Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 113 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2257
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg hadde valget mellom 37" og 42" jeg endte opp på 42" og etter ca 1 time med titting så angret jeg på jeg ikke gikk for 50" så kjøp 50 Uten tvil!!
    Hehehe, gutta liker stort, hva er det dere kompenserer for

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valget mellom 37" og 42" jeg endte opp på 42" og etter ca 1 time med titting så angret jeg på jeg ikke gikk for 50" så kjøp 50 Uten tvil!!
    Enig, begynte med 37, kjøpte 42, vil ha 50

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hehehe, gutta liker stort, hva er det dere kompenserer for

Skjønner ikke helt hva du sikter til

Men litt Seriøst så angrer du på at du kjøper en reise tv som 42" tross alt er! :twisted:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompenserer for? nå er du på bærtur

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men litt Seriøst så angrer du på at du kjøper en reise tv som 42" tross alt er! :twisted:
    100" eller ingenting! Film vist på TV er for sissys....:twisted:

Neida, men litt mer seriøst: Skal du ikke se film på projektoren da? Da betyr det vel noen penger spart på en mindre TV for nyheter og barne-TV, så tar du de skikkelige godsakene på storskjerm når du får ny PJ...

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Vel tror jeg hadde blitt litt skeptisk hvis jeg skulle ha sett værmeldingen på 100" eller en av de utrolig dumme Tyggis reklamene Men jeg er enig Man ser ikke film på reise tv`er .

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh, litt været med isabell hadde vel ikke vært det dummeste i 100" format

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    110" TV er tingen: JVC HD-110MH80

Show report: IFA 2007 - AVReview News and comment

"The world's largest 110-inch Full HDTV takes pride of place on the JVC stand, if for no other reason than because it wouldn't fit anywhere else."

:-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    100" eller ingenting! Film vist på TV er for sissys....:twisted:

Neida, men litt mer seriøst: Skal du ikke se film på projektoren da? Da betyr det vel noen penger spart på en mindre TV for nyheter og barne-TV, så tar du de skikkelige godsakene på storskjerm når du får ny PJ...
    Forsåvidt enig med deg i det, men poenget er at nå blir jeg uten prosjektor en stund. Kinobyggingen blir ikke å starte før til våren. Madamen vil ikke ha noen prosjektor og lerret i stua, så da må jeg ha en brukanes tv så lenge, og jeg synes kanskje 42 tommern blir litt liten, men stua er ikke så stor da. Skal ikke være enkelt. Det som er gøy er at jeg får bygge stor kino. 35-40 kvm er planen. Fy flate som jeg gleder meg til å komme igang med det prosjektet. Nå er jeg så lei av å vente på Abrahamsen at jeg faktisk vurderer å be om pengene tilbake å heller kjøpe Rogue, den høster jo ikke akkurat dårlige kritikker om dagen av forumsdeltakerne:-D

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir skuffa LG latterlig? Mine øyne og bror sine øyne sa at LG'n min er en drøm i forhold til Panasonicen, men MIN MENING! Kanskje jeg er rar, mest sansynelig.

Ellers, hvis alle sier Panasonic er så vanvittig bra har du vell ikke noe valg?!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lg

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg blir skuffa LG latterlig? Mine øyne og bror sine øyne sa at LG'n min er en drøm i forhold til Panasonicen, men MIN MENING! Kanskje jeg er rar, mest sansynelig.

Ellers, hvis alle sier Panasonic er så vanvittig bra har du vell ikke noe valg?!
    Sier ikke at LG er latterlig, sier bare at Pana'n er en bedre TV til en billigere penge;-). Synd det er så lang ventetid på Abrahamsen, hadde gledet meg til en fyldig rapport da det foreligger ekstremt få brukererfaringer med disse effekttrinnene. Få Elkjøpen eller Lefdalen din til å bestille fra de butikkene som har dem, går det også. Truer du med å avbestille dem får de nok fart på sakene skal du se...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Sier ikke at LG er latterlig, sier bare at Pana'n er en bedre TV til en billigere penge;-). Synd det er så lang ventetid på Abrahamsen, hadde gledet meg til en fyldig rapport da det foreligger ekstremt få brukererfaringer med disse effekttrinnene. Få Elkjøpen eller Lefdalen din til å bestille fra de butikkene som har dem, går det også. Truer du med å avbestille dem får de nok fart på sakene skal du se...
    Eg skal ringe å bræææssse idag:lol:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det som er gøy er at jeg får bygge stor kino. 35-40 kvm er planen. Fy flate som jeg gleder meg til å komme igang med det prosjektet.
    Grattis! Det er et stort rom, ja. Men benytt tiden klokt og planlegg godt. Og for all del, ta demping og materialvalg seriøst. Et godt planlagt og fornuftig innredet rom vil gi det en enorm forbedring i lydkvaliteten fremfor et stort og nakent rom.

Sitat Opprinnelig postet av Vettemann
    Nå er jeg så lei av å vente på Abrahamsen at jeg faktisk vurderer å be om pengene tilbake å heller kjøpe Rogue, den høster jo ikke akkurat dårlige kritikker om dagen av forumsdeltakerne:-D

Intet dårlig valg det... ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Grattis! Det er et stort rom, ja. Men benytt tiden klokt og planlegg godt. Og for all del, ta demping og materialvalg seriøst. Et godt planlagt og fornuftig innredet rom vil gi det en enorm forbedring i lydkvaliteten fremfor et stort og nakent rom.
    Dette skal ikke bli halvgjort Rune, det kan jeg love deg!!!

Planleggingen er i full gang og er selvfølgelig superviktig. Materialvalg, demping og fornuftig innredning er faktorer som skal nøye vurderes.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En Herlig Uke Er Over!

Da er jeg tilbake igjen fra en meget begivenhetsrik uke i Oslo. Har vært på Telenor-Cupen i fotball som gikk fra tirsdag til torsdag. Fredagen var jeg i Drammen og besøkte Geir på Best Hifi. Hadde egentlig sett for meg en demo hos Atle, men han var svært opptatt med jobbing, bursdag og forberedelser til Frankrike-tur, så da gikk turen til Drammen istedet. Det ble moro.

Lørdagen var det årsfest. Torsdagen var det konsert med Postgirobygget og Big Bang. Postgirobygget, som jeg personlig liker veldig godt skuffet overhodet ikke, den ene godbiten etter den andre. Big Bang hadde jeg aldri hørt før og dem overrasket veldig i postiv retning. Selvom musikken dems ikke er helt min smak, så ble det en fin opplevelse. En frontfigur i storform med både gitaren og stemmen. Trommisen må ha vært dopa, han viftet med armene i alle retninger og sang i tillegg. Dette er noe som er svært vanskelig, noe jeg vet siden jeg selv spilte trommer på mine yngre dager.

Den store attraksjonen på årsfesten på lørdag var svenske Rydell High. Dette er en energibombe av en annen verden. Noe av det råeste jeg har vært med på. Anbefales på det sterkeste. De kjører masse coverlåter av den litt heavye sorten, men fyameg for en stemning de skaper. 2 trommiser , en uberlekker svensk frøken som spiller saksofon og en skikkelig rocka frontfigur. Utrolig moro.

Fikk også testet ut det meste av utstyret til Geir i Drammen på fredag og det var skikkelig moro. Den høyttaleren som imponerte meg mest var faktisk Jungson Migrus til 7.000. Alt annet fra samme produsent låt skikkelig crap, men den høyttaleren har fått utviklet elementer, delefiltre etc. her i Norge. Den gruset Magnat 709 som koster 24k, det skulle jo si litt. Herlig varm og fyldig lydsignatur med en kontant og stram bass, selvom den ikke gikk kjellerdypt. Spilte på Migrusen i flere timer og storkoste meg. Skal legge ut noen bilder og litt flere inntrykk når jeg kommer meg hjem fra jobb i sekstiden, måtte rett på arbeid når jeg kom hjem. Følg med, følg med:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende ting på gang!

Da er jeg på plass i ny stue. Imorgen henter jeg den saken dere ser nedenfor. Tålmodigheten min tok slutt, så istedet for å vente i det uendelige på Abrahamsen så har jeg heller bestilt meg en Rogue Stereo 90. Gleder meg voldsomt til å teste den. Så bra som GS60 spilte på 275'en, så tror jeg dette kan bli bra match. Det er drit kjedelig å kun spille med receiver som forsterker, man blir kresen av å holde på med denne hobbyen:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny stilfull TV! :-D
    Jeg ville heller ikke ventet på Abrahamsen og følger deg helt og fullt i ditt valg av Rogue Audio Stereo 90. Den spiller utrolig bra og vil helt sikkert gi deg mye godlyd framover. Har hørt den i Anfields hule og der var den en meget god match med resten av utstyret. Håper den matcher like bra lenger nord. :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Gratulerer med ny stilfull TV! :-D
    Jeg ville heller ikke ventet på Abrahamsen og følger deg helt og fullt i ditt valg av Rogue Audio Stereo 90. Den spiller utrolig bra og vil helt sikkert gi deg mye godlyd framover. Har hørt den i Anfields hule og der var den en meget god match med resten av utstyret. Håper den matcher like bra lenger nord. :-D
    Takker, takker:-D Ja det blir kjempespennende å teste Rogue på Monitor Audio. Jeg sikler litt vel mye på den Zeus'en som ligger på sentralen, den tror jeg er helt vill
    Jeg er også kjempespent på bildet på Panasonic'en. Skal forøvrig også investere i Blu-Ray spiller, men gud vet hvilken.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny amp Forsåvidt helt latterlig at du måtte vente så lenge på Abrahamsen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Grattis med ny amp Forsåvidt helt latterlig at du måtte vente så lenge på Abrahamsen.
    Ja, det er helt latterlig, talentløst av Abrahamsen spør du meg, menmen. Egentlig litt synd også. Da jeg hadde 1 stk på test så spilte det meget bra, så jeg tror 2 stk brokoblet ville ha blitt helt knall. Men tålmodigheten min gikk slutt. Skulle Rogue'en skuffe så får jeg vente til dem får produsert opp nok amper slik at jeg kan bestille 2, men jeg tviler på at Stereo 90 skuffer.

Side 53 av 113 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •