Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 113 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2257
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er du fornøyd med signaturen i Abrahamsen har de jo også ett fortrinn hvor du kan dedikere en valgfri inngang som prosessor/HT. Det koster ikke allverden heller

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har hørt mye godt om Audio Valven - Kan jo høre med Norsk Hifi Center (Er det ikke de som selger?) om du kan prøvelåne....? Er jo moro og høre for min del og i fremtiden da jeg tror mine nye blir stående ei stund når de kommer...
    Har sjekket litt på nettet og den får jo strålende kritikker. Var visst ikke noe problem med å få testet hjemme. Rognlien sa med en gang at det gikk helt fint visst jeg ønsket det. Det synes jeg er bra service. Er ikke hver dag man opplever det.

Du bare MÅÅÅ få testet Abrahamsen på dine Cybervision når du får dem. Det er drømmematch:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Er du fornøyd med signaturen i Abrahamsen har de jo også ett fortrinn hvor du kan dedikere en valgfri inngang som prosessor/HT. Det koster ikke allverden heller
    Jepp, så på lista til Anfield at den har denne inngangen, så skal godsnakke litt med Mikal på den lokale Elkjøpen om jeg ikke får lånt med meg pre'en til Abrahamsen. Den blir jo som rene Europris-produktet å regne i forhold til Eklipsen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Laget også en tråd for en tid tilbake om stereoforsterkere med prosessorinngang. Den har ikke like mange modeller som linken til Rune, men det er bilder og priser på mange av produktene
    Sinnsykt bra tråd Marantz! Bilder liker vi:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Service!

Kan det bli bedre enn dette??

Fikk dette svaret idag fra FrydHifi:

Hei!

Takker for hyggelig samtale og henvendelse!
    Har tatt opp saken med diverse folk; det ser ut til at vi kan gjöre en spesialvariant av AudioValve Eklipse pre til deg. Den er i utgangspunktet ikke levert med Theatre-inngang (en ren gjennomgang for ekstern pre), men så vel produsent som importör er positive til å gjöre en pre med denne lösningen. Receiver får da en egen inngang på den nye pre, navngitt som "Theatre" "Troughput" "Direct" eller noe sånt. Denne inngangen kobler i praksis bort hele pre-amp'en, og tillater at receiver styrer effekttinnene direkte når man benytter TV / DVD. Dette innebärer altså at du kobler DVD til receiver som för, mens CD-spiller kobles i ny pre. Ved film / TV stryres altså volum fra receiver, mens ved musikklytting er IKKE receiver involvert overhodet.
    Kommer tilbake med eksakt info neste uke.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Fryd Hi-Fi

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får toppe hele greia med å spørre om 30 % rabatt da.

Særdeles god service fra Rognlien!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kan det bli bedre enn dette??

Fikk dette svaret idag fra FrydHifi:

Hei!

Takker for hyggelig samtale og henvendelse!
    Har tatt opp saken med diverse folk; det ser ut til at vi kan gjöre en spesialvariant av AudioValve Eklipse pre til deg. Den er i utgangspunktet ikke levert med Theatre-inngang (en ren gjennomgang for ekstern pre), men så vel produsent som importör er positive til å gjöre en pre med denne lösningen. Receiver får da en egen inngang på den nye pre, navngitt som "Theatre" "Troughput" "Direct" eller noe sånt. Denne inngangen kobler i praksis bort hele pre-amp'en, og tillater at receiver styrer effekttinnene direkte når man benytter TV / DVD. Dette innebärer altså at du kobler DVD til receiver som för, mens CD-spiller kobles i ny pre. Ved film / TV stryres altså volum fra receiver, mens ved musikklytting er IKKE receiver involvert overhodet.
    Kommer tilbake med eksakt info neste uke.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Fryd Hi-Fi

Imponerende service både fra Rognlien og produsent :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at du vill gå fra abrahamsen i 2 kanaler? Hvordan er lyden fra Abrahamsen egentlig? Varm?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har sjekket litt på nettet og den får jo strålende kritikker. Var visst ikke noe problem med å få testet hjemme. Rognlien sa med en gang at det gikk helt fint visst jeg ønsket det. Det synes jeg er bra service. Er ikke hver dag man opplever det.

Du bare MÅÅÅ få testet Abrahamsen på dine Cybervision når du får dem. Det er drømmematch:-D
    Såpass Jeg er veldig spent på matchen med Creek, den er i mine ører meget nøytral og ren i lyden så jeg er spent på hvordan mathcen blir. Creeken er vel en del kraftigere enn Abrahamsen-trinnet og har jo fått gode tester så jeg tror den skal strekke til. 2 Abrahamsen 4.0 blir nok for drøyt for meg, men 1 blir nok litt for tamt. Må få prøvd ut og spilt inn GS20 først. Håper de kommer kjapt til uka som Hifi-huset sa. Har vært høyttalerløs i ukesvis og små satelitter med 4" element spiller ikke helt vill bass for å si det sånn.

Sprø service fra Fryd og Audio Valve da - hvor mye ligger et slikt trinn på igjen? 30?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hva er det som gjør at du vill gå fra abrahamsen i 2 kanaler? Hvordan er lyden fra Abrahamsen egentlig? Varm?
    Jeg skal ikke gå fra Abrahamsen ruxxy. Planen er å få en skikkelig forforsterker med prossesorinngang slik at jeg kan bruke den og begge Abrahamsen-effekttrinnene når jeg hører på musikk. Til film så tar receiveren over og Abrahamsen funker som effekt til frontene. Abrahamsen har en meget varm lydsignatur samtidig som alle detaljer blir beholdt. Det er uten tvil den beste matchen til GS60 av alt jeg har prøvd. Ifølge Mr Rognlien så blir det vanvittige forskjeller med en skikkelig forforsterker. Da tør jeg ikke tenke på hvor deilig det kommer til å låte:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass Jeg er veldig spent på matchen med Creek, den er i mine ører meget nøytral og ren i lyden så jeg er spent på hvordan mathcen blir. Creeken er vel en del kraftigere enn Abrahamsen-trinnet og har jo fått gode tester så jeg tror den skal strekke til. 2 Abrahamsen 4.0 blir nok for drøyt for meg, men 1 blir nok litt for tamt. Må få prøvd ut og spilt inn GS20 først. Håper de kommer kjapt til uka som Hifi-huset sa. Har vært høyttalerløs i ukesvis og små satelitter med 4" element spiller ikke helt vill bass for å si det sånn.

Sprø service fra Fryd og Audio Valve da - hvor mye ligger et slikt trinn på igjen? 30?
    Vil ikke si det blir tamt med 1 stk Abrahamsen, men den mister litt kontroll på bassen når jeg spiller veeldig høyt. Dette er et ikke-tema med begge koblet til. Blir spennende å høre hvordan Creek'en matcher, for det er jo nettopp det, det hele handler om. Har prøvd så mye på høyttalerne, men har endelig funnet den deilige matchen jeg har letet etter. Nå blir det jakt på en skikkelig forforsterker.

Helt enig, vanvittig flott service så langt fra FrydHifi.

Audio Valve Eklipse koster 28 000.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, time will show. Merker min tålmodighet på venting begynner å renne ut på disse MAene - høyttalerkablene ligger klare på gulvet til å hekte på

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, time will show. Merker min tålmodighet på venting begynner å renne ut på disse MAene - høyttalerkablene ligger klare på gulvet til å hekte på
    Gleder meg fælt til å høre dine betrakninger på GS-serien.

Jeg har startet en febrilsk jakt på forforsterker med prossesorinngang. Den nye til Parasound fikk jo fabelaktige kritikker i siste Fidelity. Nesten skremmende god til å være så "billig".

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til de erfarne rørgutta!

Er det noen som kan komme med noen gode forslag på rør-preamper med prossesorinngang.

Har en Nordic Ming DA MC-3R på lån her hjemme nå og det låter helt hinsides fantastisk sammen med Abrahamsen og MA. Denne har jo ikke prossesorinngang, hvilket er synd ellers så hadde min gode venn SunZeeker vært fri for preamp nå:-D

Så til dere gutta som rører litt:-D Kom med noen gode forslag på rørpreamper med prossesorinngang. Jeg vet hva jeg skal kjøpe meg selv i julegave

Prisklasse, inntil 30k.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rogue Perseus. Testet denne for Hjemmekino, koster 18k. Meeeget god.... ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å ringe på selger å slå til da Vetteman

Ser ut som det er flere som liker denne.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Rogue Perseus. Testet denne for Hjemmekino, koster 18k. Meeeget god.... ;-)
    Meget bra test i audiophile, men fås denne i sort? Likte ikke helt det slimme designet. Er kanskje litt forfengelig i hifisammenheng jeg:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet Audio Valve Eklipse Rune?

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan man vel si det sånn at jeg er på vei til å oppgradere og....
    Bestilt meg 2 stk V4.0 Abrahamsen, en til hver av fronten, samt 1 stk v3.0, kvitter meg med den integrerte. Hva syntes du om V4.0?

Side 59 av 113 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •