Hjemme hos Devil. - Side 160

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 160 av 458 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 ... SisteSiste
Viser resultater 3,181 til 3,200 av 9141
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg synes 3930 gjør det bedre på musikk ettersom dacen i denne låter mye bedre enn den som sitter i RX-V3800 og kjører derfor lyden analogt fra 3930 ved avspilling av cd

Tenkte at min 3930 skulle være med å finasiere en 2500, så slik jeg forstår deg kan dette være dumt med hensyn til musikken?

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har blitt noen diskusjoner ang 2500 på musikk her. http://www.avforum.no/forum/dvd-cd-s...2500-bt-6.html. Har nå testet 2500 kontra 2930 på musikk. Hører så å si ingen forskjell. 2500 skal jo være bedre på bilde enn 3930.
    Låter litt kjedelig kontra Marantz SA-15 S1 da
    Dette utsagnet om at 2500 er bedre på DVD bilder en 3930 overasker meg, etter å ha snakket med en av de med mest erfaring på HFK i Østfold for noen dager siden. Han mente bestemt at 2500 var på nivå med Denon - DVD 1940 til 2300,- mens 3800 skulle ha samme kvaliteter som 3930.

Har ikke sett 2500 selv, men jeg blir positivt sjokkert om denne kan vise til tilsvarende bilder som 3930.
    Kan du teste ut dette Devilej, for vis dette stemmer er muligheten stor for at min første BD spiller blir en 2500.

Nølle

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Dette utsagnet om at 2500 er bedre på DVD bilder en 3930 overasker meg, etter å ha snakket med en av de med mest erfaring på HFK i Østfold for noen dager siden. Han mente bestemt at 2500 var på nivå med Denon - DVD 1940 til 2300,- mens 3800 skulle ha samme kvaliteter som 3930.

Har ikke sett 2500 selv, men jeg blir positivt sjokkert om denne kan vise til tilsvarende bilder som 3930.
    Kan du teste ut dette Devilej, for vis dette stemmer er muligheten stor for at min første BD spiller blir en 2500.

Nølle
    Men er ikke bildekvaliteten med 2500BT avhengig av hvilken receiver du bruker? Siden det er receiveren som gjør hele bildeprosessering....

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Men er ikke bildekvaliteten med 2500BT avhengig av hvilken receiver du bruker? Siden det er receiveren som gjør hele bildeprosessering....
    Fullt mulig du har rett her Jerome !
    Men jeg vil da tro at man må opp på rimlig gode Receivere i Midt High end nivå for å være bedre en 3930. Spilleren var jo noe av det beste som var å få på DVD. Tviler på at det er noen Receivere til under 15-20 tusen som er bedre på bildebehandling enn en rendyrket råtass av DVD spiller med nypris på 13 tusen.

Nå skal det innrømmes at jeg ikke er så vitende om bildebehandling og de forskjellige prosessorene.8)

Beklager å bruke tråden din på dette Devilej :-D

Nølle

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta en skikkelig sjekk på denne med variert materiale, men det er som Jerome sier. Her kommer det an på hvilken bildeprosessor man bruker. Det beste hadde egentlig vært om jeg hadde fått testet en 3808 mot min 3800 sammen med begge spillerene. Da kunne jeg laget en skikkelig reportasje om det, men å kjøpe inn en 3808 til formålet er ikke så veldig aktuelt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta en skikkelig sjekk på denne med variert materiale, men det er som Jerome sier. Her kommer det an på hvilken bildeprosessor man bruker. Det beste hadde egentlig vært om jeg hadde fått testet en 3808 mot min 3800 sammen med begge spillerene. Da kunne jeg laget en skikkelig reportasje om det, men å kjøpe inn en 3808 til formålet er ikke så veldig aktuelt
    Om du har anledning å tid kan jeg ta med min 3808 til deg for testing.
    Er veldig int. i resultatet. Må i såfall ha den med tilbake samme dag.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mmm

Sitat Opprinnelig postet av Nølle

Her må jeg si meg enig. Har pratet med gutta på HFK i Trondheim og de sier det samme. 3800BD vil ligge på DVD nivå til DVD3930 mens 2500BD vil ligge på nivå til DVD1940.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Om du har anledning å tid kan jeg ta med min 3808 til deg for testing.
    Er veldig int. i resultatet. Må i såfall ha den med tilbake samme dag.
    Det hadde vært gøy å få til Kriller. Da får man jo en lydreferanse på disse receiverene mot hverandre også.
    En dag blir ikke nok til å få en skikkelig gjennomtesting, men det holder lenge for å gjøre sammenligninger
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Han setter nok bare pris på dette han, siden du er fornøyd med bluray spillern din så er det ikke lenge til han bytter ut. Dere to sier jeg bare, det skjer for lite i indre enfold for å si det slik så oppgraderingstrangen er sterkere der.

Jeg sjekket nettsiden til TonArt og synes de kablene var forbanna dyre, men det er vel slik det er. Mange meter trenger du da? Huff, jeg gråter av disse prisene på hifi utstyr. Det hender at jeg nesten ikke får sove om natten når trangen til nye kjøp er i nærheten, er det normalt eller det normalt for oss hifi syke folk?
    Jeg skrev feil i farten. Det er Kimber Kable Monocle-XL jeg leter etter på brukten. BiFocal er ment for biwire eller brokobling. BM kablene mine er 1.5 m lange, men jeg trenger ca 2 meter for at ikke kablene skal strekkes for mye.
    De koster litt, men på brukten faller de ca 50% og de jag har idag får jeg også litt igjen for. Mellomlegget blir derfor ikke alt for ille
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev feil i farten. Det er Kimber Kable Monocle-XL jeg leter etter på brukten. BiFocal er ment for biwire eller brokobling. BM kablene mine er 1.5 m lange, men jeg trenger ca 2 meter for at ikke kablene skal strekkes for mye.
    De koster litt, men på brukten faller de ca 50% og de jag har idag får jeg også litt igjen for. Mellomlegget blir derfor ikke alt for ille
    Ok, da er jeg med deg mister, passe rå pris på kimber kabler hvis man skal over på "high end" delen. Han som driver klubben i Moss har en del erfaringer med kimber siden han var selger for de. Han solgte kabler for 40k til en kar, så det er passe sykt altså. Cable guy

Jeg kikker på brukten selv for tiden, se om den kan droppe inn noen Dali Mentor 8 eller noe annet gøy. De har jo vært en liten stund på markedet, men enda så har jeg ikke sett ikon 8 eller Mentor 8 på brukten enda. Da må de pokker være gode for folk flest, fikk høre noe fett på klubben her om dan da.

Dali Eufonia MS5 til 75k og det var ikke de værste høytalerne jeg har hørt, savnet litt bedre elektronikk enn de brukte der og da men det spilte flott. Han fra klubben har hørt disse med top notch classe' komponenter, de spilte som en drøm og det sier litt. Huff, klør etter oppgradering men lommeboka er rensket nå alikevel....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det høres ut som om du skulle slått til på de 1.9m lange Monocle XL til under halv pris som lå her for en måneds tid siden da.. (som jeg kjøpte seff )

Dette er kabler som definitivt gjør seg bemerket av de fleste. Ikke på grunn av lyden, men på grunn av den massive tykkelsen og den merkelige appealen de har på det mannlige kjønn, selv av den ikke hi-fi interesserte sorten..

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Her må jeg si meg enig. Har pratet med gutta på HFK i Trondheim og de sier det samme. 3800BD vil ligge på DVD nivå til DVD3930 mens 2500BD vil ligge på nivå til DVD1940.
    Høres veldig logisk ut med tanke på hva slags chipper som sitter i de respektive spillerne. Men holder en knapp på den nye BD spilleren til Denon. Ut ifra tekniske data tror jeg faktisk den trekker et par strå lengre enn 3930 på nettop DVD kvalitet. Mulig jeg tar feil og har heller ikke sett 3800, så dette er kun antakelser.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryker på litt kroner innimellom, men det gjelder å holde styringen på det. Kan være mye å spare på å importere kabler selv.
    Det er nok litt tidlig for å finne Mentor 8 på brukten enda, men de dukker vel opp etterhvert. Selv synes jeg MS5 spiller bedre på NAD M3 enn Classè, men det er vel en smakssak. MS5 er i det store å hele ikke min type ht da jeg finner den for mørk.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Haha, det høres ut som om du skulle slått til på de 1.9m lange Monocle XL til under halv pris som lå her for en måneds tid siden da.. (som jeg kjøpte seff )
    Var dessverre for treg der gitt. Monocle X hadde sikkert holdt, men XL ser myyye tøffere ut :twisted:
    Ligger et par BiFocal på torget nå, men de kan jeg ikke bruke da jeg har singlewire terminaler på Avantiene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må få takke både Devilej og Moniq for å få lov til å komme til deres koselige og vakre hjem. Har lenge värt nyskjerrig på hvordan oppsettene til dere låter, og har også värt en smule misunnelig på dere AvForum-ere i gamlelandet som kan besöke hverandre i ny og ne. Endelig fikk jeg også sjansen!

Jeg beklager at ting tok lengre tid enn ventet og besöket mitt ble desto senere enn ventet, men tror jeg kom meg avgårde på noenlunde lovlig tid.

Veldig spennende å ha to anlegg: et for hifi og et for hjemmekino.
    Hifi-oppsettet synes jeg imponerte stort. Nydelig, behagelig diskant, knallbra mellomtone og imponerende bass. Dybden i lydbildet imponerte også. Mye jobbing med plassering her, har jeg skjönt. Da Three Wishes av Roger Waters ble spilt ble jeg overrasket over plasseringen av kvinnen som babler i begynnelsen, hun var omtrent på siden av meg. Meget imponerende. Bassen i "ånde-stemmen" buldret kontrollert og kraftig.

Estetisk er også oppsettet meget imponerende og enda penere i virkeligheten.

Hjemmekinooppsettet er spesielt.
    Jeg vil påstå at det er ikke ofte man opplevere elektrostater i en oppsett utelukkende ment for hjemmekino. Dette fungerte overraskende bra og er det förste Martin Logan-oppsettet jeg har likt. Integreringen med de töffe Focal Dome-bakhöyttalerne var også upåklagelig.
    Hvilken film var klippet du viste fra (asiatisk dame som danser med masse trommer rundt seg)?
    SVS PC-Ultra var et monster som fikk mine 4 XTZ til å virke fremstå som leketöy i forhold. Utrolig göy å se film med en slik sub. Ble så inspirtert at jeg justerte om hele oppsettet mitt da jeg kom hjem (mulig jeg har overdrevet noe, da jeg nesten ble ristet ut av sofaen under Iron Man, men langt göyere nå enn för).
    Panasonic 50" og Denon BD-spiller så også ut til å väre en meget godt valg.

Igjen tusen takk for å la meg oppleve dette, Devilej og Moniq. Og hils Kira(?) fra meg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kimber Monocle x høyttalerkabel

Du har ikke fått klina til på disse kablene ? De ble jammen solgt fort og til en fordelaktig god pris også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (asiatisk dame som danser med masse trommer rundt seg)?

Høres ut som Flyvende Dolker ? om det er en som satt å knipset små steiner på trommene ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    (asiatisk dame som danser med masse trommer rundt seg)?

Høres ut som Flyvende Dolker ? om det er en som satt å knipset små steiner på trommene ?
    Das stimmt!
    En film jeg må få meg, altså. De asiatiske filmene har mye vakkert i seg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Das stimmt!
    En film jeg må få meg, altså. De asiatiske filmene har mye vakkert i seg.
    Tysken min er ikke eksisterende... :-O

Ja det er overaskende mye bra bra som kommer fra asia :-)
    Flyvende dolker er en film med et fantastisk bilde, på høyde med og kansje bedre en ringenes herre filmene

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Tysken min er ikke eksisterende... :-O

Ja det er overaskende mye bra bra som kommer fra asia :-)
    Flyvende dolker er en film med et fantastisk bilde, på høyde med og kansje bedre en ringenes herre filmene
    Interessant. Kjöper nok denne på BD, tenker jeg.
    Das Stimmt = that's right
    :-D

Side 160 av 458 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •