Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 113 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2257
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stueoppsett!

Da har jeg sånn smått begynt å jakte på et stueoppsett så lenge, så får vi se hva fremtiden bringer i forhold til kinodrømmen.

Det jeg vet er at jeg blir å gå for preamp med monoblokker. Har bedre erfaring med denne løsningen kontra integrerte forsterkere.

Høyest på ønskelisten over preamper står HP100 fra Hovland. Denne SKAL jeg bare ha:lol:

Når det gjelder monoblokker og kilde er jeg litt i villrede, (Sim-Audio er jo snadder da) men det skal selvfølgelig matche med et høyttalervalg, og topp 4 listen på det ser dere under.
    Kommentarer og innspill mottas med takk.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å dra seg til her ja! hmmm...ser ikke "Die Musik"... ;-) Kan det bli en W-8 kanskje på effektsiden... skulle kunne drive det meste av høyttalere. 2x1,3kVa og 240.000 µF trøkker vel ut tilstrekkelig med strøm... :twisted:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Begynner å dra seg til her ja! hmmm...ser ikke "Die Musik"... ;-) Kan det bli en W-8 kanskje på effektsiden... skulle kunne drive det meste av høyttalere. 2x1,3kVa og 240.000 µF trøkker vel ut tilstrekkelig med strøm... :twisted:
    Die Musik er uten tvil den våte drøm, men ikke før den kommer på brukten:lol:

W8 var vel å ta litt hardt i min gode venn:lol:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abstinensene begynner så smått å melde seg, skjønner jeg!
    Et pent knippe utstyr du har kikket på!
    Personlig ville jeg nok godt for Viennaene. De andre har jeg ikke hørt, så de kan jeg ikke si noe om!
    Dessuten; det blir definitivt ikke de siste høyttalerne du kjøper! "Been there, done that".8)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Abstinensene begynner så smått å melde seg, skjønner jeg!
    Et pent knippe utstyr du har kikket på!
    Personlig ville jeg nok godt for Viennaene. De andre har jeg ikke hørt, så de kan jeg ikke si noe om!
    Dessuten; det blir definitivt ikke de siste høyttalerne du kjøper! "Been there, done that".8)
    Tja, si ikke det du Hvis ryktene stemmer så er de en meget sterk kandidat.
    (Dette er ikke GS, men RX, som er helt ny)

Med forbedret diskant, så er det ikke så mye som spiller bedre i mine ører, men time will show

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få deg en skikkelig lytterunde da!

RS/GS er gode på det de gjør, men det er da mye som spiller bedre på de fleste parametre, men krone for krone gir de mye for pengene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Du må få deg en skikkelig lytterunde da!

RS/GS er gode på det de gjør, men det er da mye som spiller bedre på de fleste parametre, men krone for krone gir de mye for pengene.
    Tja, vet ikke helt om mine ører er helt enig med dine ører

I mellomtonen har jeg til gode å høre noe som mine ører liker bedre. Det samme gjelder forøvrig bassen også.(Elektronikk betyr selvfølgelig svært mye for å få dette til å sitte skikkelig) Selv om det finnes høyttalere som gjør det bedre på akkurat det parameteret.

Med et par tuber skikkelig tunet i tillegg, så hadde resultatet blitt alldeles nydelig for mine øreganger. Som tidligere nevnt så er det diskanten som til TIDER kan bli litt vel i stereo. Til film er det bare positivt synes jeg. Jeg tror imidlertid et skikkelig dempet rom hadde gjort underverker, for diskanten. Jeg er derfor svært nysgjerrig på RX, og de forbedringene man har gjort her i forhold til diskanten. Mellomtone og bass skal være identisk med GS på disse.

Men jeg skal selvfølgelig følge rådet ditt og få meg noen skikkelige lytteseanser før et valg blir tatt:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg i at de er meget gode, men i forhold til høyttalere til si 30+ så faller de jo gjennom, men er jo veldig allround-gode og spenstige lydmessig så det er jo moro å lytte til dem. RX skal være mer hifi i lyden enn RS som jo har litt ekstra nivå i mellombass og litt mye i toppen.

Blir moro å følge med på hva du ender opp med, Monitor Audio er uten tvil et meget godt valg i prisklassen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg i at de er meget gode, men i forhold til høyttalere til si 30+ så faller de jo gjennom.
    Ikke for å krangle, men på hvilken måte mener du de faller ifra, og hva sammenligner du de med da i 30+ klassen?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ikke for å krangle, men på hvilken måte mener du de faller ifra, og hva sammenligner du de med da i 30+ klassen?
    Nå har jeg ikke hørt RX, men har hatt RS og GS. Begge har gode diskanter, men de er metall på godt og vondt. Bassmessig er RS litt slapp, går dypt men mangler definisjon om man ser oppover i pris. GS er meget god med effekt, flott liv i mellomregisteret, men spiller jo ikke "nøytralt" på utifra hva min erfaring er, låter varmt og mangler rett-gjennom lyden som flere andre besitter.

Utifra hva jeg har opplevd vil jeg si du kunne sett på forskjelige saker som PSB Synchrony 1, Gallo Ref 3.1++

Ellers ville jeg i din situasjon kikket bredt lydmessig, hva med Zu Essence, nye 1027BE2, Swans sine til mitt på 20-tallet? (F6?) osv... osv...?

Bare for å få litt vann på mølla

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt RX, men har hatt RS og GS. Begge har gode diskanter, men de er metall på godt og vondt. Bassmessig er RS litt slapp, går dypt men mangler definisjon om man ser oppover i pris. GS er meget god med effekt, flott liv i mellomregisteret, men spiller jo ikke "nøytralt" på utifra hva min erfaring er, låter varmt og mangler rett-gjennom lyden som flere andre besitter.

Utifra hva jeg har opplevd vil jeg si du kunne sett på forskjelige saker som PSB Synchrony 1, Gallo Ref 3.1++

Ellers ville jeg i din situasjon kikket bredt lydmessig, hva med Zu Essence, nye 1027BE2, Swans sine til mitt på 20-tallet? (F6?) osv... osv...?

Bare for å få litt vann på mølla
    Hahaha, som om ikke det var nok vann der fra før

Hvis du mener gjennomsiktighet og soundstaging når du skriver rett gjennom lyden, så skjønner jeg hva du mener, men det er nettopp her forsterkeri kommer inn i bildet. Dyrt ja, men du verden hva man kan få ut av en høyttaler når forsterkeriet sitter. Dette kom fram på en fantastisk måte på GS når GamuT stod bak spakene:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, som om ikke det var nok vann der fra før

Hvis du mener gjennomsiktighet og soundstaging når du skriver rett gjennom lyden, så skjønner jeg hva du mener, men det er nettopp her forsterkeri kommer inn i bildet. Dyrt ja, men du verden hva man kan få ut av en høyttaler når forsterkeriet sitter. Dette kom fram på en fantastisk måte på GS når GamuT stod bak spakene:-D
    Hehe, men du verden så mye billigere å hente det inn i høyttalerleddet i stedet da?

Lykke til videre!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond, ikke vær så STA
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På Tide å Vekke Tråden Igjen!

Det har ikke vært mye trafikk her i tråden, og det må vi vel få endret eller hur??

Mye har skjedd den siste tiden, har vært travelt opptatt de siste 3 mnd i forbindelse med jobb.

Har gjennomgått en sertifisering som har vært både tidkrevende og tøff, men er jo sååå deilig å være ferdig,
    og ha bestått med glans

Jeg har dessverre får jeg vel si blitt singel. Ihvertfall inntil videre, så får vi se hva fremtiden bringer.

Jeg har derfor valgt å ikke selge huset i nord inntil videre og vil derfor leie ut istedet. Kjøp av hus på Sørlandet som singel mann er uaktuelt foreløpig p.g.a kostnader. Jeg bor derfor nå i en liten sokkelleilighet på 48 kvm. Men nå har jeg levd alllltfor lenge på Ipone og hodetelefoner og savnet etter skikkelig lyd og bilde begynner og skape abstinenser nå.

Jeg har startet på veien mot et lite stueoppsett med enormt stort bilde

Igår bestilte jeg 55 tommers led-tv fra Samsung Jeg hater lite bilde.

I forhold til lyd er jeg mer usikker. Plassen er begrenset så store høyttalere må nok vente. Husvertene er ofte på reisefot. Heldigvis kanskje:-D
    Så kan nok sikkert ta litt av når de er borte, men når de er hjemmeværende ønsker jeg en løsning som ikke plager de. Romperister i soffan og kanskje noen skikkelig heavy headphones m/forsterker? Noen som har erfaring med en slik løsning?

Høyttalere må være ganske så smale, men mååå se bra ut. Blu-ray spiller er også bestilt, så det er forsterkeri og høyttalers som er utfordringen nå. Står litt i stampe her.

Gleder meg ihvertfall til Samsungen er i hus.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke vært mye trafikk her i tråden, og det må vi vel få endret eller hur??

Mye har skjedd den siste tiden, har vært travelt opptatt de siste 3 mnd i forbindelse med jobb.

Har gjennomgått en sertifisering som har vært både tidkrevende og tøff, men er jo sååå deilig å være ferdig,
    og ha bestått med glans

Jeg har dessverre får jeg vel si blitt singel. Ihvertfall inntil videre, så får vi se hva fremtiden bringer.

Jeg har derfor valgt å ikke selge huset i nord inntil videre og vil derfor leie ut istedet. Kjøp av hus på Sørlandet som singel mann er uaktuelt foreløpig p.g.a kostnader. Jeg bor derfor nå i en liten sokkelleilighet på 48 kvm. Men nå har jeg levd alllltfor lenge på Ipone og hodetelefoner og savnet etter skikkelig lyd og bilde begynner og skape abstinenser nå.

Jeg har startet på veien mot et lite stueoppsett med enormt stort bilde

Igår bestilte jeg 55 tommers led-tv fra Samsung Jeg hater lite bilde.

I forhold til lyd er jeg mer usikker. Plassen er begrenset så store høyttalere må nok vente. Husvertene er ofte på reisefot. Heldigvis kanskje:-D
    Så kan nok sikkert ta litt av når de er borte, men når de er hjemmeværende ønsker jeg en løsning som ikke plager de. Romperister i soffan og kanskje noen skikkelig heavy headphones m/forsterker? Noen som har erfaring med en slik løsning?

Høyttalere må være ganske så smale, men mååå se bra ut. Blu-ray spiller er også bestilt, så det er forsterkeri og høyttalers som er utfordringen nå. Står litt i stampe her.

55" er ikke stort bilde!!

Ellers blir det spennende å se hva du havner på på lydsiden...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    55" er ikke stort bilde!!

Ellers blir det spennende å se hva du havner på på lydsiden...
    Grrrr.......

Jeg vet, men i en såpass liten leilighet så er det stort i massevis:grin:

Drømmen er fortsatt et bildet på størrelse med det du har:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

55 tommer ja, jeg har aldri følt 42 tommeren mindre enn da jeg så Avatar her om dagen. "Tenk denne på 102"

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken prisklasse tenkte du på Trond?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nykjøpet! Fader'n skal ha seg tv etter hvert.. Har sett litt på de nye Samsung-modellene(C-modellene) med innebygget DVB-S(satellittuner). Vet du om tuneren fungerer greit eller? Vanskelig å finne noen som har erfaring med det.

Uansett moro at tråden våkner til liv igjen.. Har du fått testet RX-serien til MA? Du som er MA-mann og greier...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvilken prisklasse tenkte du på Trond?
    På hva?

Side 104 av 113 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •