JVC X500 på plass i taket! - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 51 av 60 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1184
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja si det. Det går bare igjen på litt for mye tråder. Det er vel en form for jakt på visninger og innlegg... Jeg dropper heller tråder når de utvikler seg i den retningen.
    Tror han ble skremt BEF, nå svarer han

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svimeslått sa du Jan... ja på en måte, men ikke pga høye lydtrykk. Har ligget 2 dager på Hurdalssjøen og kjørt air chair (søk på you tube). Kroppen er ganske "tom" etter så mye sol og mye mer fysisk aktivitet enn det blir til daglig.

Så til dagens tema :-D tubene ja... de ble nok flyttet bak gitt. Med plassering i hjørnene foran var det en STOR dipp i sweet spot!!! Og DET kan vi ikke ha noe av :evil: Etter litt testing ble konklusjonen at de må stå bak.

Tusen takk til Bård-Ivar for "utlån" av kunnskap og ikke minst måleutstyr som er alfa omega for en slik "turning" som vi gjorde nå.

Kom nettopp på at vi ikke testet Darla scenen...hmmm den kan jo bli morsom Må bare innom Morten i morgen og hente en strømskinne da jeg ikke har lagt opp til sååå mange sub'er bak...

En annen ting vi oppdaget (som jeg forsåvidt har merket før også, men ikke tenkt noe særlig over) var at den ene diskanten (Vienna'ene er nå reist "hjem") på 704'ene har en "defekt". På nøyaktig 500hz er det en skurrelyd :cry: Det må jo sjekkes opp. Skal skru opp i morgen og sjekke at det ikke bare er noe som må skrus fast. Om det ikke er det må jeg ta en tur innom HiFi Klubben...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom Morten i dag og fikk hentet en strømskinne så nå har alle sub'ene strøm :-D

Dagens andre gode nyhet er at det ikke er noe feil med diskanten. Skrudde opp i dag og sjekket "innsiden" av diskanthuset. Der skrudde jeg til to skruer som holder diskantfestet fast i huset og dermed var skurrelyden borte! Da kan vi ta kveld med god samvittighet!

PS! Heia Spania som slo de usympatiske og grisespillende hollenderne!!! :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra!
    "E Viva Espania"!!
    Nederlenderne viste seg tidlig som noen råtasser, og burde vel hatt flere enn ett rødt kort! :evil:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    PS! Heia Spania som slo de usympatiske og grisespillende hollenderne!!! :-D
    Godt å høre at diskanten din var iorden

Helt enig angående finalen. Sku jo **** meg tru at dæ va røøbby dæm spælte. Va jo pinadø tendensa te kick-boxing også. At dæ ikkje va levert ut ihvertfall 3 røde e jo så **** innihælvette ei skam spør du meg!!!

Såååå gla førr at Spania vant:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom Morten i dag og fikk hentet en strømskinne så nå har alle sub'ene strøm :-D
    Bruker du, eller har du noen tanker om å bruke dem i musikksammenheng også?
    Det finnes jo en "oppskrift" for det også. ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo vært inne på tanken. Nå er det jo bare receiveren som har kobling til dem, men det er jo bare litt kabling som skal til for å få H200 + sub på plass. Jeg vet jo du har noen triks på lager i så måte :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 bruker du vel som effekt til frontene allerede?
    Det som blir "greia" å prøve i så henseende, er å bruke "line out" fra H200 til sub.
    Signalet fra H200 til sub må sannsynligvis dempes en god del, = smak og behag, avhengig av eksisterende gain-setting på sub'ene.
    Dette gjøres som regel ganske greit, ved å seriekoble en passende motstand (gjerne mellom 1 og 100kOhm) i signalveien.
    Dette må prøves ut, til man oppnår et behagelig resultat.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det jo ting... Nå som jeg daglig er på Jessheim igjen, (noe jeg har vært en evighet omtrent) så burde det vel kunne ofres litt tid til et besøk hos deg igjen, Håvard? Det hadde jo vært artig å få oppleve hva som har hendt siden sist.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    H200 bruker du vel som effekt til frontene allerede?
    Det som blir "greia" å prøve i så henseende, er å bruke "line out" fra H200 til sub.
    Signalet fra H200 til sub må sannsynligvis dempes en god del, = smak og behag, avhengig av eksisterende gain-setting på sub'ene.
    Dette gjøres som regel ganske greit, ved å seriekoble en passende motstand (gjerne mellom 1 og 100kOhm) i signalveien.
    Dette må prøves ut, til man oppnår et behagelig resultat.
    Det er her "Reodor" må inn i bildet Det er et punkt for To-Do listen etter ferien å teste dette. Hadde vært fordelaktig å fått med et par 12'ere i tillegg til de moderate (bassmessig) 704'ne :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Her skjer det jo ting... Nå som jeg daglig er på Jessheim igjen, (noe jeg har vært en evighet omtrent) så burde det vel kunne ofres litt tid til et besøk hos deg igjen, Håvard? Det hadde jo vært artig å få oppleve hva som har hendt siden sist.
    Det er bare å slenge innom. Kan vi ikke satse på slutten av uka? Torsdag eller fredag?
    Husk: dress lightly eller for å si det slik; det er ikke særlig kaldere inne i kinoen enn det er utenfor i disse dager...:|

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, gjerne! Når på døgnet passer det best? Er du ute i ferie eller slaver du fremdeles på jobben?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her "Reodor" må inn i bildet Det er et punkt for To-Do listen etter ferien å teste dette. Hadde vært fordelaktig å fått med et par 12'ere i tillegg til de moderate (bassmessig) 704'ne :-D
    Hehe, vi kan jo i alle fall prøve!

Nå står om litt noen ukers ferie for døren, men vi kan vel ta sikte på litt lek med lyd uti august engang?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ja takk, gjerne! Når på døgnet passer det best? Er du ute i ferie eller slaver du fremdeles på jobben?
    Fortsatt slaving...så etter kl 18...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehe, vi kan jo i alle fall prøve!

Nå står om litt noen ukers ferie for døren, men vi kan vel ta sikte på litt lek med lyd uti august engang?
    Deal! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt slaving...så etter kl 18...
    Da så... Godt det er flere enn meg uten ferie, det hjelper litt på motet
    Jeg har havnet utpå med skiftarbeide i ferieavviklingen, så jeg slutter klokken 14:00 eller 20:00 (med noen timers slingringsmon som du vet) i uka, du får gjerne gi beskjed om hvilken dag som passer best, så kan jeg gi beskjed om når/om jeg kan dukke opp. Det hadde vært hyggelig å skravles litt, siden tiden flyr avgårde mellom hver gang vi har anledning til det.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne uka er det jeg som sliter med jobbtelefon så klokkeslettet blir som nevnt. Hvilken dag spiller egentlig ingen trille for min del, men fredag er jo litt mer åpen for nattlige timer... Whenever you're ready! 8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som overskriften nå sier så er 3900 solgt og da må det inn en ny receiver. Har tenkt å holde meg under 10k, men det er mange gode alternativer i det prisområdet. Onkyo, Yamaha og Pioneer har alle interessante receivere...har ikke helt bestemt meg, men skal gjøre det i løpet av kvelden :-D
    Om noen har innspill så "feel free" 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm 3900 solgt og ny til under 10k litt sparing på gang?

Kunne kaskje være en ide å tenke på om 3D er noe som du ønsker å oppgradere til?

Siden du kjenner meg så er det vel ingen overraskelse at JEG ville hatt en med precense kanaler..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, om det spares på $ er jeg ikke sikker på at det blir sparing på filmopplevelsen av den grunn. Hvis man ser på spec på de receiverne som ligger i området rundt 10k så er de like bra som den nå noe tilårskomne 3900. Yamaha er jo også ute med xxx7-serien som også er interessant. Onkyo har ute 808 som ser meget bra ut og som kom bra ut i siste test i Hjemmekino. Jeg vil tro det blir like bra som 3900, eller...
    At de nyeste har støtte for 3D er jo ingen ulempe selv om akkurat det ikke er det tyngste argumentet (enda)...

EDIT: presence kanaler er jo så klart en ting å tenke på ettersom jeg ikke har hatt dette til nå. Ser ikke bort fra at det kan bli en realitet med tiden.

Side 51 av 60 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •