Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2257
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, er faktisk litt i villrede på hva jeg skal gjøre, men skulle det låte gærnt er det jo bare å selge, er faktisk ikke værre en det. Vi her nord har faktisk ikke samme muligheten som dere på østlandet til å få lyttet og testet ut diverse produkter og kombinasjoner. Har gjort bomkjøp jeg som sikkert mange andre, men har da aldri hatt noen som helst problemer med å få solgt igjen.

Og jeg ser faktisk ikke noe galt i det heller, man skaffer jo seg selv nyttige erfaringer.

Kom heller med noen gode forslag da istedet for å dømme nord og ned alle forslagene jeg legger ut
    Den JR forsterkeren har ligget ute på bruktbørsen en stund, så jeg vet ikke hvor lett det er å få solgt den om den skulle krasje helt med dine preferanser. Trenger ikke være dårlig for det (herregud, jeff rowland er da et annerkjent merke), men årets "hyper" avgjør stort hvorvidt et produkt er lett å få solgt eller ikke. Jeg anbefaler deg å søke litt på google om den, og prøve å danne deg et bilde av dens lydmessige signatur. Evn. legg inn et innlegg på hifi-sentralen, JR er ikke noe typisk hjemmekino-merke.

Kom plutselig på at jeg hadde glemt å svare deg på en PM. ops:

Det gjaldt vel den Chapter two+ forsterkeren du vurderte. Jeg testet den ikke veldig lenge, men mitt umiddelbare inntrykk er at den er veldig nøytral med ekstremt lite farging, imponerende bra dynamikk og en enorm stram og "korrekt" bass.. Detaljer og spilleglede er det nok av, og selvfølgelig masse power. Liker man utelukkende "fargede" forsterkere, er nok kanskje ikke Chapter veien å gå, men det bør definitvt lyttes på før man bestemmer seg. Jeg skal i allefall ta Chapter i nærmere øyesyn, og håper å få en modell på hjemlån om ikke lenge, forhåpentligvis sammen noen andre merker/produsenter. Andre hadde forøvrig noen helt nye Two+ (på lager) han skulle selge til gode priser da jeg var der sist.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir det!!!! RXV'en klarer seg kjempefint i Pure Direct. Det spiller fantastisk, tør ikke tenke på hvor deilig det skal bli med et effekttrinn. Høyttaleren har liksom alle kvaliteter, savnet etter deilig hurtig bass, som jeg opplevde med Profile er definitivt en saga blott. Denne er akkurat like detaljert men på en mye friskere måte. Høyttalerne har en svært frisk spillestil!!! Med Helicon så hadde jeg hærli fast hurtig dyp bass, men synes den kunne hatt bedre mellomtone, det har så definitivt denne, elsker mellomtonen!!! Og den trykker heftig i bånn også. Ikke noe brumlebass her i gården nei.

Dere får nå beklage at oppsettet ser ut som det er halvferdig, hvilket det også er, men garanterer at dette blir flott når jeg er ferdig Har fått Mitsubishi'n i hus, men har ikke fått testet den ennå. Skal shoppe lerret først, er faktisk svært usikker på hvilket. Avshop har jo fin pris på DreamScreen 106" og det virker interressant. Vi får se hva det blir, nå skal uka brukes til å jakte på effekt. Skal også få låne med meg 2 stykk Abrahamsen V4.0, fra Elkjøp her på Finnsnes, det blir moro å få testa dem.

Nå skal jeg snurre flere plater:-P

Høres jo knallbra ut. Mine erfaringer med MA stemmer vel bra overens med dine, en dynamisk og livlig høyttaler. Med tanke på forsterkeri hadde jeg faktisk tenkt litt mer på NAIM. GR10'ene til C Alshus spilte imponerende i hans Naim oppsett. Synes forøvrigt de spilte bra med Arcam også, men Naim dro virkelig ut det beste av de små rakkerene. Ble en litt kort seanse, men mer enn nok til å konstatere at NAim og MA spiller bra sammen.

Nå har jeg fått satt opp et par ZU Druid jeg har på besøk her, 101db følsomhet og dynamikk av en annen verden

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Høres jo knallbra ut. Mine erfaringer med MA stemmer vel bra overens med dine, en dynamisk og livlig høyttaler. Med tanke på forsterkeri hadde jeg faktisk tenkt litt mer på NAIM. GR10'ene til C Alshus spilte imponerende i hans Naim oppsett. Synes forøvrigt de spilte bra med Arcam også, men Naim dro virkelig ut det beste av de små rakkerene. Ble en litt kort seanse, men mer enn nok til å konstatere at NAim og MA spiller bra sammen.

Nå har jeg fått satt opp et par ZU Druid jeg har på besøk her, 101db følsomhet og dynamikk av en annen verden
    Wow 101db, det er jo værre en Klipsch, ZU Druid er et spennende merke og høyttalerne ser bra ut, koser deg sikkert. Ble det KEF på deg?

Naim vurderer jeg sterkt ennå, men da blir det SuperNait'en som er mest aktuell for meg, men den er jo ikke kommet ennå, og jeg har det travelt:razz:
    Skal uansett ikke se bort ifra at det havner en SuperNait i hus etterhvert uansett:razz:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow 101db, det er jo værre en Klipsch, ZU Druid er et spennende merke og høyttalerne ser bra ut, koser deg sikkert. Ble det KEF på deg?

Naim vurderer jeg sterkt ennå, men da blir det SuperNait'en som er mest aktuell for meg, men den er jo ikke kommet ennå, og jeg har det travelt:razz:
    Skal uansett ikke se bort ifra at det havner en SuperNait i hus etterhvert uansett:razz:
    Hehe, morro med høyttalere som har så høy følsomhet og en impedanse som ligger mellom 8-12Ohnm

Blie KEF på meg ja, usikker på leveringstiden da.. .

Supernait'n ser lovende ut, noen formening om når den dukker opp i Norge?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, morro med høyttalere som har så høy følsomhet og en impedanse som ligger mellom 8-12Ohnm

Blie KEF på meg ja, usikker på leveringstiden da.. .

Supernait'n ser lovende ut, noen formening om når den dukker opp i Norge?
    Har ingen anelse, alle sier bare at den kommer, det samme står det på flere utenlandske nettsider, men det bør jo ikke drøye så altfor lenge, er jo en meget spennende sak. Hvor har du bestilt KEF'ene fra?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet Jeff Rowland?
    Nope! Men det lille jeg har vært borti JR har ikke fristet meg til noe mer.

Når det gjelder det å teste ut forskjellige merker, som det ikke allerede er opplest og vedtatt fungerer, er en bra ting det. Kan være du finner akkurat det dine ører er ute etter. Men det kan jo bli dyrt da. Men aksepterer en det er det jo bare å stå på.

En er ikke nødt til å like eller kjøpe Naim til MA selv om det finnes hundrevis av andre som liker det. Selv om jeg i denne settingen helt klart ville brukt pengene mine på en SuperNait enn den JR-saken....:razz:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nope! Men det lille jeg har vært borti JR har ikke fristet meg til noe mer.

Når det gjelder det å teste ut forskjellige merker, som det ikke allerede er opplest og vedtatt fungerer, er en bra ting det. Kan være du finner akkurat det dine ører er ute etter. Men det kan jo bli dyrt da. Men aksepterer en det er det jo bare å stå på.

En er ikke nødt til å like eller kjøpe Naim til MA selv om det finnes hundrevis av andre som liker det. Selv om jeg i denne settingen helt klart ville brukt pengene mine på en SuperNait enn den JR-saken....:razz:
    Takk for tilbakemelding Rune! Men nå er det nå en gang slik at SuperNait'en ikke er tilgjengelig pr nå, og jeg er som kjent IKKE en tålmodig sjel, så da får jeg handle noe annet så lenge:-P

Har bestemt meg med 99 % sikkerhet hva jeg blir å handle, skal bare teste dette effekttrinnet på fredag på MA.

Hva det er? Ja si det, kan si så mye at det er ikke noen har anbefalt denne i tråden foreløpig, men det er et kjent merke:-P

Jeff Rowland forsterkeren ble for stor for racket, den hadde rett og slett ikke passet, og jeg bygger ikke nytt rack bare p.g.a effekttrinnet.

Regner med dere har et svar her i tråden iløpet av helgen hva det ble. Men som sagt det skal testes først.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg bestemt meg for effekt!

Har mailet litt med Tiger de siste par dagene.

Det vi har diskutert er den dere ser under. Har nå bestemt meg for å kjøpe denne. Utålmodig som jeg er så må jeg ha noe nå

Kommer til å biampe 4 av kanalene til frontene og bruke den siste til centeren.

Det at forsterkeren kommer til å passe som hånd i handske inn i racket mitt er heller ikke negativt. Har tro på at dette blir bra:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Det blir ihvertfall nok krefter til ma'ne dine i den kraftkaren =)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Grattis! Det blir ihvertfall nok krefter til ma'ne dine i den kraftkaren =)
    Takk for det pahf:-D

Nei tror ikke denne karen får noen pusteproblemer med å drive GS 60.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok kanonbra Vetteman! Grattis med lekker, svensk kraftstasjon

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Dette blir nok kanonbra Vetteman! Grattis med lekker, svensk kraftstasjon
    Takker, takker, den blir å sitte som et skudd i racket, så får vi bare håpe lyden gjør det samme

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør den helt sikkert, en av mine personlige favoritter i 5kanals klassen ihvertfall det er sikkert Primare lyd er ikke å kimse av.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Primare og MA bør bli en habil kombo

Rgner med at vi får litt intrykk når den er i hus

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør den helt sikkert, en av mine personlige favoritter i 5kanals klassen ihvertfall det er sikkert Primare lyd er ikke å kimse av.
    Vi får satse på det pahf, hvis den er det, så sender jeg den til deg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Primare og MA bør bli en habil kombo

Rgner med at vi får litt intrykk når den er i hus
    Jeg innbiller meg selv at det blir en bra combo, utifra det jeg har hørt av Primare tidligere. Har ikke hørt en slik kraftplugg som 30.5 før da, men allikevel. Inntrykkene skal jeg selvfølgelig dele med dere etterhvert.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får satse på det pahf, hvis den er det, så sender jeg den til deg
    Helt Greit Kan bytte så får du sb12

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt Greit Kan bytte så får du sb12
    Hehehe, jeg nedgraderer da vel ikke til svs

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, jeg nedgraderer da vel ikke til svs
    hehe, nei ikke sant

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt nytt lerret. Valget havnet på DreamScreen Bright White Wide Frame V2 92".

Side 36 av 113 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •