JVC X500 på plass i taket! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 9 av 60 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1184
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kult, da er du igang med teasere.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det store ting i anmars, skjønner jeg. Skal bli spennende å se hva du har av planer

Flere teasere tar vi gjerne

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Vil bare ha alt det formelle på plass før alt avsløres...:-D
    Er det da byggetegninger, byggesøknader og godkjenninger osv...du tenker på:roll: spennende dette. Jeg tipper en 2 egt. kjempegarage jeg

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok...en til da...:-D

-leca_isoblokk-jpg

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygge på?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både kommunen og banken må være med på moroa så inntil videre tar jeg noen forbehold... men planene er gode (tror jeg)... :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende......:twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forventet var ikke kommunen helt fornøyd så i dag stikker jeg innom med et par papirer til. Det vil forhåpentlig blidgjøre dem slik at de er ute av bildet...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har tanker og inntrykk blitt nogenlunde sortert etter gårsdagens demo.

Etter litt somling, tekniske problemer med utskrift av kart på gule sider og en printer som fikk en velfortjent høyre-hook :evil: kom jeg meg omsider avgårde mot Jessheim. At jeg ikke hadde vært der på 8-9 år, samt at jeg ikke hadde noe skikkelig kart gjorde ikke saken noe lettere. Uansett, etter å ha surret litt frustrert rundt i sentrum, mens gloser som ville fått selv en nordlending til å rødme haglet ut av munnen på undertegnede, kom jeg omsider frem til Håvards residens.
    Inne var det mørkt, mens en velkjent demo-dvd snurret på skjermen. Sortnivået på en god DLP imponerer alltid, spesielt for en som har en 1 år gammel budsjett-LCD med 1500 timer på nakken, og den massive Benq`en var intet unntak. Med en god signalkilde i form av Toshiba sin HD-spiller fikk jeg nok en gang bevist at selv om det er utrolig morro med HD er DVD-formatet på ingen måte dødt, ihvertfall ikke for min del.

Det tok ikke langt tid før stresset forsvant og jeg fikk satt meg godt til rette med et pizzastykke i den ene hånda og en colaboks i den andre
    Filmklippene vi så, kjenner jeg (åpenbart) veldig godt og de fleste av dem avslører nådeløst om surrerundt-lyden ikke er skikkelig kalibrert, spesielt i de lavere frekvensene. Den velkjente fysikken til SVS kom krypende inn i sofaen og kilte godt i buksebeina, akkurat som den skal. Enda bedre ble det da jeg flyttet meg fra siden og nærmere sweetspot. Scrooge kommenterte så treffende at det føltes som en rumperister var montert og jeg skal ikke si meg uenig der gitt Når man vet hvor vanskelig det kan være å temme en SVS og få den til å spille på lag med resten, er det ikke annet enn å ta av seg hatten for kalibreringsjobben som er lagt ned. Imponerende

Etter å ha gått igjennom de faste filmklippene var det på tide å høre litt musikk. Karunesh er en av mine favoritter og da det var min tur til å låne sweetspot var jeg ikke sein om å legge den i cd-skuffen. Vel, det skulle vise seg at mye jobbing, som har resultert i at mitt eget oppsett har stått mer eller mindre ubrukt i en mnd, i kombinasjon med et oppsett jeg ikke kjenner skulle by på kveldens første flause; Etter å hørt på en sang kunne jeg ikke unngå å la meg imponere over bredden i lydbildet. Neste cd ble lagt i skuffen og det var først da jeg fattet en mistanke om, noe ikke var helt riktig. Er høyttalerene koblet i fase? spurte jeg litt forsiktig. Det var bare å legge "the calibrator" i skuffen og da sporet "out of phase" satt spikret i midten fikk jeg bekreftet hvorfor lydbildet på karunseh var så utrolig bredt... ops: Vi fikk raskt koblet om og fortsatt lyttingen. B&W er et merke jeg stort sett utelukkende kjenner på papiret og jeg har aldri hørt noe særlig på de før, med unntak av en fest jeg var på hvor verten drev et par DM604 på grishøyt volum med en denon 1906... Det låt ikke bra.
    Med effekt fra vekselvis Hegel og Embla var det derimot liv i B&W`ene til HC. Mellomtonen er vel det jeg vil trekke frem som den største styrken. Vokalen hadde skikkelig kropp og fylde. En fryd for ørene

Som vanlig var 5-6 timer over på et blunk og da klokka begynt å nærme seg halvt to var det på tide å sette kursen hjemover.

Takk til Håvard for en hyggelig kveld. Dette frister til gjentakelse

NB! For de som lurer på hvor heftige planene til HC er.... Vel, jeg vil ikke røpe noe mer enn at man absolutt bør følge med i denne tråden fremover...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Marantz, må også jeg få lov å takke for en hyggelig seanse!
    Selv om den for min del ble litt kort. All den tid og stund man har noen som sitter hjemme og venter, får man jo bøye seg for det.:-?
    Så får man også finne seg i at den godeste Håvard har bosatt seg på en adresse som ikke engang dagens GPS-systemer finner!
    Eplekjekk som jeg var, ga jeg en god dag i å skrive ut noe kart. Man har jo GPS-navigasjon i bilen, for svingende!
    Men som altså ikke klarte å plotte inn riktig sted. Dermed ble vi to, Frode, som virret rundt i Jessheim sentrum!
    Inntil jeg måtte ty til Håvard i telefonen, for akutt veihjelp. Så lenge det varte da! Etter noen minutter gikk nemlig min mobil tom for strøm....
    Men strevet var jo så absolutt verdt det!
    En nyydelig lyd og et "rått" bilde frydet både ører og øyne, selv om seansen for min del nok ble i korteste laget.
    Men som allikevel var lang nok til å innse at jeg nok fortsatt har mye som må jobbes med, i eget "reir".
    -
    Derimot ser jeg frem til en enda bedre neste seanse, hvor det i alle fall ikke skal stå på tiden for min del.
    For om prosjektet ditt går i boks Håvard, så kommer jeg nok til å stå relativt langt fremme i rekken av besøkende!
    Vi er flere som krysser fingene for det! ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bare takke alle for en hyggelig dag, kveld og natt...:shock: vi startet noe utpå dagen og sluttet ikke før klokka begynte å tikke mot 5...! på morran før sistemann var i seng. Stakkars Kolschtat (lurer på om han var trøtt...) som skulle tidlig opp og på jobben for en heidundrende...? varetelling kl. 10 på søndagsmorgenen...:roll:
    Som vanlig ble det en vellykket seanse og alle har sin del av æren for det! :-D Som Marantz sier så frister det alltid til gjentagelse. :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herreguud, holdt dere på til kl.5 om morran?
    Godt at dere har hatt en søndag å komme dere på da!

Btw; Fikk plutselig fyr på HD-spilleren her i heimen, etter å ha funnet frem en "gammel" 10m HDMI-kabel fra Clas. Og DEN fungerte faktisk!!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi får høre hva Eirik sier til det... kanskje han er på jobben og teller enda...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for i går, Håvard.

Jeg er frisk og rask i dag. Takker for en lang og spennende helg, god frokost og feilsøkingsmorro. Her hjemme er Hegelen tyst som graven og alt er som det skal, tror den bare er lei av stua di - noe man forhåpentligvis slipper å utsette den for mer. Som ihuga naiv og uvitende lydmann ble tilogmed jeg imponert av blide hos deg, slemt å sette griller i hode på meg som har et rom tilovers:twisted:

Synd at det "bare" var tre stykker som holdt ut til sola tittet frem, vi tar det igjen neste gang. Testing kommer mer på banen utover vinteren da jeg får inn noen godbiter å skrive litt om. Kanskje jeg er så heldig å a et godt testrom på beina innen jul - da blir det innvielsesfest.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en hyggelig natt/morning Synd jeg ikke fikk vært med mer, men kom meg ihvertfall innom en tur.

Dagen i dag har vært middels seig, 13timer med avvikslister er ikke morro etter litt lite søvn.

Håper jeg kommer litt før 0100 neste gang det er samling i casa HC

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må slenge meg på og takke for en hyggelig aften.

Ikke rart jeg synes du hadde et bredt lydbilde, hvis ting ikke var i fase

Nydelig bilde, skikkelig kalibrert og integrert sub, nesten full lyskontroll og kald pils gjorde kinoen din til en av høydepunktene av de jeg har vært hos til nå:-D

Synd jeg måtte dra så tidlig, da schvigers er på besøk, men vi skal nok ta det igjen en gang. Ble litt for mye cognac a la Sunndalsøra, så formen er ikke helt god i dag.

Blir veldig spennende å se hvem som kommer først i mål med Leca-blokkene:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :cry: Årtusenets nedtur... den jæ... kommunen er som vanlig ikke veldig medgjørlig!!! Jeg fikk avslag på planene mine om utbygging...:evil: De har jobbet hardt med å finne en paragraf som kunne brukes for å svare på min søknad med avslag. Forøvrig var det ikke en søknad, men en "melding om tiltak" som brukes når det er små endringer som skal gjøres. MEN kommunen gjør som de vil: De oppjusterer bare min melding til en søknad og så sender de avslag...!!! I nevnte paragraf står det forøvrig følgende:

"Ny bebyggelse skal ved lokalisering og utforming fortrinnsvis videreføre eksisterende bebyggelsesstruktur, volum, takform/takvinkel og materiale. Målet er å forsterke og videreutvikle stedets karakter."

Jeg kan ikke se at mine planer strider mot noe av det som står her: jeg viderefører bebyggelsesstrukturen i det jeg viderefører boenheten ut fra eksisterende terrasse, jeg rører ikke takform og jeg bruker samme materiale som er i hus og garasje forøvrig. Hva de mener med volum vet jeg ikke, men skal man bygge ut må kanskje volumet øke litt eller hva...? :?:

Av og til virker det som kommunen (LES: deres ansatte) kun er ute etter å lage problemer for de av oss som er villige til å yte litt for å gjøre ting bedre... men neida, DET skulle tatt seg ut; at kommunen var på lag med de som bor i området... Jeg blir bare oppgitt...

Akto hadde en fin kommentar når ferien kræsja med Bremnes-partyet, og nå er det jeg som skal drikke maling og dø!!! :-x

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig surt

Fikk du ikke noen annen begrunnelse enn det der? Hvis du skal ha mulighet for å justere "søknaden", så må de vel gi deg noe litt mer håndfast?

Føler virkelig med deg, kan tenke meg hvordan det er å gå og glede seg til å begynne på et slikt prosjekt, og så få et slikt avslag midt i fleisen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ingenting mer enn akkurat det. "Utbyggingen vil bryte med byggestilen i omkringliggende områder..." Ettersom det er flere boliger som ser ut som min så ser jeg ikke helt at dette er mulig å bruke som argument... :evil:

Underveis i søknadsprosessen fikk jeg brev tilbake fra kommunen der det stod at jeg måtte sende inn nye papirer...??? Noen grunn til det stod det ikke et pip om... snakk om å være der for innbyggernes del!!! :?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig surt HC Stat/kommune er stort sett mer til bry enn til hjelp...

Side 9 av 60 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •