som jeg testet tidligere. Denne forskjellen skylles nok det ekstra 10" slave elementet i Sub5000. Velodyne SPL1000R var en hadde litt bedre kontroll enn Sub5000, men kunne likevel ikke hamle opp med 2 stykker. Ettersom SPL1000R koster 3 ganger så mye som Sub5000 var ikke 2 av den noe tema.
    På musikk er Swans veldig raske og tørre i bassen, og skiller seg derfor endel ifra tilsvarende SVS. Jeg har ikke brukt dem så mye i 2 kanaler da dette rommet brukes 99% til film. Har derfor heller ikke lagt veldig mye tid i integrering på dette området
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    De Swanene så da svært så lekre ut. Jeg synes det er noe stilfullt over et par skikkelige stativhøyttalere i et rent musikkoppsett og det er jo utrolig hvor mye lyd man får ut av gode konstruksjoner idag. Husker bare selv Focal 1007Be som hadde skikkelig "slam".
    Man kan bli skikkelig overasket over hva som bor i små høyttalere når man setter god elektronikk på dem :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare grav du. Det er sånn du får svar :-D
    Quoter meg selv fra et tidligere innlegg:

Nå endte det med at jeg testet Swans Diva 5.2F som jeg egentlig bestemte meg for å kjøpe, men siden det er litt ventetid før disse er på lager benytter jeg anledningen til også å teste D2.1SE

Mener veil. er 9990,- for paret, men SoundWave gir 20% i forbindelse med avf treffet i helgen
    Da skjønner jeg Skjønte ikke helt hvorfor du ville bytte ut Avanti 5

En tanke jeg tenkte var at ettersom det er små barn som kommer i hus, velter ikke en stativhøytaler lettere enn en gulvstående? Jeg har iallefall den formening om at en gulvstående høytaler er mer stabil (som i å velte mindre ) enn en stativhøytaler.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er grunnen til at det står mellom disse og Diva 5.2F.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer veldig ann på bruksområde. Hva tenker du på med mer?? Z7 leverer klart mer pr. krone, men Z11 er fortsatt bedre på alle parametre. Om det er verd mellomlegget avhenger om du må kompromisse i resten av anlegget ved kjøp eller ikke.
    hehe med mer mente jeg flere høytalere Planen er å få 11.2, men jeg trenger foreløpig mer plass. Er z11 bedre i to kanaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si du har fått det skikkelig flott hos deg nå devilej! Spennende kombinasjoner du har i hus nå

Ser du for deg at Swans 2.1 er noe du kan leve med så lenge, eller er de gulvstående fremdeles en favoritt lydmessig ogg mtp sikkerhet og stabilitet sammen med barn?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en temmelig rund frontrekke, må jeg si Helrått er vel en passende beskrivelse.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Må si du har fått det skikkelig flott hos deg nå devilej! Spennende kombinasjoner du har i hus nå

Ser du for deg at Swans 2.1 er noe du kan leve med så lenge, eller er de gulvstående fremdeles en favoritt lydmessig ogg mtp sikkerhet og stabilitet sammen med barn?
    Devil har hatt det fint lenge han Labbetuss, "gutten" valser i drømmeutstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vet, men må jo si ifra fordi om!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    hehe med mer mente jeg flere høytalere Planen er å få 11.2, men jeg trenger foreløpig mer plass. Er z11 bedre i to kanaler?
    Det synes jeg helt klart. Dacen i Z7 skal være forbedret fra 3900, men jeg ble ikke kjempeimponert av den. Her er Z11 et par hakk bedre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Det er det jeg tester i øyeblikket. Håper sandfylte stativer og 2-sidig tape på begge sider av Tema Isoator puter skal eliminere problemet med velting
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått lyden til å sitte 100% etter at Z7 og nye høyttalere kom i hus, så i går kveld brukte jeg 4-5 timer på dette. Første hindring var at receiver slo ut i fasefeil på center mot frontene. Dette er en kjedelig feil da Solo er fullaktive og man ikke har lett tilgjengelige høyttalerkabler som kan byttes om. Jeg måtte derfor demontere hele høyttaleren så jeg kom til kablene på den interne forsterkeren. Når jeg etter litt strev fikk av kabinettet var det med glede jeg kunne konstantere at Avantgarde bruker kraftige sølvkabler, og ikke noen billige sytråder mellom power og elementer.
    Etter fasevending av elementene fikk jeg skrudd kabinett, elementer og forsterker sammen igjen, og kjørte en ny fasemåling. Alle tre Solo var nå i fase med hverandre, men selvfølgelig i motfase med resten av oppsettet :?
    Pån igjen, men nå måtte jeg fasesnu alle 3 frontene. Ca 1 time senere sto igjen frontrekka på plass, og nå godkjente endelig Z7 alle 7 høyttalere som normalfase Dette var endel jobb, men nå vet jeg nøyaktig hva som skal til for å demontere ringene når jeg skal levere dem til lakkering.
    Endelig ferdig med dette var tiden kommet for en 8 punkts måling i rommet. På anbefaling fra Flageborg tømte jeg rommet for alt foruten sofa og gulvteppe. Ettersom sofaen til daglig står kun 10-15 cm fra bakvegg vil målingene være utsatt for uønskede refleksjoner. Denne ble derfor dratt ut ca 60 cm til før jeg satte igang. Mic-plasseringen jeg brukte var:

1. Midt på midtre stolrygg
    2. Midt på venstre stolrygg
    3. Midt på høyre stolrygg
    4. Venstre armlen av midtstol
    5. Høyre armlen av midtstol
    6. Mellom venstre og høyre stolrygg
    7. Mellom høyre og venstre stolrygg
    8. Midt på midtre stolrygg

Grunnjusteringene på fronter og subber hadde jeg fra før satt til 90db ved -20 på receiver.

Endelig ferdig plassert jeg alt tilbake på plass i rommet, og hevet subnivået 4-5 db på receiveren.
    Det som lettest viser deg hvordan romkorreksjonen har fungert er hvoran plasseringen sitter på Q-sound spor, og en rask test av låten Tree Wishes ga meg en overaskelse. Dama som prater i starten av låten hadde plasert seg bak meg til venstre for så å gå frem og tilbake langs sideveggen mens hun bablet ivei Dette er det klart beste resultatet jeg noen gang har fått, og all ære til Yamahas romkorreksjon som taklet mitt vanskelige rom på en så god måte.
    Jeg var litt skeptisk til å ta ting ut av rommet som under daglige forhold ville påvirke lyden, men det viser seg nok en gang at vår venn Flageborg har rett i det han sier :wink:

Focal Dome vs. Mirage OMD-5
    Testingen av Mirage OMD-5 ble også fullført i går. Etter å ha vurdert jobben de gjør på utallige filmklipp synes jeg fortsatt ikke de skiller seg nevneverdig ut fra Focal Dome, og kan på ingen måte forsvare prishoppet på 30%
    Siden nå en gang sitter ferdigmontert på veggen hos oss velger jeg å la dem sitte, og Dome legges ut for salg. Hadde Dome blitt satt opp sist hadde jeg like gjerne solgt Miragene, så min klare anbefaling her er å gå for det billigste paret av disse to
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noen timer med dette gir som regel gode resultater. Jeg har selv hatt gleden av å ha Flageborg (sammen med RoKo og Roger (Soundwave)) på besøk, og skjønte fort at jeg nok hadde tatt litt for lett på dette med romkorreksjon etter å ha observert hans møysommelighet med dette.

Flyttbare gjenstander ble flyttet ut av rommet, målemic ble møysommelig plassert og "siktet inn" på alle målepunkter, og målepunktene dreide seg om plassering fra sweetspot og med en omkrets på ca 1-1.5 meter. Vi kjørte en fullstendig målerunde (Onkyo 875 med Audyssey), lyttet...Falgeborg ikke helt fornøyd..hva gjør man da?..Kjører en gang til :-)..noe endring av plassering målemic (og vi snakker her bare om noen få cm endring av plassering målepunkt 2,3,4 og 5), så satt den, QSound i 2 kanals og sømløshet og dynamikk i kinomodus.

Ser frem til å kjøre samme møysommelige prosess inn i korreksjon via Yamaha og deres YPAO :-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig ferdig plassert jeg alt tilbake på plass i rommet, og hevet subnivået 4-5 db på receiveren.
    Det som lettest viser deg hvordan romkorreksjonen har fungert er hvoran plasseringen sitter på Q-sound spor, og en rask test av låten Tree Wishes ga meg en overaskelse. Dama som prater i starten av låten hadde plasert seg bak meg til venstre for så å gå frem og tilbake langs sideveggen mens hun bablet ivei Dette er det klart beste resultatet jeg noen gang har fått, og all ære til Yamahas romkorreksjon som taklet mitt vanskelige rom på en så god måte.
    Jeg var litt skeptisk til å ta ting ut av rommet som under daglige forhold ville påvirke lyden, men det viser seg nok en gang at vår venn Flageborg har rett i det han sier :wink:
    Tusen kr. spørsmålet: Er Yamaha sin nye romkorreksjon med 8 målinger så mye bedre en den eldre med bare en måling? Eller er det "bare" (misforstår meg rett på dette punktet" din møysomlige jobb med plassering av mic og løsgjenstander som gjorde utslaget?

Har hatt gleden av å ha Flageborg hjemme ved en anleding og det han gjorde hjemme var fantastisk bra. Jeg sliter med og ta reprise av det etter reciver bytte og litt flytting av sofa.

Focal Dome vs. Mirage OMD-5
    Testingen av Mirage OMD-5 ble også fullført i går. Etter å ha vurdert jobben de gjør på utallige filmklipp synes jeg fortsatt ikke de skiller seg nevneverdig ut fra Focal Dome, og kan på ingen måte forsvare prishoppet på 30%
    Siden nå en gang sitter ferdigmontert på veggen hos oss velger jeg å la dem sitte, og Dome legges ut for salg. Hadde Dome blitt satt opp sist hadde jeg like gjerne solgt Miragene, så min klare anbefaling her er å gå for det billigste paret av disse to
    Spennende lesning. Har sendt deg en PM.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dette spørsmålet kan jeg svare utvilsomt ja da det er veldig stor forskjell på resultatet etter en måling som jeg først kjørte som en test, og etter de 8 målingene jeg kjørte til slutt. Etter ett-punkts målingen var jeg ikke så langt unna lydbildet jeg hadde med 3800. Kjørte så 8-punkts målingen og fikk et kraftig løft både i 2 og flere kanaler. Sømløshet i surround og integrering av subene er mye bedre nå. Lydbildet i stereo kan ikke sammenlignes med før i det hele tatt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg gjerne takke Msport for at han stakk innom for en rask demo, og håper Dome står til forventningene :-D
    Vi hadde ikke så god tid, så du får se om du får tid til å delta på en litt mer organisert demo en helg senere i år
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg gjerne takke Msport for at han stakk innom for en rask demo, og håper Dome står til forventningene :-D
    Vi hadde ikke så god tid, så du får se om du får tid til å delta på en litt mer organisert demo en helg senere i år
    Må takk for en meget hyggelig demo. Tiden fløy vel fort i fra meg/oss... Sjelden man opplever at tiden flyr slik av gårde! Har nok noe med det flotte utstyr og et hyggelig vertskap

Skal jeg peke på en ting som imponerte meg, så må det være Swans D2.1SE. Synes dem skapte et stort og behagelig rom. Det er jo ikke noe dårlig "drivverk" som står bak dem og det gir dem nok gode arbeidsforhold. Nå vet jeg ikke hva dem yter med betydelig billigere utstyr. Som jeg sa til deg, den tv kroken din fikk jeg veldig sansen for. Des mer jeg tenkte på det, så er det egentlig en genial løsning hvor man for brukt utstyret mye. Tipper det blir noe liknende hjemme med årene.

Har sett litt på Focal Dome. Plukket ut en av dem i går for og titt litt. Hadde forventet meg ei "lett plastkule", det var ikke det jeg fikk ut av esken.... Synes dem var relativt massive og med en flott finish - til og med kona var fornøyd Jeg er fornøyd med kjøpet fra deg så langt. Nå er det bare å få dem opp der dem skal være og strekke kabler over loftet. Har hengt en tegnestift i taket over min plass i sofaen og benytter ei snor til å finne ut hvor dem skal henge med skjema over Dolby sine anbefallinger av plassering ved Dolby ProLogic IIx. Har et lite problem og det er at avstanden blir ikke helt lik hvis det skal se symetrisk ut i taket. Det for bare stå til og håpe romkorreksjonen retter ut det meste av de feilene det vil føre med seg.

Igjen, takk for en hyggelig demo og handel.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at Polaris/Typhon er noe overkill for disse stativhøyttlerene, men det skader ikke å ha godt med strøm
    De vil nok også levere på mye enklere elektronikk som er mer fornuftig priset i forhold til prisen på disse monitorene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 210 av 458 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •