JVC X500 på plass i taket! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 5 av 60 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1184
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har vi tatt knekken på 9 timer !!! :shock: nede i Marantz' hule. Ingrediensene var god lyd og litt HD kvalitet på bildesiden. Må si at HD-E1 absolutt var verdt pengene. Sortnivå, detaljer dybde og skarphet i bildet var fremragende. Vi testet ikke så mye innstillinger, men kjørte ut 720p til pj'en til Marantz. Flere inntrykk kommer etter hvert som jeg får testet mer mot "gamlingen" 2910 som har stått for bildene hittil. HVis HD-E1 står seg godt mot 2910 på SD så ryker vel Denon'en ut...
    -hd-e1_box-jpg

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den får absolutt godkjent karakter. Artig å oppleve HD i egen stue :-D Så gjenstår det å se hva den presterer på vanlige dvdplater....

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare skyte inn min eneste hd opplevelse. Så Swordfish i kveld, bildet er meget bra. (ligger også på tier 1 på avs forumet) Etterpå switchet jeg over til vanlig dvd, jeg så litt forskjell men ikke mye. Om dette skyldes at swordfish også har knall bilde på dvd, eller at toshibaen gjør en kjempejobb også på vanlig dvd vet jeg ikke. (jeg kjørte begge med 1080i ut)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er i gang med HD kilder så kan vi jo ta med èn til :-D Kjøpte denne av Striky som ikke følte han hadde tid å bruke den. PGR3 skal i alle fall få kjørt seg nå! :twisted: Mangler bare ratt og pedaler så blir dette helt toppers! :-D

-xbox360_front-jpg

-xbox360_gear-jpg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny spillebox. Kjøpte nylig en sånn selv, men pga kino-oppussing har jeg ikke rukket å bruke den enda. Jr er derimot veldig fonøyd med den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! :-D
    Jeg har en 6-åring som enda ikke vet at den er kommet i hus. Han blir nok like fornøyd med denne som med den gamle Xbox'en. Bilkjøring på storskjerm er utvilsomt favoritten! Både for liten og stor egentlig...:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig morro med PGR3 Et fast innslag når jeg har kompiser (spesielt "Vestlandsfanden") på besøk, med noen øl innenbords vokser jo konkurranseinstinktet til uante høyder. Dritmorro, og jeg er en liten gutt igjen.....:-D

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro med nye leker . Forresten et pent oppsett du hadde her og som alltid mye bra bilder

Må også få takke deg for de geniale demo cd'ene jeg fikk. Har åpnet ørene mine for mange nye artister. Spesielt stor fan er jeg av Nils Loftgren - Mud in Your eye, den har fått mange runder på repeat her

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gralla me 360

Har du fått testet hd-e1 din noe ? Leste i marantz tråden at dere hadde lav lyd ved last samurai, lurer på om du har opplevd det samme med andre filmer ? (Ja, jeg vet det er bare å skru opp, men prøver å finne ut om det er noe i veien med min...)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått en liten sneak peak på etterfølgeren til min egen Benq 8720. W9000 er en 1080-projektor (oppløsning på 1920x1080) som er bygd rundt det samme kabinettet som 8720. Den veier det samme og på litt avstand er det umulig å se forskjell. Hva så med bildekvalitet? Når det gjelder projektorer klassifiserer jeg meg selv som en noob og for et utrent øye ser det ikke ut som det er så stor forskjell. Om man derimot går ting litt nærmere etter i sømmene så ser man at det faktisk er ganske stor forskjell fra 720 til 1080. Dybdeskarpheten i bildet er større i og med større oppløsning og man ser flere detaljer. Konturene rundt ansikter etc. blir skarpere med W9000 og fargene ser mer naturtro ut synes jeg. I fotogenren er det noe som heter bokeh; dette beskriver kvaliteten på de uskarpe partiene i et bilde. Bokeh er mye bedre på W9000 enn den er på 8720, men som jeg sa så er det ikke før man begynner å granske ting nøye at man ser disse tingene. Jeg kommer til å leve godt med min 8720 en god stund framover (dog ikke dette definert... ) før oppgraderingspøkelset igjen sikkert banker på døra...:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ikke ble bitt av 1080p basillen med en gang iallefall Jeg håper også å kunne leve "lenge" med min 8720, iallefall til 1080p PJ'er ramler ned mot 15K grensa :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du tenke deg å teste litt effekt på torsdag eller fredag Håvard? Jeg kan alltids ta med meg klumpen over åsen, pre'en også for den saksskyld.
    Ola

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur innom på fredag du Ola så kan vi teste litt. Jeg har forøvrig en Marantz SA-11S1 her som jeg tester mot min "eminente" DVD spiller... :???:
    Det hadde jo vært kult å teste et skikkelig 2 kanals oppsett også når vi har muligheten. Jeg er hjemme hele fredagen så det er bare å stikke innom når det passer for deg. :-D

Når det gjelder 1080p-basillen så er jeg enig med deg Mori at den kan vi holde tilbake til prisene kommer ned mot 8720 nivå. :-D (vi kan prøve i alle fall... )

EDIT:
    Jeg skulle gjerne hatt en slik spiller permanent i racket...
    -sa-11s1-jpg

En kombo for terapi! :-D
    -terapi-jpg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der du, det var et kjent design....

Kanskje lånt av Gorm?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kanskje lånt av Gorm?
    :-D vi gjorde en grei "byttehandel"; han "lånte" min 8720 over natta for en ny runde kalibrering mot at jeg tok med denne hjem...:-D la meg ikke akkurat ned og blånekta der nei...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en grei byttehandel det ja...
    Er den så bra at den er i nærheten av å forsvare en heller heftig prislapp?
    (SA15 er også i øvre del av prisleiet for hva jeg mener en cd-spiller kan koste...)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det var en grei byttehandel det ja...
    Er den så bra at den er i nærheten av å forsvare en heller heftig prislapp?
    (SA15 er også i øvre del av prisleiet for hva jeg mener en cd-spiller kan koste...)

At den er bra er det vel ikke noe spørsmål om, men hvor bra den er skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke har testet mot andre Cd spillere. Bassfundament, mellomtone, plassering av instrumenter og holografi fikk seg i alle fall et kraftig oppsving med denne på plass. :-D
    Antar at når gwandarion kommer med Hegel settet sitt vil det bli enda bedre enn med min gamle reciever.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    :-D vi gjorde en grei "byttehandel"; han "lånte" min 8720 over natta for en ny runde kalibrering mot at jeg tok med denne hjem...:-D la meg ikke akkurat ned og blånekta der nei...
    Slettes ingen dårlig deal Men slike avtaler innbærer også en viss risiko, som f.eks alvorlige tilfeller av oppgraderingssyken, eller "oppgraderus syndromus" som det heter på latin....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA-11 er ingen spiller å kimse av nei. Er superfornøyd med min (men den spiller dessverre ikke alle plater) Skal snart få Neby til å gå over den. Finner du denne for dyr er SA-15 et veldig godt alternativ. Jeg hadde den tidligere, og prisdifferansen opp til SA-11 kan på ingen måte forsvares etter min mening.
    Sikler på den nye tuneren i samme serie om dagen jeg da......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Slettes ingen dårlig deal :wink: Men slike avtaler innbærer også en viss risiko, som f.eks alvorlige tilfeller av oppgraderingssyken, eller "oppgraderus syndromus" som det heter på latin.... :wink:
    Oppgraderingssyken kan nok komme, Marantz, men denne spilleren er en "liten" :roll: grad av overkill i mitt ellers så ordinære oppsett. Det er allikevel interessant å få teste en slik spiller og oppleve hva jeg kan få ut av en god kilde.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    SA-11 er ingen spiller å kise av nei. Er superfornøyd med min (men den spiller dessverre ikke ale plater) Skal snart få Neby til å gå over den. Finner du denne for dyr er SA-15 et veldig godt alternativ. Jeg hadde den tidligere, og prisdifferansen opp til SA-11 kan på ingen måte forsvares etter min mening.
    Sikler på den nye tuneren i samme serie om dagen jeg da......
    Tror nok jeg skal bevege meg ned i de lavere luftlag når det gjelder pris på musikkilde. :-D Dette eksemplaret har enda ikke hatt problemer med brente plater. :-D

Side 5 av 60 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •