Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 113 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2257
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Her er forslag 1:

Tjenare!

Har satt sammen en grei sak til fornuftig pris/ytelse som skal støye fint lite.

Alt er satt sammen på dustin.no - Kunne brukt annen psu om en kjøper fra forskjellige nettbutikker, men denne er grei og stille.

Som systemdisk er der en rask SSD. Kunne brukt Revo men det blir ikke plass til å kjøre i pci spor om det medfølgende usb 3.0 kortet på hovedkortet skal brukes, noe som du vil ønske å bruke til lagring på eksterne disker. Har ikke tatt med intern lagringsdisk men kan godt kjøpe ett par sata600 disker å putte i til lagring som en start fremfor ekstern lagring.

CPU'en er uslåelig til prisen da den plinges opp til største X4 på en to tre.

Skjermkortet er det største til ATI som er utstyrt med vifteløs kjøling til nå og kjører alt av bluray bedre enn alt av stand alone spillere satt opp ved riktig programvare og tuning.

Har ikke tatt med vifter til kabinettet men fikser dette når du har bestemt deg for hva du ender opp med.

I stereo til musikk vil jeg anbefale USB dac eller en annen god dac fremfor lydkort selv om det finnes endel gode. Til surround og HD-lyd brukes hdmi utgangen fra skjermkortet til recieveren.

Løp å kjøp.
    Målene på Noctua NH-U12P er vel litt byttet om på hos Dustin eller? Den er 158mm høy iflg nettsidene til Noctua. Passer vel dårlig sammen med kabinett som er 150mm høyt...utvendig

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok det. Får lage hull i toppen da Men hvilke kjølevifter og tårn tar en til slutt å dobbeltsjekker med kabinett og plass på HK før en evt trykker kjøp

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydfreak
    Målene på Noctua NH-U12P er vel litt byttet om på hos Dustin eller? Den er 158mm høy iflg nettsidene til Noctua. Passer vel dårlig sammen med kabinett som er 150mm høyt...utvendig
    Ser nå at Mikal har satt S14 på lista. Det er S16 jeg har bestilt.

Den er 175mm høy.

ORIGEN AE HTPC S16V ATX BLACK - Spesifikasjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da funker jo alt så meget bedre :P Gratulerer på forhånd med Origen btw Meget pene kabinetter Har ikke angra et sekund på mitt eget av samme merke.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Det stemmer nok det. Får lage hull i toppen da Men hvilke kjølevifter og tårn tar en til slutt å dobbeltsjekker med kabinett og plass på HK før en evt trykker kjøp
    To late:-D

Kabinett er allerede kjøpt

Men som sagt det er S16 og ikke 14.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enlighten me på den siste med lydløs 120 mm vifte:-D
    Jada, gjerne!
    Beklager treg respons på spørsmålet, men når man er opptatt med både møter i Forliksrådet, et "hardstappa" jobbprogram og langdryge bordtenniskvelder, så blir det jo slik.

For å oppnå at en 120mm vifte (og andre sådanne) fremstår som tilnærmet lydløse, kreves en liten og banalt enkel "mod".

Den betinger riktignok at man besitter loddekunnskaper i noen grad, noe jeg sterkt mistenker at din gode venn SunZeeker kan levere på strak arm?

Enkelt sagt består det hele i å redusere vifteturtallet, gjennom å koble inn en passende seriemotstand i "pluss"-kabelen for vifta.
    Nå er jeg ikke "bankers" på motstandsverdien, men mener å huske at den bør ligge et sted mellom 150 og 300 Ohm. Der må man eksperimentere litt!
    Og samtidig: Vær oppmerksom på at man helst bør bruke minst 1/2 watts motstander, da man ellers kan risikere varmgang i motstanden.
    Har man ikke 1/2 watt tilgjengelig, kan man gjerne bruke to 1/4 watt i paralell, men da må man samtidig huske på at verdien på disse må dobles.
    Ohm´s lov, U know.;-)
    Har med hell benyttet også benyttet denne modifikasjonen på både CPU- nortbridge- og skjermkortvifter, uten at dette har fått noen negativ konsekvens.

Vær samtidig klar over at om man krever ekstrem-ytelser av maskinen, så kan det hende at kjølinga blir for dårlig!
    Men i en slik setting som du ser ut til å gå for, vil jeg tro at du ganske greit kan benytte deg av slike løsninger.

For egen del har jeg hatt tre-fire maskiner gående i årevis med slike "mods", uten å oppleve krasj eller ustabilitet av noe slag.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jada, gjerne!
    Beklager treg respons på spørsmålet, men når man er opptatt med både møter i Forliksrådet, et "hardstappa" jobbprogram og langdryge bordtenniskvelder, så blir det jo slik.

For å oppnå at en 120mm vifte (og andre sådanne) fremstår som tilnærmet lydløse, kreves en liten og banalt enkel "mod".

Den betinger riktignok at man besitter loddekunnskaper i noen grad, noe jeg sterkt mistenker at din gode venn SunZeeker kan levere på strak arm?

Enkelt sagt består det hele i å redusere vifteturtallet, gjennom å koble inn en passende seriemotstand i "pluss"-kabelen for vifta.
    Nå er jeg ikke "bankers" på motstandsverdien, men mener å huske at den bør ligge et sted mellom 150 og 300 Ohm. Der må man eksperimentere litt!
    Og samtidig: Vær oppmerksom på at man helst bør bruke minst 1/2 watts motstander, da man ellers kan risikere varmgang i motstanden.
    Har man ikke 1/2 watt tilgjengelig, kan man gjerne bruke to 1/4 watt i paralell, men da må man samtidig huske på at verdien på disse må dobles.
    Ohm´s lov, U know.;-)
    Har med hell benyttet også benyttet denne modifikasjonen på både CPU- nortbridge- og skjermkortvifter, uten at dette har fått noen negativ konsekvens.

Vær samtidig klar over at om man krever ekstrem-ytelser av maskinen, så kan det hende at kjølinga blir for dårlig!
    Men i en slik setting som du ser ut til å gå for, vil jeg tro at du ganske greit kan benytte deg av slike løsninger.

For egen del har jeg hatt tre-fire maskiner gående i årevis med slike "mods", uten å oppleve krasj eller ustabilitet av noe slag.
    Hjertelig takk Jan!!

Håper for all del at møtevirksomheten i Forliksrådet blir å ende godt for din del. Regner med det er den forsterker-saken det er snakk om. Jeg sier tvi-tvi for deg og krysser fingre og tær:-D

Er usikker på om SunZeeker er klar over det du beskriver. Skal sjekke det ut med han, men jeg skal ha ting så lydløst som mulig i forhold til den løsningen jeg har valgt, så dette var virkelig et kongeinnspill!!!

En flaske rødvin medbringes neste gang vi møtes:-D

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe en enkel viftekontroller å putte inni pcen, å så stille ned viftene på det turtallet du vill ha istedenfor å begynne å lodde å styre?:P I tilleg kan du i noen hovedkort overstyre vifteinst å sette ned rpm i Bios, noe jeg har muligheten til. Pcen blir helt lydløs om jeg ønsker. ikke det att det er noe dom ide det du skriver, men jeg lurer likksom bare på hvorfor denne løsningen i forhold til andre som er enklere?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvorfor ikke bare kjøpe en enkel viftekontroller å putte inni pcen, å så stille ned viftene på det turtallet du vill ha istedenfor å begynne å lodde å styre?:P I tilleg kan du i noen hovedkort overstyre vifteinst å sette ned rpm i Bios, noe jeg har muligheten til. Pcen blir helt lydløs om jeg ønsker. ikke det att det er noe dom ide det du skriver, men jeg lurer likksom bare på hvorfor denne løsningen i forhold til andre som er enklere?
    Take it away Jan:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Take it away Jan:-D
    Hehehh, MR Eltax
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehh, MR Eltax
    Eltax og Harman/Kardon blir konge til Call of Duty:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax og Harman/Kardon blir konge til Call of Duty:-D
    Tjah.. Konge å konge, godt nokk i mellomtiden heter det

HC Search and Destroyd i kveld? :P

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah.. Konge å konge, godt nokk i mellomtiden heter det

HC Search and Destroyd i kveld? :P
    Enig:-D En middels dårlig mellomløsning:-D

Search and Destroy er fullstendig utelukket. Domination er tingen

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig:-D En middels dårlig mellomløsning:-D

Search and Destroy er fullstendig utelukket. Domination er tingen
    Domination begynner jeg å bli litt lei av, men har ikke spilt på en uke snart så det går vell ann. Men kan jo i det minste ta noen runder med Capture the flag 8)

Mvh
    Svein S

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkort:

Komplett.no - ASUS Xonar Essence ST

Dette har jeg selv og kan anbefale det på det sterkeste. Denne måler seg med alt av dac i dag.

Løp og kjøp

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Lydkort:

Denne måler seg med alt av dac i dag.

Løp og kjøp
    ALLE dac'er??? Det var en tøff påstand:-D Men setter pris på tipset.

Jeg blir ikke å bruke head-phones så det er ikke en nødvendighet. SunZeeker har forøvrig bekreftet at kortet er veldig bra

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Lydkort:

Dette har jeg selv og kan anbefale det på det sterkeste. Denne måler seg med alt av dac i dag.

Løp og kjøp
    Kanskje den måler seg i samme klasse som Dac'er i samme pris? Blir vell kanskje litt mere riktig ^^

Mvh
    Svein S

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje den måler seg i samme klasse som Dac'er i samme pris? Blir vell kanskje litt mere riktig ^^
    Vel.

Jeg tør påstå at dette kan måle seg med mange i inntill 10000 kr klassen.

Lyden er flott og oppløst. Til den prisen er det jo bare å kjøpe og teste

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det var det han mente. Er jo mange lydkort som sammenlignes med avspillere og dac til 10 ganger prisen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum, kanskje man må prøve det ja. Men har du testet noen Headsett på det?

Trond, er du flink på Reklamasjon? Pc anlegget mitt tok kveld, å elkjøp mener det bare er 4 års reklamasjon :S?

Mvh
    Svein S

Side 109 av 113 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •