Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 113 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2257
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    [...] jeg er faktisk ikke overbevist om at den er bedre i det hele tatt.

Ikke jeg heller.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ikke jeg heller.
    Den meldinga var ihvertfall betryggende:-D Kommer jeg ikke imål med en Plus/2 så gir jeg fullstendig opp. REL'en er ekstremt bra til musikk, men jeg vil at sofaen skal filleriste meg når jeg ser på film

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått levd en tid med Rel Strata V. Er forsåvidt fornøyd med den, men savner litt trykk!

Hva tror dere. Skal jeg gå for 1 til eller heller satse på 2 stk SVS SB 12.

Subeksperter kom med noen gode råd nå:-D

Det skal sies at jeg kan nok jobbe enda mere med kalibrering av REL'en, har fått den til å spille ypperlig til musikk, men savner trykket på film.
    Har du koblet til både high-level og LFE? High-level til musikk og high-level + LFE til film. Begge nivåer kan jo justeres så det burde være mulig å få til nok trøkk også til film.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har du koblet til både high-level og LFE? High-level til musikk og high-level + LFE til film. Begge nivåer kan jo justeres så det burde være mulig å få til nok trøkk også til film.
    Jada kjære navnebror, dere må for guds skyld ikke få inntrykk av at dette er en dårlig sub, for det er det så aldeles ikke:-D

Men som den kresne mannen jeg er, så er ikke nest best godt nok

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio Gold Reference 60!!!

Tullete som man er så har jeg faktisk investert i nye fronter

Dette er så bra høyttalere til en vettug pris, at jeg rett og slett ikke kunne si nei! Så da blir også centeren min lagt ut for salg, da jeg selvfølgelig må ha en som matcher de nye frontene.

Her er noen bilder som jeg har hentet ut ifra nettet:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut de nye høyttalerene! Monitor Audio har liksom vært borte fra markedet noen år. Kan det stemme at HiFi-klubben hadde Monitor på begynnelsen av 90-tallet? Fete høyttalerkabler på det ene bildet forøvrig :-)

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerkablene var det virkelig klasse over

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Ser flott ut de nye høyttalerene! Monitor Audio har liksom vært borte fra markedet noen år. Kan det stemme at HiFi-klubben hadde Monitor på begynnelsen av 90-tallet? Fete høyttalerkabler på det ene bildet forøvrig :-)
    Monitor Audio har så definitivt ikke vært borte fra markedet, men de har nok vært fraværende her i Norge! Jeg drister meg til å si at det faktisk er litt Andre på H.H sin feil, i og med at det der settes enormt fokus på Focal. Monitor Audio er grisesvære både i Sverige og Danmark:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Høyttalerkablene var det virkelig klasse over
    Hehehe, ja det var litt skolisse-faktor over de! De får imidlertid litt bedre kabelforhold her hos meg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på de MA-ene på ei sjappe i London og det lille jeg hørte virket meget bra. Tror nok du vil li´ de...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hørte på de MA-ene på ei sjappe i London og det lille jeg hørte virket meget bra. Tror nok du vil li´ de...
    Disse er i tillegg oppgradert for 12 k. Nye spoler, intern-kabling, mundorf kondensator etc, så dette blir nok jæveli bra

Med ny PB 12 Plus/2, så blir nok dette bare moro:-D

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fort som den kom, dro den.. Hva gjør du med 928?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Så fort som den kom, dro den.. Hva gjør du med 928?
    Solgt:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio/Forsterkeri

Er det noen som har erfaringer med Monitor Audio og kan anbefale forsterkeri til disse. Alle innspill tas imot med glede:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt ut Usherne for salg, og har en som har lyst til å kjøpe dem med et par Monitor Audio Gold Reference 60 i innbytte. Det er veldig fristende da det lille jeg har hørt av disse har vært veldig positivet, og siden Andrè fører dem burde det være greit å bruke dem i innbytte på et par 1027 om jeg ikke skulle bli fornøyd. (Andrè er jo i Brasil, så jeg har ikke fått snakket med han)
    Hvor mye har du fått hørt på disse før du slo til, og hvordan vil du karakterisere lydbildet iforhold til Helicon 400. (mellomtone/diskant samspill, og punch i bass)
    Jeg vurderte en stund 400ene som det neste ht-paret jeg ville ha, men de falt igjennom på mellomtonen etter å ha kjørt dem opp imot 803s
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har lagt ut Usherne for salg, og har en som har lyst til å kjøpe dem med et par Monitor Audio Gold Reference 60 i innbytte. Det er veldig fristende da det lille jeg har hørt av disse har vært veldig positivet, og siden Andrè fører dem burde det være greit å bruke dem i innbytte på et par 1027 om jeg ikke skulle bli fornøyd. (Andrè er jo i Brasil, så jeg har ikke fått snakket med han)
    Hvor mye har du fått hørt på disse før du slo til, og hvordan vil du karakterisere lydbildet iforhold til Helicon 400. (mellomtone/diskant samspill, og punch i bass)
    Jeg vurderte en stund 400ene som det neste ht-paret jeg ville ha, men de falt igjennom på mellomtonen etter å ha kjørt dem opp imot 803s
    Jeg har ikke fått de enda, og må jo være helt ærlig å si at jeg ikke har fått hørt de, men har lest masse tester og pratet mye med forrige eier, som har sammenlignet de både med Helicon 400 og Profile 928, og han mener det er en helt annen verden. De jeg har kjøpt er jo mye oppgradert i tillegg, så dette lover bra. Skulle gjerne hatt en prat med Andre selv angående forsterkeri til disse. Har du noen tips Devil???

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått de enda, og må jo være helt ærlig å si at jeg ikke har fått hørt de, men har lest masse tester og pratet mye med forrige eier, som har sammenlignet de både med Helicon 400 og Profile 928, og han mener det er en helt annen verden. De jeg har kjøpt er jo mye oppgradert i tillegg, så dette lover bra. Skulle gjerne hatt en prat med Andre selv angående forsterkeri til disse. Har du noen tips Devil???
    Her er jeg dessverre som deg litt ute å sykler. Har brukt endel tid på lese det jeg har kommet over rundt disse, og snakket med selger. Alt virker som om dette er en ht som har den lydsignaturen som jeg ser etter, men det er jo alltid en risiko ved å handle på denne måten. Sikkerheten ligger for min del i at Andrè fører disse, og jeg vet at jeg har 1027 å falle tilbake på om det skjærer seg.
    Ut fra hva jeg har lest spiller disse litt i samme gate som B&W, og forsterker kan nok testes deretter, men for min del vil jeg stare med HALO-serien jeg har.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her er jeg dessverre som deg litt ute å sykler. Har brukt endel tid på lese det jeg har kommet over rundt disse, og snakket med selger. Alt virker som om dette er en ht som har den lydsignaturen som jeg ser etter, men det er jo alltid en risiko ved å handle på denne måten. Sikkerheten ligger for min del i at Andrè fører disse, og jeg vet at jeg har 1027 å falle tilbake på om det skjærer seg.
    Ut fra hva jeg har lest spiller disse litt i samme gate som B&W, og forsterker kan nok testes deretter, men for min del vil jeg stare med HALO-serien jeg har.
    HALO er snacks:-D

Forrige eier har kjørt en 2 x 270 watts Musical Fidelity-forsterker og var svæært fornøyd med den comboen. Han bytter MA til fordel for Martin Logan Vantage. Jeg blir jo å kjøre receiver med effekttrinn, men er litt usikker på hvilken receiver jeg skal bruke. Er litt spent på om Yamaha og Monitor Audio blir bra match.

Disse skal jo ikke være tungdrevne, så da blir det vel Naim tenker jeg, men skal teste litt diverse først. SunZeeker har jo en deilig rørforsterker, så den skal også testes på dem.

Hvordan er lyden i Parasound. Har den varm lydsignatur??

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HALO er snacks:-D

Forrige eier har kjørt en 2 x 270 watts Musical Fidelity-forsterker og var svæært fornøyd med den comboen. Han bytter MA til fordel for Martin Logan Vantage. Jeg blir jo å kjøre receiver med effekttrinn, men er litt usikker på hvilken receiver jeg skal bruke. Er litt spent på om Yamaha og Monitor Audio blir bra match.

Disse skal jo ikke være tungdrevne, så da blir det vel Naim tenker jeg, men skal teste litt diverse først. SunZeeker har jo en deilig rørforsterker, så den skal også testes på dem.

Hvordan er lyden i Parasound. Har den varm lydsignatur??
    Parasound er varm i lyden, men med en tight og kontant bass. Amerikansk merke, men ikke overdreven amerikansk lyd. Kan tenke meg at rør kan være veien å gå på disse høyttalerene, og spesielt om vinyl ligger innenfor interesseområdet.
    Jeg har gitt beskjed til han jeg har snakket med at jeg er interessert i dealen vi har diskutert, så vi får se om han bestemmer seg. Litt kjedelig at jeg må kjøre Oslo-Stavanger for overlevering, men jeg er ikke så sugen på å sende 270 kg embalert Usher over fjellet :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere. Kjøpte meg MA GR 10 for to uker siden.

OG DET SPILLER -=K-J-E-M-P-E-B-R-A=- PÅ NAIM!

Side 20 av 113 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •