Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2257
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mine bilder blir jo bare en vits sammenlignet med Atle sine, men her kommer noen få fra meg og....

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-fisketur-finnsnes-003-jpg

Atle med turens første ørret

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-fisketur-finnsnes-002-jpg

Turens vert ved sitt favorittvann

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-fisketur-finnsnes-004-jpg

Kveldsutsikten fra verten sine foreldres stuevindu. Ikke verst....

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-fisketur-finnsnes-anfield-jpg

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-fisketur-finnsnes-005-jpg

Verten i intens lytting etter justering og fintuning....

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-fisketur-finnsnes-001-jpg

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-fisketur-finnsnes-006-jpg

Ingen tvil om at vi hadde noen flotte naturopplevelser i Troms.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da riktig så pene bilder dette å Anfield

Syns verten så litt sliten ut der han satt i lenestolen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fokusert er vel heller ordet... ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fine bilder fra både Akto og Anfield her, og det ser jo ut til at været var perfekt og fiskelykken helt ok...
    Hvilket rack er det du har, Vettemann?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dette var da riktig så pene bilder dette å Anfield

Syns verten så litt sliten ut der han satt i lenestolen
    Hahaha, ja tro det eller ei, men ble faktisk sliten av øldrikkinga

Neida, var nok i dyp hifirus akkurat på det bildet:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Mange fine bilder fra både Akto og Anfield her, og det ser jo ut til at været var perfekt og fiskelykken helt ok...
    Hvilket rack er det du har, Vettemann?
    Racket har jeg tegnet selv. Finnsnes Interiør og Møbler har laget det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fokusert er vel heller ordet... ;-)
    Fokusert på å drikke opp øllen fortest mulig

Snasne bilder du også har Rune. Skal se om ikke jeg får lastet opp noen ikveld jeg og.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen Og Sony

Da har jeg fått koblet opp og testet både Abrahamsen og har såvidt fått testet Sony'n. Er vel ikke noen bombe at jeg aldri har hatt så sinnsykt skarpt bilde før. Rett og slett helt rått, nå blir jeg pinadø nødt for å bytte ut receiveren og gitt, for å få nytte av de nye lydformatene.

Det som også er gledelig er at GS60 stortrives sammen med Abrahamsen. Mye fyldigere lyd. Akustisk gitar er ikke anstrengende i det hele tatt. Mellomtonen har virkelig fått seg et løft.

Lyttetretthet, som jeg av og til opplevde, men da ved høye volumer, er en saga blott. Kan sitte å lytte dritlenge på høyt volum uten at det plager meg en døyt. Så langt best match til MA, men jeg trenger mere krefter. Det får jeg jo når jeg får forsterker nr 2. 2x70 watt blir forvandlet til 2x280 watt i 8 ohm, og i og med at mine er 6 ohms, så blir det krefter i massevis. Det er glade dager i nord:lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst; godt å høre at du er fornøyd. Ingenting er bedre enn det....

Sitat Opprinnelig postet av Vettemann
    nå blir jeg pinadø nødt for å bytte ut receiveren og gitt, for å få nytte av de nye lydformatene.
    Husk at dette er en sannhet med modifikasjoner. MPCM kan du overføre fra BDP-S1 til din Yamaha allerede, sålenge den takler lyd over HDMI. En er ikke nødt til å ha HDMI 1.3.

Sitat Opprinnelig postet av Vettemann
    Det som også er gledelig er at GS60 stortrives sammen med Abrahamsen. Mye fyldigere lyd. Akustisk gitar er ikke anstrengende i det hele tatt. Mellomtonen har virkelig fått seg et løft.

Lyttetretthet, som jeg av og til opplevde, men da ved høye volumer, er en saga blott. Kan sitte å lytte dritlenge på høyt volum uten at det plager meg en døyt. Så langt best match til MA, men jeg trenger mere krefter. Det får jeg jo når jeg får forsterker nr 2. 2x70 watt blir forvandlet til 2x280 watt i 8 ohm, og i og med at mine er 6 ohms, så blir det krefter i massevis. Det er glade dager i nord:lol:
    Har du oppsettet i samme rommet enda? Da er mine antagelser at Abrahamsen er litt fyldige i lyden? Den ekstra skarpheten og lyttetrettheten du nevner er det også grunn til å kommentere i stor grad skyldes rommet og ikke nødvendigvis høyttalerne. Selv om de er detaljerte og gjengir masse informasjon i toppen.

Men sier som Flageborg; "Morro med lyd..." :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst; godt å høre at du er fornøyd. Ingenting er bedre enn det....

Husk at dette er en sannhet med modifikasjoner. MPCM kan du overføre fra BDP-S1 til din Yamaha allerede, sålenge den takler lyd over HDMI. En er ikke nødt til å ha HDMI 1.3.

Har du oppsettet i samme rommet enda? Da er mine antagelser at Abrahamsen er litt fyldige i lyden? Den ekstra skarpheten og lyttetrettheten du nevner er det også grunn til å kommentere i stor grad skyldes rommet og ikke nødvendigvis høyttalerne. Selv om de er detaljerte og gjengir masse informasjon i toppen.

Er ikke så inne på akkurat dette. Hvorfor får jeg ikke lyd på anlegget når jeg setter i filmer med nytt lydformat? Hva må jeg justere. Hjelp meg nå Rune!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du HDMI mellom spiller og receiver, og så setter spilleren opp til å sende ut lyd over HDMI er du kommet et stykke på vei. Hva har alternativt spilleren vært satt opp til tidligere?

OBS! Kan receiveren din takle lyd over HDMI?

Edit: Sjekket og det ser ut som om den skal takle lyd over HDMI, ja.

Her er det nok noen innstillinger som må justeres har jeg en mistanke om. Har ikke tilgang til spilleren her nå. Får du ingen lyd i det hele tatt?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsettet er i ny stue, men den er ikke noe mer dempet enn den forrige. Ble fort sliten i ørene når jeg hørte på kun receiveren. Var jo en annen sak med 275 når dere var her oppe.

Men har spilt med Yamahaen en stund, og blir sliten i ørene hvis jeg spiller litt høyt lenge. Det gjør jeg ikke nå etter at jeg fikk Abrahamsen og lyden er definitivt endel fyldigere, dette skyldes effektforsterkeren. Det blir nok enda bedre når man får et skikkelig rom.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du kaster ut 1700 allerede ja.

Får du fremdeles ikke noe lyd fra BDP-S1?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du kaster ut 1700 allerede ja.

Får du fremdeles ikke noe lyd fra BDP-S1?
    Sjekker interessen ihvertfall.

Joda, litt justeringer på den fantastiske menyen på Sony'n, så er alles in ordnung

Rått er vel det rette ordet:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du å bytte yamahen med da? h/k igjen ?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flotte bilder!

Fint rack, kan du legge ut noen flere bilder av det hvis du har ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva tenker du å bytte yamahen med da? h/k igjen ?
    Vurderer den nye linja til Onkyo.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Utrolig flotte bilder!

Fint rack, kan du legge ut noen flere bilder av det hvis du har ?
    Vet det er en del sider, men hvis du blar litt bakover i tråden, så finner du en god del bilder av racket:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Vurderer den nye linja til Onkyo.
    Ser meget bra ut den ja Hadde jeg ikke kjøpt tidligere i sommer tror jeg at det hadde stått onkyo i racket mitt snart og.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen Betraktninger På Sony Og Abrahamsen!

Da har jeg brukt noen dager til å teste ut Sony BDP-S1E og Abrahamsen V4.0.

Kan jo ta Sony'n først. Slet litt med å få lyd i børjan, men etter litt justeringer så er alt bare fryd og gammen. Den bruker forholdsvis lang tid på å starte opp, men det plager ikke meg. Har ikke tatt nøyaktig tid, men tipper ca 30 sek. Når den først er kommet i gang så er den kjapp i menyene, og menyene er en fryd. Flotte og oversiktlige.

Bildet, ja det er noe helt for seg selv. Det er rett og slett helt vilt. High-Definition er skikkelig moro:-D Istid 2 på denne maskina er helt rått.

Det som også overrasker er at bildet fra vanlig dvd også er svært så bra. Dette har vel ikke vært det største fortrinnet på tidligere blu-ray og hd-spillere. Sony'n er helt klart den beste investeringen jeg har gjort på bildesiden. Panasonicen er bra, men 42 " er altfor lite:-D Må nok leve med det noen måneder dessverre:evil: Vil ha stooort bilde igjen!!!!

Blir bare mer og mer fornøyd med lydbildet som Abrahamsen fremskaffer. Rett og slett nydelig, helt klart den beste matchen i mine ører. Bassen i McIntosh'en var nok noe tørrere, men ellers så synes jeg Abrahamsen er bedre match til GS. Mye fyldigere i signaturen, litt mere avrundede gitarstrenger. Stemmer som går høyt blir ikke så skarp, og lyttingen er rett og slett mye mer behagelig. Jeg spiller musikk i timesvis hver dag nå

Det eneste ankepunktet jeg klarer å finne er litt for lite krefter til GS60. Med 2stk V4.0 så har jeg en anelse om at det kan bli rimelig rått:-D

Side 56 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •