Vetteman's Blivende Kino! Oppdatering av kinobygging m.m med bilder. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 113 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2257
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Edit: Anbefaler den Jack Johnson -plata på det sterkeste.
    Ayayay, dette var deilig avslappingsmusikk! Takk for tipset JgR, jeg simpelten elsker akustisk gitar:-D

Så tilbake til effekten, er det ingen som har noen gode tips???
    Inntil 15k.
    Åpen for alle forslag.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i all verden er det som skjer? Selger du unna alt kremutstyret ditt ?

Får endelig håpe det blir noe enda bedre ?
    Planer ??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva i all verden er det som skjer? Selger du unna alt kremutstyret ditt ?

Får endelig håpe det blir noe enda bedre ?
    Planer ??
    Hehehe, du må lese annonsene skikkelig! Vurderes solgt!

Har fått ett knalltilbud på Focal Profile 928, CC908 og 908 med stativ.

Får jeg solgt alle komponentene, så blir oppsettet slik som dette:

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyyy f.....
    Har alltid likt "ingrediensene" dine..
    Men dette var jo bare kjempe lekkert...

Håper du får solgt ditt "gamle" utstyr, så du får gjennomført handelen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Fyyy f.....
    Har alltid likt "ingrediensene" dine..
    Men dette var jo bare kjempe lekkert...

Håper du får solgt ditt "gamle" utstyr, så du får gjennomført handelen
    Tusen takk! Alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger. Årsaken til at jeg ønsker å bytte er langt ifra fordi jeg er misfornøyd med Helicon, det er rett og slett en fantastisk høyttaler. Men Profile ble jeg forelsket i da SunZeeker hadde disse, han hadde dog 918 og det eneste ankepunktet jeg fant på de var at de manglet litt i bunnen. Dette er forsåvidt ikke noe problem, det fikser man med en god sub. Men makan til luftighet og detaljer har ikke jeg vært borti før (og jeg har hørt høyttalere til 120k som var dårligere på akkurat det området).
    928 har jo ett ekstra basselement og bør jo derfor være litt bedre på bunndraget. Håper ting går i orden for dette er virkelig ett oppsett som passer til meg:-D

Her er noen flere stemningsbilder:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Profile er en utrolig flott serie. De er penere i virkeligheten enn på bilder, og det burde si sitt...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektronikk!!!

Ny elektronikk blir som følger:

Er blitt helt frelst på NAIM, så har bestemt meg for å selge alt og starte helt på nytt. Dette blir elektronikken:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim er et veldig spennende merke jeg dessverre ikke har fått brukt noe tid sammen med enda. Er jo lovprist i mange utenlandske media. Kanskje du har noe klart å lytte til på neste års fisketur....:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ny elektronikk blir som følger:

Er blitt helt frelst på NAIM, så har bestemt meg for å selge alt og starte helt på nytt. Dette blir elektronikken:
    Produktene er forøvrig følgende, fra venstre til høyre:-D

NAIM AV 2, 7 kanals surroundprossesor
    NAIM NAP 250, 2 kanals effekttrinn
    NAIM HI-CAP, Power Supply, eller Strømforsyning på godt norsk
    NAIM NAPV 175, 3 kanals effekttrinn

Sinnsykt dyre saker, men gjett om det blir deilig. Etterhvert som pengene strekker til blir det også denne dvd-spilleren. Naim DVD5

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Naim er et veldig spennende merke jeg dessverre ikke har fått brukt noe tid sammen med enda. Er jo lovprist i mange utenlandske media. Kanskje du har noe klart å lytte til på neste års fisketur....:-D
    Selvfølgelig skal jeg by på godlyd også når dere kommer på fisketur. Skal ikke se bort ifra at det da også har blitt en kraftig oppgradering på bildesiden:-D
    Kanskje det da henger en liten "perle" i taket også:-D

Har du ikke hørt NAIM før, så skal jeg garantere en stoooor overraskelse til sommeren

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro at du får deg Naim. Da er jeg ikke lenger alene her på forumet.

Husk å bruke Naims egne signal- og høyttalerkabler. Høyttalerkablene er tilpasset forsterkerne elektrisk. Ikke er de så dyre heller. Naim bruker DIN kabling. Bruk dette.

Sjekk ut Naim-tråden på hifisentralen.

Eller naims eget forum på http://forums.naim-audio.com/eve

Sistnevnte er BRA!

I mye engelsk hifi går det igjen et begrep; Souce First!

Bruk så mye penger du kan på kilden først. Deretter preampen. Så effektforsterker og tilslutt høyttalere. Altså motsatt av her på forumet. Folk som har CD-spiller til 5000 og høyttalere til 30000,- burde ta til fornuften.

Jeg ville startet med DVD-spiller og preamp og så kjøpt effekttrinn etterhvert. Du kan eventuelt starte med en NAP90 (Naim Audio Power 90 - 90 watt er 45+45watt i 4Ohm..) for eks. Selges billig på diverse bruktbørser. Ekstra strømforsyninger kan du kjøpe etterhvert.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å bli ett kjempeoppsett =) Er det ikke det naimistene sier; "har du hørt naim, vil du aldri ha noe annet igjen". Kjøpte selv nylig Cd5x m/flatcap2 og nait5i "liten" integrert sak med stor lyd. Lyden er så utrolig rytmisk og engasjerende at det blir fort vanedannende. Alt høres liksom så rett ut samtidig som det spiller med ett tørrhetlig engasjemang som får foten i annmasj som få andre. Musikk føles liksom så deilig! Du blir sittende og glise til låt etter låt, tru meg, for dere som ikke har hørt naim stikk innom kontrapunkt for demo. Denne lydsignaturen er sålangt helt klar favoritt hos meg.

Som C. Alshus sier så er det så enkelt med kabelhensyn og slikt for dette har Naim allerede ordnet for deg, alt tilpasset hvert produkt i hifiutstyret slik som naim ønsker du skal få glede av musikken.

Har btw nettopp solgt cd spilleren og naiten, men kun midlertidig til jeg får kjøpt større naimspiller og naim pre+eff.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jöss, dette blir saker! Jeg synes Naim virker meget spennende, og designmessig er de også noen perler. Dette blir jo et virkelig bra oppsett!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok knallbra når alt er i hus. Spennende å følge med :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for flotte ord!

Skikkelig gøy at det er flere som liker valget jeg har tatt.
    Er en stor gåte for meg at ikke Naim har fått mere oppmerksomhet her på forumet. Rett og slett helt utrolig. Og har helt klart fått bekreftet at watt ikke er watt. Den lille 50-watteren til SunZeeker leverer en lyd, som langt ifra er liten. Rett og slett helt rå.
    Årsaken til at jeg ønsker å bytte til Focal, har jeg forsåvidt beskrevet tidligere og i endel andre tråder. Når det gjelder detaljrikhet og oppløsning, så har ihvertfall ikke jeg hørt noen dynamiske høyttalere som er bedre. 928 har nok også litt mere i bunnen i forhold til 918, så derfor falt valget på de.
    Dette blir en vanvittig dyr oppgradering, så jeg kommer nok til å bruke litt tid.
    C. Ahlshus sitt forslag er jeg helt enig i, men det blir nok dessverre motsatt for meg i dette tilfellet. Ett slikt tilbud, som jeg har fått på fullt 928-oppsett er jeg bare nødt å slå til på, så høyttalerne kommer først:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjent at JM Lab spiller bra med Naim.

Så her er det bare å slå til.

Hvorfor er merket så lite kjent her på AVForum? Kanskje fordi folk kan kjøpe en 7x150 watts forsterker for 8000,- ? Hvem gidder da å betale 10000,- for usle 2x50 watt? Merket har hovedsaklig produkter i ganske høy prisklasse.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det er kjent at JM Lab spiller bra med Naim.

Så her er det bare å slå til.

Hvorfor er merket så lite kjent her på AVForum? Kanskje fordi folk kan kjøpe en 7x150 watts forsterker for 8000,- ? Hvem gidder da å betale 10000,- for usle 2x50 watt? Merket har hovedsaklig produkter i ganske høy prisklasse.
    Godt å vite at det er en god match da:-D Litt sjansespill kanskje i og med at jeg ikke har hørt comboen, men når det spiller så vanvittig med Helicon, så må det vel være lov å sjanse litt. Da er det godt å få litt trygghet fra andre.
    Jeg liker Focal og elsker Naim. Dette må bare bli bra
    Er det noen som har testet dvd-spillere fra Naim?
    Vanvittige priser, men hvem gidder å dø rik?????

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Bruk så mye penger du kan på kilden først. Deretter preampen. Så effektforsterker og tilslutt høyttalere. Altså motsatt av her på forumet. Folk som har CD-spiller til 5000 og høyttalere til 30000,- burde ta til fornuften.
    Hmm i såfall har i allefall jeg startet på feil side skjønner jeg. Men blir litt opp og ned ettersom hva man kommer over av tilbud. Men neste bør nok være en bedre kilde en htpcen min kanskje ja. Hvilken pris kategori ligger naim dvd spilleren i? Litt usikker på å gå til innkjøp av dvd spiller om Blue ray/HD dvd spillerne kommer sterkere inn i markedet om 1 år eller 2.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på Vetteman. Det er spennende med litt friskt innslag av nye merker på forumet her, og Naim høres ikke annet enn særdeles spennende ut. :-D Hvordan er lydsignaturen til Naim? For at de skal være en perfekt match til Focal bør den vel være nøytral til litt mørk IMO....

Har Naim en 5 el. 7-kanals effektforsterker? Evn. hva ligger en 2+3 kanals kombo på veil.?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hmm i såfall har i allefall jeg startet på feil side skjønner jeg. Men blir litt opp og ned ettersom hva man kommer over av tilbud. Men neste bør nok være en bedre kilde en htpcen min kanskje ja. Hvilken pris kategori ligger naim dvd spilleren i? Litt usikker på å gå til innkjøp av dvd spiller om Blue ray/HD dvd spillerne kommer sterkere inn i markedet om 1 år eller 2.
    Alt i et oppsett er jo viktig, men jeg er litt uenig at man må starte med kilden. Selv bruker jeg kun DVD-spilleren som et drivverk, og da står ikke akkurat den høyeste på listen over prioriterte komponenter.
    Personlig vill jeg ha startet med effektforsterker og høyttalere, siden lydsignaturen på anlegget bestemmes mest av disse 2 delene. Deretter ville jeg ha matchet resten for å passe med de...

Hanspf har jo også et vesentlig godt poeng når det gjelder DVD-spiller og kostnader forbundet med denne pr. i dag. Nå er det 2 nye formater på full fart inn, og da kan man undres om ikke budsjettet bør helle mer over på en dedikert CD-spiller eller ekstern DAC i steden for en dyr DVD-spiller.

Side 10 av 113 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •