Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 113 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2257
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du har ikke tenkt å fyre av slike summer uten noen som helst form for kalibreringsmuligheter?
    Hvis ikke mitt inntrykk av Trond er feil så er han en "hifi-purist" 8)

Og det er vel like greit, savner muligheten for 100% ren analog stereo selv...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var nettopp derfor jeg mente det måtte være noen form for kalibrering inne i bildet. Han er vel interessert i å høre hva som ligger på platene formoder jeg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke en hifipurist en som sverger til mest mulig analog lyd uten alskens digitale forsøplinger i signalkjeden? :roll:

Eller kanskje det finnes et annet navn på folk som liker lyden slik? Må innrømme at jeg selv ikke er så glad i EQ egentlig. Mulig at lyden blir mer hifikorrekt med EQ, men det er ikke slik jeg vil ha den på musikk ihvertfall.

Men dette handler jo om Trond og ikke meg, så Trond kan få svare for seg selv om hva han liker... 8)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tenkt å fyre av slike summer uten noen som helst form for kalibreringsmuligheter?
    Hva tenker du på isen?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han tenker vel kanskje på DEQX. Mange fornøyde brukere av denne på HFS.
    Mener blant annet OMF her på forumet skal ha en slik i sitt ganske så habile anlegg.

Edit: Det brukes vel også DEQX på Gaia hvis jeg ikke husker feil fra det jeg leste i reportasjen i Hjemmekino.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Han tenker vel kanskje på DEQX. Mange fornøyde brukere av denne på HFS. Mener blant annet OMF her på forumet skal ha en slik i sitt ganske så habile anlegg.
    DEQX er vel først og fremst beregnet på aktiv deling, not?

Tipper isen tenker på Audiolense eller kanskje Thesus.... evn. rene PEQ`er. Accuphase har et produkt, men det er for dyrt.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ikke DEQX'er med innebyget romkorreksjon eller har jeg blandet det med noe annet?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er ikke en hifipurist en som sverger til mest mulig analog lyd uten alskens digitale forsøplinger i signalkjeden? :roll:
    Huff, jeg er uren! Tenke seg til at jeg stort sett lytter til rip'ede CD'er, digitalt overført til en Squeezebox og digitalt videre... Mon tro hvor mye digitalt som skjer i studio i disse tider :-P

Selv har jeg hørt enkelte godord om Audiolense-filter og til og med Yamaha sin romkorreksjon fra troverdige kilder...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Finnes det ikke DEQX'er med innebyget romkorreksjon eller har jeg blandet det med noe annet?
    Ja, dette kan nok isen utdype. Mitt inntrykk var bare at disse produktene stort sett blir brukt i forbindelse med aktiv deling, men det er mulig jeg tar feil...

Personlig har jeg desverre ikke mange gode erfaringer med romkorreksjon, da spesielt automatiske. Hadde derfor vært spennende å testet et produkt som Audiolense med tanke hvor bra enkelte mener det er....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Huff, jeg er uren! Tenke seg til at jeg stort sett lytter til rip'ede CD'er, digitalt overført til en Squeezebox og digitalt videre... Mon tro hvor mye digitalt som skjer i studio i disse tider :-P

Selv har jeg hørt enkelte godord om Audiolense-filter og til og med Yamaha sin romkorreksjon fra troverdige kilder...
    Følte du deg truffet? Neida, var bare for å ta et eksempel det jeg sa ovenfor... 8)

Jeg for min del er egentlig ikke så glad i EQ, men i mitt vanskelige rom må det til for å få en noenlunde bra filmlyd... Når det gjelder kilde/dac så har jeg ingenting imot "digital forsøpling", vinyl er jo mye bedre men litt mer tungvint i andre enden :roll:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var nettopp derfor jeg mente det måtte være noen form for kalibrering inne i bildet. Han er vel interessert i å høre hva som ligger på platene formoder jeg.
    Mener du virkelig snickers at man ikke får frem hva som ligger i platene uten noen form for kalibrering (her tenker jeg stereo). Hva mener du når du skriver kalibrering?

Ved å bygge et gjennomtenkt, akustikkmessig riktig rom, samt sette sammen komponenter som i forhold til mine preferanser passer i sammen, får jeg da dårlig lyd??

Jeg er veldig usikker på hva det er du vil fram til, så det hadde vært fint om du kunne konkretisere litt. Det pleier du vanligvis å være flink på:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får slenge ut en påstand her da... det brygger jo opp til en romkorreksjon kontra IKKE romkorreksjon her...

"Har du et symmetrisk rom som er korrekt dempet og ikke innehar uønskede refleksjoner så trenger man ikke å korrigere det som kommer ut i stereo"

Nå skal jeg ikke påberope meg å ha veldig lang erfaring med romkorreksjon, men i teorien burde det være slik at det er unødvendig hvis det ikke er noe å korrigere...? I den grad jeg har klart å dempe mitt rom korrekt så føler jeg ikke at jeg trenger å justere noe i stereo i alle fall. De som har vært innom og hørt har heller ikke hatt noe å sette fingeren på, men det betyr selvfølgelig ikke at fasiten er "funnet" :-D Isen som har lang erfaring med emnet kan sikkert komme med flere faktorer som man kanskje ikke tenker på uten å være belært på området.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herlige Berlin!

Her kommer noen bilder fra en herlig langweekend i Berlin! Måtte selvsagt benytte anledningen til å teste litt hifi:-D

Andrea Bocelli i den tyske operaen var en enorm opplevelse!!! Enjoy

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var du innom elektronikk etasjen på KaDeWe senteret?
    Et par bilder, ligna selv på et par bilder jeg tok når jeg var i berlin i fjor på denne tiden.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Var du innom elektronikk etasjen på KaDeWe senteret?
    Et par bilder, ligna selv på et par bilder jeg tok når jeg var i berlin i fjor på denne tiden.
    Jepp, pløyde 5 etasjen på KaDeWe, forøvrig verdens 3 største kjøpesenter. De første hifibildene er derfra. Mye snadder, men var ikke superimponert. Tonstudio Tempelhof derimot:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, Trond! Syntes jeg så noe Vienna Acoustics der også... I wonder why! Gleder oss til Andrea Bocelli på "Die Musik" 8)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig Vettis, pløyde samme etasje i Kurfürstendams store kjøpesenter selv for en uke siden

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Kult, Trond! Syntes jeg så noe Vienna Acoustics der også... I wonder why! Gleder oss til Andrea Bocelli på "Die Musik" 8)
    Takker

Måtte selvsagt benytte anledningen til å lytte til noen herlige låter presentert på en fremragende måte av VA:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Artig Vettis, pløyde samme etasje i Kurfürstendams store kjøpesenter selv for en uke siden
    Du var kanskje i Tyskland for å se etter andre ting. Det blir vel ikke noe annet en dette regner jeg med

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, lite av det. Var i "embets medfør" så det ble mest konsentrasjonsleire og sånne bygninger:
    Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder.-img_0592-jpg

Side 100 av 113 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •