Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 113 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 2257
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du lagt ut noen bilder av hjemmekinoen din no sted, Vettemann?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Har du lagt ut noen bilder av hjemmekinoen din no sted, Vettemann?
    Nope, har slettet profilen. Blir lagt ut ny til neste år. Stuekino er kjedelig. Når mine egne 35 kvm er ferdig blir det bilder, og jeg garanterer at det blir en fet kino

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planlegging av byggingen igang!

Da har vi sånn smått begynt å planlegge hvordan utbyggingen av huset skal se ut. Det som da er viktigst for meg er selvfølgelig utformingen av hjemmekinoen:-D Madamen har fått frie tøyler til resten av huset, da har jeg fått frie tøyler til mitt rom. En fin avtale spør du meg.

Det som er bestemt er at kinoen kommer til å bli 5 meter bred og 7 meter lang. 35 kvm mao. Kom gjerne med tips til materialvalg etc, da jeg ikke er noen byggmester selv. En av mine beste kompiser driver eget byggefirma, så jeg blir nok å få litt råd og tips fra han, men dere som har vært med å bygge selv, vet jo hva som bør vektlegges. Interiøret har jeg rimelig klart for meg hvordan skal være, så det jeg trenger hjelp til er selve bygget. Gulv og vegger blir mur/betong/leca? Tak vet jeg ikke, her trenger jeg tips.

Så får vi se om det er noen byggtekniske genier her på forumet:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å lese hva dine forumvenner har spurt og fått svar på før: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ptimalisering/

Mange flotte løsninger og alternativer i denne kategorien.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Da har vi sånn smått begynt å planlegge hvordan utbyggingen av huset skal se ut. Det som da er viktigst for meg er selvfølgelig utformingen av hjemmekinoen:-D Madamen har fått frie tøyler til resten av huset, da har jeg fått frie tøyler til mitt rom. En fin avtale spør du meg.

Det som er bestemt er at kinoen kommer til å bli 5 meter bred og 7 meter lang. 35 kvm mao. Kom gjerne med tips til materialvalg etc, da jeg ikke er noen byggmester selv. En av mine beste kompiser driver eget byggefirma, så jeg blir nok å få litt råd og tips fra han, men dere som har vært med å bygge selv, vet jo hva som bør vektlegges. Interiøret har jeg rimelig klart for meg hvordan skal være, så det jeg trenger hjelp til er selve bygget. Gulv og vegger blir mur/betong/leca? Tak vet jeg ikke, her trenger jeg tips.

Så får vi se om det er noen byggtekniske genier her på forumet:-D
    Her er noen bilder av huset slik det ser ut pr idag. Huset skal bygges ut 2 meter på andre siden av inngangsdør. Taket skal løftes for bedre utnyttelse av plass i 2 etg. På nedsiden av huset blir det garasje med veranda over. Som dere ser er tomten plassert slik at det er fin utsikt, da er det påkrevet med stor veranda. På det siste bildet, skal badestamp for 8 personer stå, med utsikt over havet. Denne er ferdig og blir forhåpentligvis montert opp før vinteren setter inn.

Er det beste å lage råbygget for kinoen i mur, eller har dere andre forslag?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Isolering/demping

Har funnet noen alternativer til isolering/lyddemping på Rockwool sine sider.

Er dette gode alternativer, eller er det noen som har andre forslag:

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet noen alternativer til isolering/lyddemping på Rockwool sine sider.

Er dette gode alternativer, eller er det noen som har andre forslag:

Det er dyrt,men det fungerer.

Jeg brukte noe egenkonstruerte fester til lekaen.
    Kraftige "O" ringer som boltene til standerene gikk igjennom på veien til leka muren. Tror det har sin virkning når det kommer til forplantning av viberasjoner til lekaen. Selvfølgelig er det 15cm isolasjon til veggen også.
    Hvis jeg skyver direkte på veggen så fjærer den litt.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare la vegger, gulv og tak bestå av råbetong, også får du deg en Pioner eller Denon med romkorreksjon som fikser ekkoproblemene? Mye billigere og absolutt det beste.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må da bo ett stykke utenfor Finnsnes? Vært der en gang, var ikke så dødt

Betong må jo være en kanon idè? Så trekker du rommet i matter? Fleece?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiolin
    Kan du ikke bare la vegger, gulv og tak bestå av råbetong, også får du deg en Pioner eller Denon med romkorreksjon som fikser ekkoproblemene? Mye billigere og absolutt det beste.
    Det høres ut som du har mye erfaring med det her Min opplevelse er at rommet bør være best mulig før man vurderer korreksjon av lyden. Da jeg hadde mitt anlegg i et "hardt" rom og kjørt autooppsett opplevde jeg at tingene falt mye sammen og selv om alt timet fint så var sjelen i musikken borte.

Å si at å ha anlegget i et betongrom og så korrigere inn med romkorreksjon er det "absolutt beste" vil jeg si er drøyt... Min mening.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Du må da bo ett stykke utenfor Finnsnes? Vært der en gang, var ikke så dødt

Betong må jo være en kanon idè? Så trekker du rommet i matter? Fleece?
    8 min til sentrum. Jeg vil ikke bo i et boligfelt med 45 naboer. Tomta er vanvittig flott. Huset er meget bra innvendig men trenger en facelift utvendig. Dette blir bra. Prøv å forholde dere litt seriøse da gutter.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det høres ut som du har mye erfaring med det her Min opplevelse er at rommet bør være best mulig før man vurderer korreksjon av lyden. Da jeg hadde mitt anlegg i et "hardt" rom og kjørt autooppsett opplevde jeg at tingene falt mye sammen og selv om alt timet fint så var sjelen i musikken borte.

Å si at å ha anlegget i et betongrom og så korrigere inn med romkorreksjon er det "absolutt beste" vil jeg si er drøyt... Min mening.
    Skal bruke såpass mye tid på å planlegge rommet at håpet er at det skal være unødvendig med romkorreksjon.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8 min til sentrum. Jeg vil ikke bo i et boligfelt med 45 naboer. Tomta er vanvittig flott. Huset er meget bra innvendig men trenger en facelift utvendig. Dette blir bra. Prøv å forholde dere litt seriøse da gutter.
    Tar lappen i April, da kommer jeg Vetteman Men var betong en så latterlig idè at du ikke en gang svarte?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar lappen i April, da kommer jeg Vetteman Men var betong en så latterlig idè at du ikke en gang svarte?
    Hei Ruxxy.

Betong har en tendens til å lede lyden inn i resten av boligen, Derfor lurt å skjerme veggen i rommet fra betongen/lekaen.

Vetteman.

Jeg tror jeg misfortod tegningen ovenfor, den indikerer skjerming av lyd til resten av boligen. Men er du ute etter å dempe klangen i rommet, er det lurt å dempe på strategiske plasser. Hjørner, forvegg, bakvegg, gulv og tak, men ikke overdemping, det kan ødelegge like mye som under demping..
    Rockwool har også slike plater, men de er ikke noe å se til, bør heller ikke males.

Klappe test er vel en god pekepinne?

Enkelt? :twisted:

A.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei Ruxxy.

Betong har en tendens til å lede lyden inn i resten av boligen, Derfor lurt å skjerme veggen i rommet fra betongen/lekaen.

Vetteman.

Jeg tror jeg misfortod tegningen ovenfor, den indikerer skjerming av lyd til resten av boligen. Men er du ute etter å dempe klangen i rommet, er det lurt å dempe på strategiske plasser. Hjørner, forvegg, bakvegg, gulv og tak, men ikke overdemping, det kan ødelegge like mye som under demping..
    Rockwool har også slike plater, men de er ikke noe å se til, bør heller ikke males.

Klappe test er vel en god pekepinne?

Enkelt? :twisted:

A.
    My point exactly! Jeg ønsker å dempe rommet mest mulig inn mot resten av boligen, slik at jeg kan utfolde meg, uten å sette grå hår i nakken på de andre i huset. I tillegg er det jo svært viktig som Ambiance poengterer her at man ikke overdemper, det er skummelt og vanskeligere å rette i etterkant. Jeg blir å runde av hjørnene slik at bassen ikke samler seg opp her. Utformingen av selve taket er kanskje også noe å tenke på???

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen:-D

Neida, var ikke det, var bare litt teit det innlegget før ditt, og skjønte ikke helt va du mente med å dekke rommet med matter eller fleece. Var det flis du mente så er ihvertfall det helt uaktuelt:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My point exactly! Jeg ønsker å dempe rommet mest mulig inn mot resten av boligen, slik at jeg kan utfolde meg, uten å sette grå hår i nakken på de andre i huset. I tillegg er det jo svært viktig som Ambiance poengterer her at man ikke overdemper, det er skummelt og vanskeligere å rette i etterkant. Jeg blir å runde av hjørnene slik at bassen ikke samler seg opp her. Utformingen av selve taket er kanskje også noe å tenke på???

Demping av tak er vel så viktig som gulv, men det er vanskelig å få et fint utseende på taket. Dempe plater kan være fint, og destortere kan også være greit, men for min del blir det for tømmer aktig, da jeg liker den litt mere enkle stilen. Du må nesten bestemme deg for looken du vil ha først, så gå for dempe metoder.

A.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen:-D

Neida, var ikke det, var bare litt teit det innlegget før ditt, og skjønte ikke helt va du mente med å dekke rommet med matter eller fleece. Var det flis du mente så er ihvertfall det helt uaktuelt:-D
    Skjønner, men HIFI-Klubben mente nå at det lytterommet demmes var av betong av ypperste kvalitet dekket med matter i fleece.

What liksom.

Bra svar btw Ambiance :twisted:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men HIFI-Klubben mente nå at det lytterommet demmes var av betong av ypperste kvalitet dekket med matter i fleece.
    Lytterommene på Hifiklubben er ikke så værst. Hvorvidt betongen er av ypperste kvalitet skal ikke jeg uttale meg om. De har nok de beste lytterommene i Tromsø. Servicen derimot, ja den snakker jeg ikke høyt om.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing, Namnamnamnam!!!

Da har SunZeeker gått fullstendig amok når det gjelder oppgraderinger!

Neste helg blir det test-weekend. Følgende av hans nye produkter skal prøves ut i forskjellige kombinasjoner på mitt utstyr:

Gamut d200 mkIII
    Gamut c2r
    Cayin SC 10
    Electrocompaniet AW 180
    Muse Model Nine

Gleder meg masse masse til neste helg. Den blir fin

Side 61 av 113 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •