Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 113 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2257
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, det er helt latterlig, talentløst av Abrahamsen spør du meg, menmen. Egentlig litt synd også. Da jeg hadde 1 stk på test så spilte det meget bra, så jeg tror 2 stk brokoblet ville ha blitt helt knall. Men tålmodigheten min gikk slutt. Skulle Rogue'en skuffe så får jeg vente til dem får produsert opp nok amper slik at jeg kan bestille 2, men jeg tviler på at Stereo 90 skuffer.

Hvor bestile du Abrahamsen fra?

Tviler dog litt på at rogue'n skuffer..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget av Rogue. Jeg går i bresjen bland de som anbefaler dette trinnet, og jeg blir mer og mer imponert jo fler anlegg jeg tester det på.
    For et par helger siden hadde jeg mitt med ned til Nølle, og det ga virkelig hakeslepp når vi testet dedde i oppsettet hans. Cray monoblokkene til 70k var ikke engang i nærheten lydmessig.
    Det eneste du skal være klar over er at den kan være litt tam med den orginale rørbestykningen. Effektrørene er ok, men resten kan nok med fordel oppgraderes.
    Hifi-Plumber slo til på en Stereo90 etter helgen vår hos Nølle, men ble litt skuffet da han koblet den opp mot sine Patos 502. Ettersom han syntes den virket svak kastet jeg mitt eget trinn i bilen å stakk ned til han.
    Hans med orginalbestykning spilte flatt og kjedelig, og manglet evnen til å trekke lydbildet ut fra høyttalerene. Var derfor spent når jeg koblet opp mitt trinn, men det var noe helt annet. Magien var med ett tilstede i lydbildet så man kunne lukke øynene å peke ut alle instrumenter i bandet. Med andre ord manglet det overhode ikke krefter, men det må et rørskifte til for å få dette på plass.
    Leser du tråden til Kakehode står det mye interessant informasjon om dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg selvfølgelig også blant de som anbefaler Rogue Stereo 90. Og støtter devilej i hans tanker rundt forsterkeren. Men det er en viktig ting å ta i betraktning; innspillingstid og personlige preferanser. Når jeg satte opp forsterkeren etter mine lydmessige preferanse (altså den devilej kjøpte) så oppdaget jeg at de største endringene kom ved å bytte ut 6SNGT-røret. Jeg satte inn et NOS Sylvania-rør og hele lydbildet åpnet seg opp og låt mye mer naturlig og uanstrengt. Ønsker du strammere bass, kan du godt teste ut KT88-røret fra JJ.

Jeg har handlet relativt rimelige, men gode rør fra Welcome to TubeDepot.com! for å teste ut selv i eget oppsett. Ikke så gale priser, og en kan godt ta seg råd til å gamble litt med forskjellige rørtyper. Det samme gjelder effektrørene KT88 og 12AX7-rørene, selv om Sovtek-røret som står i originalt ikke ble byttet ut av meg.

Det er selve essensen og fordelen/fleksibiliteten med rørforsterkere. En beholder selve konstruksjonen, men med et par enkle rørbytter kan en tweake lydsignaturen til sine egne preferanser. Rimelig og enkelt i forhold til å kjøpe og selge igjen.

Var du godt fornøyd med 275, vil det forundre meg meget om Stereo 90 ikke vil kunne tilfredstille dine lydmessige lyster i tiden som kommer.

Gleder meg til å lese mer...

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny forsterker og TV. Blir sikkert bra med rør, men synes personlig det var litt dumt at du ikke fikk fatt i Abrahamsen(skjønner godt at du avbestillte). Jeg var nemlig spennt på å høre åssen Abrahamsen hørtes ut på GS-60, da jeg selv har såvidt vurdert en stereoløsning fra dem.
    Men jeg hadde nok ikke hatt tålmodighet til å vente så lenge selv heller. Du begynner jo ihvertfall å få et ganske så heftig oppsett:-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hvor bestile du Abrahamsen fra?

Tviler dog litt på at rogue'n skuffer..
    Jeg bestilte hos BestHifi i Drammen. Står ikke på Geir da, han yter fabelaktig service. Jeg klarte ikke vente lenger, blir litt kjedelig med kun receiveren i lengden.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer med valget av Rogue. Jeg går i bresjen bland de som anbefaler dette trinnet, og jeg blir mer og mer imponert jo fler anlegg jeg tester det på.
    For et par helger siden hadde jeg mitt med ned til Nølle, og det ga virkelig hakeslepp når vi testet dedde i oppsettet hans. Cray monoblokkene til 70k var ikke engang i nærheten lydmessig.
    Det eneste du skal være klar over er at den kan være litt tam med den orginale rørbestykningen. Effektrørene er ok, men resten kan nok med fordel oppgraderes.
    Hifi-Plumber slo til på en Stereo90 etter helgen vår hos Nølle, men ble litt skuffet da han koblet den opp mot sine Patos 502. Ettersom han syntes den virket svak kastet jeg mitt eget trinn i bilen å stakk ned til han.
    Hans med orginalbestykning spilte flatt og kjedelig, og manglet evnen til å trekke lydbildet ut fra høyttalerene. Var derfor spent når jeg koblet opp mitt trinn, men det var noe helt annet. Magien var med ett tilstede i lydbildet så man kunne lukke øynene å peke ut alle instrumenter i bandet. Med andre ord manglet det oberhode ikke krefter, men det må et rørskifte til for å få dette på plass.
    Leser du tråden til Kakehode står det mye interessant informasjon om dette
    Interessant lesing i din tråd og testen dere utførte hos Nølle var faktisk veldig utslagsgivende for valget. Jeg hadde egentlig veldig lyst å velge 275'en, men utformingen på selve forsterkeren er faktisk årsaken til at jeg ikke valgte den. Det er utrolig teit at strømkabelen og terminalene er plassert på siden, det gjør den litt vanskelig å plassere i et rack. Kunne tatt den helt ut å bestilt 2, da hadde det kunne fungert å ha en på innsiden av hver høyttaler, men kablingen ville uansett blitt veldig synlig. At så mange i tillegg har testet Roguen med stort hell, på flere forskjellige høyttalermerker er også en positivitet som ble utslagsgivende.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Stiller meg selvfølgelig også blant de som anbefaler Rogue Stereo 90. Og støtter devilej i hans tanker rundt forsterkeren. Men det er en viktig ting å ta i betraktning; innspillingstid og personlige preferanser. Når jeg satte opp forsterkeren etter mine lydmessige preferanse (altså den devilej kjøpte) så oppdaget jeg at de største endringene kom ved å bytte ut 6SNGT-røret. Jeg satte inn et NOS Sylvania-rør og hele lydbildet åpnet seg opp og låt mye mer naturlig og uanstrengt. Ønsker du strammere bass, kan du godt teste ut KT88-røret fra JJ.

Jeg har handlet relativt rimelige, men gode rør fra Welcome to TubeDepot.com! for å teste ut selv i eget oppsett. Ikke så gale priser, og en kan godt ta seg råd til å gamble litt med forskjellige rørtyper. Det samme gjelder effektrørene KT88 og 12AX7-rørene, selv om Sovtek-røret som står i originalt ikke ble byttet ut av meg.

Det er selve essensen og fordelen/fleksibiliteten med rørforsterkere. En beholder selve konstruksjonen, men med et par enkle rørbytter kan en tweake lydsignaturen til sine egne preferanser. Rimelig og enkelt i forhold til å kjøpe og selge igjen.

Var du godt fornøyd med 275, vil det forundre meg meget om Stereo 90 ikke vil kunne tilfredstille dine lydmessige lyster i tiden som kommer.

Gleder meg til å lese mer...
    Jeg kommer garantert til å kontakte deg Rune når det gjelder eventuelle rørbytter. Du har kjennskap både til Rogue og GS60, så hold deg i nærheten av mobilen du

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arien
    Gratulerer med ny forsterker og TV. Blir sikkert bra med rør, men synes personlig det var litt dumt at du ikke fikk fatt i Abrahamsen(skjønner godt at du avbestillte). Jeg var nemlig spennt på å høre åssen Abrahamsen hørtes ut på GS-60, da jeg selv har såvidt vurdert en stereoløsning fra dem.
    Men jeg hadde nok ikke hatt tålmodighet til å vente så lenge selv heller. Du begynner jo ihvertfall å få et ganske så heftig oppsett:-D
    Takk for det! Synes også at det er litt dumt, men tålmodighet er tålmodighet, det blir tomt for det av og til også. Har testet rør før med hell, så jeg har stor tro på dette.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er innom mye om dagen, noen planer for Naim igjen?

Når kommer Rogue'n i hus?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt effektrinn! Har hørt mye bra om Stereo 90 nå. Det hadde vært morsomt å teste det en gang!

Bare en liten digresjon; var det ikke manglende/ustabile leveranser som gjorde at Per Abrahamsen fikk problemer og til slutt mistet kontrollen i Electrocompaniet også? Litt trist og merkelig at de samme problemene dukker opp igjen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Du er innom mye om dagen, noen planer for Naim igjen?

Når kommer Rogue'n i hus?
    Ikke noen nye planer om Naim foreløpig. Skal avvente å se hvilke erfaringer folk får med Supernait'en. Nå ser det ut for at det kan ordne seg med Abrahamsen allikevel. Dukket plutselig opp et trinn på torget. Får jeg det så ordner det seg allikevel. Geir ordner meg et til:-D Da blir det slik jeg ønsket heldigvis, selv om ventingen nesten har tatt livet av meg. Roguen er avbestilt, selv om det hadde vært usannsynlig moro å ha den i hus.

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da håper jeg det ordner seg for deg denne gangen.:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roguen er avbestilt, selv om det hadde vært usannsynlig moro å ha den i hus.
    Synd du ikke testet denne mot Abrahamsen først. Hadde vært gøy å se hva inntrykket ble
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arien
    Da håper jeg det ordner seg for deg denne gangen.:-D
    Takk for det:-D Det håper så inderlig jeg også.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke testet denne mot Abrahamsen først. Hadde vært gøy å se hva inntrykket ble
    Det hadde vært moro å få testet Roguen. Jeg har siklet voldsomt på den Zeus'en som har ligget på sentralen, men da hadde jeg knust prosjektor-budsjettet mitt også, og det hadde jeg ikke helt lyst til. Tar jeg helt feil, eller finnes det ikke et par monoblokker imellom Stereo 90 og Zeus??

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært moro å få testet Roguen. Jeg har siklet voldsomt på den Zeus'en som har ligget på sentralen, men da hadde jeg knust prosjektor-budsjettet mitt også, og det hadde jeg ikke helt lyst til. Tar jeg helt feil, eller finnes det ikke et par monoblokker imellom Stereo 90 og Zeus??
    Stemmer. 150w blokkene ligger mellom disse 2. Tittet på Zeusen jeg også, men 40k er ikke å finne i min lommebok om dagen. Tror du det vil mangle krefter i Stereo90 til dine GS60
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. 150w blokkene ligger mellom disse 2. Tittet på Zeusen jeg også, men 40k er ikke å finne i min lommebok om dagen. Tror du det vil mangle krefter i Stereo90 til dine GS60
    Jeg tror ikke det, men sikker kan man jo aldri være. De er ikke helt lettdrevne disse GS'ene. 275'en hadde ikke problemer, så det ville sikkert gått greit med Stereo 90 også.

Uansett nå fikk jeg tilslaget på V4.0 som ligger på torget, og en til er på vei fra Drammen. Dette blir superspennende. En surkete nordlenning er blitt fornøyd igjen:grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Blu-ray!

Da er Sony's Blu-Ray flaggskip på tur inn i stuen

Yamaha DVD S-1700 er solgt, og jeg slo like godt til på mine gode venn SunZeeker's BDP S1E.

Spør om jeg gleder meg til superskarpt bilde:-D Jeg har allerede sett hva denne er god for, så jeg er langtfra redd for at jeg har kjøpt katta i sekken:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Du har grunn til å glede deg...

OT: Legger SunZeeker hele oppsettet på hylla nå da, eller? Synes jeg har sett produkter selges derfra lenge nå...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Grattis! Du har grunn til å glede deg...

OT: Legger SunZeeker hele oppsettet på hylla nå da, eller? Synes jeg har sett produkter selges derfra lenge nå...
    Takker, takker, og jeg vet jeg har grunn til å glede meg, henter den imorgen:-D

En ting kan du være bra sikker på. SunZeeker legger ikke noe oppsett på hylla. Der i gården er det kun oppgraderinger som gjelder. Til helga skal han til Trondheim og hente seg en Muse cd-spiller. Mer skal ikke jeg røpe. Han var visstnok ikke helt fornøyd med H200, så jeg tipper han spurter tilbake til McIntosh, men hvem vet, og jeg som trodde jeg bytta utstyr ofte, så feil kan man ta

Side 54 av 113 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •