Borstt's stuekino! Byggeprosjektet har startet... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser veldig fint ut dette, er alltid morsomt å følge med når kinoer blir laget. Og du har jo også økt verdien på leiligheten din. Det er ikke værst å få til det, og samtidig få en bra stuekino.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra. Smart å tenke litt framover, det går nok ikke lenge før du får bruk for de ledige rørene du legger opp nå. Skjulingen av lerret ble svært bra.
    Har du funnet noen smart løsning på projektorluka, forresten?

Nå blir det vel sparkle, pusse, male resten av uka, og premiere til helga?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Meget bra. Smart å tenke litt framover, det går nok ikke lenge før du får bruk for de ledige rørene du legger opp nå. Skjulingen av lerret ble svært bra.
    Har du funnet noen smart løsning på projektorluka, forresten?

Nå blir det vel sparkle, pusse, male resten av uka, og premiere til helga?
    Har ikke hatt tid til å tenke mer på luka foreløpig. Nå blir det ganske riktig litt sparkling, pussing og maling, og innflytting til helgen. Premieren må nok vente litt til, siden jeg tross alt har en flytting å gjennomføre... All erfaring tilsier at det går litt tid før ting er på plass der de skal være. Blir vel pappeskeliv i et par uker fremover!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort oppdatering, for å holde dere varme

Jeg har flyttet inn, men er uten nett i øyeblikket. Det er fortsatt nok av rydding/utpakking å gjøre, så det har ikke skjedd så mye mer med kinoen. Men lerretet er koblet opp med fjernkontroll, det fungerer fint. Bakhøyttalerne er også kommet på veggen og ser riktig så sexy ut. De er ikke koblet på ennå. Skal prøve å få hengt opp projektor nå i kveld, det må litt lodding av kabler til først.

Mer når jeg er på nett igjen, bruker 3G-kobling nå så det er ikke så godt egnet for å laste opp bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grrrr!!

Nå har jeg gjort to forsøk på beskrive utviklingen, men PC'en fucker det opp hver gang. Orker ikke skrive mer, det får holde med to bilder....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inspirerende løsninger, det skal du ha! Ser veldig bra ut dette!

Har du planer om noen luke inn til lerretet, eller skal det forsegles helt? Håper i såfall at du aldri får problemer med det...

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borstt
    Min nåværende leilighet egnet seg dårlig for denne type prosjekt, så jeg måtte kjøpe ny før jeg kunne starte...
    Haha, her er mannen som har prioriteringene i orden!

Ser veldig bra ut dette. Liker spesielt løsningene med hush-boksen og lerretet. Veldig elegant.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Inspirerende løsninger, det skal du ha! Ser veldig bra ut dette!

Har du planer om noen luke inn til lerretet, eller skal det forsegles helt? Håper i såfall at du aldri får problemer med det...
    Lerretet får jeg aldri ut igjen.... Jeg tenkte på dette, men fant ut at en evt. "luke" ville blitt så stor at det ikke egentlig ville bli noen inkassing av lerretet, så jeg valgte å kle helt igjen. Det er bare to gipsplater som må ut hvis jeg får trøbbel med lerretet, så det er ikke helt umulig. Men det blir litt jobb hvis det må skiftes ut ja.

Gratulerer med dagen alle sammen! Det er dårlig vær, så jeg feirer med 17.-mai-toget i 100 tommer...blir nesten som å gå i toget selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Del 8 - ferdig!

Og plutselig gikk det noen måneder før jeg endelig fikk somlet meg til å legge ut bilder av det ferdige resultatet. Kinoen har vært ferdig lenge nå, og jeg er meget godt fornøyd med resultatet. Som dere ser av bildene ble det ganske nøyaktig slik jeg hadde planlagt det på forhånd, og alt fungerer slik jeg hadde håpet.

Hush boxen demper støyen betydelig, men uten støyfeller slik som Striky har så hører jeg noe viftestøy fra utblåsingsluka. Denne er imidlertid plassert i hjørne et stykke fra "sweet spot", så med normalt volum på kinoen høres ikke denne støyen likevel. Temperaturen i hush boxen er ikke noe problem, den holder seg rimelig konstant 2-3 grader over romtemperaturen. Som dere ser av bildet har jeg ikke sparklet igjen frontluka til PJ'en - har tenkt å gjøre det (luka under kan åpnes for tilgang til PJ), men det har liksom ikke blitt noe av ennå....

Takk til alle for gode råd underveis, og igjen spesielt til Striky for hans glimrende patent på hush box! Denne løsningen anbefales alle som vil ha en anonym kino i stua.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, har ventet på flere bilder av dette prosjektet. Må si at dette ble meget bra, flott integrert med resten av stua. Lekkert!

Morsomt at mine "eksperimenter" også kan være til nytte for andre.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den er så utrolig stilig den løsningen din med lerretet.
    Absolutt noe jeg skal vurdere når jeg en gang (forhåpentligvis) eier en leilighet!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var blitt flott.
    Imponerende arbeid med et kjempe fint resultat.

Mange fine løsninger her.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent arbeid! Meget bra integrert, noe jeg mener er viktig i en stuekino. Lösningen for både lerret og projektor er bortimot optimalt for en stue. Nå mangler det bare å få skjult kablene fra TV'en. Gratulerer!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et kjemperesultat, missunner deg tab-tension lerrets-løsningen

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, det var fjongt ja! Grættis! Jeg lot være å kjøpe prosjektor og gikk heller for en LCD-TV nettopp på grunn av at det er lite pent med lerret og pj m/ ledninger hengende rundt, så det var noe å tenke på Hvor mye gav du for motorisert lerret forresten? De jeg har sett på kosta skjorta.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger

Ang. kablene for TV'en: Dette er en "midlertidig" TV, bare derfor jeg ikke har skjult kablene. Når jeg får på plass en bedre (og større!) TV så skal kablene inn i veggen, ligger allerede en kanal klar der - kun et hull bak TV'en som skal til.

Ang. pris på lerretet: Det kostet ca 10.000. Er strengt tatt ikke helt fornøyd med det, det er alltid litt bølger nederst i hjørnene når jeg senker det ned, men det retter seg raskt ut. Kanskje jeg som ikke har vært tålmodig nok med finjusteringen (det er noen justeringsskruer i nedkant som justerer "spennet" i lerretet).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •