Hjemme hos Devil. - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 103 av 458 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 9141
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ahh, ny "bissevov" i hus! Så koselig da! Etter 14 års kos med en engelsk setter her i huset, må jeg si at savnet etter min firbente turkompis fortsatt er stort, selv tre år etter at hun vandret....:-(
    -
    Når du gjør noe, så gjør du det tydeligvis til gangs? Jeg kan ikke huske at det var noensomhelst feil med hverken tapet eller brystning i TV-stua? Attpåtil er det aktuelt med nytt gulv også!
    Dette høres jo faktisk lovende ut, i den forstand som at det i alle fall et stykke på vei, erstatter en forgangen kino i de nedre regioner!
    Ser frem til bilder!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja de SB12 er ganske røde i rosenut... Vil tro anlegget kommer til å spille med mye trøkk og moro med 2 slike i bunn...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    De som er så søte når de er valp. Hvordan kan du gi slipp på en slik hund etter 14mnd? :smile:
    Det lurer vi på også etter å ha hatt han i hus et døgn. Var spente på hvordan vår egen 1-årige Rottweiler ville takle dette, men det har gått over all forventning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Midt oppi alt dette fikk vi en valp til i hus i går. Det er en Labrador hann på 8 uker med navn Jacko. Han er fra blindeforbundet og skal bo hos oss i ca 14 mnd.
    Driver dere med fosterhjem også? Alldeles strålende. Det er noe av det mest rørende jeg ser, labradorvalper som blir lært opp til å bli noen andres øyne og veileder i livet. Tenk deg hvilket bånd en førerhund får til sin eier....

Kudos, Einar....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    -
    Når du gjør noe, så gjør du det tydeligvis til gangs? Jeg kan ikke huske at det var noensomhelst feil med hverken tapet eller brystning i TV-stua? Attpåtil er det aktuelt med nytt gulv også!
    Dette høres jo faktisk lovende ut, i den forstand som at det i alle fall et stykke på vei, erstatter en forgangen kino i de nedre regioner!
    Ser frem til bilder!
    Brystningen bryter opp veggen for mye i front, så vi bestemte oss for heltapetsert vegg. Jeg ønsker at dette skal bli en oase, så nytt gulv er oppe til sterk vurdering. Har laminaten fra platået i kinoen som kan brukes her oppe. Trenger bare 2-3 esker til.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer vi på også etter å ha hatt han i hus et døgn. Var spente på hvordan vår egen 1-årige Rottweiler ville takle dette, men det har gått over all forventning
    Hvis du skjemmer den bort litt mye, så får dere sikkert beholde den.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Driver dere med fosterhjem også? Alldeles strålende. Det er noe av det mest rørende jeg ser, labradorvalper som blir lært opp til å bli noen andres øyne og veileder i livet. Tenk deg hvilket bånd en førerhund får til sin eier....

Kudos, Einar....
    Øynet muligheten for å slå 2 fluer i en smekk. Vi har hele tiden hatt lyst på to hunder, men vært litt usikre på om det blir for mye jobb. Nå kan vi se hvordan det fungerer, samtidig som vi gjør en samfunnsnyttig tjeneste.
    Anbefaler alle som ønsker å ha en firbent venn i hus, men som er litt usikre å ta en blindehundvalp på for. Man binder seg for litt over ett år isteden for 10-15, og etterpå vet man med sikkerhet om man ønsker å skaffe seg et permanent familiemedlem. Er man førstehundseier får man også full oppfølging fra blindeforbundets kennel med trenere og vetrinær. De trenger ca 70 forverter i året.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Hvis du skjemmer den bort litt mye, så får dere sikkert beholde den.
    He he. Min søster hadde en Golden på for som hadde litt for slakke tøyler. (sov i senger, løp etter pinner osv) Den er likevel idag en dyktig førerhund, så det er utrolig hva disse hundene kan lære seg uansett uvaner ;-)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øynet muligheten for å slå 2 fluer i en smekk. Vi har hele tiden hatt lyst på to hunder, men vært litt usikre på om det blir for mye jobb. Nå kan vi se hvordan det fungerer, samtidig som vi gjør en samfunnsnyttig tjeneste.
    Anbefaler alle som ønsker å ha en firbent venn i hus, men som er litt usikre å ta en blindehundvalp på for. Man binder seg for litt over ett år isteden for 10-15, og etterpå vet man med sikkerhet om man ønsker å skaffe seg et permanent familiemedlem. Er man førstehundseier får man også full oppfølging fra blindeforbundets kennel med trenere og vetrinær. De trenger ca 70 forværter i året.
    En glimrende måte å gjøre det på. Jeg måtte jo selv ende et over 11 år langt liv sammen med vår Sasja i fjor vinter, og vi har ikke helt klart å bestemme oss for om det er fornuftig med to små barn å kunne ha hund i tillegg. Men som du sier, for oss hundemennesker er det jo en fantastisk mulighet for å "binde seg" for en kortere periode enn det som er vanlig ellers. For det er en forpliktelse, på linje med barn (en liten overdrivelse, men dog...) å skaffe seg en hund. Jeg blir irritert på "bruk og kast-mentalitet" på hunder. Med "førerhundkandidater" er det en forhåndsavtalt sak, men er får jo sånn sett testet om en er klar for de årelange forpliktelsene det tross alt er å være hundeeier.

Mye hjertevarme i det østfoldske djevelhjem, skjønner jeg....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alldeles enig i hva Anfield sier her!
    Samtidig vil jeg nok foreslå en viss hundeerfaring før man gir seg i kast med seriøse prosjekter a´la blindehundoppfostring. Slikt krever jo en viss erfaring, men de fleste som gir seg i kast med slike oppgaver, har jo gjerne det!
    Det som imidlertid er et "pokker" midt i det hele, er jo at man som oftest blir forbasket glad i den firbente.
    Finnes det bedre eksempler på utilslørt hengivenhet og glede, enn hva en hund oppviser når man kommer inn døra etter en strevsom arbeidsdag?
    Neppe....

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en valp til.

Hadde selv en labrador fra førerhundskolen som var for glad til å bli førerhund:-D Veldig godt skussmål for en kosehund hjemme da. Hadde henne i nesten 15 år, før hun gikk bort rett før julen i 2006. En utrolig flott hund som vil bli husket lenge.

Litt spesielt dette å levere fra seg hunden når den skal testes for å se om den er skikket. Husker den sommerferien vi leverte Tootsie. Førerhundskolen sa at det vanligvis tar mellom 2-3 uker å bestemme seg. Etter 4 dager ringte de og sa at vi kunne hente hunden "vår". Har nesten aldri vært så glad i hele mitt liv:-D

Veldig tøft å gi den fra seg, men man vet også at man kan bidra til at en blind kan få et bedre liv. Meget bra ordning mener jeg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom et hyggelig brev fra kemnern i posten i dag, så et par Ayon Typhon legges nå i bestilling
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm gruer meg til å åpne det brevet jeg :-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et meget bra kjøp.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom et hyggelig brev fra kemnern i posten i dag, så et par Ayon Typhon legges nå i bestilling
    Jævlar:-D

Gratulerer så meget, men var vel ikke uventet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike! Gratulerer så mye, devilej!
    Dette må jo bli fantastisk.

Fikk selv et meget hyggelig brev fra kemneren, men for oss blir det brullupsreise til New York!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk! Var som forventet Gratulerer!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg som var stolt over at jeg kunne kjøpe meg en monster signalkabel i svinesund etter å ha åpnet brevet fra skatteetaten..... jaja... GRATULERER! blir spennende å høre de to oppsettene dine når alt er på plass
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her er gratulasjoner på sin plass:-D

Kan ikke si at jeg gleder meg til å lese brevet fra kemner'n...jeg frykter alltid det værste

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye blokker! Disse går vel til hifi systemet vil jeg anta?

Side 103 av 458 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •