Hjemme hos Devil. - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 141 av 458 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er faktisk ingen som har visket meg noe i øret denne gangen.

Men nå har jeg tydeligvis en høne å plukke hos en annen fugl!

Det mente jeg heller ikke Kenti.
    Fikk bare vite at det ikke var det jeg trodde det var

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hallo! Ta lokket av den tiske-hviskingen mellom deg og kenti og legg kortene på bordet! Hva skal inn? Både hos deg og kenti?
    Her tiskes å hviskes det ingen ting Det stemmer at Katana er et av alternativene jeg gjerne vil sjekke ut, men pr dags dato finnes de ikke i norge. Jeg avventer litt med mer info til høyttalerene er i hus.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Det kan da ikke vaere lenge siden du kjøpte galloene? Du overrasker meg snart ikke lenger. :-)
    Nå har jeg for så vidt aldri hatt noe fra Gallo
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du trodde jeg ikke skulle ha da?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ingen fugel denne gang tror jeg,, men det ligger mye mulig ett svar på post nr 2755 :razz:

Troeen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva er det du trodde jeg ikke skulle ha da?

Det er mye jeg tror du ikke skal ha
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    det ingen fugel denne gang tror jeg,, men det ligger mye mulig ett svar på post nr 2755 :razz:

Troeen
    Jepp. Der ligger det endel kandidater som alle innehar egenskaper jeg setter pris på i en høyttaler. I tillegg klør det i fingrene hver gang jeg blar gjennom brukten på HFS. Likevel vil jeg bruke høsten på å finne min neste høyttaler, og leve godt med 1027 så lenge. Det er ikke sikkert de blir erstattet før over nyttår.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen

Troeen
    Skal ikke gå for mye off topic nå, men siden vi er inne på post 2755.. Hva er forskjell på D og N i betegnelsen på B&W sine 802?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Skal ikke gå for mye off topic nå, men siden vi er inne på post 2755.. Hva er forskjell på D og N i betegnelsen på B&W sine 802?
    D = Diamantdiskant
    N = Nautilusdiskant
    S = Signaturdiskant

Mulig det også er andre forskjeller på delefilter og resten av elementene, men det er jeg usikker på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takk for oppklaring. N er ute av salg nå? B&W bruker S diskanter på de "billigere" modellene sine, og D diskanter på den dyre serien?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. S-modellene er veldig nærme D-modellene i lydmessig i de øvre frekvenser, sannsynligvis pga et meget forbedret delefilter og noen forbedringer i alu-elementet, mens N-modellene var ganske hissige i toppen.

Hadde en venn som bytta ut Nautilus 804 med 803S nå og forbedringen var markant i hele registeret, men spesielt i topp og bunn hvor det låt mye mer naturlig og avslappet med S-serien og jeg kunne definitivt kjenne igjen lyden fra D-serie modellene.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Gradientene levert til en ny ivrig eier som jeg tror vil ta godt vare på dem. Under levering fikk jeg også en rask demo i hifioppsettet til sønnen hans som har et par lekre Usher Dancer 8571 stående i oppsettet.
    http://avforum.no/minhifi/show.php/Dancer%208571

Ettersom jeg selv tidligere hadde et par 8871 er det alltid gøy å høre igjen høyttalere far denne produsenten, og mellomtonen var akkurat like åpen som jeg husket den.
    Gjenstår nå bare å finne en kjøper på Focal centern, så er ryddingen i kjellerboden klar.
    Eneste skåret i gleden de siste dagene er at bilen kom hjem fra service med en regning på 10k liggende i forsetet :? Kjedelig da man selvfølgelig ikke har lagt av dise pengene på forhånd, så her er det bare å sprette sparegrisen.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva slags musikksmak har du? Du skriver jo mye om komponentene dine, men ikke hva du ser og hører på;-)

Kjøper du mest vinyl eller cd plater?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sparer for harde livet her, så jeg er klar til å kjøpe dine brukte Ayon rør.

Soon

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Jeg sparer for harde livet her, så jeg er klar til å kjøpe dine brukte Ayon rør.

Soon
    He he. De ender nok ikke på brukten med det første, men SoundPlanet har et demopar til en veldig hyggelig pris.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Hva slags musikksmak har du? Du skriver jo mye om komponentene dine, men ikke hva du ser og hører på;-)

Kjøper du mest vinyl eller cd plater?
    På filmsiden ser jeg det aller meste, men setter pris på en god eventyrfilm med bra animeringer og lyd alà AVP o.l.
    Musikksmaken heller nok mest over mot Blues, Jazz, akustisk gitar, noe klassisk, gode kvinnevokaler etc. Noe pop og rock blir det, men det er dessverre langt mellom de gode innspillingene her. Orker ikke sitte å høre på gamle skranglete innspillinger som ZZ Top og Guns`n Roses
    På vinylsiden har det vært stille alt for lenge nå, så jeg er på leting etter en oppgradering av både riia og pu. Som det fungerer i dag er jeg ikke fornøyd med lyden, noe som nok i hovedsak skyldes billig pu. Vet drivverket og tonearmen på vinylsnurreren min har mye mer å gå på.
    Tar allikevel dette ganske avslappet frem til nye høyttalere er på plass i løpet av høsten/vinteren/våren/sommeren :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på Katana for moro på veven og den ser jo flott ut, men du vil ikke savne endel punch og dybde med den sammenlignet med Gradients bestykning?

Ser de har en rimeligere modell også, utrolig lekre:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt at jeg skal ha Katana, bare at jeg vil teste dem om muligheten byr seg. Det er absolutt en spennende konstruksjon hvor transmisjonslinjen tar seg av bassen så man slipper unna med en enkelt 7 tommer. Hvordan dette fungerer i rommet mitt er helt umulig å si på forhånd, men de testene jeg har lest tilsier at dette ikke skal gi noe problem i mellombassen. Denne høyttaleren skal også inneha de samme gode egenskapene som jeg falt for hos Gradient.
    Les et utdrag fra testen her:

Fra en test av Jean-Luc Bergeron - Association Montréalaise des Audiophiles

Starting with its unique shape, with smooth angles near the tweeter, the Katana offers a very spacious soundstage. Dressed in a luxurious black dress, with a multi-layer piano lacquer, it shines like a real gem (no pun intended...!

The Katana is a two-way loudspeaker using Accuton ceramic drivers: a 1.5 inches (32 mm) tweeter and a 7 inches (180 mm) mid/bass driver. Because of the excellent linearity of the Accuton drivers, a minimalist first order filter (6dB / octave) is used, but nothing is minimalist when it comes to the crossover components; only the best parts are used, such as Mundorf Supreme capacitors and copper foil inductors.

Like its predecessor, the Katana uses Gemme Audio VFlex technology, which offers amazing bass output in medium size enclosures (40 x 8 x 18 inches — 102 x 20 x 46 cm). Weight is approximately 90 lbs (41 Kg). Its impedance is 8 ohms (10 ohms average - Ed.) with 88 dB/w/m efficiency. A minimum of 30 watts is needed to let the Katana express itself properly.

When sitting comfortably in the listening room seat, the drivers were ideally positioned. Listening to the Katana necessitates an adjustment in our listening habits. The sound is so linear, accurate and distortion free, that it disconcert the listener that never experienced it. It is similar to good quality electro-static speakers.

The Katana is in a class by itself, reproducing music with ease and natural. I rediscovered music I had enjoyed so many times, hearing details I did not hear on other loudspeakers. They are lively, lightning fast, nimble, and every music genre is played with out of the ordinary fullness. They completely disappear to present a solid three dimensional image where each instrument is clearly located. They offer deep bass without any vibrations or resonances, with a warm and accurate medium, and crystal clear highs, never becoming aggressive. Finally, we could easily recognize the tone color of all instruments heard during the session.

Jazz, Rock, Pop, Classical Music,... music flows and we are charmed to hear no coloration, but instead an incredible neutrality which lets the Katana play any kind of music with great distinction!

Tanto er også en lekker sak som bygger på samme konstruksjon. Bruker likevel endel billigere elementer. Her er et par bilder med dem ved siden av hverandre:

Og et av katana fra flere vinkler

KATANA FEATURES
    Here are some of the unique features that make the KATANA another breakthrough product:

Accuton ceramic drivers, whose very low coloration and distorsion will let you experience stunning accuracy, and amazing transparency;
    High quality Mundorf Supreme capacitors and Goertz Copper Foil inductors;
    Each loudspeaker comes with 3 sets of binding posts. Combining the lower set (Bass) with one of the two top sets (Highs) allows for bi-wiring/amping, while also allowing the choice of two high frequencies countour;
    VFlex Extreme technology used in the KATANA and new versions of the TANTO and VIVACE also offers a tunable bass port to allow fine adjustement of the speakers behavior in any listening room;
    Luxurious piano black finish, using 8 coats of the hardest polyester lacquer.
    Sensitivity: 88dB with 2.83v @ 1m, anechoic
    Nominal impedance: 8 ohms (min.: 7 ohms, median: 10 ohms)
    Frequency response: 28 - 20,000Hz in room (36 - 20,000 ± 3dB anechoic)
    Power handling: 50 - 300W, unclipped
    Weight: 98 lbs. (45 Kg)

Pure luxury items, as well as stunning performers that can amaze with their uncanny speed, accuracy, and propulsive bass, our Katana loudspeakers make everything sound truer to life

Litt info om bassen her:

Katana is Gemme Audio’s topline VFlex loudspeaker; a new statement
    in musicality and elegant design.