Hjemme hos Devil. - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 15 av 458 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Flott du har funnet elektronikk som passer deg godt da . Vincent er jo et relativt godt merke!
    Jeg er imponert over hva dette oppsettet leverer i min stue. Finnes selvfølgelig masse supert utstyr der ute som bør testes, men økonomien styrer nå en gang og det er om å gjøre å mest mulig ut av det man til en hver tid har til rådighet. Det har vært ekstremt mye utskiftninger i anleggene mine i år, så nå føler jeg at jeg må få pustet ut litt og brukt vinteren til å nyte resultatet.
    Over tid er ønsket å bytte hybridrør ut med rene røroppsett, men det ligger langt frem i tid.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er så utrolig gøy å se hvordan folkene på Avforum besøker hverandre og holder demoer. Dette forumet må være i særklasse når det gjelder slikt.

Det virker som om dere hadde det fortreffelig
    Har hatt enkeltpersoner på besøk tidligere, men dette var første gang jeg samlet en hel gjeng. (På tide da jeg hadde lovet denne demoen i 5-6 måneder)
    Var spent på andres inntrykk, og det er veldig gøy at tilbakemeldingene er positive. For meg ligger mye av gleden ved disse treffene i å få møte andre personer som deler interessen for lyd og bilde. Jeg har selv en kompis som bygger og trimmer Golf, og elsker å diskutere turboer, bremse-effekt og porting av gassere. Jeg faller stort sett ganske fort av lasset i disse samtalene, men sier ja og ha med jevne mellomrom. Akkurat på samme måte er det nok når jeg legger ut om VA og lyttebanker til venner og kolegaer :grin:
    Det finnes også tilfeller hvor venners samboere ikke er overbegeistret for at gutta stikker innom meg. Kompisene har ofte et større ønske om dedikerte kinorom o.l. enn deres bedre halvdeler i de påfølgende dager, noe som nok kan forstyrre husfreden fra tid til annen.......
    En stor takk til gutta som tok seg tid til å bruke en lørdagskveld for å teste ut anlegget sammen med meg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    En stor takk til gutta som tok seg tid til å bruke en lørdagskveld for å teste ut anlegget sammen med meg.
    Håper det blir flere jeg! :-D En skikkelig test av kinorommet frister også (Les: se en hel film... ), spesielt nå som nye elementer er på plass i SVS'en... den var relativt brutal og du så deilig det er!!!:-D Tenkte jeg skulle klare meg uten bytte av elementer, men nå blir det vanskelig...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Håper det blir flere jeg! :-D En skikkelig test av kinorommet frister også (Les: se en hel film... ), spesielt nå som nye elementer er på plass i SVS'en... den var relativt brutal og du så deilig det er!!!:-D Tenkte jeg skulle klare meg uten bytte av elementer, men nå blir det vanskelig...
    Det skal nok la seg ordne. Vi rakk ikke test av Midgard opp mot Vincent, spille vinyl og ikke minst pizza og film i kinoen.
    Når ny CD-spiller er på plass, og det siste bakhøyttaler paret er oppgradert til JMlab vil jeg invitere til en ny kveld.
    Når det gjelder oppgradering til 12.3 anbefaler jeg å gjøre det. Hos meg var hvertfall forskjellen veldig stor. De gamle elementene finansierte de nye
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor forskjell? Synd vi ikke rakk å teste da. Vel jeg har ikke fått gjort så mye annet enn å sette de (12.2 elementene) på lager enda.

Jeg som mange andre skjønner jeg blir skikkelig misunnelig på dedikert rom i kjelleren. Angrer på at jeg ikke bygde kjeller under halve huset i det minste.

Nå testet vi ikke Usherne så mye når jeg var innom, men for min del er det nok å se de. Skikkelig flotte møbler. Hørte de på 30 års jubileumet til Solberg hifi i Sarpsborg. Likte lyden i de, men for min del vil ingen høytalere være verdt 100k for et par.

Dette var også mitt første møte med en plus/2 og den skuffet definitivt ikke. Så jeg gleder meg til å få bygget min egen sak. Integreringen med frontene (926) var vel ikke helt heldig da jr. hadde klådd opp gain på subben. Men jeg fikk det jeg kom for å høre og ta med meg.

Takk for handelen og for at jeg fikk komme på en snarvisitt Devilej!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Devilej :-) Må bare få lov til å takke for en utrolig hyggelig kveld,alltid gøy att man får lov til å være med på sånt, så håper jeg på det sterkeste att jeg får innvilget audiens en annen gang også. Fikk desverre aldri hørt på pro-jekt spilleren din,noe jeg var veldig nysgjerrig på.

Når det gjelder utstyret ditt generelt så er vel det meste allerede nevnt av Homecinema & Marantz, men ikke bare har ett flott stereo oppsett,men og så en kino eller to det også står respekt av...Noe for en hver smak

Kinoen din ser utrolig mye bedre ut i real life enn på bildene jeg hadde sett fra før, og med såpass mange kremprodukter så er det sjelden det går galt,noe det ikke gjorde denne gangen heller.

Jeg ble overraskket over hvor mye trykk det var i kinoen,jeg har ikke opplevd noe lignende før..her var svs i sitt ess..det lille hårtjafset jeg har igjen flagret friskt i svsen sin luftstrøm, gang på gang og jeg tok meg selv i å smile mens jeg tittet bort på Marantz som så omtrent sånn ut av begeistring eller frykt.

Nok en gang takk for en hyggelig kveld og ikke minst kaffen :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Stor forskjell? Synd vi ikke rakk å teste da. Vel jeg har ikke fått gjort så mye annet enn å sette de (12.2 elementene) på lager enda.

Jeg som mange andre skjønner jeg blir skikkelig misunnelig på dedikert rom i kjelleren. Angrer på at jeg ikke bygde kjeller under halve huset i det minste.

Nå testet vi ikke Usherne så mye når jeg var innom, men for min del er det nok å se de. Skikkelig flotte møbler. Hørte de på 30 års jubileumet til Solberg hifi i Sarpsborg. Likte lyden i de, men for min del vil ingen høytalere være verdt 100k for et par.

Dette var også mitt første møte med en plus/2 og den skuffet definitivt ikke. Så jeg gleder meg til å få bygget min egen sak. Integreringen med frontene (926) var vel ikke helt heldig da jr. hadde klådd opp gain på subben. Men jeg fikk det jeg kom for å høre og ta med meg.

Takk for handelen og for at jeg fikk komme på en snarvisitt Devilej!
    Håper de gjør jobben når kassene dine er på plass Konrad. Jeg er veldig spent på å få stikke innom deg når du kommer i mål med planene dine.
    Forskjellen på elementene er litt vanskelig å sette ord på, men bassen lå bedre i rommet med 12.3. Måtte også dempe suben betraktelig med nye elementer. Gain måtte ned fra mellom 3 og 4 til et sted melom 1 og 2.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hei igjen Devilej :-) Må bare få lov til å takke for en utrolig hyggelig kveld,alltid gøy att man får lov til å være med på sånt, så håper jeg på det sterkeste att jeg får innvilget audiens en annen gang også. Fikk desverre aldri hørt på pro-jekt spilleren din,noe jeg var veldig nysgjerrig på.

Når det gjelder utstyret ditt generelt så er vel det meste allerede nevnt av Homecinema & Marantz, men ikke bare har ett flott stereo oppsett,men og så en kino eller to det også står respekt av...Noe for en hver smak

Kinoen din ser utrolig mye bedre ut i real life enn på bildene jeg hadde sett fra før, og med såpass mange kremprodukter så er det sjelden det går galt,noe det ikke gjorde denne gangen heller.

Jeg ble overraskket over hvor mye trykk det var i kinoen,jeg har ikke opplevd noe lignende før..her var svs i sitt ess..det lille hårtjafset jeg har igjen flagret friskt i svsen sin luftstrøm, gang på gang og jeg tok meg selv i å smile mens jeg tittet bort på Marantz som så omtrent sånn ut av begeistring eller frykt.

Nok en gang takk for en hyggelig kveld og ikke minst kaffen :-D
    Takker for hyggelig tilbakemelding Smurfen.
    Vinylspilleren var en av tingene jeg hadde planer om å vise, men tiden gikk litt for fort. Det er likevel gøy å ha noe nytt å teste ut ved neste anledning...... :grin:

Ellers har kona en stund ønsket seg speilrefleks, og hennes interesse har absolutt ikke minsket etter at Homecinema var her og tok noen bilder. Resultatet er utrolig mye bedre enn hva vårt Ixus65 er i nærheten av, så det kan hende det dukker opp et sånt her etterhvert. Canon D400 og Nikon D80 er hete kandidter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde jeg egentlig bestemt meg for å gå for Vincent til Usherene, men nå er jeg ute å vingler igjen. Etter å ha lagt ut Fidelityen til salgs vet jeg ikke om jeg egentlig ønsker å kvitte meg med den. Tankene har vandret i vi, og jeg har lurt på om ikke jeg heller skal selge Vincent-oppsettet og gå for en Parasound A21 til CD-Pre24. Testet denne komboen hos hanspf, og det spilte virkelig bra på 1027 Be.
    Ikke lett dette, når man har flere mulige veier å gå og ingen skiller seg ut som mye bedre eller dårligere :?
    Det som heller sterkest mot Fidelity/Parasound er den innebyggede D/A converteren.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for sist.
    husk at 1027 og usher`ne dine ikke er samme høyttaler. uansett ville jeg testet parasound først. den er jo kjent for feit amerikansk lyd og det har du jo egentlig i høyttalerne fra før. hvis du skjønner

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...vi kommer gjerne på besøk igjen for å hjelpe deg å velge... :-D

EDIT: hmmm...her går det unna ser Vincent'ene er på bruktmarkedet allerede!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    hei og takk for sist.
    husk at 1027 og usher`ne dine ikke er samme høyttaler. uansett ville jeg testet parasound først. den er jo kjent for feit amerikansk lyd og det har du jo egentlig i høyttalerne fra før. hvis du skjønner
    Har diskutert det litt med JFS Sound Systems i Drammen som fører både Usher, Vincent og Parasound. De mente også at Parasounden ville spille bedre på 8871 da den har dobbelt så mye krefter.
    Jeg har tinget på forsterkeren til Wizkid. Ettersom Midgard er solgt har jeg mulighet til å teste A21 opp mot SP-T100. (Hvis ikke Vincenten forsvinner ut før den tid)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he ble litt overrasket når jeg så at du hadde de for salg. Her går det unna gitt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    He,he ble litt overrasket når jeg så at du hadde de for salg. Her går det unna gitt
    Ombestemte meg etter å ha lagt ut Fidelityen til salg. Kom frem til at jeg ville angre på det :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hah, var nok komboen min som ga mersmak :-). Neida, men er jo morro å bytte mye da, da får du testet mye, og stor sansynlighet for at du gjør ett godt valg til slutt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    hah, var nok komboen min som ga mersmak :-). Neida, men er jo morro å bytte mye da, da får du testet mye, og stor sansynlighet for at du gjør ett godt valg til slutt
    Vi hørte jo hvor godt komboen MF/A21 fungerte hos deg. Med det i tillegg til at jeg har kommet frem til at Fidelityen er alt for god til å selges og varme anbefalinger for Parasound/Usher tar jeg inn A21 til test :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at du valgte A21 skjønner jeg godt. Dette er en ekstremt god effektforstekrer jeg selv også ønsker meg. Men det har vel flere på dette forumet fått med seg, at jeg liker P A21 .

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det at du valgte A21 skjønner jeg godt. Dette er en ekstremt god effektforstekrer jeg selv også ønsker meg. Men det har vel flere på dette forumet fått med seg, at jeg liker P A21 .
    He he, tror jeg har sett det et par steder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det som heller sterkest mot Fidelity/Parasound er den innebyggede D/A converteren.
    Dette skjønte jeg ikke helt. Betyr det at DACen i Fidelityen låter bedre enn f.eks. DACen i CD-S6 (eller andre spillere du har tenkt å bruke på Fidelity/Parasound-komkombinasjonen)?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dette skjønte jeg ikke helt. Betyr det at DACen i Fidelityen låter bedre enn f.eks. DACen i CD-S6 (eller andre spillere du har tenkt å bruke på Fidelity/Parasound-komkombinasjonen)?
    Ingenting i veien med dacen i CD-S6, men jeg bruker dacen i Fidelityen til ting som DVDopptager o.s.v. Den innebygde CD-spilleren sparer meg også for et dyrt kabelsett. Hadde tidligere en Marants SA-15 som ble byttet ut siden Fidelityen spilte bedre.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 15 av 458 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •