Hjemme hos Devil. - Side 171

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 171 av 458 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 ... SisteSiste
Viser resultater 3,401 til 3,420 av 9141
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hei Einar

Har du noen formening om F2.2 enda?
    Jeg vurderer faktisk å bytte ut Gallo Reference 3.1 med disse....
    Oj.. F2.2 er rimelig mye større da... Hva er det med Gallo om dagen da, hiver alle de ut?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Oj.. F2.2 er rimelig mye større da... Hva er det med Gallo om dagen da, hiver alle de ut?

På ingen måte noe galt med gallo, de er jo faktisk veldig bra!

Har bare en liten "tvangstanke" om at bass i høyden kan være mer på lag i akustikken i rommet...da slår jeg meg ikke til ro før jeg har prøvd

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tid på søndag, så kom opp å bli med da vel. Høyttalerene har nå spilt en uke, og er klare til å testes skikkelig i helgen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du tid på søndag, så kom opp å bli med da vel. Høyttalerene har nå spilt en uke, og er klare til å testes skikkelig i helgen

Hmmm, fristende
    Hvor befinner de seg?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Spydeberg. Blir litt testing på søndag kveld
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi burde for morro skyld testet Yamaha hos deg også siden du sliter med to x PC-Ultra. Jeg er litt spent på hva en Onkyo/Yamaha test vil vise i et annet oppsett
    Det hadde vært moro.Vi finner en dag det passer også tar vi en test her hos meg.
    Blir kanskje dårlig med tid nå før jul,men vi ser hva vi kan få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg har også funnet ut at audessey ikke fungerer spesielt bra når det gjelder subintegrasjon...funker faktisk veldig dårlig i det hele tatt i mitt rom og oppsett så jeg kjører uten audessey både til film og musikk.
    Hiver meg på litt her. Har en 805, som jeg egentlig har vært fornøyd med. Bruker den mye til musikk, og da utelukkende i Pure Audio modus. Stereo låter flatt og uengasjert, selv om en her får med seg suben. Gjorde et lite eksperiment i går, etter å ha lest i tråden din, devilej. Gikk inn å skrudde av audessy, satte på en cd jeg kjenner godt. Først lytting i Pure Audio, så over i stereo. Tror nesten ikke mine egne ører. Den lyden jeg er svært fornøyd med, i Pure Audio, kommer nå også i stereo-modus, bare med ekstra løft fra sub
    Dette uten noe form for manuell kalibrering i det heletatt. Ser derfor muligheten at audessy har sauset det til på film også, uten at jeg har vært klar over det. Er på jobb nå, men dette skal selfølgelig også prøves med film i spilleren. Så nå blir det ut å kjøpe lydmåleutstyr, for jeg er overbevist om at jeg selv vil gjøre en mye bedre jobb enn audessy.

Jeg har også prøvd kalibrering med og uten sub, men forskjell mellom stereo vs Pure Audio har vært like store.

Så da er det nye høgder i vente for min 805, både på film og musikk

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok absolutt verd å teste både med og uten. Det blir litt mye negativ omtale av Onkyo her. Jeg har opplevd veldig gode oppsett med Onkyo, men i rommet vi testet i nå viste Yamaha seg å være mye bedre. Jeg har ingen god forklaring på hvorfor 875 falt helt igjennom her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er takhøyde for litt OT-diskusjoner i tråden din, Einar!
    Har med vilje latt være å kommentere "Onkyo-diskusjonen" noe særlig, av respekt for nettopp dette.
    Litt negativ omtale har det jo blitt ja, og for alt jeg vet; også kanskje berettiget?
    Som eier av en Onkyo 875 kan jeg imidlertid ikke si at jeg kjenner meg igjen i noen av scenarioene / problematikken som fremkommer her.
    Det er ikke mange dagene siden jeg rekalibrerte pga en liten endring i oppsettet, (2x senterhøyttalere), og jeg vil så avgjort mene at det "trøkker" som det skal her, både i suber og surroundhøyttalere.
    Sammenlikningsgrunnlaget mangler jeg riktignok, og kanskje er nettopp det, årsaken til min (foreløpige) tilfredshet?
    -
    Én ting kan jeg imidlertid nikke gjenkjennende til, og det er utsagnet fra 900sl: Hittil, har jeg utelukkende lyttet til musikk i "Pure Audio"-modus, nettopp fordi "Stereo"-alternativet har fremstått som flatt og uengasjerende. Har ikke rukket å forske noe mere på dette ennå mtp Audyssey-kalibreringen, men det kan jo hende at nettopp dette er årsaken til forskjellen?
    -
    @900sl: Kan jo samtidig tipse deg om følgende, ettersom også jeg tidvis har savnet sub i "Pure Audio"-sammenheng:
    Har den "High level" innganger, dvs innganger for signaler til høyre / venstre høyttaler fra forsterker, kan du godt koble disse til sub.
    Elektronikken i sub-forsterkeren vil uansett filtrere vekk (for suben), uaktuelle frekvenser.
    "Been there, done that"!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det ble litt OT dette her, men lærerikt OT for min del i allefall Er fremdeles på jobb, og blir her helt til mandagmorgen, men da blir det litt mer utprøving, samt manuell lydmåling. Tror det skal bli bra.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Scrooge her.
    Det er viktig å presisere at akkurat denne 875en i akkurat dette rommet fungerte serdeles mye dårligere enn Yamaha 3800. Onkyo gjør det veldig bra i tester, og får jeg mulighet skal jeg teste en 806 e.l i eget oppsett for å komme til en endelig konklusjon. Kriller og jeg skal gjøre en lignende test mellom Yamaha 3800 og hans Denon 3808.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Jada, det ble litt OT dette her, men lærerikt OT for min del i allefall Er fremdeles på jobb, og blir her helt til mandagmorgen, men da blir det litt mer utprøving, samt manuell lydmåling. Tror det skal bli bra.
    Det er alltid å anbefale å etterkalibrere oppsettet med en lydtrykksmåler. Som regel har receiveren bommet med noen db her og der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt tid skulle jeg tatt med min Hegel h200 ut til dere i morgen på ht. testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Scrooge her.
    Det er viktig å presisere at akkurat denne 875en i akkurat dette rommet fungerte serdeles mye dårligere enn Yamaha 3800. Onkyo gjør det veldig bra i tester, og får jeg mulighet skal jeg teste en 806 e.l i eget oppsett for å komme til en endelig konklusjon. Kriller og jeg skal gjøre en lignende test mellom Yamaha 3800 og hans Denon 3808.
    Vel, nå har ikke jeg ment noen gang at Onkyo ikke er bra saker. Tvert i mot er jeg meget fornøyd i kombo med min NAD. Ei heller har jeg prøvd den opp mot andre, men opplevde derimot at audessy nødvendigvis ikke er å stole på, noe som også andre her tydeligvis også mener.

Edit: Nå får dere foresten kose dere med deres Swan-test, som vel egentlig var den aktuelle topic

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Vel, nå har ikke jeg ment noen gang at Onkyo ikke er bra saker. Tvert i mot er jeg meget fornøyd i kombo med min NAD. Ei heller har jeg prøvd den opp mot andre, men opplevde derimot at audessy nødvendigvis ikke er å stole på, noe som også andre her tydeligvis også mener.

Edit: Nå får dere foresten kose dere med deres Swan-test, som vel egentlig var den aktuelle topic
    Har det kommet noe bilder fra det her skuet?

Jeg synes Onkyo spiller utrolig bra på musikk, men som jeg har sagt før i min tråd synes jeg romkorreksjonen ikke fungerer slik jeg ønsker, synes det blir sjelløst og blasst i lyden. Da er det bedre å bruke dB-måler og tune litt selv, pleier å bli mer fornøyd da.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagene har gått litt for fort den siste uken, og hele testen ble litt forskjøvet pga problemene med forsterker. Må derfor satse på å få tatt bildene før nedpakking i morgen.
    Ettersom jeg ville teste dette både i surround og stere ville jeg ha alt på plass før jeg gjorde meg opp en mening. Ting tar litt ekstra tid når oppsettet ikke står hjemme hos meg selv.
    Men jeg kan røpe at kompisen er fullstendig frelst over det Swan presterer. Dessverre jobber han i en bedrift som berøres av problemene i byggebransjen, så han tør ikke handle før litt ut på nyåret. Likevel er han fast bestemt på at JBL skal ut og Swan inn :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt F1.1F og hvis ja, hva kan du si om den versus F2.2F (bortsett fra at storebror er en monsterhøyttaler størrelsesmessig)?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt F1.1F 3-4 ganger, men denne høyttaleren har dessverre ikke imponert meg. Hver gang jeg har stått foran disse monstrene har jeg tenk "Hvorfor skal man kjøpe så digre høyttalere når F2.2F spiller mye bedre på alle områder?"
    Svakheten på F1.1F ligger i diskant/mellomtonen som ikke når opp til kvaliteten som F2.2F kan vise til. Jeg synes også dynamikken i bassområdet er bedre på sistnevnte. Hele lydbildet henger rett og slett bedre sammen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F1.1F krever svært mye av rommet.

Jeg har også hørt denne ved flere anledninger, men det skar seg vel litt i Trondheim når Snickers forsøkte seg på aktiv deling av disse... ;-)

Det er mye som skal stemme med både elektronikk og rom samt plassering.
    Dette er ikke noe for "Hvermansen"...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel tro at den hadde noenlunde samme mellomtone/diskant som F2.3C ettersom den har de samme elementene?

Ellers er det nok helt korrekt at et par slike mammuter krever sitt rom (og elektronikk, for den saks skyld).

Side 171 av 458 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •