Hjemme hos Devil. - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 156 av 458 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 9141
    Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvis jeg ikke har sakt det, så takk for handelen

Monster RCA M- serien ble monter i dag
    Å det merk bart fastere bass og mye mer luft i lyden og kvinne vokalen kom mer frem i lyd bilde, så det helt klart ett godt bytte

Erik

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    hvis jeg ikke har sakt det, så takk for handelen

Monster RCA M- serien ble monter i dag
    Å det merk bart fastere bass og mye mer luft i lyden og kvinne vokalen kom mer frem i lyd bilde, så det helt klart ett godt bytte

Erik
    Så bra Erik. Var veldig fornøyd med disse selv, men de ble litt til overs etter flytting av anlegget

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lovet noen ord om Katana så laget en liten test på dem og la ut her:
    http://avforum.no/forum/tester-audio...io-katana.html

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vurderer å skifte ut mine bakht. til Dome. Fruen i huset vil ikke ha Klipchene der lengere.

Kunne du ta en rask titt på bildene i stua mi, og komme med et tips om plassering?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Vurderer å skifte ut mine bakht. til Dome. Fruen i huset vil ikke ha Klipchene der lengere.

Kunne du ta en rask titt på bildene i stua mi, og komme med et tips om plassering?
    Du burde ha samme forutsetning i rommet som meg, og Domè kan takmonteres om det passer best i rommet ditt. Trykket kan nok vanskelig sammenlignes med de digre høyttalerene du har bak idag, men det kan likevel være bedre å få surroundeffektene opp på veggen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Regner med at jeg kjøper 4 stk. hvite når dem kommer.:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifimessa i Horten 08

Da vil jeg takke alle som stakk innom standet til SoundPlanet i år. Jeg traff mange gamle kjente fra forumet, + endel nye ansikter kan føyes inn under bekentskaper :-D
    Mange var innom uten at jeg klarte å få det med meg, men vi tar det igjen ved neste anledning...........
    Det var utrolig gøy å få se messa fra en litt annen vinkel i år, men jammen var det hektisk også. Under rigging på fredag klødde vi oss i hode mange ganger før vi fikk til et nogenlunde ok resultat. Optimalt ble det ikke men det er vanskelig å få til uten å kunne jobbe med rommet på forhånd.

Legger ved noen bilder jeg knipset underveis. Siden jeg reiste fra stativet er dessverre ikke kvaliteten den beste ops:

Klar for åpning lørdag morgen

Elektronikken vi spilte på var Ayon CD3, Ayon Polaris II og Ayon Typhon

Polaris II var sjokkerende stor, og verd en våt drøm eller 2

Et par stemningsbilder utover kvelden

Disse rørblokkene gjorde hvertfall inntrykk på meg

Er det dette som er WAF???

Rommet til RoKo og Roger(Swan) hadde den høyeste morrofaktoren etter min mening

Her er det bare å holde seg fast

Piega falt virkelig i smak hos meg

Som tidligere Gradient eier måtte jeg en tur innom Paul og lytte til den nye modellen Helsinki

Vanskelig å ikke bli imponert av dette

Mektig frontrekke

Den tøffeste centern jeg noen gang har sett

Kun det beste er godt nok. 802D som bakhøyttalere

Den nye pre/effekt løsningen fra Denon ser mye grommere ut i virkeligheten enn på bilder

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piega og Gradient var faktisk veldig fine høytalere, kjempe fin lyd var det i dem også. Det er helt sykt hvor bra det er, Helsinki var de høytalerne som hadde årets mest spesielle disign. Det styggeste anlegget jeg så var Rega anlegget som var helt RØDT. Hjelpes, den er ikke lest å få plassert i et normalt rom med den skrikende fargen.

Jeg kikket på piega der inne, stemmer det at det er en aluminiumshøytaler? Det så ut at det var lettmetall over det hele på den, skikkelig bra og gjennomført høytaler. Jeg så noen kjente fra forumet der i helga, men jeg stod over praten siden folket var veldig opptatt rundt. Er litt kjedelig å forstyrre med prating midt i en demo. Dro fra rom til rom med en litt utoldmodig kamerat, men tross alt fikk jeg sett og hørt mye jeg kan bare drømme om. Jeg vet ikke om du husker meg, jeg stod bakerst bak midtre stol på Soundplanet rommet deres under Jean Michel Jarre demoen. Dette anlegget hadde så bra slagkraft så jeg ble dårlig, missunnder deg de rørblokkene for å si det slik. Pokker til flott lyd, Katana var helt rått.

Neste gang håper jeg det blir litt tid til en sosial del også, er ikke lett når de store kjører en demo. Jeg håper noen kan bruke Avforum trøye neste år, at dette blir obligatorisk fra forumet.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var tre oppsett som imponerte meg på en eller annen måte og det var selvfølgelig Avantgarde Acuostic, Usher D2, og MBL. De to først nevnte imponerte med god lyd, noe jeg ikke kan si om MBL. Oppsettet til MBL var helt sinnsykt gjennomført så det holder! Noe som et anlegg til gjorde når jeg tenker meg om... Sound planet hadde gjennomført oppsett også, god lyd og herlig utseende.

Største skuffelsen for meg var Von Shweikert oppsettet. Hvorfor hadde ikke de jobbet mere med det oppsettet?? Disse høyttalerene har MYE mere å by på. Skuffende.

Ellers var det morsomt å se Einar i sitt ess!! Kledde rollen som "Spokeperson" for Sound Planet. :-D

A.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Piega og Gradient var faktisk veldig fine høytalere, kjempe fin lyd var det i dem også. Det er helt sykt hvor bra det er, Helsinki var de høytalerne som hadde årets mest spesielle disign. Det styggeste anlegget jeg så var Rega anlegget som var helt RØDT. Hjelpes, den er ikke lest å få plassert i et normalt rom med den skrikende fargen.

Jeg kikket på piega der inne, stemmer det at det er en aluminiumshøytaler? Det så ut at det var lettmetall over det hele på den, skikkelig bra og gjennomført høytaler. Jeg så noen kjente fra forumet der i helga, men jeg stod over praten siden folket var veldig opptatt rundt. Er litt kjedelig å forstyrre med prating midt i en demo. Dro fra rom til rom med en litt utoldmodig kamerat, men tross alt fikk jeg sett og hørt mye jeg kan bare drømme om. Jeg vet ikke om du husker meg, jeg stod bakerst bak midtre stol på Soundplanet rommet deres under Jean Michel Jarre demoen. Dette anlegget hadde så bra slagkraft så jeg ble dårlig, missunnder deg de rørblokkene for å si det slik. Pokker til flott lyd, Katana var helt rått.

Neste gang håper jeg det blir litt tid til en sosial del også, er ikke lett når de store kjører en demo. Jeg håper noen kan bruke Avforum trøye neste år, at dette blir obligatorisk fra forumet.

Piega er aluminiums høyttalere med små kammer rundt og langs med kassen som er sand fyllte.. Tøffe høyttalere.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder Einar!

Jeg lurte på noe: hva er ditt forhold til SoundPlanet nå? Jobber du med Rune eller er du bare en SoundPlanet-fan?
    Jeg spør fordi det hadde vært fint å klargjøre ditt forhold til SoundPlanet hvis du starter å jobbe der

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var kun med i helgen for å hjelpe Rune. Vi har kjent hverandre en stund nå, og jeg har litt erfaring med produktene han har agenturet på. Ved siden av dette er jeg vel litt over gjennomsnittet interessert i hifi :-D
    Siden gutta han har ansatt i butikken fortsatt er ganske ferske fikk jeg spørsmål om jeg kunne stille opp.
    Blir vel litt på samme måte som Flageborg og HifiKlubben. Vi stiller opp fordi det er utrolig gøy
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg var kun med i helgen for å hjelpe Rune. Vi har kjent hverandre en stund nå, og jeg har litt erfaring med produktene han har agenturet på. Ved siden av dette er jeg vel litt over gjennomsnittet interessert i hifi :-D
    Siden gutta han har ansatt i butikken fortsatt er ganske ferske fikk jeg spørsmål om jeg kunne stille opp.
    Blir vel litt på samme måte som Flageborg og HifiKlubben. Vi stiller opp fordi det er utrolig gøy
    Jeg kritiserer ikke hvorfor du gjør det. Du er bare så heldig å kunne bruke mye tid på det du brenner for.

Jeg fikk bare et inntrykk at det ble mye SoundPlanet (utstyr, tester, bilder, messa, ...) rundt deg i det siste. Da trodde jeg at du hadde begynt å jobbe litt for Rune. Men jeg tok tydeligvis feil, beklager!!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare. Spørsmålet er på sin plass.
    Med alt jeg har hatt ut og inn i huset de siste 10 årene hadde jeg aldri latt noe bli stående som jeg ikke syntes fylte det jeg ser etter i et oppsett. Ayon gjør nettopp det og jeg liker synergien i elektronikken deres. At jeg fikk muliget til å låne Katana noen uker var veldig morro, men det har naturlig nok en sammenheng med at alt står på hode i butikken rett før åpningen. Høyttalerene måtte spilles inn før messa, og Rune hadde ikke tid til å gjøre seg skikkelig kjent med dem.
    Testen jeg skrev var et prøveprosjekt fra min side for å se hva jeg fikk til. Tanken var å skrive noe basert på det folk flest vil oppfatte med ørene, og ikke masse high tech målinger med uforståelige begrep. Ettersom jeg lenge har planlagt å lage en eller annen test var Katana en ypperlig mulighet.
    Hadde vært gøy å skrevet litt om hyggelig prisede produkter som treffer folk flest da det er mer enn nok tester av ting som ingen har råd til....... Litt på samme måte som Rolf Inge Danielsen gjør for Fidelity ved å lete etter gullkorn i budgett klassen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piega og Gradient var faktisk veldig fine høytalere, kjempe fin lyd var det i dem også. Det er helt sykt hvor bra det er, Helsinki var de høytalerne som hadde årets mest spesielle disign.
    Jeg ble også overasket av Helsinki. Virket som om det var en mye lettere høyttaler å ha med å gjøre i bassen enn Revolution som jeg hadde. Merkelig plassering som fungerte ypperlig :-D

Dro fra rom til rom med en litt utoldmodig kamerat, men tross alt fikk jeg sett og hørt mye jeg kan bare drømme om.
    Jeg gjorde denne tabben et år jeg også. Vanskelig å få brukt den tiden man ønsker i hvert rom når noen står å tripper og venter i bakgrunnen.
    Da er det bedre å heller reise alene.

Jeg vet ikke om du husker meg, jeg stod bakerst bak midtre stol på Soundplanet rommet deres under Jean Michel Jarre demoen. Dette anlegget hadde så bra slagkraft så jeg ble dårlig, missunnder deg de rørblokkene for å si det slik. Pokker til flott lyd, Katana var helt rått.
    Jeg var ute av rommet en liten tur for å få i meg mat akkuat når Jarrè demoen ble kjørt dessverre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å ha litt tid på meg for å si det sånn, han som var med trippet litt forterte enn det man hadde lov til. Det er ikke lett å dra med folk som er dønn hifi freaks på mitt nivå, elsker alt med lyd og bilde så. Det var fin presentasjon av masse utstyr, men det var lite tid til annet enn demo. Jeg så etter folk med Avforum trøyer, og de var det ytterst få av for å si det slik. Nå vet jeg hvertfall hvem noen av dere er, så det er mulig å kjenne igjen noen....

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så etter folk med Avforum trøyer, og de var det ytterst få av for å si det slik.
    Jeg så hele to personer med Avforum trøyer. Den ene vet jeg ikke hvem var, for han hadde ikke fått trykket på brukernavnet sitt, mens han andre var Mor10

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den andre var nok B&W-Eier tenker jeg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha meg en til neste gang så jeg kan dra kjensel på andre avforumere, håper at fler vil gå med det neste gang. Får bli en oppfordring

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går man med ev-forum trøye vil mange medlemmer helt sikkert huke tak i en for å hilse uansett om ingen andre bruker trøyene.
    Jeg fikk en hyggelig prat med B&W-Eier siden han hadde forumtrøye
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 156 av 458 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •