Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2257
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir spennende å se hva du synes om denne, for det er mange som ikke har likt den noe serlig. Har aldri fått høre den selv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Blir spennende å se hva du synes om denne, for det er mange som ikke har likt den noe serlig. Har aldri fått høre den selv
    Hvem da og i combo med hvilke høyttalere. Har hørt om flere som har klaget på den integrerte, men det har gått på ting som: Løse volumkontroller, og slike ting, som har nada med lyden å gjøre. Har jo lest om flere som synes lyden er flott.

Effekttrinnet har jo heldigvis ingen slike løse knotter:-D

Jeg gleder meg til å teste denne.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hvem da og i combo med hvilke høyttalere. Har hørt om flere som har klaget på den integrerte, men det har gått på ting som: Løse volumkontroller, og slike ting, som har nada med lyden å gjøre. Har jo lest om flere som synes lyden er flott.

Effekttrinnet har jo heldigvis ingen slike løse knotter:-D

Jeg gleder meg til å teste denne.
    Bare et generelt inntrykk jeg har fått, så det er derfor det bilr ekstra interessant å lese dine vurderinger :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Bare et generelt inntrykk jeg har fått, så det er derfor det bilr ekstra interessant å lese dine vurderinger :-D
    Hehehe, er jo ikke sikkert mine vurderinger blir korrekte, men skal ihvertfall prøve så godt jeg kan å få lagt ut noen inntrykk ihvertfall.

Moro blir det uansett, men jeg er nok mest spent på hvordan MA vil oppføre seg i samspill med McIntosh 275. Den er jo rett og slett lekker:-D

Da regner jeg med at det vanker noen inntrykk fra Akto og Anfield også, for dem blir jo pålagt å lytte på denne comboen rett etter at dem lander i Tromsø. Nekter dem på det, så sender jeg dem rett i retur

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, Homecinema og Kolschtat testet den integrerte saken her i vår. Det var ingen stor opplevelse, snarere tvert imot. Mye av de første inntrykkene led under at den med balansert drift hadde så dårlig matchende inngangsnivå at lyden rett og slett var ubrukelig selv på lavere volum. Men når dette var rettet opp (ved å kjøre ubalansert), var lyden fortsatt blaut med utflytende bremsespor bass og lite kontroll, og B&W 704 er ingen enorm last akkurat. Om du finner tråden til Homecinema står det litt mer om den integrerte der, samt en annen tråd som noen endte med å bruke våre ord i som skyts mot Abrahamsen generellt, noe vi selvfølgelig ikke var med på. Den integrerte saken låter sikkert herlig på mindre stativhøyttalere, det har jeg lyst til å teste seinere en gang.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg, Homecinema og Kolschtat testet den integrete saken her i vår. Det var ingen stor opplevelse, snarere tvert imot.
    Dette var en av de testene jeg tenkte på ettersom jeg snakket med både Homecinema og Kolschtat like etterpå. Blir derfor interessant å høre hvordan Abrahamsen fungerer på MA
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Ola skriver her tror jeg en V4,0 blir for lite, men med to stykker biampet har du kansje et bedre utgangspunkt.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter Vettemans hysteri over hvor heftig H4A var, ser jeg ikke helt hvordan Abrahamsen, bi-ampet eller ei, skal kunne slå den. Med mindre han plutselig finner ut at det er en match made in heaven.
    Har i så fall mer tro på en rørforsterker som MC275, det låter ganske annerledes.
    Og ja Vetteman, du bør i samme slengen absolutt sjekke ut Rogue Audio Stereo 90 om du har muligheten.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Etter Vettemans hysteri over hvor heftig H4A var, ser jeg ikke helt hvordan Abrahamsen, bi-ampet eller ei, skal kunne slå den. Med mindre han plutselig finner ut at det er en match made in heaven.
    Har i så fall mer tro på en rørforsterker som MC275, det låter ganske annerledes.
    Og ja Vetteman, du bør i samme slengen absolutt sjekke ut Rogue Audio Stereo 90 om du har muligheten.
    Var da vel ikke hysterisk jeg

At H4A er en knallforsterker er det ingen tvil om i mine ører, det eneste lille ankepunktet jeg fant var at MA ble litt kvasse i toppen, og kunne vært litt varmere i lydsignaturen, men det tar jeg med en klype salt da Mikal hadde vært å justert BIAS'en og mente selv dette var årsaken, da det hadde hatt samme effekten dessverre på hans MI3 Avantgarde.

Rogue hadde vært spennende å teste, men igjen så går det på dette med begrensede muligheter:cry:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg, Homecinema og Kolschtat testet den integrerte saken her i vår. Det var ingen stor opplevelse, snarere tvert imot. Mye av de første inntrykkene led under at den med balansert drift hadde så dårlig matchende inngangsnivå at lyden rett og slett var ubrukelig selv på lavere volum. Men når dette var rettet opp (ved å kjøre ubalansert), var lyden fortsatt blaut med utflytende bremsespor bass og lite kontroll, og B&W 704 er ingen enorm last akkurat. Om du finner tråden til Homecinema står det litt mer om den integrerte der, samt en annen tråd som noen endte med å bruke våre ord i som skyts mot Abrahamsen generellt, noe vi selvfølgelig ikke var med på. Den integrerte saken låter sikkert herlig på mindre stativhøyttalere, det har jeg lyst til å teste seinere en gang.
    Flott med slike innlegg Ola, det er greit å få litt "advarsler", men nå har jeg fått muligheten til å teste et nytt produkt, og da sier jeg ikke nei:-D

Det du skriver om at den hadde lite kontroll lover jo ikke bra, det er et must når jeg skal velge nytt effekttrinn, jeg liker som tidligere nevnt å spille rimelig høyt.

Tar overhodet ikke dette som noe skyts generelt mot Abrahamsen, alle forsterkere har fordeler og ulemper, og det må da være lov å påpeke begge deler. En fordel Abrahamsen ihvertfall har, er jo at dem ser forbasket bra ut:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Som Ola skriver her tror jeg en V4,0 blir for lite, men med to stykker biampet har du kansje et bedre utgangspunkt.
    Er nok enig her, selvom det ikke er testet ennå, men MA er glad i litt pulver, så jeg er nok rimelig sikker på at 1 blir i minste laget.

Men skal jeg nå være helt ærlig, så er jeg nok mest spent på hvordan 275'en låter:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing, testing, testing!!!

Endelig er tiden kommet for å teste rør på MA.

Til uken kommer denne krabaten innom for å prøve å lage godlyder i samspill med GS 60. Noen som vet hva det er???

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh Cayin Så tar jeg en råsjans å tipper på at det er rør å

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ehh Cayin Så tar jeg en råsjans å tipper på at det er rør å
    Er vel ikke så vanskelig å se at det er Cayin nei, men det store spørsmålet er hvilken???

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Naim!
    Det ble et langt nachspiel skjønner jeg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin A-88T tenker jeg.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Cayin A-88T tenker jeg.
    Riktig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Cayin A-88T tenker jeg.
    10 poeng til Anfield:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det ble et langt nachspiel skjønner jeg
    Eg tog an ikkje.

Hmm.

Side 46 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •