Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 113 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2257
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nydelige bilder. Tatt dem selv nå i kveld? Her i "sør" er det faktisk utrolig nok strålende sol og skyfri himmel. Har ikke sett lignende på 2 uker.

PS: Hvordan er det dere kjører der oppe i nord?! Tog du an?
    Flott at dere har fått finvær igjen, vi har syns synd i dere. Litt ihvertfall

Tok ikke den Tiger, den må du utdype. Er det jeg som har ett blondt øyeblikk???

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    La også merke til det...

Grattis med kanonmatch Vettemann. Er det aktuelt med en ny, eller må du vente til du finner en brukt Hegel? Du får vel ikke låne testeksemplaret alt for lenge...
    Ny er helt uaktuelt. 40k er ikke mitt budsjett pr nå ihvertfall. Har heller ikke bestemt at det blir hegel. H4 må dessverre leveres tilbake ikveld. Blir tungt å ta farvel med den:cry:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    And now for somthing completely different:

Hvilke andre forsterkere skal du teste? Var forøvrig innom HFC en kjapp tur i dag, og der hadde den jammen meg fått inn en svart Primare A32...Tøffere enn toget, og rent størrelsemessig ihvertfall en klar H4A-konkurrent
    Abrahamsen skal testes, Jungson skal testes, skal teste rør på MA også, i mellomtiden skal jeg også få litt hjelp til å forske litt på Primaren, får det ikke til å stemme dette med vokalsentreringen. En så habil forsterker som A30.5 skal jo klare dette uten problemer, så her skal det settes noen hjerner i aktivitet. Har heller ikke fått testet Bi-amping enda, så det må prøves ut for å se om det blir noen forbedringer.

GS60 er veldig oppløste og detaljerte så det aner meg at en forsterker med varme, fylde skulle bli god match. Det er også meget mulig jeg faktisk venter til SuperNait'en kommer på markedet her til lands. Da kan jeg bruke den i ren stereo når jeg spiller musikk, og bruke den som et effekttrinn til film i og med at den har prossesor-inngang.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Wow, for første gang får jeg skryt for bildene mine:-D Takk for det, det varmet:-D Tok du an?

De 3 første er ferskvann, resten er havet.
    Hehe.

Det ene bildet, er det midnattsfiske på gang? Dama holder pilsen mens mannen fisker?

Det så ganske fantastisk ut
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe.

Det ene bildet, er det midnattsfiske på gang? Dama holder pilsen mens mannen fisker?

Det så ganske fantastisk ut
    Det bildet er tatt klokken 00.30 med en fantastisk midnattsol. Så det kan vel kalles midnattfiske ja. Madammen holder pilsen, og mannen er sønnen hennes på 12 år:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående kjøringen, så tipper jeg kanskje å kjøre fisk ? Eller er jeg helt på jordet.
    Må innrømme at jeg ble litt fristet til å dra å fiske når jeg så de bildene, men skal jeg fiske nå vil jeg på en skikkelig tur til namsen!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bildet er tatt klokken 00.30 med en fantastisk midnattsol. Så det kan vel kalles midnattfiske ja. Madammen holder pilsen, og mannen er sønnen hennes på 12 år:-D
    Ok, flott stemning i det bildet. Ble det noe fisk?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende kjøring; Autovernet på det ene bildet er jo fullt av hakk og bumper...på en rett veistrekning.

Sist jeg var i Nord-Norge var under militæret og midnatsola er vel det jeg savner fra den tiden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke dere har fått svømmehud av alt regnet der sør
    Sånn ser det ut her nord:
    Dæven. Kan jeg være med Anfield og akto?? :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vedrørende kjøring; Autovernet på det ene bildet er jo fullt av hakk og bumper...på en rett veistrekning.

Sist jeg var i Nord-Norge var under militæret og midnatsola er vel det jeg savner fra den tiden.
    Hahaha, observant du Tiger. Ja det er nok av galninger. Var nettopp en som kjørte seg ihjel på snøscooter, midt på sommeren etter asfalt:evil:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dæven. Kan jeg være med Anfield og akto?? :grin:
    Klart det Kenti:-D En flaske cognac så er du hjertelig velkommen du også

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå at jeg glemte å svare deg på hvem Musical Fidelity forsterker det var. Det var en modell som het A3cr, men den er nå utgått. Den var å tidspunktet forøvrig den eneste effektforsterkeren noensinne under 30k som hadde fått A-karakteren i Stereophile. Veil. i Norge var 16900,-

Den ble senere erstattet av A3.2cr, som ytet litt mer, og nå til slutt A5cr: Welcome to Musical Fidelity
    Hva sistnevnte ligger på i pris i dag vet jeg desverre ikke.

Dette var dog på Audiovector....som nevnt tidligere er jo matching veldig viktig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching er ekstremt viktig som du sier Håkon, og kan ikke understrekes nok. Derfor skal det bli moro å bruke resten av sommeren og forhøsten til å teste ut forskjellig på MA. Nå er det jo som dere vet ikke like lett her nord, kan liksom ikke bare stikke innom en Hifisjappe å låne med noe hjem. Akkurat det misunner jeg dere som bor sørafor noe sinnsykt. Men litt forskjellig skal jeg da få testet. Først ut blir Abrahamsen V 4.0. Den blir nok ikke kraftig nok for mitt bruk, men skal se om jeg ikke får lånt med meg 2 stykker og brokoble dem.
    Blir spenndende.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amp!!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Bi-amp!!!
    Er det jeg som har misforstått??? Kalles det ikke brokobling når du kobler sammen 2 forsterkere. Bi-amping er vel når du bruker et effektrinn med flere kanaler eller en receiver og bruker 4 av kanalene til 2 høyttalere. Stemmer ikke det???

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg som har misforstått??? Kalles det ikke brokobling når du kobler sammen 2 forsterkere. Bi-amping er vel når du bruker et effektrinn med flere kanaler eller en receiver og bruker 4 av kanalene til 2 høyttalere. Stemmer ikke det???
    Korrekt! Det jeg mente var at bi-amping er å foretrekke fremfor brokobling, men for all del, har du mulighetene der er det jo bare å teste

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det Tromsøtur neste helg! Blir å ta med meg GS60 til Hificenteret i Tromsø, der skal det testes ut diverse snadder. Kolschat mente Arcam spilte meget bra sammen med GS, og dette har jeg tenkt å få sjekket ut:grin:

Nå står det sikkert endel McIntosh-snadder også der, så det må jo prøves. Dette blir spennende.

Er det noen som har erfaringer med disse monoblokkene fra Arcam?

Jeg har kun hørt A90, og det låt meget meget bra, men altfor lite krefter etter min smak. Dersom de har P1000 inne også, så blir det test av den og.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen som helst erfaring med FMJ P1???

Blokkene ser forresten slik ut:

Fåes i sort også.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    deviljej har erfaring med P1000, hør med ham.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe erfaring med disse men ser at både P1 og P1000 har fått middelmådige tester hos What Hi-Fi? som normalt liker Arcam godt. P7 får derimot masse skryt.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 44 av 113 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •