JVC X500 på plass i taket! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 7 av 60 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1184
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Innboksen din er full..... ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...snodig. Det ser ikke sånn ut mtp antall meldinger etc., men uansett så har jeg slettet litt mer nå...:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg en Pm, mail, sms eller ring når du vet når du er ledig i morgen. Arbeidsmengden min er liten ser det ut til.
    Ola

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt PM til deg og Kolschtat :-D Håper på litt A-B testing i helga! :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var helgen unnagjort med mange audiofile inntrykk. :-D
    Kolschtat og Gwandarion får uttrykke hva de synes etter testingen, men jeg tenkte jeg skulle legge ut et par bilder :-D
    Høyden er det ingenting å si på...
    -testing_1_050507-jpg

Helan og Halvan...
    B&W 704 blir på en måte litt pygmèaktig opp mot Martin Logan...
    -testing_2_050507-jpg

En ny gjest meldte seg også på. Hvordan klarer Abrahamsen seg mot Hegelsettet til Ola...
    -testing_3_050507-jpg

Fullbalansert "all the way!" :-D
    -testing_4_050507-jpg

Utover i uka blir det enda mer testing, bl.a. med H2A i spann med Denon AVR-3803. Litt mer effekt er ofte av det gode! :twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid lekkre bilder Håvard. Når jeg får sovet fra meg og tenkt meg om så kommer det nok en del inntrykk. Det var en veldig spennende helg på mange måter, men mest av alt var det veldig koselig. Håper Hegel og ML gir deg litt glede den neste uka.
    Ps. håper Fruen ikke kaster de ut fra verandaen når hun kommer tilbake.
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    (De er jo gjennomsiktige jo!)

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må som Ola få takke for en fortreffelig aften, alltid i godt selskap med AV-gutta

Intrykkene ble mange etterhvert, og ikke alle like positive.

Starter vi med det hyggelige, imponerte Hegel på B&W, en helt ny side av Hegel kom frem for min del. Det kliniske og kjedelig intrykket jeg hadde fått hos HFC var byttet ut med spilleglede, stålkontroll og en bass jeg aldri trodde en 704 kunne levere

Gwandarion's elektrostater var også en opplevelse, enkelt og greit en massiv vegg av velplassert og god lyd. Jeg kom såpass sent at plassering allerede var funnet og alt som stod igjen til meg var å lytte Imponerende "attack" på strengene er det jeg husker best midt i blandt øl og annet godt..

Abrahamsen på sin side skuffet desverre. Lydmessig var det som foventet til prisen - på et veldig moderat volum. Så fort vi ga på litt mistet den pusten. Tror både Håvard og jeg hadde større forventinger. Men en ting skal den ha, ser ut som en million kroner

Uansett fant vi fort tilbake til hegel + marantz kombinasjonen kort fortalt nok en vellykket kveld.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse elektrostatene var da utrolig lekre i rommet ditt Håvard. Noe å tenke på?? :wink: :wink: :wink:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye snacks Som devilej sier så passer jo elektrostater rett inn i stua

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Disse elektrostatene var da utrolig lekre i rommet ditt Håvard. Noe å tenke på?? :wink: :wink: :wink:
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Her var det mye snacks :smile: Som devilej sier så passer jo elektrostater rett inn i stua :smile:
    Ja, jeg synes også at de sklei rett inn i rommet! :-D ...men så var det denne bremsen som mange av oss har skaffet oss...:? (Les:W)
    "Neineineinei....stua mi er invadert av to store monstre...!" Som dere skjønner så har jeg en case mtp overtalelse her...:evil: (Tror mulighetene er bedre med Sonus Faber :-D )

Jeg testet litt i går kveld med ML i front og 704 som bakhøyttalere; kjørte bl.a. åpningsscenen i "Phantom of the Opera". Det var betydelig mer trøkk i bakkanalene og surroundeffekten ble også forbedret.

Når det gjelder Abrahamsen Kolschtat, så fant jeg ut at det kun var når vi kjørte balanserte kabler inn på den at forvrengningen oppsto. Med ubalanserte kabler gikk det helt fint, også med Martin Logan på høyere volum enn "whisper" mode :-D Den bør kanskje sendes på service? Evt så er den DOA (dead on arrival)...:cry: Men uansett så syntes jeg også at den skuffet stort. Hadde kanskje for store foventninger til den, men i forhold til Hegel falt den helt gjennom...:?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vise henne bilde av Avantgardene til Akto da vettu.
    "Ditt valg, Enten disse eller de små søte som sto i stua vår i helga"

Da skal du se det blir andre boller

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Abrahamsen Kolschtat, så fant jeg ut at det kun var når vi kjørte balanserte kabler inn på den at forvrengningen oppsto. Med ubalanserte kabler gikk det helt fint, også med Martin Logan på høyere volum enn "whisper" mode :-D Den bør kanskje sendes på service? Evt så er den DOA (dead on arrival)...:cry: Men uansett så syntes jeg også at den skuffet stort. Hadde kanskje for store foventninger til den, men i forhold til Hegel falt den helt gjennom...:?
    Okeey, litt merkelig etter alt maset om balansert fra Abrahamsen, så en service er kansje på sin plass. Uansett er det jo veldig positivt synes jeg at den faktisk kunne levere langt mer enn først antatt. Synd jeg aldri fikk hørt den i annet enn "whisper" og forvrengnings -mode

Lydmessig er det jo ikke så rart at Hegel settet til ganske nøyaktig 3ganger så mye spiller bedre, noe annet hadde vært unaturlig. Vet ikke hva du har hørt av andre forsterkere i denne prisklassen, lurer på hvordan den er sammenliknet med sine prismessig like konkurenter...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg synes også at de sklei rett inn i rommet!
    "Neineineinei....stua mi er invadert av to store monstre...!" Som dere skjønner så har jeg en case mtp overtalelse her...:evil: (Tror mulighetene er bedre med Sonus Faber :-D )
    Vel, jeg er bare glad de ikke står ute i regnet jeg. At Cremona har en litt bredere estetisk appell enn et par store nettingstrømper er sikkert og visst.

Jeg testet litt i går kveld med ML i front og 704 som bakhøyttalere; kjørte bl.a. åpningsscenen i "Phantom of the Opera". Det var betydelig mer trøkk i bakkanalene og surroundeffekten ble også forbedret.
    Men frontkanalen ble....? At 704 èr bedre enn de billige Tannoy monitorene kommer jo ikke som en bombe.

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Lydmessig er det jo ikke så rart at Hegel settet til ganske nøyaktig 3ganger så mye spiller bedre, noe annet hadde vært unaturlig. Vet ikke hva du har hørt av andre forsterkere i denne prisklassen, lurer på hvordan den er sammenliknet med sine prismessig like konkurenter...
    Jeg har jo hørt noen runder rundt, så klart. Jeg synes både jeg får oppløsningen jeg vil ha i toppen òg den tørre stramme bassen jeg ikke klarer meg uten. Der falt Abrahamsen helt igjennom, desverre.

En kort oppsummering av helgens lytteopplevelser.
    Først og fremst for at det skal være nevnt så har Sa11 et høyt utgangssignal som må ta skylden for noe av forvrngningen som oppsto selv på svært så moderate lyttevolum.
    Selv ubalansert - uten problemene - låt det desverre alt for dårlig i mine ører. Både på ML og B&W. Bassen var veldig bløt og det latet til at den manglet kontrollen i bassen tilogmed i forhold til 3803. Å høre kontrabass ble nærmest en lidelse der de dypeste anslagene dominerte og fløt utover lydbildet. Selv om 704 er ganske lettdrevne så var det veldig mye elementekskursjon, noe som vitner om at Abrahamsen ikke har all verden av strømreserver å diske opp med. Diskanten var også markant skarpere enn hos hegel, Katie var rett og slett ikke pent. Når Abrahamsen fikk litt større og komplekse lydbilder på tapetet (Paal Flaata - Willie & Laura Mae Jones) merket man fort at den hadde problemer med å både holde orden på rytmen og vampingen i lydbildet.
    Mellomtonen skal faktisk få godt skussmål og herrestemmer som ikke pløyer for dypt låt veldig bra, her eksemplevis Sigvart Dagsland.

Hegel på både ML og 704 har jeg hørt før, men 704 imponerer stadig når de får litt strøm. Selv om plasseringen av ML'ene ikke var optimal (noe den har vanskelig for å bli) låt ML ganske godt i Håvards Stuekino. De tegnet et større lydbilde enn B&W med bedre holografi, mellomtonen derimot kom ikke helt frem slik den gjør når de er plassert på sin noe statiske plass i mitt mindre lytterom - her gjorde B&W en bedre jobb en mine gammle nettingstrømper. Men, at vi har hatt det morro kan ingen motstride!

Neste runde blir sikkert enda mer spennende. Gleder meg til du fått litt mer tid til å lytte på komponentene Håvard.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før loppekassa kaller må jeg bare takke Gwandarion for utlån av utstyr en ukes tid! :-D Jeg skjønner godt at abstinensene begynte å ta overhånd på slutten...:wink:

Må også takke for hyggelig besøk av Counterpointer som hadde med sin m20. Etter et lite besøk oppe hos Gorm (takk for lån av HDMI-kabel!:-D ) kom Knut nedover igjen til litt A-B testing m20 vs. 8720. Med altfor lite tid ble det bare noen få klipp fra King Kong og Phantom of the Opera. Konklusjonen var vel i kveld at begge gir kongebra bilde, men med begge kalibrert optimalt kan det nok være forskjeller fra den ene til den andre. Begge har ikke styrkene på samme område. Moro var det uansett, men tiden flyr jo så fort i godt selskap...og plutselig var klokka 23:45...:twisted:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er oppgraderingssyken etter å ha hatt litt snadder i hus en stund? Det kan fort bli skummelt....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Økende er vel ordet som kommer fram i denne sammenhengen...:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten pratisk sak kom i posten i går! :-D Når man mangler HDMI svitsjing på receiveren så fungerer denne helt fint og til $20 så er det jo ikke noe å tenke på :wink:

-hdmi_svitsj_front-jpg

-hdmi_svitsj_rear-jpg

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snedig liten sak det der Håvard Finnes det noe tilsvarende med RCA-tilkobling?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det vet jeg ikke. Jeg fant denne på ebay og som reklamen sier "Det enkle er ofte det beste..." :-D i alle fall inntil ny receiver entrer stua... Svitsjing mellom HD-E1 og Canal Digital HD tuneren fungerer uten problemer. Skulle gjerne hatt fjernkontroll til den, men overlever uten den...:-D
    Så du hadde hatt H200 på lån! Den sikler jeg også på etter at Ola var her med Hegel settet sitt. Tror det må bli neste oppgradering 8)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke umulig at H200 blir min neste oppgradering. Har også lyst på en SVS-tube til, men etter en liten "episode" i dag kan man jo lure på jeg trenger 2. Hadde besøk og skulle brife litt med "tuben". Fyrte opp "flight of the phoenix" og etter kort tid tikket det inn en sms fra de som bor over:

Kan du dempe bassen litt? Det kjennes ut som om det er jordskjelv her oppe...

Kjøper jeg en til blir jeg vel hjemløs innen kort tid

Side 7 av 60 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •