Hjemme hos Devil. - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 150 av 458 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Domene blir nok hengende lenge enda, så jeg foreslår heller en tlf til hifihuset ;-)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har ligget en uke på et hotelrom i London har jeg hatt god tid til å tenke gjennom hvilke muligheter det finnes om jeg bygger en ny kino.
    Den store utfordringen man ofte støter på er at man har forskjellige preferanser når det gjelder kinolyd kontra hifi.
    Spørsmålet er derfor. Ønsker jeg egentlig å buke Ayon rørblokker i et kino oppsett. Rørfilosofien støtter ikke opp om krefter med ekstrem attack, men likevel spiller de fantastisk i 2 kanaler. Et annet problem er at Ayon vil lyse opp rommet ganske bra under film.¨
    Tanken slo med derfor at det burde være mer fornuftig å kjøre 2 helt separate oppsett hvor surroundhøyttalerene er sjult i veggen og hififrontene står fremme på gulvet.
    Noe sånt som dette på en Z11 e.l burde kunne gjøre jobben

Når ting er sjult spiller jo finish ingen rolle likevel, og sammenlignet prismessig med en Audio Physic Reference Center ligger 5 x Klipsch THX Ultra2 omtrent likt. Precence kanaler kan fint settes opp med f.eks RS42

Subene er dog ikke aktuelle da et par PC-Ultra klarer seg lenge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ettersom jeg har ligget en uke på et hotelrom i London har jeg hatt god tid til å tenke gjennom hvilke muligheter det finnes om jeg bygger en ny kino.
    Den store utfordringen man ofte støter på er at man har forskjellige preferanser når det gjelder kinolyd kontra hifi.
    Spørsmålet er derfor. Ønsker jeg egentlig å buke Ayon rørblokker i et kino oppsett. Rørfilosofien støtter ikke opp om krefter med ekstrem attack, men likevel spiller de fantastisk i 2 kanaler. Et annet problem er at Ayon vil lyse opp rommet ganske bra under film.¨
    Tanken slo med derfor at det burde være mer fornuftig å kjøre 2 helt separate oppsett hvor surroundhøyttalerene er sjult i veggen og hififrontene står fremme på gulvet.

Når ting er sjult spiller jo finish ingen rolle likevel, og sammenlignet prismessig med en Audio Physic Reference Center ligger 5 x Klipsch THX Ultra2 omtrent likt. Precence kanaler kan fint settes opp med f.eks RS42

Det høres ut som en god løsning devilej!
    Jeg personlig kunne nok aldri tenkt meg et AV rom oppbygd bare med tanke på kinodelen, til det er musikk interessen alt for stor!
    Og de aller fleste av oss har vel bare et rom tilgjengelig til AV hobbyen vår, derfor mener jeg at man bør tenke over hva og hvor mye man prioriterer henholdsvis hjemmekino og stereo.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det beste resultatet definitivt vil komme av å kun ha ett oppsett. Det vil si å bygge ut avanti oppsettet. Dette så lenge du har mulighet til å bygge et forholdsvis optimalt rom selvfølgelig, noe du har.

Jeg er mye mer for maksimal kvalitet i ett anlegg noe som gjør det lettere å priorietere pengene for best mulig lyd her.
    Uansett blir filmopplevelsen definitivt størst om stereobiten sitter som støpt i tillegg.

Men dette med Ayon og lys skjønner jeg jo at kan bli et problem, men med din utskiftiningratio går det vel ikke mange måneder før Ayon ikke lenger er et problem

Newcomer StoneCold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjer a?

Merker jeg en smule misunnelse ovenfor devil-boy'en på forumet? Hva skjer med det a folkens?

Er veldig gøy for oss nybegynnere å se hva utstyr du er innom og hvorfor du skifter ut 8)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StoneCold
    Merker jeg en smule misunnelse ovenfor devil-boy'en på forumet? Hva skjer med det a folkens?
    Var dette en seriøs kommentar eller ikke? Jeg har i hvertfall ikke sett noen kommentarer som tyder på dette fra noen. Men mulig det bare er meg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det Klipsch-settet skal visstnok være noe av det drøyeste til film. Nå jeg jeg ingen ekspert på rom og akustikk, men kan ikke helt se at du ikke skal kunne få maksimalt ut av begge anlegg slik du beskriver idéen din. Synes dette høres meget spennende ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer StoneCold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja...

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Var dette en seriøs kommentar eller ikke? Jeg har i hvertfall ikke sett noen kommentarer som tyder på dette fra noen. Men mulig det bare er meg.
    Tja... Det var egentlig det. Noen tidligere så begynte å bli litt sarkastiske i tonen. Kan vær det bare var jeg som "så" det :-P

Hele kommentaren min var en digresjon til å begynne med, så jeg trekker den tilbake!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger ikke all værden av forsterkerkraft til de eller ser det ut til.
    650 front og center og 252 eller RS-62 surround kansje :-D
    Og 1 eller 2 Tuber burde kunne skremme vannet av kona det :-D

Skult i vegg er ikke dumt nei :-D Kan bruke en mindre RB model og bygge inn den i veggen som precence kansje...
    Kan bli et Jæv... bra hjemmekino oppsett :-D

Lukter nytt besøk av hjemmekino når det blir ferdig dette :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Det høres ut som en god løsning devilej!
    Jeg personlig kunne nok aldri tenkt meg et AV rom oppbygd bare med tanke på kinodelen, til det er musikk interessen alt for stor!
    Og de aller fleste av oss har vel bare et rom tilgjengelig til AV hobbyen vår, derfor mener jeg at man bør tenke over hva og hvor mye man prioriterer henholdsvis hjemmekino og stereo.

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg tror det beste resultatet definitivt vil komme av å kun ha ett oppsett. Det vil si å bygge ut avanti oppsettet. Dette så lenge du har mulighet til å bygge et forholdsvis optimalt rom selvfølgelig, noe du har.

Jeg er mye mer for maksimal kvalitet i ett anlegg noe som gjør det lettere å priorietere pengene for best mulig lyd her.
    Uansett blir filmopplevelsen definitivt størst om stereobiten sitter som støpt i tillegg.
    Stereo er klart det som har høyest prioritet, men et rom som dette blir selvfølgelig bygget for å brukes til både hifi og kino.
    Fordelen med 2 helt adskilte anlegg i samme rom er jo at tweeking i det ene ikke vil påvirke det andre på noen måte. Erfaringen fra forrige kino viste at det koster ekstremt mye hver gang man skal oppgradere noe for å beholde kvaliteten både i 2 og mange kanaler.
    Ved å skille dem slipper jeg å tenke på dette. Det åpner også muligheten for å bruke perforert lerret
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StoneCold

Er veldig gøy for oss nybegynnere å se hva utstyr du er innom og hvorfor du skifter ut 8)
    At jeg bytter litt utstyr innimellom er ingen hemmelighet, så kommenteren til Marsboer er absolutt berettiget, selv om den selvfølgelig var humoristisk ment.
    Ayonblokkene er akkurat det jeg har lett etter lydmessig, så jeg har ingen planer om å bytte dem ut. Hvertfall ikke enda
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Jeg ble veldig smigret når Atle plukket ut mitt anlegg blandt alle de utrolige rommene det er å velge mellom i Norge. Det er så mange som fortjener å vises frem at listen nok er fylt opp for mange år fremover, til glede for alle som abonerer på bladet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble veldig smigret når Atle plukket ut mitt anlegg blandt alle de utrolige rommene det er å velge mellom i Norge. Det er så mange som fortjener å vises frem at listen nok er fylt opp for mange år fremover, til glede for alle som abonerer på bladet
    Det er ikke så manger som har THX Ultra2 og skimte med i hjemmekinoen
    har vel vært en hjemme hos repotasje.. tror jeg.. hos en med fult Klipsch THX Ultra2 oppsettet.
    Med slike høytalere kan det oxo gjøres veldig anonymt :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så manger som har THX Ultra2 og skimte med i hjemmekinoen
    har vel vært en hjemme hos repotasje.. tror jeg.. hos en med fult Klipsch THX Ultra2 oppsettet.
    Med slike høytalere kan det oxo gjøres veldig anonymt :-)
    THX Ultra2 har vel ikke blitt presentert enda, men det er jo en grunn til at de ikke er så utbredte. Tror ikke jeg ville ha hatt disse boksene stående fremme selv......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX Ultra2 har vel ikke blitt presentert enda, men det er jo en grunn til at de ikke er så utbredte. Tror ikke jeg ville ha hatt disse boksene stående fremme selv......
    Select 2 og Ultra 2 skal ha forbedret spessielt musikkegenskaper fra THX.
    Aldri stiftet bekjentskap med THX selv :-(

Er ikke de helt store WAF faktoren over de nei he he

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt på den pakken selv til det nye kino rommet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant Devilej, kan godt skjønne hjemmekino velger deg, det er jo spennende å se hva som står i stua når de ankommer

Bra hotell i London? Jeg prøve å finne endel safe der borte da jeg liker byen utrolig godt, men klarer meg uten teppe på badet og diverse andre kuriositeter. Har et som er bankers, men det ligger rett ved Tower of London...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik: Hvis djevelen fra de indre skoger setter alle kluter til for å bygge seg ny kino er det stor fare for at jeg tar meg en tur igjen!

Når det gjelder Hjemme Hos-objekter så er det nærmest en kamp om å få lov til å komme.

Dette er en normal samtale når jeg har plukket ut noen:

- Oj, ja så hyggelig. Men dette er ikke noe å vise frem, er det det da?
    Javisst! Jeg vil veldig gjerne komme ...
    - Ja, klart du skal få lov. Men jeg er ikke helt ferdig enda. Kan det passe til våren?

Og slik går nu dagan ...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    - Ja, klart du skal få lov. Men jeg er ikke helt ferdig enda.
    hehe har du hørt om noen som er ferdig med lyd noen gang

Troeen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    hehe har du hørt om noen som er ferdig med lyd noen gang

Troeen
    Ekstremt godt poeng :-D

Side 150 av 458 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •