JVC X500 på plass i taket! - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 47 av 60 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1184
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Any time, Ola :-D Counterpointer kommer innom en dag til uka så kanskje vi skulle prøve å få til noe da? Mandag eller onsdag passer best for min del. Vi hører vel fra Knut snart ang hvilken dag som passer best for ham.
    Bare gi meg beskjed du, jeg er ledig hele neste uke etter arbeidstid, (så ledig som jeg blir). Det blir hyggelig :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hvordan spiller du av dette formatet Håvard?
    I øyeblikket har jeg ikke satt opp noe system for å spille dette direkte fra disk. Jeg har en plan som innebærer å legge opp routing fra kinoen og inn på det interne LAN'et slik at jeg får tak i NAS-boksene som står her.
    Filene jeg lastet ned i går brant jeg bare på CD på vanlig måte. FLAC er noe jeg ikke har sett noe særlig på så jeg har en jobb med å oppdatere meg på området... :grin: en av tankene som falt inn i hodet mitt var selvfølgelig Hegel HD10!8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Bare gi meg beskjed du, jeg er ledig hele neste uke etter arbeidstid, (så ledig som jeg blir). Det blir hyggelig :-D
    Will do. Vi får se når det passer for Counterpointer, og så plinger jeg :grin:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger ann til onsdag. Kammeraten skulle bare sjekke med kona, han er klar som bare det så jeg regner med at det går i orden. Dermed så blir det nok onsdag.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra. Blir hyggelig med enda en lyd- og bildekveld :grin:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bekreftet med kameraten min. Vi kommer på onsdag halv syv, syv tiden. :-D Han hadde trøbbel med telefonen sin og derfor tok det litt tid. Samt at jeg var opp klokka halv syv:shock: i dag for å dra på fotballcup for ungene med første kamp som startet klokka 0800......

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Jeg vet hvordand det er :???: poden har begynt på innebandy og kretsen Oslo/Akershus strekker seg rimelig vidt når man skal på turneringer... men hva gjør vi ikke for de søte små? 8-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg bare takke for nok en veldig hyggelig samling hos deg?

Som du skjønte kommer Per Tore til å bestille W5000 (har antagelig allerede gjort det i natt tipper jeg )

Strålende å se en hel film. "Red Cliff" var veldig god synes jeg.

Og ikke minst var det imponerende med den ekstreme forskjellen på en god innspilling. "Growing up" med Peter Gabriel som strakte seg ut og opp med ekstrem definisjon og pinpointing mens "Mama" med Genesis virket som de sto inni en boks og sang..........
    Fikk ny respekt for "Mahler" etter denne demoen.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også gjerne takk for i går. Det var som alltid veldig hyggelig og frister til gjentagelse

Både lyd og bilde så ut til å inspirere Per Tore også. Festelig at han skulle spørre om vi kjørte 5ch stereo når Peter Gabriel disket opp med 3d effekter i stereo

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme. Det ble som vanlig en hyggelig kveld med film som hovedrett, men med litt musikk som desert etterpå :grin:

Mama var utrolig tam og lite dynamisk... den var da ikke sånn på 80-tallet...:roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Mama var utrolig tam og lite dynamisk... den var da ikke sånn på 80-tallet...:roll:
    Vi burde vel fiske frem vinylutgaven og teste! Vil tro den har mer dynamikk.

Jeg husker jo også mama som helt rå da den var ny. Men da var jo jeg også fjortis......
    Sangen har veldig bra kvaliteter i seg selv, men det hjelper ikke uten dynamikk.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg som glemte hele greia da gitt! ops: :cry:
    Jaja, det går vel flere "tog" til Jessheim. ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi lurte faktisk på hvor du var? Vel da ble vel kona fornøyd da

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg omsider fått tørket vekk deler av fliret som jeg fryktet skulle bli permanent, og må bare få dele noen ord om opplevelsen.

Takk for gjestmildheten Håvard, det er en fantastisk hule du har laget. De sorte veggene forsvinner virkelig, og det blir ikke klaustrofobisk i det hele tatt slik jeg trodde det vil bli. Pussig.

Og ikke minst godt isolert fra resten av huset, noe vi jo nøt gleden av. Både The Incredible Hulk og Flight of the Pheonix fikk virkelig "slått ut håret". Det låter bare fantastisk bra. Jeg har heller aldri hørt åpningsminuttene på Amused to Death så oppløst tidligere, man sitter virkelig midt inni handlingen, og ikke antydning til syntetisk lyd som jeg er vant med selv om jeg også har en del av romfølelsen og plasseringen, men ikke på langt nær så plassert midt inni og heller ikke like nøyaktig. Og Rammstein låter både rått og raffinert på én gang. Helt utrolig! Vi hørte et helt rått perkusjonsspor, var det Paolo Vinaccia?

Men med lånte høyttalere dessverre, du kan jo håpe at kameraten din kommer til å bygge hus leeenge

Jeg har hvertfall fått noen ideer jeg tar med hjem, bl.a. lytteavstand, jeg må absolutt vurdere å etablere et sweetspot lenger frem.

Så takk igjen for gjestmildheten. Du får ta deg en tur oppover og høre på Rythmik-en, kanskje et par slike kan gi deg trøkket du savner fra XTZ-ene?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et hyggelig besøk Thorstein :-D

Det er bra du kan ta noen positive inntrykk med hjem. Det blir veldig interessant å høre ditt oppsett etter at nye komponenter har kommet inn i det siste. Rommet mitt er nok bra, men det er maaaange ting som kan/må? forbedres på utstyrssiden. Forbedringspotensialet er stort :twisted: og det er jo for så vidt en god ting... må bare få $ til alt som må oppgraderes...
    Håper ikke tilbaketuren ble altfor lang natterstid; det er jo tross alt en liten kjøretur til Kolsås, selv om du er vant til å tilbakelegge noen mil når du først setter deg i bilen! 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med to såpass hyggelige besøk på turen, blir kjøreturen en lek. Og så får man jo tid til å sitte å gruble litt (egentlig ganske mye...) på veien.

Tja, hvor mye er det egentlig om kan forbedres hos deg? Synes det låt helt kanon. Ja, det var jo riktig nok på lånte høyttalere, de imponerte virkelig. Filmlyden er jo også utrolig heftig, men så spilte vi kanskje også nær grensen for hva systemet klarer? Men bevares, det holder da i massevis. 8) Mine ører klarer seg hvertfall lenge med det nivået.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...her har det ikke skjedd stort de siste månedene...:-|
    Siste nytt er mer inne på foto-temaet, enn kinoen... det faste objektivet EF 135mm f2L er solgt og jeg ser nå etter et zoom-objektiv av (tilnærmet) samme kvalitet. Det skal dog godt gjøres da 135mm'en er av Canons skarpeste objektiver.
    Det ligger an til et nytt L-objektiv da kvaliteten på alle måter er fremragende i den serien. Dette er et godt alternativ:

Det er versjonen uten IS som er aktuell og på JapanPhoto ligger den på 5-kroningen under 10k... med Fotovideo hakket over i pris. Prishoppet opp til IS-versjonen synes jeg er for stort, men det frister allikevel da IS-objektivet i tillegg til IS også er mer værbestandig enn objektivet uten IS. Men 5000+ da...:evil:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det, har du måtte levere tilbake de lånte Viennaene?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står her enda, men eieren truer med å komme og hente dem ganske snart nå...:???: så da får vi se hva det blir til... har jo lyst på noe nytt nå...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg jo ikke hørt B&W-ene men jeg kan vel tenke meg at det blir en liten nedtur ja. Viennaene spiller jo sinnsykt bra...

Side 47 av 60 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •