BJB Hjemmekino og hifi. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det snart på tide å bytte ut mine 946, og VR4 JR står høyt på ønskelista. Blir stadig like fasinert av utseende på dem, og å lese din beskrivelse av lyden pusher enda mer
    Lekkert hifi oppsett du har også.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da er det snart på tide å bytte ut mine 946, og VR4 JR står høyt på ønskelista. Blir stadig like fasinert av utseende på dem, og å lese din beskrivelse av lyden pusher enda mer
    Lekkert hifi oppsett du har også.....
    Tror ikke du gjør noe du vil angre på, men hvis du kjøper nye vr4-jr, husk det tar veldig lang tid før de åpner seg å låter bra!! Jeg hadde de ett par dager så blei jeg veldig skuffet.. Hadde pakket de ned igjen for å returnere de, heldigvis ikke.Har du tolmodighet så er de så absolutt et føste klasses kjøp.. Halvt år etter jeg kjøpte de sjedde det forsatt ting i lydspektret på de. Er det noe du lurer på under veis er det bare å spørre meg, så kan hjelpe deg.

MVH Bjørn

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing av Ear yoshino og hammer dynamics.

Var hos Olof Lilja, en av de som driver Upgrade audio ( http://www.upgradeaudio.com/ ) den 14-09-06.
    Der prøvde vi ut Ear Yoshinoen min på deres DIY Ht Hammer dynamics ( HD ).
    Disse Htene har en følsomhet på 97 db, mao veldig lett drevene.

Første gangen jeg hørte HD, var de ikke spilt på noe mere en noen få timer, rykende fersk fra møbelsnekkeren.
    Den gangen var det bare diskant og mellomtone som var greie å høre på, veldig åpen og luftig lyd i de. Bassen var stum og veldig kort ikke noe luftig eller merkbar.
    To mnd etter den gang og flere timer med demo og utlån til evnt kunder fikk jeg en tlf om jeg hadde mulighet til å teste Earèn min på de, kunne jo ikke takke nei til det. Pakket Earen i bilen min å kjørte til Olof, spent på hva disse kunne by på når det gjaldt min forsterker.

Monterte TEAC cd spilller, Audio Note DAC 1.1 ( kraftig oppdatert), og HDène til Earèn min. Slo på alt utstyr og ventet på at det skulle varme seg opp i noen minutter. Endelig etter fem seks minutter etter opp varming spilles Bliss, vet at den platen er veldig dynamisk og med en dyp bass som får sofaen til å riste.
    Lyden i HD har helt klart fått ett løft i bunn registret, med mine 22W klarte HD å få med seg det aller meste av det dype drønnene i musikken. Fast og kontrolert bass med en herlig diskant og mellomtone. De spiller kanskje enda mer åpent en første gangen jeg hørte de. Den acustiske delen var helt rå, skulle tro en var i lokalet hvor de spillte, lyden av trommene var plantet helt inne i trommhinene, skikkelig live opplevelse. Helt klart en ht man kjøper for å få en førsteklasses lyd i stuen sin når man har bare 9W-30W å rutte med. Disse kan konkurer med HT i en pris klasse tre ganger bygge kostnadene på disse. Perfekt for den som har tid til å vente på bygge prossesen.

Selvfølgelig endte jeg opp med noen oppgraderinger på Earen min også

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0