Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 113 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 2257
    Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hum, kanskje man må prøve det ja. Men har du testet noen Headsett på det?

Trond, er du flink på Reklamasjon? Pc anlegget mitt tok kveld, å elkjøp mener det bare er 4 års reklamasjon :S?

Har ikke testet dette på headsett dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Her er forslag 1:

Tjenare!

Har satt sammen en grei sak til fornuftig pris/ytelse som skal støye fint lite.

Alt er satt sammen på dustin.no - Kunne brukt annen psu om en kjøper fra forskjellige nettbutikker, men denne er grei og stille.

Som systemdisk er der en rask SSD. Kunne brukt Revo men det blir ikke plass til å kjøre i pci spor om det medfølgende usb 3.0 kortet på hovedkortet skal brukes, noe som du vil ønske å bruke til lagring på eksterne disker. Har ikke tatt med intern lagringsdisk men kan godt kjøpe ett par sata600 disker å putte i til lagring som en start fremfor ekstern lagring.

CPU'en er uslåelig til prisen da den plinges opp til største X4 på en to tre.

Skjermkortet er det største til ATI som er utstyrt med vifteløs kjøling til nå og kjører alt av bluray bedre enn alt av stand alone spillere satt opp ved riktig programvare og tuning.

Har ikke tatt med vifter til kabinettet men fikser dette når du har bestemt deg for hva du ender opp med.

I stereo til musikk vil jeg anbefale USB dac eller en annen god dac fremfor lydkort selv om det finnes endel gode. Til surround og HD-lyd brukes hdmi utgangen fra skjermkortet til recieveren.

Løp å kjøp.

Jeg har bare et par tanker rundt handlelista di.

Jeg ville droppet Noctuan, kjølepastaen og BD spilleren.

Når det gjelder spilleren så har jeg ikke testet den, men jeg har testet Aopen, Sony, Samsung , Asus og LG. Nå har jeg Plextor og den er bare helt suveren. Den kosta meg 1800,- men den er ekstremt stabil og kjapp til å rippe filmer.

Å legge ned så mye jobb for å få maskina stille hadde jeg ikke gjort.
    Jeg har et noe lignende kabinett fra Chieftec. Her har jeg 3Ghz varianten av CPUen din. Dvs en tdligere utgave som ikke kan låses opp men hvorfor bry seg om det. Originalkjøleren er veldig stillegående i utgangspunktet. Skipper du viftene i kabinettet og bare lar PSU vifta gå, går inn i BIOS og setter SmartQ fan til silent da har du en stille PC.

Jeg har teste HD 5450, 5750 og 5770 egentlig siden de kom og varme har aldri vært noe problem for meg selv om jeg ikke har hatt annet enn CPU vifte og PSU vifte. Jeg har en Intel 80GB SSD disk og endte opp til slutt på HD5450. Klarer ikke å se noen forskjell. Spiller av en eller 2BD filmer til dagen både fra drev og BD.iso via Power DVD 10. Det fungerer helt glitrende og har gjort det egentlig i ca et år nå.

Jeg tror kanskje folk er litt for redde for varmeutvikling og legger litt for mye vekt på dette til tider. Det er egentlig ikke noe hokuspokus å bygge en HTPC i dag. Du har jo den korrekte lista bortsett fra Plextor da. Plextor er gud på optiske drev

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk Jan!!

Håper for all del at møtevirksomheten i Forliksrådet blir å ende godt for din del. Regner med det er den forsterker-saken det er snakk om. Jeg sier tvi-tvi for deg og krysser fingre og tær:-D

Er usikker på om SunZeeker er klar over det du beskriver. Skal sjekke det ut med han, men jeg skal ha ting så lydløst som mulig i forhold til den løsningen jeg har valgt, så dette var virkelig et kongeinnspill!!!

En flaske rødvin medbringes neste gang vi møtes:-D
    Bare hyggelig!

Jada, det er ASR-forsterkeren det handler om.
    Møtet i forliksrådet endte så langt ifra med noe forlik!
    Etter å ha forklart oss på hver vår kant, fastholdt jeg mitt ønske om å heve kjøpet, på grunnlag av de faktiske forhold som er kommet på bordet.
    Dog sa jeg meg allikevel villig til å inngå et kompromiss, ved at selger betaler meg tilbake kr.13.000,- av kjøpesummen.
    Selger på sin side avslo dette, og la frem et alternativ om skarve 1500 til 2000,- i stedet. Frekt, rett og slett!
    Noe jeg selvsagt ikke kan akseptere.
    Dermed blir det avsagt en dom i saken, som selger høyst sannsynlig anker til tingretten. Vi får se, når den tid kommer!
    Selger ble forøvrig irettesatt et par ganger for å komme med usaklige innspill, og ble ved en anledning minnet på at han faktisk satt i Forliksrådet...
    --
    SunZeeker fikser nok biffen. Lodder han ikke, så kan han jo til nød bruke lysterklemmer! ("Sukkerbiter"). 8)
    --
    Ellers er jo forslaget til HK_Xclio selvfølgelig et godt alternativ!
    Man kan gjerne kjøpe seg noen viftekontrollere, og selvsagt kan man på de fleste hovedkort også regulere viftehastigheten for i alle fall CPU-vifta, i kortets BIOS.

Forslaget mitt var i første rekke ment som en enkel og meget rimelig måte å løse dette på.

Dere får gruble litt over de løsninger som er fremlagt. Resultatet blir nok bra, uansett valg!

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Jeg har bare et par tanker rundt handlelista di.

Jeg ville droppet Noctuan, kjølepastaen og BD spilleren.

Når det gjelder spilleren så har jeg ikke testet den, men jeg har testet Aopen, Sony, Samsung , Asus og LG. Nå har jeg Plextor og den er bare helt suveren. Den kosta meg 1800,- men den er ekstremt stabil og kjapp til å rippe filmer.

Å legge ned så mye jobb for å få maskina stille hadde jeg ikke gjort.
    Jeg har et noe lignende kabinett fra Chieftec. Her har jeg 3Ghz varianten av CPUen din. Dvs en tdligere utgave som ikke kan låses opp men hvorfor bry seg om det. Originalkjøleren er veldig stillegående i utgangspunktet. Skipper du viftene i kabinettet og bare lar PSU vifta gå, går inn i BIOS og setter SmartQ fan til silent da har du en stille PC.

Jeg har teste HD 5450, 5750 og 5770 egentlig siden de kom og varme har aldri vært noe problem for meg selv om jeg ikke har hatt annet enn CPU vifte og PSU vifte. Jeg har en Intel 80GB SSD disk og endte opp til slutt på HD5450. Klarer ikke å se noen forskjell. Spiller av en eller 2BD filmer til dagen både fra drev og BD.iso via Power DVD 10. Det fungerer helt glitrende og har gjort det egentlig i ca et år nå.

Jeg tror kanskje folk er litt for redde for varmeutvikling og legger litt for mye vekt på dette til tider. Det er egentlig ikke noe hokuspokus å bygge en HTPC i dag. Du har jo den korrekte lista bortsett fra Plextor da. Plextor er gud på optiske drev
    Enig med deg angående drevet. Plextor er og har vært av det beste innen drev gjennom tidene. Tenkte mest at optiarc er en god avleser til "fornuftig" pris da jeg synes bd drevene er noe høyt priset pr i dag. Husker forøvrig mitt gamle NEC drev for mange år siden, det gikk gjennom mye juling men jaggu det var aldri tøv med det. Leste alt uansett hvor dirty platene var.

Jeg vil nok byttet boxed viften uansett da selv andre kjølere/vifter til kun rett over 200 nok er betydelig mer silent under drift. Har nylig satt sammen tre pc'er. Alle med boxed kjølere på cpu. maskin 1 var med oppsett med I5. Maskin 2 med 955X4 og Maskin 3 med X6 1075. Boxed kjølerne til intel er stillere under drift enn de to fra amd. Mulig din ble levert med en bedre vifte, men de to siste fra amd støyet for mye til at jeg ville hatt de i min stue. På ett kontor eller spillerom er det naturligvis ingen problem for de aller fleste. Du kan som du sier kjøre det slik at viften går etter behov og temp, men allikavel ville ikke jeg hatt det i min stue.

Når det gjelder varmeproblemer opplever jeg også det som svært sjeldent i dag på komponenter til at de blacker ut.

:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg gripe litt her. Jeg har bygd et uttall med htpcer og erfaringene er mange.

Kikket på listen over komponenter og må si følgende:

Kjøp en skikkelig cpu kjøler. Noctua er bra. Har en selv nå.
    Dropp den strømforsyningen og velg denne:

Komplett.no - Corsair AX 750W PSU

Alle komponentene vil lage støy. Altfor mye støy så minimer dette hvor det er mulig.

Husk skjermkort med passiv kjøling og bare vifter i bakkant. Dette lager undertrykk i kabinettet og mindre støy.

Jeg har laget hull i toppen av mitt og satt inn en 120 mm som blåser ut.

Sett også inn dempematter i kabinettet hvor mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Enig med deg angående drevet. Plextor er og har vært av det beste innen drev gjennom tidene. Tenkte mest at optiarc er en god avleser til "fornuftig" pris da jeg synes bd drevene er noe høyt priset pr i dag. Husker forøvrig mitt gamle NEC drev for mange år siden, det gikk gjennom mye juling men jaggu det var aldri tøv med det. Leste alt uansett hvor dirty platene var.

Jeg vil nok byttet boxed viften uansett da selv andre kjølere/vifter til kun rett over 200 nok er betydelig mer silent under drift. Har nylig satt sammen tre pc'er. Alle med boxed kjølere på cpu. maskin 1 var med oppsett med I5. Maskin 2 med 955X4 og Maskin 3 med X6 1075. Boxed kjølerne til intel er stillere under drift enn de to fra amd. Mulig din ble levert med en bedre vifte, men de to siste fra amd støyet for mye til at jeg ville hatt de i min stue. På ett kontor eller spillerom er det naturligvis ingen problem for de aller fleste. Du kan som du sier kjøre det slik at viften går etter behov og temp, men allikavel ville ikke jeg hatt det i min stue.

Når det gjelder varmeproblemer opplever jeg også det som svært sjeldent i dag på komponenter til at de blacker ut.

:-D
    Alle X2 CPUene jeg har montert inn det siste året har kommet med meget stillegående vifter, mens X6 og X4 har hatt tykkere og kortere blad, men kommer med kraftigere ribber. Disse bråker en del mer ja. Men for al del, la fyren få en Noctua vifte. Han kan jo ikke gjøre noen feil der .

Det som konker ut i dag er som regel kontor og spillmaskiner som er så fulle av støv i vifta til cpu, psu og gpu at de ikke orker mer. Jeg jobber på et PC verksted og der får jeg daglig inn slike maskiner. Jeg har pådratt meg øyebetennelse mer enn en gang etter å ha gjort ren slike maskiner

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Nå må jeg gripe litt her. Jeg har bygd et uttall med htpcer og erfaringene er mange.

Kikket på listen over komponenter og må si følgende:

Kjøp en skikkelig cpu kjøler. Noctua er bra. Har en selv nå.
    Dropp den strømforsyningen og velg denne:

Komplett.no - Corsair AX 750W PSU

Alle komponentene vil lage støy. Altfor mye støy så minimer dette hvor det er mulig.

Husk skjermkort med passiv kjøling og bare vifter i bakkant. Dette lager undertrykk i kabinettet og mindre støy.

Jeg har laget hull i toppen av mitt og satt inn en 120 mm som blåser ut.

Sett også inn dempematter i kabinettet hvor mulig.
    ER vel ikke helt enig i PSU valget ditt. 1500,- for en PSU i en slik maskin er vel langt ifra nødvendig og såvidt jeg vet så har den PSUen han har satt opp 135mm vifte mot den du har satt opp 120mm. I tillegg så koster den jo bare halvparten. Det burde heller ikke være nødvendig med en 750W i en maskin som inneholder et optisk drev, en standard X2 CPU fra AMD, en SSD disk og et vifteløst ATI HD5770. Ikke akkurat strømkrevende komponenter i denne PCen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget av strømforsyning skyldes ikke kraft men støynivå.

Den er så kraftig og godt bygd at viften ikke slår inn før en viss belastning. Den kan da i praksis være helt lydløs.

Ofte bruker en bil med stor motor mindre drivstoff en en bil med mindre motor som presses. Er litt av samme prinsippet.

En vanlig strømforsyning er jo temp og belastningsregulert. Jo høyere last jo raskere går viftene. Dette kan jo ikke manuelt overstyres heller.

Jeg ville klart ha gått for den strømfosyningen som jeg anbefalte. Den er overkill, men er verd det.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Valget av strømforsyning skyldes ikke kraft men støynivå.

Den er så kraftig og godt bygd at viften ikke slår inn før en viss belastning. Den kan da i praksis være helt lydløs.

Ofte bruker en bil med stor motor mindre drivstoff en en bil med mindre motor som presses. Er litt av samme prinsippet.

En vanlig strømforsyning er jo temp og belastningsregulert. Jo høyere last jo raskere går viftene. Dette kan jo ikke manuelt overstyres heller.

Jeg ville klart ha gått for den strømfosyningen som jeg anbefalte. Den er overkill, men er verd det.
    Er jo ikke akkurat den helt store prisforskjellen, så er vel like greit å være sikker og velge den du anbefaler?

Får si som BEF sier: Liker ikke at ting er underdimensjonert:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottoet er:

"There can NEVER be too much overkill"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydfreak
    Personlig hadde jeg gått for et annet Origen AE kabinett. Origen AE S21T har stor plass og ser kanon ut. Skjermen kan du slå av (bryter på fjernkontroll og fronten) når du ikke bruker den. Dessuten er touchscreenen faktisk veldig god å bruke også Eneste minuset jeg ser med det kabinettet er prisen...
    Faren min har det kabinettet der, på en bod... LOL..
    Han kjøpte det for sikkert 2 år siden, bygget opp en rig med SLI og satt den på boden. Den stod en stund ved tven, men ble aldri slått på.

Personlig har jeg aldri skjønt hva man skal med en stor, motorisert skjerm på et kabinett... Spesielt om dette skal stå ved tv'en. Mildt sagt unødvendig og kabinettet er jo ekstremt dyrt.
    Det var heller ei det mest optimale jeg har sett, mtp. plass, men det var jo solid alu konstruksjon.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Mottoet er:

"There can NEVER be too much overkill"

He he, man kan vel ha for mye overkill :P Men å ha for svake komponenter er værre! Dog., vet jeg at man nå for tiden får tak i silent PSU'er.. Men jeg vet ikke prisnivået. De får manv el opp i 6-700w klassen.

Man bør ikke bare se seg blind på watt heller, da billige produsenter har mye støy, ved bare litt belastning. Denne støyen kan gi en ustabil maskin, den kan også forplante seg videre (t.d. ut i lyd).

For å se film i fullhd, trenger man ikke det råeste av det råe.
    Det råeste krever også mer strøm, det krever mer kjøling og vil derfor lage mer støy og varme. Ville gått for et silent skjermkort, en støysvak eller silent GPU og en STILLE cpukjøler (ser noctua er nevnt, denne er veldig bra!). Noctua vifter er også veldig bra, de har "hakk" i bladene, for å minimere viftestøy.

Store vifter kan også kjøres på lave rpm, som lager mindre lyd. (flytter jo vesentlig mer luft enn små vifter). Faktisk kan man kjøre også cpu "silent", om man bare har nok luftgjennomstrømning og et enormt tower av en cpukjøler.

(skrev silent i hermetegn, pga. man må fremdeles ha noe luftutskiftning i kabinettet og derfor blir det på en måte passiv kjøling). Jeg har selv testet dette med Noctua 12 et eller annet. Men personlig kjører jeg 2 x 12cm vifter på noctuaen, men jeg måtte jo teste :-P

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne legge inn en kaffepause i Steinkjer hvis du skal kjøre flyttelass nordover

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte vi kunne planlegge besøket vårt.

Har 2 fridager i uke 6 som jeg disponerer fritt. Har også fri den helgen.
    11-13 februar.

I uke 7 har jeg 2 fridager, men jobber helgen.

2 fridager i uke 8 også. Så jeg er rimelig fleksibel:-D

Fint om du finner en dag som passer for deg.

Vi gleder oss veldig:-D
    Har sett over kalenderen og vi har ikke noe spesielt av planer de ukene, så vi tilpasser oss dere. Kan ikke du se hva som passer best, så psser det oss.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Du må gjerne legge inn en kaffepause i Steinkjer hvis du skal kjøre flyttelass nordover
    Åhh, det var hyggelig:-D

Det gjør jeg svært gjerne.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har sett over kalenderen og vi har ikke noe spesielt av planer de ukene, så vi tilpasser oss dere. Kan ikke du se hva som passer best, så psser det oss.
    Supert. Sender deg en PM når det nærmer seg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strålende Service

Må si jeg ble mektig mektig imponert nå over Amazon.com og UPS.

Bestilte 3 musikk-blurayer her om dagen. Og du verden jeg ble overrasket når jeg fikk tlf fra UPS som sa de skulle levere pakke til meg. Hadde ALDRI drømt om at det skulle gå så fort.

Ja greit, det ble litt dyrt, men du verden så raskt det gikk, her er hele tracking lista:

Date Time Location Event Details
    January 26, 2011 02:54:00 PM KRISTIANSAND S NO Delivered
    January 26, 2011 06:55:00 AM GARDERMOEN NO Out for delivery
    January 26, 2011 06:55:00 AM GARDERMOEN NO Arrived at destination country
    January 26, 2011 06:27:00 AM OSLO NO Arrival Scan
    January 26, 2011 05:28:00 AM MALMO STURUP SE Departure Scan
    January 26, 2011 04:10:00 AM MALMO STURUP SE Arrival Scan
    January 26, 2011 02:54:00 AM KOELN (COLOGNE) DE Departure Scan
    January 25, 2011 11:54:00 PM KOELN (COLOGNE) DE Arrival Scan
    January 25, 2011 08:36:00 AM Philadelphia PA US Departure Scan
    January 25, 2011 02:03:00 AM Philadelphia PA US Departure Scan
    January 25, 2011 12:27:00 AM Philadelphia PA US Arrival Scan
    January 24, 2011 11:32:00 PM Horsham PA US Departure Scan
    January 24, 2011 08:46:00 PM Horsham PA US Shipment received by carrier
    January 24, 2011 01:19:55 PM US Shipment has left seller facility and is in transit

Konsertene var forøvrig disse 3:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hakke tenkt å bestille Ambra på blu-ray også?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du hakke tenkt å bestille Ambra på blu-ray også?
    Jo gjerne hvor får jeg tak i den?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her Ambra
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bygging startet!

Da har våren begynt å gjøre sitt inntog her i nord, og hva er vel bedre da enn å starte bygging av garasje, veranda og hjemmekino:lol:

Skal forsøke å holde dere med masse bilder og be om gode råd underveis.

Herreguuud så spennende dette blir. En årelaaaang drøm skal endelig bli til virkelighet.

Wish me luck.

Side 110 av 113 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •