Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 113 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2257
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, nå er ikke jeg proff, men enten står ikke kameraet stødig når du knipser, ellers så har du for høy ISO. Har slitt MYE med det selv også så dette er mer en kommentar fra en likemann i tilfelle det virker som at jeg tror jeg har peil. For meg blir bildene bedre med stødig kamera, null blitz og ISO på ca 100-200 slik som du har.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hmm, nå er ikke jeg proff, men enten står ikke kameraet stødig når du knipser, ellers så har du for høy ISO. Har slitt MYE med det selv også så dette er mer en kommentar fra en likemann i tilfelle det virker som at jeg tror jeg har peil. For meg blir bildene bedre med stødig kamera, null blitz og ISO på ca 100-200 slik som du har.
    Jepp, er nok behov for et stativ tror jeg, men er jo 150 000 instillinger på dette kameraet, driver å leser bruksanvisning så det holder. Skal leke meg litt mere i ettermiddag og legge ut noen flere bilder. Setter pris på all hjelpen jeg kan få:-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo veldig flott med alt på plass i racket Vetteman Gleder meg også til du har mestret kameraet ditt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er på et sidespor om fotografering og ikke AV, så tar jeg meg en liten frihet å vedlegge et behandlet bilde av siste bilde på forrige side. Poenget er at man kan forbedre bilder dersom kameraet ikke lar seg temme.

Dersom du vil jeg skal fjerne dette innlegget, Vetteman, så gi beskjed.

Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-monitor5-jpg

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Siden vi er på et sidespor om fotografering og ikke AV, så tar jeg meg en liten frihet å vedlegge et behandlet bilde av siste bilde på forrige side. Poenget er at man kan forbedre bilder dersom kameraet ikke lar seg temme.
    Se der ja!
    En liten "magic touch" så ble det bildet slett ikke så ille det.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo fått et kanonoppsett etterhvert. Kanskje du har tid til et besøk av "narvikgutta" ila ferien?:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Du har jo fått et kanonoppsett etterhvert. Kanskje du har tid til et besøk av "narvikgutta" ila ferien?:-D
    Takk for det! Ikkeno problem, alltid hyggelig med besøk fra "Narvik-gutta" Er bare å hyle så skal vi få ordnet det. SunZeeker har også fått inn endel snaxy utstyr, så det må vi få til.

RE TIGER:

Er bare fint at du kommer med slike tips, bildet ble jo myyye bedre etter at du hadde lagt hånd på det. Så del gjerne med oss, hva det er du har gjort.

Jeg blir ihvertfall ikke å be deg fjerne innlegget:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt: 1 = Reduserte støyen i bildet (noise reduction with keeping edges). 2 = Justering av gamma for å få frem litt mer detaljer i de mørkeste. 3 = Justert skarphet. 4 = Resize til VGA.

Ser jeg har justert skarphet for mye, men, men...

That's it. Benyttet en eldre utgave av http://www.corel.com/servlet/Satelli...=1156169693940

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vokalsentrering!

Da har jeg hatt Primaren i hus en stund, og er godt fornøyd, bortsett fra 1 ting. Ikke svarten at jeg får den til å sentrere vokalen. Så snart jeg kobler fra effekttrinnet og spiller kun med Yamahaen, så er vokalen spikret midt mellom høyttalerne, men så snart jeg kobler til effekttrinnet igjen, så kommer vokalen fra kassene. Har vel prøvd stort sett alle plasseringer som er å prøve med høyttalerne, men ikke søren om jeg får vokalen der jeg vil ha den. Er det noe jeg har glemt??? Lyden er flott fra Primaren og den har krefter i massevis, men jeg må få fikset dette problemet. Er det noen som har noen gode tips nå???

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik effekt skyldes jo ikke forsterkeren. Det må tilsies feilkabling, altså fasefeil. Sjekk nøye etter om alt er koblet korrekt og i fase.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    En slik effekt skyldes jo ikke forsterkeren. Det må tilsies feilkabling, altså fasefeil. Sjekk nøye etter om alt er koblet korrekt og i fase.
    Skal trippelsjekke alt, men det skal være på plass! Er heller ikke 100% enig med deg Roko når du sier at det ikke kan skyldes forsterkeren. Sier ikke at det ER det som er problemet, men at det er STORE forskjeller på hvor kapable de forskjellige forsterkerne er til å håndtere akkurat dette med sentrering av vokal er det da vel ingen tvil om:-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Skal trippelsjekke alt, men det skal være på plass! Er heller ikke 100% enig med deg Roko når du sier at det ikke kan skyldes forsterkeren. Sier ikke at det ER det som er problemet, men at det er STORE forskjeller på hvor kapable de forskjellige forsterkerne er til å håndtere akkurat dette med sentrering av vokal er det da vel ingen tvil om:-D
    ALLE forsterkere kan sentrere vokal, selv med bidrag fra feilplasserte fronthøytalere.

MEN..........det er ytterst sjelden vokalen faktisk ER sentrert

og det er derfor effektrinnets kvaliteter er så avgjørende......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt romkorreksjon med effekttrinnet koblet til, Vetteman?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    ALLE forsterkere kan sentrere vokal, selv med bidrag fra feilplasserte fronthøytalere.

MEN..........det er ytterst sjelden vokalen faktisk ER sentrert

og det er derfor effektrinnets kvaliteter er så avgjørende......
    Tja, vet ikke om vi er helt enig på at ALLE forsterkere kan det Flageborg, men resten skriver jeg gjerne under på.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt romkorreksjon med effekttrinnet koblet til, Vetteman?
    Nei, det har jeg ikke prøvd, mener du at det kan være avgjørende??

Hvordan opplevde du dette med sentrering med Primare og Audiovector?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På både Audiovector og System Audio så var sentrering av vokaler ikke et problem med min RX-V2700. Jeg kjøre dog romkorrigering fordi den ene veggen var dempet, mens den andre ikke var det. Hadde også en demo i vår der HoJ, g-h, DrErling og BGuarden var på besøk. g-h hadde med Marantz' referanse CD-spiller (11) og vokalene satt midt i senterlinja. En liten stund etter var RS på besøk med sin Arcam 350, og i starten var det ikke mulig å få sentrert vokalen. Etter noen minutter med kløing i hodet fant vi ut at den ene høyttaleren var justert 10 cm ulikt når det gjaldt avstandsoppsettet i Arcam. Med det ordnet så satt vokalen midt der den skulle.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På både Audiovector og System Audio så var sentrering av vokaler ikke et problem med min RX-V2700. Jeg kjøre dog romkorrigering fordi den ene veggen var dempet, mens den andre ikke var det. Hadde også en demo i vår der HoJ, g-h, DrErling og BGuarden var på besøk. g-h hadde med Marantz' referanse CD-spiller (11) og vokalene satt midt i senterlinja. En liten stund etter var RS på besøk med sin Arcam 350, og i starten var det ikke mulig å få sentrert vokalen. Etter noen minutter med kløing i hodet fant vi ut at den ene høyttaleren var justert 10 cm ulikt når det gjaldt avstandsoppsettet i Arcam. Med det ordnet så satt vokalen midt der den skulle.
    Okey, skjønner, da vet jeg hva jeg skal bruke morgendagen til. Ligger utslått med lungebetennelse, hodepine, diare og det som værre er, menmen får se det positive i det. Da får jeg tid til litt kalibrering.

Har vært og ordnet meg kabler til bi-amping også. Er det noe spesielt jeg må huske på Tiger? Du nevnte noe med den trigger-funksjonen. Har aldri vært borti dette før, hva er hensikten med den?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å benytte en vanlig 3.5 minijack (i hver ende) så kan du koble den enen enden i Primarens 12V trigger inngang og den andre i din Yamaha receivers 12V-utgang. Når du da slår på / av receiveren med fjernkontrollen så følger Primaren med. Du slipper mao. å gå bort å slå den på / av manuelt. Det er en SW-knapp bak på Primaren. Les brukermanualen om hvilken posisjon den skal stå i for at 12V-triggerstyringen skal være aktiv.

"lungebetennelse, hodepine, diare". Hva kan være værre den det. :shock: Anyway, god bedring.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som bruker uttrykket "vokalen satt spikret i sentrum" i forbindelse med romkorreksjon. Men å "spikre vokalen i sentrum" er vel den mest grunnleggende årsaken til at vi bruker masse tid på høyttalerplassering? Jeg bruker IKKE romkorreksjon for å få sentrert vokal, det gjør høyttalerplasseringen. Men siden du bruker Yamahaen som pre til musikk, vil jeg følge Tigers tips om å kjøre romkorreksjon med Primaren innkoblet, ettersom Primaren nå er en integrert del av signalkjeden din.

Alternativt kan du sjekke om plasseringen av vokal er annerledes på Yamaha UTEN romkorreksjon med og uten Primare - det tror jeg nemlig ikke den er.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Må støtte meg til RoKo her, Vettemann. I og med at du opplever at vokalen står i senter med receiveren alene tyder mye på en eller annen fasefeil her. Er en godt kjent med oppsettet sitt er dette en kjapp ting å legge merke til på kjent låtmateriale, og oppleves akkurat som du beskriver det. Ville for sikkerhets skyld sjekke tilkoblingene en gang til, og test også med og uten romkorreksjon aktiv, om enn kun for å utelukke elementer.

Side 40 av 113 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •