Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 113 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2257
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kongelig! :-D

Er selv kjempespent på hvordan bildet vil bli på en film av dette kaliberet siden svein (HK_Xclio) har hatt en hel uke på seg til å bli kjent med pj'en og sikkert fått kalibrert den skikkelig...

Jeg kan ta med noen ekstra stikker 8)

See ya!
    Den er langt fra skikkelig kalibrert, men bildet er svært bra for det. Kun kjørt DVE på den. Pæra bør få seg en 80-100 timer, så blir det dreis på amatørkalibreringen tenker jeg

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, nå har ikke jeg mye erfaring med prosjektorer og slikt men bildet virket lovende etter første runden med DVE sist jeg (og du) var innom.

Likevel bor det nok mye mer potensiale i den pj'en

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det var da et svært kort svar fra en prosjektorguru

Kan du si litt om hvorfor du valgte HD750 kontra VW80? Er det like bra flyt i bildet? Sony får jo skryt for Motion Flow.

Kan du si litt om 2.35:1 kontra 16:9? Har ikke du Anamorfisk linse?
    VW80 har kanskje litt bedre flyt i bildet, men motionflow syns ikke jeg fungerer tilfredstillende enda. HD750 har blitt veldig mye bedre på flyt/panoreringer enn HD100.(har byttet prosessor fra VXP til HQV) Så jeg savner ikke noe spesielt der. Ellers syns jeg at HD750 er bedre på det meste, den har bedre dynamikk, det absolutte sortnivået er kanske bedre på Sonyen, men kan ikke matche opp mot 50000:1 i on/off kontast som HD750 har. Vet ikke hva Sonyen har men den har vel mellom 7 og 9000 vil jeg tippe. Syns også det ser ut som om HD750 er mer lyssterk selv med irisen stilt ganske langt ned på skalaen. Begge har CMS så "perfekte" farger er innen rekkevidde hos begge. Jeg har bare sett VW80 i en halv time og HD750 i ca 10(har hatt min siden mandag) og jeg syns HD750 gir et generellt bedre bilde enn VW80. Men du kommer helt sikkert til å bli fornøyd uansett hvilken du velger.:-D

Angående 2.35:1 så har jeg linse(ISCO III) og kommer ikke til å bruke noe annet før du får linsene innebygget i projektorene, og det kommer vel aldri.
    Du får brukt hele bildepanelet(ca 33% blir vel borte ved zooming) og du får mer lys(projektoren må jo lyse i de svarte stripene også), ca 20%. Noe av det blir borte gjennom linsa men generellt mer lys. Bakdelen er at du må flytte på linsen får å vise 16x9(ikke hvis du bruker Prismasonic linse eller en avanser videoprosessor til å ta seg av strekken). Jeg bruker Crystalio II og den tar seg av den vertikale strekken når jeg ser 2.35:1 og den "komprimerer" også bildet når jeg ser 16x9, så min linse står permanent og jeg er fonøyd med det.:-D

PS. Jeg er ingen projektorguru bare en som er født med en liten hjerneskade som gjør at jeg må ha noe nytt hvert år på bildesiden(litt andre ting også da men), så du får ta alt jeg sier med en klype salt!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    VW80 har kanskje litt bedre flyt i bildet, men motionflow syns ikke jeg fungerer tilfredstillende enda. HD750 har blitt veldig mye bedre på flyt/panoreringer enn HD100.(har byttet prosessor fra VXP til HQV) Så jeg savner ikke noe spesielt der. Ellers syns jeg at HD750 er bedre på det meste, den har bedre dynamikk, det absolutte sortnivået er kanske bedre på Sonyen, men kan ikke matche opp mot 50000:1 i on/off kontast som HD750 har. Vet ikke hva Sonyen har men den har vel mellom 7 og 9000 vil jeg tippe. Syns også det ser ut som om HD750 er mer lyssterk selv med irisen stilt ganske langt ned på skalaen. Begge har CMS så "perfekte" farger er innen rekkevidde hos begge. Jeg har bare sett VW80 i en halv time og HD750 i ca 10(har hatt min siden mandag) og jeg syns HD750 gir et generellt bedre bilde enn VW80. Men du kommer helt sikkert til å bli fornøyd uansett hvilken du velger.:-D

Angående 2.35:1 så har jeg linse(ISCO III) og kommer ikke til å bruke noe annet før du får linsene innebygget i projektorene, og det kommer vel aldri.
    Du får brukt hele bildepanelet(ca 33% blir vel borte ved zooming) og du får mer lys(projektoren må jo lyse i de svarte stripene også), ca 20%. Noe av det blir borte gjennom linsa men generellt mer lys. Bakdelen er at du må flytte på linsen får å vise 16x9(ikke hvis du bruker Prismasonic linse eller en avanser videoprosessor til å ta seg av strekken). Jeg bruker Crystalio II og den tar seg av den vertikale strekken når jeg ser 2.35:1 og den "komprimerer" også bildet når jeg ser 16x9, så min linse står permanent og jeg er fonøyd med det.:-D

PS. Jeg er ingen projektorguru bare en som er født med en liten hjerneskade som gjør at jeg må ha noe nytt hvert år på bildesiden(litt andre ting også da men), så du får ta alt jeg sier med en klype salt!
    Dette var straks bedre

Så for å ta en kort oppsummering. Du mener jeg vil bli svært fornøyd med begge, men at du mener JVC'en er hakket bedre?

Så at Gorm skrev at 750 nærmest var et mareritt å kalibrere. Har du samme erfaring?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hus Og Kino!

Etter snart 3 år med trådnavn Vetteman's blivende kino, så blir dette endelig en realitet:-D Jeg fikk tilslaget på skambud på 475 000 1 Februar overtar jeg huset og skal da etterhvert bli den lykkelige eier av eget hus og ikke minst egen kino. Blir masse jobb som må gjøres før selve kinoen og huset slik jeg ønsker det står ferdig, men det gleder jeg meg bare til:-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du satt frist til nyttår?

Uansett, grattis med nytt hus! :-D Det var skambillig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hadde ikke du satt frist til nyttår?

Uansett, grattis med nytt hus! :-D Det var skambillig.
    Jo, jeg satte budfrist til 31.12 klokken 12.00, men fikk telefon fra megleren igår at selger hadde godtatt budet mitt

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte sikkert ha penger til nyttårsraketter.

Hvor mye regner du med å måtte legge ut for å få det slik du vil ha det? Og hvor stort er det? Er det dobbel garasje jeg ser?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Måtte sikkert ha penger til nyttårsraketter.

Hvor mye regner du med å måtte legge ut for å få det slik du vil ha det? Og hvor stort er det? Er det dobbel garasje jeg ser?
    Tja, det var et godt spørsmål:-D Det blir vel ofte mer enn man regner med:-D Regner med at jeg skal få gjort svært mye for 300k. Har gode kontakter og nevenyttige kompiser:-D Huset er på 166 kvm. Garasjen er på 53 kvm i grunnflate med hems og 2 porter med elektrisk åpner på begge. Det elektriske anlegget bør byttes, hvilket jeg skal gjøre. I tillegg så ønsker jeg å pusse opp ganske mye av huset. Badet og hele inngangspartiet er nyoppusset.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var straks bedre

Så for å ta en kort oppsummering. Du mener jeg vil bli svært fornøyd med begge, men at du mener JVC'en er hakket bedre?

Så at Gorm skrev at 750 nærmest var et mareritt å kalibrere. Har du samme erfaring?
    Jeg mener at 750 er bedre enn 80, men det er etter mine freferenser. Andre vil kanskje mene at 80 er bedre.

Jeg har ikke kalibreringsutstyr utover DVE og jeg har ikke overtalt Gorm til å se på min enda, da han mener den er et mareritt å kalibrere. Det kan hende han finner noen knep når han har testet 750 for hjemmekino som gjør den litt lettere. Men jeg leser på andre forum også at CMS´en ikke er lett å ha med å gjøre pga ikke nok instillingsmuligheter(trinn) på de forskjellige parameterene. Men etter det Gorm skriver er det mulig å få den nærmest perfekt...8)
    Mvh Andreas

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis som nybakt huseier Vetteman!
    Huset ser jo veldig bra ut etter bildet å bedømme, men nå må du bare huske på å ikke kjøre henne på tjukken, du vet vel at du må prioritere å få AV rommet opp å gå først

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med hus! Dette blir rått!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at 750 er bedre enn 80, men det er etter mine freferenser. Andre vil kanskje mene at 80 er bedre.

Jeg har ikke kalibreringsutstyr utover DVE og jeg har ikke overtalt Gorm til å se på min enda, da han mener den er et mareritt å kalibrere. Det kan hende han finner noen knep når han har testet 750 for hjemmekino som gjør den litt lettere. Men jeg leser på andre forum også at CMS´en ikke er lett å ha med å gjøre pga ikke nok instillingsmuligheter(trinn) på de forskjellige parameterene. Men etter det Gorm skriver er det mulig å få den nærmest perfekt...8)
    Skal til Oslo i slutten av januar, og da skal jeg se om jeg ikke får meg en demo av disse nyprosjektorene, så får vi se hva jeg havner på til slutt:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Grattis som nybakt huseier Vetteman!
    Huset ser jo veldig bra ut etter bildet å bedømme, men nå må du bare huske på å ikke kjøre henne på tjukken, du vet vel at du må prioritere å få AV rommet opp å gå først
    Takk for det:-D

Madammen blir nok ikke kjørt på tjukken nei. Er kanskje litt i seneste laget siden hun akkurat har rundet 40:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Gratulerer så mye med hus! Dette blir rått!
    Takker så meget. Hvor rått det blir vil nå tiden vise:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til Oslo i slutten av januar, og da skal jeg se om jeg ikke får meg en demo av disse nyprosjektorene, så får vi se hva jeg havner på til slutt:-D
    Du er hjertelig velkommen hjem til meg for å se HD750 hvis du vil. Kan hende jeg har fått Gorm til å kalibrere min også da. Kanskje vi kan få tak i en VW80 også så kan du se de under samme forhold...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen hjem til meg for å se HD750 hvis du vil. Kan hende jeg har fått Gorm til å kalibrere min også da. Kanskje vi kan få tak i en VW80 også så kan du se de under samme forhold...
    Herregud, det hadde vært sååå glimrende. Hvor bor du? Skal være i Oslo i 4 dager. Hadde vært så konge:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, det hadde vært sååå glimrende. Hvor bor du? Skal være i Oslo i 4 dager. Hadde vært så konge:-D
    Jeg bor i Drammen ca 35 minutter utenfor Oslo. Kan ikke garantere at vi kan skaffe en VW80, men det går jo an å høre litt...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Drammen ca 35 minutter utenfor Oslo. Kan ikke garantere at vi kan skaffe en VW80, men det går jo an å høre litt...
    Drammen er bare en svipptur:-D

Sender deg PM når det nærmer seg. Helt glimrende. Hadde vært gøy hvis vi hadde hatt Sony'n å sammenligne med:wink:

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drammen er bare en svipptur:-D

Sender deg PM når det nærmer seg. Helt glimrende. Hadde vært gøy hvis vi hadde hatt Sony'n å sammenligne med:wink:
    Når i januar er det du kommer til Oslo?? Så jeg kan prøve å få tak i en 80...
    Mvh Andreas

Side 93 av 113 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •