Hjemme hos Devil. - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 114 av 458 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 9141
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Prøvd Room-Perfect på TDA2200? Fungerer det bra?
    Jeg har heller ikke testet denne, men du finner en reportasje om den i siste Lyd&Bilde

Har store forhåpninger til NC2250, venter den i posten fra en hyggelig kar om ikke så alt for lenge. Nå for tiden har jeg kun forforsterker og det er litt kjedelig uten effektforsterker...
    Bruktprisen gjør NC2250 til et knallkjøp. Gled deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nei, har ikke testet Room Perfect. Den nye surroundprocessoren med romkorreksjon for 8-kanaler virker meget spennende.
    CES NEWS: Lyngdorf expands room correction to eight channels – and adds digital-link amplifier - Home Cinema
    Er det ekko her

Den prosessoren så utrolig spennende ut, men det blir jo en heftig pris.
    17000 dollar tilsvarer jo ca 90000,- + + +
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hmm, ser du har hatt Nc2250 altså, den er mulighens mitt neste effektrinn. så hvordan spilte den på ditt gamle system? Greit å høre åssen sakene trøkker...

Hva med å slenge inn en Parasound A21 i systemet ditt?
    Jeg har hatt både A21 og NC2250, men begge trinnene må uten tvil gi tapt for Usher R1.5. Her kommer de ikke engang i nærheten, skjønt NC2250 er et veldig godt trinn i sin prisklasse. Selv fant jeg A21 noe mer dynamisk enn NC2250 (på RF83), men det er det endel delte meninger om her inne hvilket bare gjør 2250 til et enda bedre kjøp.
    A21 har et lekkert utseende men som sagt anser jeg Usher R1.5 som et mye bedre kjøp i klassen 20-25000,- Forskjellene her ligger spesielt i nedre bassområde hvor jeg synes Parasound ruller av alt for tidlig. Usher er et rent klasse A trinn på 2x150w og spiller ned til under 1 ohm. Veier også endel mer en A21 (40 kg)

A21 er derfor som du sikkert skjønner helt uaktuell i dette oppsettet. Da hadde jeg heller gått for en NC2250 til halve prisen på brukten, og som nevnt kommer A21 kun i sølv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har hatt både A21 og NC2250, men begge trinnene må uten tvil gi tapt for Usher R1.5. Her kommer de ikke engang i nærheten, skjønt NC2250 er et veldig godt trinn i sin prisklasse. Selv fant jeg A21 noe mer dynamisk enn NC2250 (på RF83), men det er det endel delte meninger om her inne hvilket bare gjør 2250 til et enda bedre kjøp.
    A21 har et lekkert utseende men som sagt anser jeg Usher R1.5 som et mye bedre kjøp i klassen 20-25000,- Forskjellene her ligger spesielt i nedre bassområde hvor jeg synes Parasound ruller av alt for tidlig. Usher er et rent klasse A trinn på 2x150w og spiller ned til under 1 ohm. Veier også endel mer en A21 (40 kg)

A21 er derfor som du sikkert skjønner helt uaktuell i dette oppsettet. Da hadde jeg heller gått for en NC2250 til halve prisen på brukten, og som nevnt kommer A21 kun i sølv
    Jeg blir ikke helt klok på alle disse effekt sakene som er på markedet i dag, har lissom ikke noe high end her hjemme så det får bli med det. Den Usher'n er knall rå, skulle gjerne hatt den i systemet selv. En veldig fet sak etter min mening, har jo han lokale Usher forhandlern her i byen. Det blir litt for dyrt for min del, så jeg får la visa korta ligge for slike ting.

Fikk du noe basstrøkk på lavt volum med NC2250? Det er litt viktig å ha med seg bassen fra starten synes jeg. Hadde en veldig bra effekt her men fikk aldri noe glede av den på mine Ikon 8, skal aldri ha no PS Audio igjen har jeg bestemt meg for. Da min var på rep så var det 3 andre inne samtidig, så jeg var uheldig med mitt kjøp der gitt. Etter det jeg har sett ut i dag så er det Rotel RB 1080, Parasound NC2250 og den Lyngdorfen du har fått deg.

Får nesten gratulere deg med ett godt kjøp, har hørt på noen Lyngdorf produkter på klubben og skal si de leverer. Og håper du kan dele noen erfaringer med oss ang trøkk og presisjon. vi venter i spenning vi.........

Ja....

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gale mann... du har lagt ned kionen til fordel for sønnen? Gutten er jo 15! Snart begynner han på videregående og flytter på hybel. Om ikke så kan du kaste han ut om 3 år.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir ikke helt klok på alle disse effekt sakene som er på markedet i dag, har lissom ikke noe high end her hjemme så det får bli med det. Den Usher'n er knall rå, skulle gjerne hatt den i systemet selv. En veldig fet sak etter min mening, har jo han lokale Usher forhandlern her i byen. Det blir litt for dyrt for min del, så jeg får la visa korta ligge for slike ting.

Fikk du noe basstrøkk på lavt volum med NC2250? Det er litt viktig å ha med seg bassen fra starten synes jeg. Hadde en veldig bra effekt her men fikk aldri noe glede av den på mine Ikon 8, skal aldri ha no PS Audio igjen har jeg bestemt meg for. Da min var på rep så var det 3 andre inne samtidig, så jeg var uheldig med mitt kjøp der gitt. Etter det jeg har sett ut i dag så er det Rotel RB 1080, Parasound NC2250 og den Lyngdorfen du har fått deg.

Får nesten gratulere deg med ett godt kjøp, har hørt på noen Lyngdorf produkter på klubben og skal si de leverer. Og håper du kan dele noen erfaringer med oss ang trøkk og presisjon. vi venter i spenning vi.........

Ja....
    Problemet er at det alltid handler om matching. Et supert produkt i et anlegg kan suge i et annet. Hva er du ute etter..... Kontant rask bass, eller kraftig bass som jobber i dypet og blir med hele veien opp i mellomtonen. Punchen ligger i mellombassen og forsterkere som f.eks Parasound jobber veldig bra her, men blir ikke med så langt ned. Kan tenke med at f.eks Vincent 993 kan være et godt alternativ for deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    gale mann... du har lagt ned kionen til fordel for sønnen? Gutten er jo 15! Snart begynner han på videregående og flytter på hybel. Om ikke så kan du kaste han ut om 3 år.
    Vel. Kinoen ble i hovedsak bestemt kuttet ut pga alt for lite bruk. At det frigjør plass til sønnen i huset blir jo en bonus for han. Når han flytter ut har jeg jo alltid mulighet til å lage en bra budgettkino der igjen. En god brukt PJ, bra center + 6 greie høyttalere og ren receiverdrift. En eller 2 brukte 12+/2 tillegg og jeg har et gutterom for en hyggelig pris :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei nå har han planer om å starte opp igjen kino rommet.. :???:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Problemet er at det alltid handler om vatching. Et supert produkt i et anlegg kan suge i et annet. Hva er du ute etter..... Kontant rask bass, eller kraftig bass som jobber i dypet og blir med hele veien opp i mellomtonen. Punchen ligger i mellombassen og forsterkere som f.eks Parasound jobber veldig bra her, men blir ikke med så langt ned. Kan tenke med at f.eks Vincent 993 kan være et godt alternativ for deg
    Jeg er ute etter en effekt som jobber på alle måter, fyller lyden hele veien som jeg ønsker den. Har veldig liten erfaring med effekter egentlig, åssen er den Lyngdorfen mon tro? Testa den ut fra før siden du har slått til? Det blir vel noe i huset her også, men skulle visst hva og hatt en spesialist som har det lille ekstra i øret.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    nei nå har han planer om å starte opp igjen kino rommet.. :???:
    He he. Neida. Poenget er bare at rommet er der, og skulle jeg bli sugen på å gjøre noe ut av det igjen senere er det fullt mulig. Noen high-end kino er derimot uinteressant. Mest sansynlig vil dette rommet senere bli ygget om til bibeliotek/pc-rom med fotball-tv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter en effekt som jobber på alle måter, fyller lyden hele veien som jeg ønsker den. Har veldig liten erfaring med effekter egentlig, åssen er den Lyngdorfen mon tro? Testa den ut fra før siden du har slått til? Det blir vel noe i huset her også, men skulle visst hva og hatt en spesialist som har det lille ekstra i øret.
    En kompis av meg har denne i den gamle TacT utgaven så jeg hadde en viss ide om hva den presterte. Når man handler noe utestet er det viktig å få det til en pris som gir deg mulighet til å selge videre uten å tape penger, men etter det jeg testet ut igår blir den nok ståene.

Å finne en effekt som presterer som du ønsker er ikke noe problem, men det kan jo hende det koster litt. Har likevel tro på at Vincent kan være verd å teste ut for deg. Deres trinn leverer veldig bra i sin prisklasse, og gjerne kjør en A/B test mot NC2250
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stort anlegg

Dette ser veldig bra ut. Regner med at du koser deg med lyden. Med så store anlegg som jeg ikke har hørt synes jeg det som vanlig det er vanskelig å gi korrekt score. Men jeg vet at focal er svært bra, har hatt forskjellig typer focal i 10 år og jeg synes denne type høyttalere er best. Tenker også at en god platespiller har nydelig lyd hos deg. Topp score.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Ayon Audio Mercury og Sunfire har prosessorinngang.. Mtp stuekinoen. Hadde matchet Typhonene dine... :twisted:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nanometer
    Dette ser veldig bra ut. Regner med at du koser deg med lyden. Med så store anlegg som jeg ikke har hørt synes jeg det som vanlig det er vanskelig å gi korrekt score. Men jeg vet at focal er svært bra, har hatt forskjellig typer focal i 10 år og jeg synes denne type høyttalere er best. Tenker også at en god platespiller har nydelig lyd hos deg. Topp score.
    Takk for det Nano. Dette med score er egentlig ganske håpløst, så jeg legger ikke noe større vekt på det. Derimot er det veldig hyggelig med alle tilbakemeldinger på profilen, og kommentarer her i denne tråden.
    Takk uansett for score og hyggelig tilbakemelding :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Ayon Audio Mercury og Sunfire har prosessorinngang.. Mtp stuekinoen. Hadde matchet Typhonene dine... :twisted:
    Det er ingen tvil om at det hadde vært lekkert, men i et tv oppsett ønsker jeg ikke å bruke rør da de krever litt hviletid etter noen timers spilling. Synes derfor det er best å holde seg til transistor her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Xindac sine monoblokker da? fått veldig mye lovord.. Audiofoni AS

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte de, men de kommer kun i sølv så vidt jeg har forstått og blir ekstremt varme.
    Lyngdorf SDA-2175 imponerer på Focalene, og blir nok stående en stund. Til prisen er den rett og slett et funn etter min mening
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl. A og Kl. D forsterker er vel kanskje to ytterpunkter? Regnes Lyngdorfen som kl. D forresten, siden den er semi-digital? Lyngdorfen blir uansett sikkert knall den utover de mørke høstkveldene! Ble jo meget bra den der stuekinoen - men mangler det senter fremdeles? Hørte litt på SDA2175 sammen med Denon 2808 på noen B&W-høyttalere, fungerte absolutt bra på Terminator 3...

Har du noensinne prøvd rør-pre på kl. D effekt? Blir det det beste fra to verdener, eller er det ikke noe å satse på?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl. A og Kl. D forsterker er vel kanskje to ytterpunkter? Regnes Lyngdorfen som kl. D forresten, siden den er semi-digital? Lyngdorfen blir uansett sikkert knall den utover de mørke høstkveldene! Ble jo meget bra den der stuekinoen - men mangler det senter fremdeles? Hørte litt på SDA2175 sammen med Denon 2808 på noen B&W-høyttalere, fungerte absolutt bra på Terminator 3...

Har du noensinne prøvd rør-pre på kl. D effekt? Blir det det beste fra to verdener, eller er det ikke noe å satse på?
    Mener og huske at en fjott på hfk sa at Lyngdorf ikke gikk under klasse D, men er ikke helt sikker.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Mener og huske at en fjott på hfk sa at Lyngdorf ikke gikk under klasse D, men er ikke helt sikker.
    Hehe, der jeg har det fra også - regner med du snakker om HFK-Trheim...

Står om SDA2175 på nettsiden: "SDA2175 er en semi-digital forsterker. I motsetning til andre Lyngdorf-produkter har den kun analoge innganger – både XLR og vanlig. Det betyr at du som bruker står helt fritt til å kombinere den med alle vanlige høykvalitets forforsterkere på markedet.

Det analoge signalet blir i SDA2175 forsterket i en digital PWM-forsterker (Pulse Width Modulation), og det er på dette området SDA2175 skiller seg fra Lyngdorfs andre heldigitale forsterkere. Mens signalet i disse er digitalt hele veien igjennom, bruker SDA2175 den digitale forsterkerteknologien fra disse til å forsterke et vanlig analogsignal."

Side 114 av 458 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •