Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 113 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2257
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nei. Slik er det bare. Du spør hva du skal kjøpe, og jeg sier Onkyo.

Kort sagt: De (805, 875 og 905) er ufattelig bra, både til musikk og film. I mitt oppsett er de i alle fall det
    Henger meg glatt på denne anbefalingen. Onkyo 875 er pr i dag det beste jeg har hørt fra en receiver. At den leverer 2-kanals lyd langt over det prisen tilsier er også et stort pluss om man skal bruke den som en forforsterker til stereo, eller for den saks skyld la Onkyo drive høyttalerene på egenhånd (noen den gjør lekende lett med sine vanvittige krafreserver). Jeg skal få prøvd den hjemme etterhvert og matcher den klangmessig med Focal blir den ihvertfall min neste oppgradering. Eneste minuset jeg har å si om den er at designet ikke er det mest imponerende. Litt kantete og rar, og den grå stripen på den sølvfargede modellen tar seg ikke helt bra ut i mine øyne. I sort er den derimot helt ok. Det er til syvende og sist lyden som teller og der veier Onkyo kraftig opp for sine estetiske "mangler".

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Henger meg glatt på denne anbefalingen. Onkyo 875 er pr i dag det beste jeg har hørt fra en receiver. At den leverer 2-kanals lyd langt over det prisen tilsier er også et stort pluss om man skal bruke den som en forforsterker til stereo, eller for den saks skyld la Onkyo drive høyttalerene på egenhånd (noen den gjør lekende lett med sine vanvittige krafreserver). Jeg skal få prøvd den hjemme etterhvert og matcher den klangmessig med Focal blir den ihvertfall min neste oppgradering. Eneste minuset jeg har å si om den er at designet ikke er det mest imponerende. Litt kantete og rar, og den grå stripen på den sølvfargede modellen tar seg ikke helt bra ut i mine øyne. I sort er den derimot helt ok. Det er til syvende og sist lyden som teller og der veier Onkyo kraftig opp for sine estetiske "mangler".
    Takk for flott tilbakemelding Marantz. Hvordan vil du beskrive lyden i 2 kanaler? Da brukt som forforsterker. Yamahaen gjør vel ikke akkurat så mye hverken den ene eller andre veien. Vil vel karakterisere den som nøytral som forforsterker. Det som gjør at jeg også vurderer HK er at de leverer så vanvittig mye trykk til film. 235 som jeg hadde, var også svært musikalsk og fungerte utmerket i 2 kanaler også. Men som vanlig så henger HK litt etter i utviklinga. For min del, så vil det bli sort Onkyo, dersom valgte skulle falle på den, og da synes jeg de ser helt rå ut, så står ikke på designet til Onkyo for min del ihvertfall.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det som gjør at jeg også vurderer HK er at de leverer så vanvittig mye trykk til film. 235 som jeg hadde, var også svært musikalsk og fungerte utmerket i 2 kanaler også. Men som vanlig så henger HK litt etter i utviklinga.
    Jeg hadde HK 745 i hus en liten periode. Mye krefter, men det stoppet dessverre der. Byttet til RX-V1800 og er kjempefornøyd. Denne leverer et veldig mye bedre surroundbilde enn HK, gjør en veldig god jobb i stereo og har bra med krefter. Har så langt ikke funnet noe å utsette på den, men jeg har ikke testet Onkyo sine modeller. Ettersom Atle har hatt både Yamaha og Onkyo i hus ville jeg hørt på rådet hans
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott tilbakemelding Marantz. Hvordan vil du beskrive lyden i 2 kanaler? Da brukt som forforsterker. Yamahaen gjør vel ikke akkurat så mye hverken den ene eller andre veien. Vil vel karakterisere den som nøytral som forforsterker. Det som gjør at jeg også vurderer HK er at de leverer så vanvittig mye trykk til film. 235 som jeg hadde, var også svært musikalsk og fungerte utmerket i 2 kanaler også. Men som vanlig så henger HK litt etter i utviklinga. For min del, så vil det bli sort Onkyo, dersom valgte skulle falle på den, og da synes jeg de ser helt rå ut, så står ikke på designet til Onkyo for min del ihvertfall.
    Jeg har ikke hørt Onkyo hjemme i eget oppsett, men jeg mener den heller litt mer mot det varme/fyldige enn Yamaha (Atle kan evt utfylle med litt mer). Som forforsterker alene fikk jeg ikke lyttet noe, da Onkyo kun ble brukt som pre+effekt. Jeg må likevel si at lydbildet den tegner opp er spektakulært til å være en receiver, og selv om den ikke nådde helt opp til Bladelius Tyr (som ble testet samtidig) mtp stereoperspektiv, holografi osv, var den farlig nærme. Når man tenker på at den koster 3000kr mindre og at det er et surroundprodukt er det bare å ta av seg hatten. Jeg satt faktisk med jevne mellomrom og kikket i vantro bort på Onkyoen. En receiver til 15k skal da ikke kunne greie å levere lyd i 2 kanaler på en så fortreffelig måte...?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Onkyo hjemme i eget oppsett, men jeg mener den heller litt mer mot det varme/fyldige enn Yamaha (Atle kan evt utfylle med litt mer). Som forforsterker alene fikk jeg ikke lyttet noe, da Onkyo kun ble brukt som pre+effekt. Jeg må likevel si at lydbildet den tegner opp er spektakulært til å være en receiver, og selv om den ikke nådde helt opp til Bladelius Tyr (som ble testet samtidig) mtp stereoperspektiv, holografi osv, var den farlig nærme. Når man tenker på at den koster 3000kr mindre og at det er et surroundprodukt er det bare å ta av seg hatten. Jeg satt faktisk med jevne mellomrom og kikket i vantro bort på Onkyoen. En receiver til 15k skal da ikke kunne greie å levere lyd i 2 kanaler på en så fortreffelig måte...?
    Wææææ, dere gjør det ikke enkelt Eller det er vel egentlig det dere gjør:-D Det er svært viktig for meg at receiveren sparker godt ifra seg i
    2 kanaler, da jeg mer og mer bruker anlegget i 2 kanaler. Litt mer varme og fylde høres bra ut
    Takk for flotte råd Frode.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wææææ, dere gjør det ikke enkelt Eller det er vel egentlig det dere gjør:-D Det er svært viktig for meg at receiveren sparker godt ifra seg i
    2 kanaler, da jeg mer og mer bruker anlegget i 2 kanaler. Litt mer varme og fylde høres bra ut
    Takk for flotte råd Frode.
    Skal du selge Abrahamsen og kun bruke (evt) Onkyoen nå da? Dersom ikke, er det vel "bortkastet" om den har bra med krefter og sparker godt ifra seg i 2 kanaler?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skal du selge Abrahamsen og kun bruke (evt) Onkyoen nå da? Dersom ikke, er det vel "bortkastet" om den har bra med krefter og sparker godt ifra seg i 2 kanaler?
    Nå har du misforstått meg Rune, mulig jeg ordla meg litt feil. Det jeg egentlig mener når jeg sier at den må sparke godt ifra seg i 2 kanaler, er at den skal fungere bra som en forforsterker, det er faktisk forskjeller på receiverne på akkurat det området. Abrahamsen blir ikke rikket med det første. Det spiller fabelaktig:-D Er rett og slett grisefornøyd

Får det andre trinnet på torsdag.

Nok en lang venting er endelig over.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veien går videre, men jeg trenger litt gode forslag nå. Hadde meg en lang samtale med Håkon Rognlien idag og fikk meg noen gode råd av han. Det jeg egentlig ringte for å høre med han om var om når SuperNait'en hadde forventet ankomst. Den var tilgjengelig allerede nå. Men så spurte han hva slags oppsett jeg hadde. Monitor Audio GS60 på 2 stk Abrahamsen V4.0 svarte jeg. "Hva bruker du som pre" spurte Håkon. Har brukt RXV-1700 fra Yamaha svarte jeg, men er på jakt etter ny. Er du gærn sier han. Du må ikke finne på å bytte ut Abrahamsen, de effekttrinnene er så sinnsykt rå. Da må du heller få deg en skikkelig forforsterker. Men jeg ønsker ikke å gå over til kun 2 kanaler, jeg vil ha det beste av begge deler uten at det blir for tungvint svarte jeg. Da får du deg en forforsterker med Truce-inngang svarte han. Tror det var det han kalte det for:-D Hva i all verden er det?

Som jeg forstod av Håkon så kan du da switche mellom å bruke forforsterkeren og Abrahamsen når du lytter til musikk, så kan du switche å bruke receiveren og Abrahamsen til film. Er dette det samme som prossesor-inngang? Er det noen som kan utdype dette litt?

Stor pluss i boka til Håkon for å skryte av andre sine produkter. Han nevnte jo Audio Valve Eklipse, som han mente hadde denne funksjonen, men det skulle han sjekke nærmere. Han hadde sikkert glatt prakket på meg SuperNait'en uten problem, men det gjorde han altså ikke.

Megapluss i margen til FrydHifi:-D

Noen som kan litt mere om akkurat en slik funksjon?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Jeg tror det er det samme.. Hva slags annen type tilkobling kunne det vært hvis det ikke er tilfelle?
    Hvilken prisklasse legger du deg i på pre?

Audiophile.no har en oversikt over noen integrerte og pre som har en slik inngang.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Hmm. Jeg tror det er det samme.. Hvilken prisklasse legger du deg i på pre?
    Du skal ikke tro mattman Da går du i kjerka Jeg må vite.

Er åpen for ALLE forslag. Den Audio Valven så meeeget spennende ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veien går videre, men jeg trenger litt gode forslag nå. Hadde meg en lang samtale med Håkon Rognlien idag og fikk meg noen gode råd av han. Det jeg egentlig ringte for å høre med han om var om når SuperNait'en hadde forventet ankomst. Den var tilgjengelig allerede nå. Men så spurte han hva slags oppsett jeg hadde. Monitor Audio GS60 på 2 stk Abrahamsen V4.0 svarte jeg. "Hva bruker du som pre" spurte Håkon. Har brukt RXV-1700 fra Yamaha svarte jeg, men er på jakt etter ny. Er du gærn sier han. Du må ikke finne på å bytte ut Abrahamsen, de effekttrinnene er så sinnsykt rå. Da må du heller få deg en skikkelig forforsterker. Men jeg ønsker ikke å gå over til kun 2 kanaler, jeg vil ha det beste av begge deler uten at det blir for tungvint svarte jeg. Da får du deg en forforsterker med Truce-inngang svarte han. Tror det var det han kalte det for:-D Hva i all verden er det?

Som jeg forstod av Håkon så kan du da switche mellom å bruke forforsterkeren og Abrahamsen når du lytter til musikk, så kan du switche å bruke receiveren og Abrahamsen til film. Er dette det samme som prossesor-inngang? Er det noen som kan utdype dette litt?

Stor pluss i boka til Håkon for å skryte av andre sine produkter. Han nevnte jo Audio Valve Eklipse, som han mente hadde denne funksjonen, men det skulle han sjekke nærmere. Han hadde sikkert glatt prakket på meg SuperNait'en uten problem, men det gjorde han altså ikke.

Megapluss i margen til FrydHifi:-D

Noen som kan litt mere om akkurat en slik funksjon?
    Ja, det er det samme.

Forøvrig den samme ordningen og oppsett jeg har hatt selv i lange tider. Blant annet med den integrerte Arcam FMJ A32 som ble brukt som effekt til film og som ren integrert i stereo og senere Arcam C31 som forforsterker for Roguen, og receiver som lydkodek-sjef til film. Nå har jeg samme funksjonen med Conrad Johnson PV14L og MF2500 i stereo, der Sony STR-DA5200ES styrer lyden til film.

Anbefales på det sterkeste.

PS! Gjør oppmerksom på at dette ikke er den ideelle løsningen for de som foretrekker å bruke sub til musikk. Da er det lettere å bruke en receiver som pre. Du kan bruke en sub tilkoblet en stereoforsterker også, men da må du gjøre justeringene/tuningen på suben, og ikke i receiveren som er mer vanlig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ja, det er det samme.

Forøvrig den samme ordningen og oppsett jeg har hatt selv i lange tider. Blant annet med den integrerte Arcam FMJ A32 som ble brukt som effekt til film og som ren integrert i stereo og senere Arcam C31 som forforsterker for Roguen, og receiver som lydkodek-sjef til film. Nå har jeg samme funksjonen med Conrad Johnson PV14L og MF2500 i stereo, der Sony STR-DA5200ES styrer lyden til film.

Anbefales på det sterkeste.

PS! Gjør oppmerksom på at dette ikke er den ideelle løsningen for de som foretrekker å bruke sub til musikk. Da er det lettere å bruke en receiver som pre. Du kan bruke en sub tilkoblet en stereoforsterker også, men da må du gjøre justeringene/tuningen på suben, og ikke i receiveren som er mer vanlig.
    Takk for et nydelig svar som vanlig Rune:-D

Kan du ramse opp noen eksempler på gode forforsterkere som har denne funksjonen?

Sub bruker jeg ikke til musikk uansett. GS60 går dypt, men det vet jo du:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda bedre, jeg kan la noen andre gjøre jobben for meg:

audiophile.no

Denne oversikten er ikke fullstendig, og er i høyste grad veilledende. Den skal vistnok bli oppdatert etterhvert, men jeg har selv rapportert en tre fire som enda ikke er kommet på lista. Det dukker jo stadig opp nye produkter med denne funksjonen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende igjen mister Liverpool

Denne er jo ikke stygg akkurat, noen med erfaringer på den:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende igjen mister Liverpool

Denne er jo ikke stygg akkurat, noen med erfaringer på den:
    En glimmrende omtale av denne i månedens Fidelity, har du bladet?
    Denne forsterkeren er også omtalt i siste utgave av TAS under products of the year awards.
    /O

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    En glimmrende omtale av denne i månedens Fidelity, har du bladet?
    Denne forsterkeren er også omtalt i siste utgave av TAS under products of the year awards.
    /O
    Aiaiai, det har jeg ikke. Da blir det rett ned på Narvesen nå klokken 22, når jeg er ferdig på arbeid:-D

Det var balsam i mine ører at Mr Rognlien var storimponert over Abrahamsen. Kanskje det blir Audio Valve Eklipse-Abrahamsen GS 60 som blir supermatchen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av oss som har lyst å koble suben til stereoforsterker og hjemmekinoreceiveren kan jo en SLIK muligens fungere. Har bestillt meg en og fikk hentelapp i dag. Skal skrive litt mer om den når jeg har fått testet den skikkelig. Fungerer den bra, er det jo en latterlig billig investering.

Laget også en tråd for en tid tilbake om stereoforsterkere med prosessorinngang. Den har ikke like mange modeller som linken til Rune, men det er bilder og priser på mange av produktene

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål angående sub til stereoforsterker; Chaptern min har XLR pre-out.
    Det er med andre ord bare å koble en sub rett til pre-out, og selvsagt gjøre alle instillingene på subben? Hvor "bra" dette blir avhenger bare av subben? Dette blir i motsetning til å bruke LFE fra en surroundreceiver + romkorreksjon.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av oss som har lyst å koble suben til stereoforsterker og hjemmekinoreceiveren kan jo en SLIK muligens fungere. Har bestillt meg en og fikk hentelapp i dag. Skal skrive litt mer om den når jeg har fått testet den skikkelig. Fungerer den bra, er det jo en latterlig billig investering.
    Har brukt en tilsvarende boks fra Clas O. i mange forskjellige sammenheng, uten å oppleve problemer av noe slag.
    Anbefales!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye godt om Audio Valven - Kan jo høre med Norsk Hifi Center (Er det ikke de som selger?) om du kan prøvelåne....? Er jo moro og høre for min del og i fremtiden da jeg tror mine nye blir stående ei stund når de kommer...

Side 58 av 113 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •