Hjemme hos Devil. - Side 199

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 199 av 458 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 ... SisteSiste
Viser resultater 3,961 til 3,980 av 9141
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Kimber Hero signal og Kimber Monocle XL ht-kabler
    Ikke bra. Her trengs det oppgradering. Hero er forholdsvis dårlige. Hadde flere sett av de for to-tre år siden. Kvaliteten står ikke i stil med resten av anlegget ditt.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, om kablene koster 2-20k så er det en drit, så anlegget til devil er rått selv om det er med kimber eller uten.

Mannen har lyd som de fleste her inne skal ha problemer med å matche, tviler det er noe galt med tilkoblingene der i gården...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ikke bra. Her trengs det oppgradering. Hero er forholdsvis dårlige. Hadde flere sett av de for to-tre år siden. Kvaliteten står ikke i stil med resten av anlegget ditt.
    Og jeg som trodde alt var snakk om "matching" ifølge kabel-trådene på HFS 8) Jaja, så feil kan man ta...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes alltid oppgraderingspotensiale, men personlig har jeg ingenting til overs for f.eks Nordost som alle skyter av. Har testet både billige og dyre utgaver av dem uten at det falt i smak. Hero er gode nok som en base man kan teste andre ting mot. Hva anbefaler du TrondB.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes alltid oppgraderingspotensiale, men personlig har jeg ingenting til overs for f.eks Nordost som alle skyter av. Har testet både billige og dyre utgaver av dem uten at det falt i smak. Hero er gode nok som en base man kan teste andre ting mot. Hva anbefaler du TrondB.
    Glem det med kabler og gå over til cat5 som meg8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også Nordost er oppskrytt. Jeg ville kjøpt norsk. BM Revelation er bra, mens Whistler Coanda er utorlig bra. Prisen er ikke så forferdlig ille heller (ca. 4300 kr) i forhold til mye annet.

Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Glem det med kabler og gå over til cat5 som meg8)
    Jeg bruker Cat.7 jeg.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et fullt BM sett jeg solgte da de ikke falt i smak. Da gjør faktisk Kimber en bedre jobb. Tenkte å teste noe fra WireWorld når jeg kommer over et sett på brukten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så dem i går, men de befinner seg i Trondhjem. Har bestemt meg for å teste Swans før jeg går videre på høyttalerjakt. Etter tidligere erfaringer med høyttalere fra denne produsenten så har jeg tro på Diva serien. Blir spennende å se hva de får til sammen med Ayon elektronikk.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått varmet opp rørene i engelen enda?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Fått varmet opp rørene i engelen enda?
    Står fortsatt hos meg.
    Han skal spille inn Divane noen timer først.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et fullt BM sett jeg solgte da de ikke falt i smak. Da gjør faktisk Kimber en bedre jobb. Tenkte å teste noe fra WireWorld når jeg kommer over et sett på brukten
    Har ikke fått med meg at du har hatt Revelation. Jeg syntes de var bedre enn Hero, men de ble solgt til fordel for Coanda, som det skal mye til før jeg bytter ut. Måtte i så fall være for å kjøpe de kommende Whistler kablene til ca 10 000 kr.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har ikke fått med meg at du har hatt Revelation. Jeg syntes de var bedre enn Hero, men de ble solgt til fordel for Coanda, som det skal mye til før jeg bytter ut. Måtte i så fall være for å kjøpe de kommende Whistler kablene til ca 10 000 kr.
    Hmm, er det ikke en bedre plass å legge 10 000 norske penger, enn i kabler?
    Skal aldri si aldri har jeg lært meg, men er fortsatt VELDIG skeptisk til at kabler i den prisklassen skal være så mye bedre..?
    Kanskje for det lille ekstra, men..

For all del, så hvis du hører stor forskjell, så forstår jeg deg og alle andre kabelfrelste veldig godt!
    Klarer bare ikke høre di veldig store forskjellene i forhold til forskjellene i prisen selv, men så skal jeg heller ikke påstå min hørsel er perfekt lenger, hvis den en gsng har vært d

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Står fortsatt hos meg.
    Han skal spille inn Divane noen timer først.
    Strengt tatt burde du jo ta den med hit selv når det passer så kan du høre den på Diva før jeg begynner testingen. En liten filmdemo på Avantgard burde vi også få til samtidig :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Hmm, er det ikke en bedre plass å legge 10 000 norske penger, enn i kabler?
    Skal aldri si aldri har jeg lært meg, men er fortsatt VELDIG skeptisk til at kabler i den prisklassen skal være så mye bedre..?
    Kanskje for det lille ekstra, men..

For all del, så hvis du hører stor forskjell, så forstår jeg deg og alle andre kabelfrelste veldig godt!
    Klarer bare ikke høre di veldig store forskjellene i forhold til forskjellene i prisen selv, men så skal jeg heller ikke påstå min hørsel er perfekt lenger, hvis den en gsng har vært d
    Nå ønsker jeg ingen kabeldebatt i denne tråden (nok av dedikerte tråder å velge på). For kort å avrunde dette er det vel så enkelt at enhver får gjøre opp sin egen mening ved testing i eget anlegg. Hører man ikke forskjell er det ikke forskjell for deg. Så enkelt er det, og man bør heller legge pengene i en dedikert cd-spiller eller ekstern dac. Å blåse de 10 000,- man har til overs er hvertfall ikke noe problem om man går inn for det.......:-D
    Se på dette med opplevelsen av forskjellige kabler som f.eks opplevelsen av komfort. Når man skal ha en ny sofa prøvesitter man mange før man bestemmer seg. Ingen kan gi deg en måling som beviser forskjellene du opplever rundt finish og sittekomfort, likevel vil du ende med den samme favorittsofaen uansett hvor mange ganger du prøvesitter alle butikken har. Din helhetsopplevelse av denne kan bare du forklare for deg selv.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har besøkt Andreas21

Etter 2-3 forsøk klaffet det endelig sånn at jeg fikk mulighet til å besøke kinoen til Andreas som har æren trone toppen av listen over norges kinorom for tiden. Jeg har besøkt ganske mange av disse rommene etterhvert, og det som går igjen er at bildene sjelden yter rommene rettferdighet. Så også her. Selv om bildene Akto tok under Hjemme Hos reportasjen er veldig bra klarer de på ingen måte å gjengi den utrolig behagelige stemningen dette lekre rommet skaper når du kommer inn her. Når man stiger inn stenger man virkelig hverdagens stress og mas ute, og lar den dempede atmosfæren sige inn på seg.
    Dette er det første rommet jeg har vært i som er bygget på tvers istedenfor på langs, og det ga en overaskende effekt. Det digre buede 2:35:1 lerretet dominerer fullstendig når du kommer inn, noe som viser med all tydelighet at her skal film nytes til fulle. Rommet regelrett skriker kino. At stolraden i tillegg er hevet opp 30-40 cm gjør at de store fronthøyttalerene nærmest forsvinner i rommet, og idet bildet treffer lerretet er de hverfall fullstendig glemt. At Andreas først og fremst er bildemann levnes det ingen tvil om. Jeg har sett noen demoer på div high-end projektorer, men det som ble vist her overgår mange ganger alt jeg tidligere har opplevd. Det er vanskelig å sette ord på det, men bor man i nærheten av Drammen anbefaler jeg på det sterkeste å forhøre seg om en demo. Selv er jeg sjeleglad for at jeg har lagt bort pj for en periode, for etter denne kvelden ville oppgraderingsspøkelset stått å hamret på døren.
    På lydsiden er rommet bestykket med Klipsch rund baut, så dynamikk er det ikke spart på. KSP400ene hans er faktisk paret jeg selv hadde i kinoen tidligere, og det var godt å høre dem raske tighte bassen fra dem igjen. Med RC64 i senter og 4xRS62 bak svingte det godt rundt ørene mens Bruce Willies sto for underholdningen i Die Hard 4.
    Dette var virkelig et opplevelse som var gøy å få med seg :grin:

Pratet også litt med Andreas trivelige samboer/kone (litt usikker her), som lager usedvanlig god kaffe. Vetterman hadde også tatt turen, og føyer seg inn i rekken av hyggelige avforumere man støter på. Alltid like gøy å møte personene bak nickene.
    Takker så mye for at jeg fikk lov til å stikke innom, så ses vi om 3-4 uker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lekt meg litt med Z7 idag, og det er med lettelse jeg registrer at den har veldig mye Z11 i seg. Nå har jeg ikke testet 3900 hjemme, men det er en stor oppgradering fra 3800. Dynamikken i surround er en helt annen, og trykket i bakkanalene kan overhode ikke sammenlignes. Dette er det samme jeg opplevde når jeg oppgraderte fra 1800 til Z11 i vår tidligere kino. Angrer overhode ikke at jeg valgte Z7 over 3900
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor handlet du din Z7 ?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lekt meg litt med Z7 idag, og det er med lettelse jeg registrer at den har veldig mye Z11 i seg. Nå har jeg ikke testet 3900 hjemme, men det er en stor oppgradering fra 3800. Dynamikken i surround er en helt annen, og trykket i bakkanalene kan overhode ikke sammenlignes. Dette er det samme jeg opplevde når jeg oppgraderte fra 1800 til Z11 i vår tidligere kino. Angrer overhode ikke at jeg valgte Z7 over 3900

Godt å høre!
    Regner med at jeg får min z7 i løpet av mandagen eller onsdagen

Har du fått dannet deg noe inntrykk av den som musikkformidler?

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at recieverbyttet ikke var ett bomskudd:-D

Er det sånn å forstå at Z7 etter din mening er like god som Z11,eller er fortsatt storebror størst?
    Kanskje ikke så lett å ta det sånn på hukomelsen,og du hadde jo også Z11 i ett annet oppsett,men artig å høre dine betraktninger allikevel.

Side 199 av 458 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •