Hjemme hos Devil. - Side 152

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 152 av 458 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 ... SisteSiste
Viser resultater 3,021 til 3,040 av 9141
    Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm . hva er den hvit saken siden av plate snurren din?
    .. det ikke CD1 for den er svart

Troeen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    hmm . hva er den hvit saken siden av plate snurren din?
    .. det ikke CD1 for den er svart

Troeen
    YBA?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    YBA?
    YBA Passion CDP 400

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Det er en YBA Passion CDP400 som jeg har her for å teste opp mot Ayon CD1. Ikke fordi det er aktuelt for meg å bytte, men for å bli kjent med styrker å svakheter fra begge. Prismessig ligger de i nogenlunde samme område (CDP400 er noen tusen dyrere), men har ganske forskjellig spillestil
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, skal du teste noe uten at du skal beholde det altså? Det er bare å innrømme det, du ender vel opp med cd3 om ikke lenge om ikke den saken der speller som du ønsker. Vil gjerne lese mere om ditt totalt inntrykk om Katana, ser virkelig frem til det nå.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Med såpass til høytalere... blir jo liksom bare pynt resten da he he :-D
    Autosetup på receiver måtte isåfall vært serdeles bra for å gi et troverdig lydbilde ettersom Katana står i et annet rom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Haha, skal du teste noe uten at du skal beholde det altså? Det er bare å innrømme det, du ender vel opp med cd3 om ikke lenge om ikke den saken der speller som du ønsker. Vil gjerne lese mere om ditt totalt inntrykk om Katana, ser virkelig frem til det nå.

Ayon sin spillestil er mer min gate. Passion spilleren er derfor kun i hus for at jeg skal bli kjent med YBA. Klart jeg ønsker meg en CD3 etterhvert, og på et eller annet tidspunkt vil det nok dukke opp en også. Regner med det er en oppgradering ingen her inne vil bli spesielt overasket over, men på denne siden av jul skjer det ikke.

Info om tesinntrykk av Katana kommer etterhvert. Må jobbe litt mer med plassering og gi dem noen timer til med innspilling først
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Tro meg; så lenge rommet ser bra ut er det ingenting i veien for at utstyret ikke trenger å være på nyere bruktbilprisnivå. Men ser ikke rommet bra og ryddig ut kommer jeg ikke.
    Det kan jeg meget vel forstå.
    En absolutt førsteforutsetning er jo at man eksempelvis slipper å oppleve at potetgull og kabler av ymse slag, sloss om gulvplassen!
    En viss stil / kvalitet bør man jo forvente, og nær sagt forlange, når man slipper "medsammensvorne" inn i sitt allerhelligste! Noe jeg tror de fleste AV-medlemmer ønsker å etterleve.
    Dog har jeg år om annet, opplevd tilfelle hvor jeg for min del, rett og slett har følt meg brydd over hva man blir presentert....

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Når det gjelder å lage reportasjer her på forumet er jeg usikker på hva du mener. Sikter du til meg, eller til alle brukerne som er rund omkring på besøk? Hvis det er meg du sikter til kan jeg for opplysningens skyld informere om at det tar ca. 15-20 timer totalt å lage én Hjemme Hos-reportasje. Hvis det er den gjengse bruker du sikter til er jeg helt enig! Da kunne man hatt en sticky tråd i kategorien "Hvilket utstyr har AVforums brukere", som kunne inneholdt KUN slike reportasjer. En del retningslinjer måtte ligge til grunn, og man måtte oppfylle visse krav til det som skulle skrives og hvilke bilder som burde være med.
    Jeg uttrykte meg kanskje noe ullent, i en sen natterstime her?
    Ser egentlig for meg saklige og velfunderte inntrykk fra besøkende forumbrukere, nettopp i en tråd som det du beskriver!
    Har jo også mange ganger opplevd, at forumbrukere kan formidle både bilder og beskrivende tekst på en forbilledlig måte! Uten dermed å si at dette nærmer seg dine kvaliteter.
    For det er jo uansett ikke alle gitt å drysse bilder og tekst ut av ermet, hverken som proff eller amatør, men kanskje godt nok i forumsammenheng?
    Har jo sjøl i sin tid "fusket" litt med både artikler og guider i andre sammenheng, (uten sammenliknig forøvrig), og er smertelig klar over at "ting tar tid"! 15-20 timer blåses jo fort vekk, foran PC´n...

Men en inntreden fra "sjefen sjøl", så sant han finner rom og tid for det, bør det jo allikevel være plass for? Ikke minst fordi du jo trekker frem opplevelser hvor "folket" i enkelte(?) sammenheng unnskylder seg med "er ikke ferdig / kom tilbake om et halvt år".
    Da kan det jo kanskje være betimelig å spre blikket litt? Vårt kjære forum har jo flere tusen medlemmer, og iblant disse kan det jo finnes mange uoppdagede "perler"....
    Hele greia, (og forslaget for min del), går jo ut på at man presenterer de fleste avskygninger innenfor vårt felles interessefelt, på en troverdig, profesjonell, og fengende måte.

I bilsammenheng opplever man jo ofte å lese om alt fra "superbillige" El-biler, til eventyrlige firehjuls kraftfantomer i mangemillionersklassen, i samme spalte.
    Món det? Jeg ser i alle fall noen paraleller her, også i vår sammenheng.....

Dermed fristes jeg til å si: "Hva er vel de gode, om ikke de "dårlige" fantes"?
    Jeg vil uansett tro at kontrastene, selv om de kanskje kan bli store, uansett kan gavne?
    Så får det være opp til enhver å strekke seg etter det absolutte nirvana, i "vår" verden.
    I den grad man måtte ønske det, og formå det.
    La gå at jeg kanskje fremstår som en smule "sosialistisk" i denne sammenheng, men det er uansett ærlig ment.
    ----
    Einar: Du får ha meg unnskyldt for å gå litt OT her, men det er jo fremsatt i beste AV-mening!

Btw: Du snakket jo om å stikke innom en dag, for lenge siden?
    "Tomorrow may never come"....
    8-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ok, det er ikke veldig krise. Har samme "problem" som deg, så vidvinkelen er for tiden min favoritt også. Uansett, man ser jo at de tar seg veldig bra ut!

Når det er sagt så kan et stativ gjør en hvilken som helst linse rimelig mye bedre.
    Jepp. Ren latskap å ikke hente frem stativet. Skal se om jeg får et greit bilde i morgen etter jobb. Lettere mens det enda er lyst ute
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg også lyst å prøve noe nytt..
    Ser fantastisk bra ut de høyttalerne! Beyond blank..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ayon sin spillestil er mer min gate. Passion spilleren er derfor kun i hus for at jeg skal bli kjent med YBA. Klart jeg ønsker meg en CD3 etterhvert, og på et eller annet tidspunkt vil det nok dukke opp en også. Regner med det er en oppgradering ingen her inne vil bli spesielt overasket over, men på denne siden av jul skjer det ikke.

Info om tesinntrykk av Katana kommer etterhvert. Må jobbe litt mer med plassering og gi dem noen timer til med innspilling først
    Den CD3 er jo helt rå da, vil den komme på messa i Horten eller? Dette er produkter jeg ser frem til å få en lytt til altså, oppgraderingsmonsteret er på vei snart igjen ja. Du er ikke på tanken å prøve litt Burmester da? Da er vi litt i State of the art delen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den CD3 er jo helt rå da, vil den komme på messa i Horten eller? Dette er produkter jeg ser frem til å få en lytt til altså, oppgraderingsmonsteret er på vei snart igjen ja. Du er ikke på tanken å prøve litt Burmester da? Da er vi litt i State of the art delen.
    CD-3 vil bli presentert sammen med Ayon Typhon og den nye forforsterkeren Ayon Polaris II. Dette er en heftig pre som er verd å drømme om.
    Sound Planet - En verden av godlyd...

KATANA blir selvfølgelig koblet opp på denne elektronikken. Gleder meg til å bruke fredagskveld til å få dette til å spille :smile:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lengre periode med fravær fra forumet, er det ikke overraskende at det har skjedd utrolig mye hos deg Einar. Nå som jeg tilbringer mer tid her igjen, øyner jeg håp om å henge med i svingene Kinoløsningen du tenker på virker jo unektelig spennende, og blir den gjennomført kommer du til å sitte med et rom som er ganske unikt, utifra hva jeg har sett her på forumet. Lykke til med videre planlegging og evt bygging

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Einar: Du får ha meg unnskyldt for å gå litt OT her, men det er jo fremsatt i beste AV-mening!

Btw: Du snakket jo om å stikke innom en dag, for lenge siden?
    "Tomorrow may never come"....
    8-)
    Her er det meste velkommet, og selv har jeg mye OT snakk i tråden

Jeg har noen svin på skogen både når det gjelder steder jeg skulle komme innom og de demoer jeg har lovet bort her. Så fort Hortenmessa er over roer det seg så jeg kan få litt oversikt igjen.
    Stikker veldig gjerne innom deg en dag etter jobb, eller en helg om det passer bedre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke på tanken å prøve litt Burmester da? Da er vi litt i State of the art delen.
    Jeg hadde en Rondo 052 til test for en stund siden, men den ble litt for hard i mitt oppsett. Den blanke finishen falt heller ikke helt i smak.
    I et fullt Burmester oppsett tror jeg likevel at dette er usedvanlig bra utstyr. Min erfaring er at utstyr i denne klassen spiller best med andre komponenter fra samme leverandør da samspillet er perfekt tunet.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Etter en lengre periode med fravær fra forumet, er det ikke overraskende at det har skjedd utrolig mye hos deg Einar. Nå som jeg tilbringer mer tid her igjen, øyner jeg håp om å henge med i svingene Kinoløsningen du tenker på virker jo unektelig spennende, og blir den gjennomført kommer du til å sitte med et rom som er ganske unikt, utifra hva jeg har sett her på forumet. Lykke til med videre planlegging og evt bygging
    Takk for det Frode. Hyggelig at du er tilbake
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Autosetup på receiver måtte isåfall vært serdeles bra for å gi et troverdig lydbilde ettersom Katana står i et annet rom
    Se der ja... bytter så mye at en ikke rekker og følge med i svingene :-O he he

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Se der ja... bytter så mye at en ikke rekker og følge med i svingene :-O he he
    Tv-stua og hifioppsettet står i 2 forskjellige rom. Etter oppgradering til Martin Logan har det ikke skjedd noe mer i surroundoppsettet. Tv-stua ser slik ut:

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leker med tanken på aktive ML med dCS P8i som ett av verdens bedre "one box systems", det er i så henseende svært interresant for meg å høre høyttalerene du har gjemt bort i tv-stua Einar. Mellomlegget mellom det jeg har i dag er ikke avskrekkende heller...

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten få lov å heve stemmen litt her, GRISELEKKERT!!

Side 152 av 458 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •