Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2257
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1
    Hey Vetteman!
    Gratulere med nytt hus!
    Lykke til med prosjektet, veit hvordan det er *pooh*..:-D Sleng ut noen Før bilder, så veit vi hvordan utgangspunktet var før du startet
    Hvor stort hjemmekino rom er det du får disponibelt?
    Hvilken inspirasjoner er det du skal hente sørpå ?
    Hey:-D

Skal slenge ut noen bilder etterhvert som det skrider fremover. Hadde egentlig tenkt å senke gulvet i kjelleren, men en god snekkerkompis av meg kom på en genial ide. Jeg lager heller kinoen helt fra scratch! Blir å sette opp mur nedover fra stuen, og bygge veranda over. På denne måten kan jeg selv helt og holdent forme kinoen slik jeg selv vil ha den, og det blir sikkert ikke så mye dyrere enn å begynne å senke gulvet og herje i kjelleren. Kan komme med en skisse etterhvert.
    Skal sørover og hente både lyd og bildeinspirasjon i helgen. Gleder meg som bare pokker

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som perfekt plan! 8) Just like my own, egentlig! Har du tid kan du jo slenge innom og se hvordan jeg har gjort det. Mur ytterst og så er alle muligheter åpne på innsiden. Jeg angrer i alle fall ikke et sekund på at jeg bygde på. 50m2 ekstra terrasse er jo heller ikke å forakte!:twisted:
    Vi snakkes vel på treffet i helga :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Høres ut som perfekt plan! 8) Just like my own, egentlig! Har du tid kan du jo slenge innom og se hvordan jeg har gjort det. Mur ytterst og så er alle muligheter åpne på innsiden. Jeg angrer i alle fall ikke et sekund på at jeg bygde på. 50m2 ekstra terrasse er jo heller ikke å forakte!:twisted:
    Vi snakkes vel på treffet i helga :-D
    Har tid i massevis jeg, hadde vært kjekt å se hvordan du har gjort det:-D

Vi snakkes på treffet ja:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vienna?

Vel, har dessverre ikke så mye tid til overs til å være her dessverre p.g.a VM i oppussing. Nå begynner virkelig resultatene å komme:-D 1 uke til så er jeg ferdig med 1 etg.

Uansett, etter at jeg var på demo hos Homecinema, så ble jeg svært nysgjerrig på Vienna Acoustics. Nå skal det sies at det var heftig elektronikk som var koblet til, men tror rommet betyr mye mye mer enn jeg noen gang har trodd. Håvard har virkelig fått til et knallrom. Er det noen som har erfaringer med Beethoven Concert Grand?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte dem for lenge siden på Stereofil og jeg synes de var meget gode. Testen i Hjemmekino nylig bekrefter jo også det.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Vel, har dessverre ikke så mye tid til overs til å være her dessverre p.g.a VM i oppussing. Nå begynner virkelig resultatene å komme:-D 1 uke til så er jeg ferdig med 1 etg.

Uansett, etter at jeg var på demo hos Homecinema, så ble jeg svært nysgjerrig på Vienna Acoustics. Nå skal det sies at det var heftig elektronikk som var koblet til, men tror rommet betyr mye mye mer enn jeg noen gang har trodd. Håvard har virkelig fått til et knallrom. Er det noen som har erfaringer med Beethoven Concert Grand?
    Var på Oslo tur for en stund siden og stakk da innom Seriofil. Hørte da på VA Concert Grand med MBL cdspiller og forsterker. Det spilte meget bra ,men tror at de spiller enda bedre med annen elektronikk. Tror at MBL ikke var den beste matchen til disse.Men med riktig elektonikk så kan disse by på mang en god lydopplevelse

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey:-D

Skal slenge ut noen bilder etterhvert som det skrider fremover. Hadde egentlig tenkt å senke gulvet i kjelleren, men en god snekkerkompis av meg kom på en genial ide. Jeg lager heller kinoen helt fra scratch! Blir å sette opp mur nedover fra stuen, og bygge veranda over. På denne måten kan jeg selv helt og holdent forme kinoen slik jeg selv vil ha den, og det blir sikkert ikke så mye dyrere enn å begynne å senke gulvet og herje i kjelleren. Kan komme med en skisse etterhvert.
    Skal sørover og hente både lyd og bildeinspirasjon i helgen. Gleder meg som bare pokker
    Dæven, veranda over kinoen ja. 100kvm med veranda blir ikke småtteri og beise hvert år
    Når det gjelder Concert grand, har du fått med deg testen av disse i siste utgave (?) i bladet Hjemmekino ?

Edit: Var det noe mere spennende du fikk tittet/lyttet på når du var på treffet?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Var på Oslo tur for en stund siden og stakk da innom Seriofil. Hørte da på VA Concert Grand med MBL cdspiller og forsterker. Det spilte meget bra ,men tror at de spiller enda bedre med annen elektronikk. Tror at MBL ikke var den beste matchen til disse.Men med riktig elektonikk så kan disse by på mang en god lydopplevelse
    Ahhh, endelig en kar som kan komme med en direkte sammenligning i forhold til kremhøyttalerne GS

Hvordan synes du de var i forhold til Monitor Audio? Har aldri hørt MBL, men SIM Audio Moon var knallmatch til Vienna tydeligvis. Spilte utrolig bra hjemme hos Homecinema, men var jo ikke Concert Grand da, men allikevel tror jeg denne comboen matcher bra.

Og du er knallfornøyd med GS - Companiet? Told you so

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fint å høre det er flere som har littå gjøre

Beethoven Concert Grand er en meget god høytaller som, med detaljer konkurentene bare kan drømme om. Leser du testen i hjemmekino, så tegner den et meget riktig bilde av høytalleren.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Fint å høre det er flere som har littå gjøre

Beethoven Concert Grand er en meget god høytaller som, med detaljer konkurentene bare kan drømme om. Leser du testen i hjemmekino, så tegner den et meget riktig bilde av høytalleren.
    Vi nordlenninger er jo driftige på flere områder

Godt å høre at gutta i hjemmekino kan jobben sin:-D Det hadde jeg ikke trodd:-D

Concert Grand er blitt en svært het kandidat til kinoen. Må få meg en demo ved neste Oslo-tur.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, veranda over kinoen ja. 100kvm med veranda blir ikke småtteri og beise hvert år
    Når det gjelder Concert grand, har du fått med deg testen av disse i siste utgave (?) i bladet Hjemmekino ?

Edit: Var det noe mere spennende du fikk tittet/lyttet på når du var på treffet?
    Ja, må jo si at Adam virket svært spennende, selv om de burde vært satt opp i et mindre rom. Men det koster skjorta.

Definitivt mest spennende var Vienna Acoustics Mahler som jeg fikk demo på hos Homecinema, i samspill med en ukjent pre, Sim Audio Moon W8 tror jeg det var?? (Homecinema du får korrigere meg) og Marantz SA-7S1.

Dette spilte helt vanvittig deilig:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimal Acoustics Labaratories (pre) samt Sim Audio Moon W-5 (power) :-D og ja, det spiller pent...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par bilder... (fra den nå tømte stua 8) )

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Et par bilder... (fra den nå tømte stua 8) )

Nice:-D

Var bare Marantzen som mangla. Tipper det blir surt å levere den tilbake til Gorm:-D

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, endelig en kar som kan komme med en direkte sammenligning i forhold til kremhøyttalerne GS

Hvordan synes du de var i forhold til Monitor Audio? Har aldri hørt MBL, men SIM Audio Moon var knallmatch til Vienna tydeligvis. Spilte utrolig bra hjemme hos Homecinema, men var jo ikke Concert Grand da, men allikevel tror jeg denne comboen matcher bra.

Og du er knallfornøyd med GS - Companiet? Told you so
    Ja litt av den æra skal du ha Jeg stor koser meg Å sammenligne GS og Vienna tror jeg at jeg ikke kan,uten å bevege meg ut på tynn is:???: Jeg har jo spilt hundrevis av spor på GS her i min egen stue, og da sammenligne dette med høyttalere som stod i et butikklokale blir ikke helt rettferdig. Men di 4-5 spor vi spilte på Vienna så fikk jeg inntrykk av at det var en høyttaler som kan mye og gjorde ting riktig. Hadde man fått plassert disse riktig i sin egen stue/lytterom så tror jeg dette er en knall høyttaler som fortjener en test.En ting kan jeg si og det er at di var meget oppløste og behagelig i toppen8)

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, må jo si at Adam virket svært spennende, selv om de burde vært satt opp i et mindre rom. Men det koster skjorta.

Definitivt mest spennende var Vienna Acoustics Mahler som jeg fikk demo på hos Homecinema, i samspill med en ukjent pre, Sim Audio Moon W8 tror jeg det var?? (Homecinema du får korrigere meg) og Marantz SA-7S1.

Dette spilte helt vanvittig deilig:-D
    Så man får altså feit lyd der dem selger vaskemaskiner ?:twisted:

Best-Buy AS - Lyd | Høyttalere | Gulv høyttaler | VIENNA ACOUSTICS Mahler MkII Sort Pris per par

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så man får altså feit lyd der dem selger vaskemaskiner ?:twisted:

Best-Buy AS - Lyd | Høyttalere | Gulv høyttaler | VIENNA ACOUSTICS Mahler MkII Sort Pris per par
    Ja, det kan man vel si:-D

Elkjøp kan jo skilte med det samme

Er forøvrig straks ferdig med 1.etg, og kan vel si at jeg synes resultatet blir meget, meget bra. Skal komme med en bildeoppdatering når den siste finishen er lagt.

Trinn 2 er altså loftet. Og sist men alldeles ikke minst Trinn 3: KINO

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være greit å ta kinoen sist, de andre trinnene kan fort bli utsatt på ubestemt tid hvis ikke.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kan være greit å ta kinoen sist, de andre trinnene kan fort bli utsatt på ubestemt tid hvis ikke.
    Det er nok sikkert en klok vurdering, men spør hva jeg har mest lyst å starte med

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyst, har du lov...

Side 96 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •